• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    21K

    - Amused
    - Exit (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    27K

    - Memoria (Autumn leaves
    34K

    - Mallory
    20K

    - Broadstairs
    60K

    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    44K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Backfire (Faed - Birds of passage)
    - Insurgent (Tears of illusion)
    71K

    - Svale
    78K

    - Katl1
    97K

    - Seaver (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Tortura (Pieces of time)
    36K

    - Phantasticae (Elusive + Shattered)
    60K

    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Odysseus
    30K

    - Coockies (Lost in lies)
    38K

    - SweetNiallx (Live when you're broken - 1D Zayn Malik)
    - michellexoxo (Bloedhete zomer)
    14K

    - Serah (Having weakness is being strong. Strong enough to protect them + Heavenly hell & devilish heaven)
    6K

    - Requille
    6K

    - Liberacorpus
    24K

    - Fayaph
    - Devourer (Levensruil)
    6K

    - Michonne (The wet alley cat)
    - Embry (Imprintée - wolfpack + Dangerous Salvation - Twilight)
    - Matilda (Als de trein vertrekt)
    6K

    - Huoriel (Time escapes me - Louis Tomlinson + The killing machine - TWD)
    - dayxdreamer (A ranger/traitor)
    18K

    - xMissMarije
    12K

    - Winterwolves (I hate you, but I love you......]I hate you, but i love you. + Forever twin sisters ft. Paul and Seth)
    - Macabre (Ophelia)
    - XxPeetaxX (The lost brother - One direction)
    - Deceiver


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven

    Ons off-topic


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:

    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 10 mei 2013 - 11:04 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb ook de 6K gehaald (:


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Pff, vandaag meer dan 3,000 woorden geschreven en aangezien ik aan twee verhalen werk, heb ik de 6K gehaald.

    Waar groepssessies om uiteindelijk aan werk te geraken al niet handig voor zijn - momenteel eerst zorgbegeleiding om de problematiek aan te pakken :'D Ik heb zowaar inspi voor een kortverhaal door een simpele vraag: waar ben jij mee te vergelijken? Met een voorwerp, dier, ding, wat ook. Goed, zo simpel is het nog niet om die te beantwoorden, maar ik kreeg uiteindelijk de perfecte ingeving.
    En ik stond net aan de afwas en kreeg echt inspi om daarmee een kortverhaal uit te werken, met een diepere betekenis. Althans, in m'n hoofd is het een kei interessant en diep verhaal, maar natuurlijk met uitwerken heb ik geen idee of het ook zo eruit ga komen, al heb ik echt wel m'n verwachtingen erbij XD
    Dus ik zal vandaag en waarschijnlijk ook de komende dagen tussendoor bezig zijn met schrijven en wie weet haal ik die 6K nu echt eens door enkel te schrijven, en niet door de beoordelingen, al kruip daar ook veel schrijftijd in XD

    En dit is verder een onnozele post, maar ik wilde dus melden dat ik eindelijk eens echt inspiratie heb gehaald uit iets dat nuttig is en uit m'n dagelijks leven en iets dat echt veel over mijzelf zal vertellen (: Leuk om die dingen eens positief te gebruiken in m'n schrijven, als het wilt lukken zoals ik in gedachten heb :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Waar groepssessies om uiteindelijk aan werk te geraken al niet handig voor zijn - momenteel eerst zorgbegeleiding om de problematiek aan te pakken :'D Ik heb zowaar inspi voor een kortverhaal door een simpele vraag: waar ben jij mee te vergelijken? Met een voorwerp, dier, ding, wat ook. Goed, zo simpel is het nog niet om die te beantwoorden, maar ik kreeg uiteindelijk de perfecte ingeving.
    En ik stond net aan de afwas en kreeg echt inspi om daarmee een kortverhaal uit te werken, met een diepere betekenis. Althans, in m'n hoofd is het een kei interessant en diep verhaal, maar natuurlijk met uitwerken heb ik geen idee of het ook zo eruit ga komen, al heb ik echt wel m'n verwachtingen erbij XD
    Dus ik zal vandaag en waarschijnlijk ook de komende dagen tussendoor bezig zijn met schrijven en wie weet haal ik die 6K nu echt eens door enkel te schrijven, en niet door de beoordelingen, al kruip daar ook veel schrijftijd in XD

