• Dit schooljaar nog moet ik een betogende spreekbeurt houden.
    Ik had een heel goed onderwerp bedacht, vond ik, en ik had het de leraar gemaild, zei hij dat het geen onderwerp kon zijn. (De afschaffing van het koningshuis). Ik vind het nogal raar, maarja.

    Ik heb nu dus geen onderwerp.
    Van een aantal mensen uit mijn klas had ik al een paar onderwerpen gehoord, maar die mag ik dus niet meer gebruiken, want die hebben hun al (over dopinggebruik en anorexia).

    Het onderwerp moet actueel zijn, dus van 2013.

    Suggesties?

    Update:
    Ik heb aan de leraar gevraagd of 'wapenafschaffing in Amerika' mocht, maar dat heeft hij afgekeurd (vraag me niet waarom, maar die man is ook een beetje heel erg raar).

    [ bericht aangepast op 7 maart 2013 - 15:31 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    jvpm schreef:
    -secueel misbruik bij de katholieke kerk ,moeten priester de kans krijgen om te trouwen om dit tegen te gaan .
    =moeten we bij de euro zone blijven .
    -is het eerlijk dat de leraren en mensen in deverzorging weer geen loonsverhoging krijgen .

    dat we steeds meer regels op gelegd krijgen van de regering ,zoals niet roken in kroegen,


    Het bevriezen van de lonen van leraren en werknemers in de zorg is wel een goede! Super actueel, en dicht bij jezelf.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    ONE DIRECTION <3

    dat is ook van 2013 :)


    Don't dream you're life, But live you're dream

    Ik hou van controversiele topics. Helaas had ik er vroeger nooit het lef voor om een betoog over een dergelijk onderwerp te houden en tegen heilige huisjes aan te trappen, dus werd het inderdaad something boring.
    Concensuele incest.
    Actualiteit: huwelijk tussen neef en nicht verboden.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2013 - 8:48 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Biancalove1D schreef:
    ONE DIRECTION <3

    dat is ook van 2013 :)


    Dat je een fan bent, betekend niet dat alles over One Direction moet gaan. Daarbij noem ik One Direction niet bepaald betogend. Als je daar een acht mee kunt halen deed iedereen het wel over een boyband.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ik heb mijn betogende spreekbeurt over bioindustrie gehouden, was erg interesant~! Aan het einde van mijn betoog zeiden mensen: 'Wow, dat wist ik niet. Ik ga echt nooit meer plofkip eten!'
    Dus, missie geslaagd~!
    Succes met het vinden van een onderwerp(H)


    A mind is like a parachute, it only functions when open - Frank Zappa

    Ik heb nu echt precies hetzelfde probleem, dus ik kan je niet verder helpen sorry.
    Ik moet de mensen die hier suggesties hebben gedaan wel bedanken, nu weet ik tenminste een onderwerp xD Ik ga het denk ik over sexueel misbruik in de kerk en met dat of priesters moeten kunnen trouwen om het tegen te gaan enzo :) So thanks everybody :) (And especially jvpm)

    Wij moeten een discussie houden bij Nederlands, wij houden over de nobelprijs die is uitgereikt is aan de Europese Unie. Voor zowel voor als tegen zijn hier erg veel argumenten voor te vinden. Bijvoorbeeld een tegen: 'Er mag dan misschien geen oorlog binnen de Europese Unie zijn, maar onder de Navo zetten wij wel in op andere landen. Alles gaat om handelsbelangen en als daar nou toevallig een landje voor kapot moet, maakt de EU daar geen bezwaar om.' Nouja en dan nog natuurlijk een goede onderbouwing over dat - dat echt zo is. Als tegenargument zou je dan bijvoorbeeld weer kunnen gebruik: 'Dat zeg je nu wel, maar er is wel een hoop meer vrede binnen Europa dan voor de oprichting van de Europese Unie, dus het is hoe dan ook een grote verbetering.'


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Over Euthanasie, over dementerenden en de zorg, Vooral de zorg.


    SLOAN.

    iHeartNouis schreef:
    Dit schooljaar nog moet ik een betogende spreekbeurt houden.
    Ik had een heel goed onderwerp bedacht, vond ik, en ik had het de leraar gemaild, zei hij dat het geen onderwerp kon zijn. (De afschaffing van het koningshuis). Ik vind het nogal raar, maarja.

    Ik heb nu dus geen onderwerp.
    Van een aantal mensen uit mijn klas had ik al een paar onderwerpen gehoord, maar die mag ik dus niet meer gebruiken, want die hebben hun al (over dopinggebruik en anorexia).

    Het onderwerp moet actueel zijn, dus van 2013.

    Suggesties?

    Pesten en de gevolgen ervan?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Mijn zus had een stelling,
    'Het wapenbezit in Amerika moet verboden worden.'
    Er is veel over te vertellen en het is actueel. (Met die schietpartij op die school.).
    Succes.


    'Powers are divided into Four; the world is guided by one'

    Die Nederlands leraar heeft ook het onderwerp 'wapenafschaffing in Amerika' afgekeurd.
    Ik zou echt niet weten wat er nog over blijft, als die vent toch alles gaat afkraken.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    mocht je nog nieuwe onderwerpen nodig hebben, ik heb een werkstuk meer boekwerk nog liggen over de holocaust concentratiekampen ect...
    mocht je meer informatie willen hebben kan ik je wel wat toesturen via Quiz...

    bijna al mijn verslagen zijn als lesmatriaal gebruikt -_- dus je zult wel naar je eigen hand moeten maken..

    heb ook nog over wapenbezit ect ivm dat allemaal in me opleiding zat.. mail me een pb zeg je onderwerp dan kijk ik of ik nog iets voor je kan vinden.. dat ergens op me schrijf staat:D


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Drug en de gevaren ervan (zelfde met alcohol)
    Planeten (duftste)
    Geld eenheden en de geschedienis ervan (nog dufterstererste)
    Verder inspiratieloos. Oh wacht de muur tussen Oost-en West Berlijn. Bestwel interresant!
    Suc6!

    NiallxMe schreef:
    Drug en de gevaren ervan (zelfde met alcohol)
    Planeten (duftste)
    Geld eenheden en de geschedienis ervan (nog dufterstererste)
    Verder inspiratieloos. Oh wacht de muur tussen Oost-en West Berlijn. Bestwel interresant!
    Suc6!


    Op zich geen slechte ideeën, maar niet zo actueel meer. Het moest uit 2013 zijn ;)
    Maar ik zit op dit moment met hetzelfde probleem. Ik moet voor filosofie een hekeldicht, lofrede, of iets in die trend maken. Geweldig...:S


    'Cause there are wonders in life nobody could possibly understand

    ik heb dit jaar een betoog gedaan over: Dat meisjes zelf verkrachting uit lokken. Ik had gezegd dat ik tegen was en een hele uitleg gedaan over statistieken en nog een hoop blablabla. Het is een zwaar onderwerp dat wel maar ik had er wel 8.5 voor :) mss een idee?


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso