• Kon'nichiwa!

    Vandaag is het Self Harm Awareness Day! Dit is de dag om stil te staan voor de mensen die zichzelf pijn doen, zodat het andere pijnen verlicht. Ik denk dat iedereen wel weet wat ik hiermee bedoel. Ik snij/verwond mezelf niet, nooit gedaan ook, maar ik leef mee met andere mensen die zo ongelukkig zijn, omdat iedereen geluk verdient!

    Wat ik dus bedacht is om een foto te maken, waarin je met een boodschap laat zien dat deze mensen nooit moeten opgeven, want iedereen verdient het om te leven.

    (Op Twitter houden ze deze actie ook, dit doen ze door op hun pols "keep fighting" te schrijven.)




    Het gaat er niet om dat het mensen "helpt", het gaat erom dat mensen stilstaan bij het feit dat het gebeurt.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2013 - 16:52 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Licet schreef:
    (...)

    Volgensmij was die post niet op jouw gericht of wel? Iemand zei; 'Nou kijk als je dat doet laat je zien dat je er voor andere mensen bent... En geloof me, dat helpt!' En toen heb ik haar erop gewezen dat dat waarschijnlijk niet het geval is



    Zucht.. Ze bedoelt het in het algemeen. Het gaat er niet om wat er wel of niet helpt. Dat verschilt per persoon tot persoon.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Mijn beste vriendin heeft anorexia. Dat is ook een soort van zelfverminking.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Was het vorig jaar niet The Butterfly project?????

    Ik heb namelijk voor nederlands mijn boeken en gedichten over dit thema gedaan...
    Ik ken namelijk mensen die zichzelf snijden/sneden......

    Ik vind het wel erg fijn de gedachte dat internet niet alleen narigheid is zoals je vaak hoort de laatste tijd maar dat er ook mensen zijn die dit soort dingen doen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik meen ooit, heel lang geleden toen de Duutsers nog bie ons in't wieland liepen, iets te hebben gelezen over een soort bijeenkomst met bandjes dat hier omheen werd gehouden. Maar ik weet niet of het waar is. Die bandjes daar ben ik vrij zeker van, maar ik weet niet of er ook bijeenkomsten over zijn.
    Naja, als ik even na ga met m'n verstand, vast wel. Er worden overal bijeenkomsten over gehouden, zoals de AA.


    No growth of the heart is ever a waste

    Galinda schreef:
    Ik doe het, en ik heb op mijn pols geschreven 'Keep Fighting' omdat eigenlijk maar 2 mensen weten wat ik mezelf aandoe..
    Maar bon :'D



    Ik durf niet, want dan weet iedereen het.

    Ik vind het wel echt heel dapper van je, was er trouwens ook niet zo'n Butterfly Project?

    [ bericht aangepast op 2 maart 2013 - 20:49 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik vind het nogal spijtig dat ik dit topic af zie dwalen naar wedstrijdjes wie het zieligste is, discussies of iemand wel/dan wel niet écht gesneden heeft en het niet 'louter' uit opwelling deed, dat mensen die zich snijden en hier niet alleen uit kunnen komen zich aanstellen en wat dies meer zij.

    Dit topic is bedoelt om je steun te betuigen aan mensen die het moeilijk hebben, en daar op een verkeerde manier mee om gaan. Het is iets kleins, en het hoeft voor jou niets te betekenen, maar als een actie van tienduizend mensen één iemand helpt, dan is dat het toch nog steeds waard geweest? Dit is ook om mensen te laten nadenken over waarom mensen dit doen, en om mensen te informeren dat dit een obsessie kan worden waar je zelf bijna niet uit kan komen.

    Voor iedereen die roept 'ik ben zieliger want x, ik zat in de zelfde situatie maar heb dit ook alleen moeten oplossen dus x, mensen die dit doen zijn aandachtstrekkers / x'
    Doe me een lol, en ga je in een donker hoekje zitten schamen.

    Als iemand het ergens moeilijk mee heeft dan bepaalt die persoon hoe zwaar dat is. Als het je geen fuck interesseert dan is dat jouw probleem, maar post dan gewoon niet. Ik heb verdomme mensen moeten tegenhouden om zelfmoord te plegen tot ik ze moest dwingen om die verdomde telefoon niet neer te leggen. Ik weiger om ook maar iemand te laten wegkomen met 'die persoon had geen probleem, maar x'


    And yes, I mad.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Blazerer schreef:
    Ik vind het nogal spijtig dat ik dit topic af zie dwalen naar wedstrijdjes wie het zieligste is, discussies of iemand wel/dan wel niet écht gesneden heeft en het niet 'louter' uit opwelling deed, dat mensen die zich snijden en hier niet alleen uit kunnen komen zich aanstellen en wat dies meer zij.

    Dit topic is bedoelt om je steun te betuigen aan mensen die het moeilijk hebben, en daar op een verkeerde manier mee om gaan. Het is iets kleins, en het hoeft voor jou niets te betekenen, maar als een actie van tienduizend mensen één iemand helpt, dan is dat het toch nog steeds waard geweest? Dit is ook om mensen te laten nadenken over waarom mensen dit doen, en om mensen te informeren dat dit een obsessie kan worden waar je zelf bijna niet uit kan komen.

    Voor iedereen die roept 'ik ben zieliger want x, ik zat in de zelfde situatie maar heb dit ook alleen moeten oplossen dus x, mensen die dit doen zijn aandachtstrekkers / x'
    Doe me een lol, en ga je in een donker hoekje zitten schamen.

    Als iemand het ergens moeilijk mee heeft dan bepaalt die persoon hoe zwaar dat is. Als het je geen fuck interesseert dan is dat jouw probleem, maar post dan gewoon niet. Ik heb verdomme mensen moeten tegenhouden om zelfmoord te plegen tot ik ze moest dwingen om die verdomde telefoon niet neer te leggen. Ik weiger om ook maar iemand te laten wegkomen met 'die persoon had geen probleem, maar x'


    And yes, I mad.


    Dit :Y).


    i put the fun in funeral

    Ik heb zeker wat van dit soort dingen meegemaakt met mijn vrienden en ik heb het zelf ook gedaan. Uiteindelijk heb ik mezelf gedwongen mijn eigen gevoelens aan de kant te zetten om mijn vrienden te helpen en zo ben ik er van af gekomen.

    Maar het is zeker idioot als mensen een wedstrijdje doen wie het zieligste is! Doe liever een wedstrijdje wie juist het minst zielig is, of beter nog doe geen wedstrijdje.

    Mensen die proberen om op te vallen door te zeggen dat ze het ook doen en hoe zielig ze wel niet zijn, schaam je diep!


    Dont say why me, say try me

    Galinda schreef:
    Ik doe het, en ik heb op mijn pols geschreven 'Keep Fighting' omdat eigenlijk maar 2 mensen weten wat ik mezelf aandoe..
    Maar bon :'D



    N'ahw, Evelien.

    Ik heb echt ongelofelijk veel respect voor mensen die dat doen en zich er toch elke dag opnieuw doorsleuren. Misschien is dit ietsje verkeerd uitgedrukt ofzo, maar ik kan me niet echt uitdrukken in woorden hoe ik voor hen voel. ><

    Ik ben denk ik wel iemand die me er veel van aantrekt. Er zijn echt veel mensen die er niet bij stil staan. D:

    [ bericht aangepast op 2 maart 2013 - 23:44 ]


    help

    Een vriendin van me deed het en aanstellerij is het echt niet. Ik vind het goed dat hier meer aandacht voor komt aangezien het inderdaad een moeilijk bespreekbaar onderwerp is. De meeste mensen zijn er gewoon nog nooit mee in aanraking gekomen en denken echt dat het enkel is om aandacht te trekken. Natuurlijk zijn er mensen die het enkel daarvoor doen, maar de meeste mensen niet. Wanneer mensen het is zien is het gewoon meteen emo, aandachtstrekker of wat dan ook. Wat lang niet altijd zo is. Ik vind dit een goed initiatief.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    voor al de mensen die zeggen, 'het helpt die persoon toch niet, ze doen het zelf' ofzoiets,
    ik denk eigenlijk dat het toch wel een beetje helpt,
    mensen laten zien dat je meeleeft met anderen en dat ze er begrip voor hebben,
    ze laten zien dat niet iedereen zo iemand is, die meteen gaat gillen dat degene die zichzelf snijd een emo is.


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dejavu schreef:
    voor al de mensen die zeggen, 'het helpt die persoon toch niet, ze doen het zelf' ofzoiets,
    ik denk eigenlijk dat het toch wel een beetje helpt,
    mensen laten zien dat je meeleeft met anderen en dat ze er begrip voor hebben,
    ze laten zien dat niet iedereen zo iemand is, die meteen gaat gillen dat degene die zichzelf snijd een emo is.
    This, oke er zijn ook mensen die het doen om aandacht te zoeken en dan denk ik van mens waarmee ben je bezig.

    Zelf heb ik met nederlands er gebruik van gemaakt, presentatie over pesten en nu over zelfverminking, je zet mensen toch aan het denken. Vorig jaar ben ik gepest en daar ging mijn onderwerp toen ook over en sinds toen is het ver gestopt gelukkig, maar ik zag wel dat ze dachten 'ze verwachten het niet'.

    Ik zelf denk ook dat als je iemand kunt laten zien dat je degene geen aansteller vind en wilt helpen dat het mensen oplucht


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Graymark schreef:
    (...)

    N'ahw, Evelien.

    Ik heb echt ongelofelijk veel respect voor mensen die dat doen en zich er toch elke dag opnieuw doorsleuren. Misschien is dit ietsje verkeerd uitgedrukt ofzo, maar ik kan me niet echt uitdrukken in woorden hoe ik voor hen voel. ><

    Ik ben denk ik wel iemand die me er veel van aantrekt. Er zijn echt veel mensen die er niet bij stil staan. D:


    Wat n'awh ik? :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Galinda schreef:
    (...)

    Wat n'awh ik? :')


    Omdat ik daar respect voor heb. ^^

    En omdat n'ahw gewoon leuk is om te zeggen.


    help

    Graymark schreef:
    (...)

    Omdat ik daar respect voor heb. ^^

    En omdat n'ahw gewoon leuk is om te zeggen.


    Ach, ik doe het al zo'n 7 jaar en ik denk niet dat er echt iemand is die het doorheeft, en als ze het doorhebben, doen ze er niks aan, dus ja..


    But I still have this faith in the truth of my dreams.