    En dit is verder een onnozele post, maar ik wilde dus melden dat ik eindelijk eens echt inspiratie heb gehaald uit iets dat nuttig is en uit m'n dagelijks leven en iets dat echt veel over mijzelf zal vertellen (: Leuk om die dingen eens positief te gebruiken in m'n schrijven, als het wilt lukken zoals ik in gedachten heb :3


    Haha, goed zo, ben benieuwd naar je verhaal ;)
    Schrijven, schrijven, schrijven!!!


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Zou ik ook nog met Forever twin sisters ~ ft. Paul and Seth mee kunnen doen?


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Ik heb het alweer niet gehaald D:
    Iets meer dan 4000 woorden geschreven deze twee weken.
    Maar de komende twee weken moet en zal ik het halen!


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik heb een writersblock.D:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik heb in totaal ongeveer 3K nu... even doorbikkelen, haha.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Memoria schreef:
    Ik heb een writersblock.D:


    Auw, da's een lastige...
    Er is wel ergens een topic met tips van hoe je dat kan verhelpen.
    Zelf schrijf ik dan een paar dagen niet (en lees gewoon veel meer) of maak ik een lijstje van wat er nog allemaal in de storie moet gebeuren en werk ik dat punt per punt af


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik wil zo graag schrijven, maar ik wis alles uit.:')
    Nou ja, ik stop er gewoon eventjes mee voor vandaag.:3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Wow, het gaat wel heel goed ineens! Ik heb mijn woordenaantal voor deze week al gehaald. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik moet echt eens dringend verder met schoolwerk en schrijven, maar er zijn toch zoveel andere leuke dingen... (A)

    Trouwens, mensjes, kennen jullie dit?
    http://www.quizlet.nl/stories/48372/stories-gesorteerd-per-genre/
    Er is ook een topic over:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=92630
    Ik ben nu co-auteur daar, dus als iemand er een verhaal in wil zetten, geef maar een reactie :D Er werd de laatste tijd weinig in aangepast maar ook weinig mensen gaven nog verhalen op, en aangezien ik het een geweldig idee blijf vinden, vind ik dat behoorlijk jammer... (nee, het was niet mijn idee, ik ben er gewoon bij gekomen)
    Ik dacht, actieve schrijvers als de Q-writers kunnen op die manier misschien wat extra lezers vinden ;)

    oké, genoeg gezeurd, ik ga nog maar wat schrijven :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Beginpost helemaal aangepast!
    Een paar dingetjes die ik nog wilde zeggen:

    -De mensen die deze week hun 6K hebben gehaald; proficiat! Ik heb heel wat moeten aanpassen in de beginpost, dus ik ben een trotse... topicstarter :'D
    -De mensen die het niet gehaald hebben: nieuwe week, nieuwe kansen. Jullie komen er wel, daar ben ik zeker van.
    -Macabre: ik hoop dat jij ook snel die 6K binnen haalt, al twijfel ik er niet aan. (; ik raad je ook aan om eens te kijken in het off-topic, aangezien het daar meestal wel heel gezellig is. De link staat in de beginpost, als je geïnteresseerd bent ^^
    -Matilda: ik hou van je nieuwe username just saying
    -Toch nog even Katl1 haar boodschap in de verf zetten; voor de Q-writers die hier een paar extra lezers willen; dit is je kans!

    Zo. (bloos)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dankje, Bessie!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Matilda schreef:
    Dankje, Bessie!

    Bessie klinkt als een kalfje. Wel een heel lief, schattig kalf dan.
    Zie hier: veel panda knuffels voor Besje. (flower)


    Quiet the mind, and the soul will speak.