• Vinden jullie dat kunnen? Iemand pesten om zijn afkomst?

    Ik ben namelijk Amerikaans. Een aantal jaren geleden verhuisden wij naar Nederland toe en moest ik naar een Nederlandse school, na jaren op een Amerikaanse school gezeten te hebben. Ik sprak nauwelijks Nederlands en meteen werd ik gepest. Ik had een vreemd accent, ik was dom omdat ik foutjes maakte en er werd altijd gezegd dat ik terug naar Amerika toe moest en hier niets te zoeken had.

    Ik verwachtte dat het makkelijker zou worden op de middlebare, maar dat werd het niet. Van leraren mocht ik niet Engels spreken met een Amerikaanse accent en moest ik een Britse accent aanleren, dat lukte niet, ik kon mijn afkomst niet wijzigen. Al mijn schriftelijke examens werden altijd goed gemaakt, maar mondelingen was volgens hun niet goed (lag eraan welk leraar ik had). Daar werd ik verder gepest door klasgenootjes aangezien ik "dik" was en dat was normaal omdat ik Amerikaan ben, dom omdat ik veel dingen nog niet wist van het Nederlandse grammatica en ging het soms zo ver dat er bedreigingen geuit werden.

    Ik hoopte dat alles beter zou worden, en langzaam werd dat ook zo omdat ik op een gegeven moment iemand erop aansprak en zelfs heb uitgenodigd om met mij af te spreken en te laten zien hoe wij thuis zijn. Zij stopte met mij te pesten uiteindelijk en is zelfs een vriendin van mij geworden. Maar op mijn opleiding had ik Engels les van een meneer en schreef hij op de bord de verschillende landen, de soorten mensen en hun valuta. Bij Britten schreef hij: Great Britain, British, Pounds. Bij Amerikanen schreef hij; America, Idiots, American Dollars. Jammer. Voor mijn eind examens had ik een lerares en ben ik haar meteen gaan vragen wat ze van accenten vond, en ze lachte en zei; "Zo lang het niet een Amerikaans accent is zul je slagen." En raad eens, ik had voor al mijn schriftelijke examens boven de 8, en voor mondeling had ik twee 4en terwijl ik goed geleerd had en alles uit mijn hoofd wist. Ik trok het me niet teveel aan, aangezien ik het al langzaam gewend was en ik het gelukkig gehaald had. Ik had zelfs voor mijn Nederlandse examens twee 10'en gescoord, voor een schriftelijke examen en een voor mondeling.

    Er wordt altijd gezegd dat Amerikanen idioten zijn, arrogant, dom en dik zijn. En dat klopt niet. Natuurlijk zitten er idioten tussen, maar dat is overal. Mensen hebben een beeld van Amerika gekregen door dingen die zij in het nieuws zien. We zijn echt niet allemaal zo zoals Romney of de moeder van Honey Boo Boo. We zijn ook gewone mensen en schamen ons ook voor dingen die anderen doen. We zijn het ook niet allemaal eens met wat er door het land gebeurdt. Je kunt niet de mensen uit Alabama vergelijken met New York. We zijn allemaal anders en ik vind het heel vaak rot om te zien, vooral op Quizlet omdat ik hier zo graag op zit, dat er altijd over Amerikanen wordt gezegd dat we dom zijn en een dom land.

    Nu dat ik mijn verhaaltje heb gedaan, wil ik nogmaals aan jullie vragen; vinden jullie dat normaal om gepest te worden om jouw afkomst?

    Ik vind het echt nergens op slaan dat je gepest werd/wordt. Iedereen is gelijk vind ik, uit welk land hij ook komt.


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind het niet normaal. En ik snap dat sommige mensen meteen een beeld bij Amerikanen hebben maar ik zal ook niet ontkennen dat ik ook dat beeld heb. Ik probeer open te staan voor mensen van een andere afkomst maar dat komt misschien omdat ik op een basisschool en twee middelbare scholen heb gezeten waar ook kinderen/mensen op zaten die van verschillende afkomsten zijn.


    Physics is awesome

    Ik vind het nergens op slaan dat je gepest wordt omdat je uit Amerika komt
    En ik vind dat je gelijk hebt wat betreft het beeld dat mensen hebben van Amerika, maar dat heb ik ook wel een beetje hoor, als ik eerlijk ben
    Maar persoonlijk zou ik me er niets van aantrekken, van die pesterijen, ik ben op het MBO ook gepest omdat ik zogenaamd 'anders' was dan hen
    Je moet maar zo denken dat jij het verder schopt dan die pestkoppen (:

    [ bericht aangepast op 23 maart 2013 - 12:42 ]

    Nee, het is niet normaal dat je gepest wordt vanwege je afkomst. Ook vind ik het vreemd dat de leraren zo graag een Brits accent willen en dat je geen Amerikaans accent mag hebben. En ik heb ook wel een beetje zo'n beeld van Amerikanen en ik maak er weleens grappen over maar ik meen ze nooit.


    Take risks and conquer your fears.

    Absoluut niet, ik vind het echt heel erg zelfs. Ik vind het schandalig dat je docenten jou een Brits accent aan willen leren, je komt uit Amerika, kan dus perfect Engels praten maar toch willen ze je veranderen? Nee, waarom zou je dat moeten? Als je iets zegt in het Engels begrijpen ze het toch wel, Brits Engels of Amerikaans Engels, don't give a fuck. Ik zelf heb een vreselijk Brits accent, als ik dat in een keer zou moeten veranderen naar een Amerikaans accent zou ik gek worden, gewoon omdat het simpelweg niet lukt.
    Ik hoop echt dat het je minder gaat overkomen, ik persoonlijk heb absoluut niets tegen Amerikanen en snap ook niet waarom mensen een probleem hebben met ze. Je moet je er gewoon zo min mogelijk van aantrekken -en ik begrijp dat dat lastig is, maar geloof me, het is wel makkelijker- en al die mensen links laten liggen. (:


    Bad decisions make good stories.

    Mensen zijn ook zo idioot soms ._.
    Bij mijn school zou het juist anders zijn. Daar zou iedereen het juist 'cool'vinden dat je uit Amerika komt. En mijn leraren zijn simpel met Engels. Amerikaanse- , Brits- of Australiër accent , maakt niet uit, als het maar geen Steenkool, Russische achtige accent is. Ik werd niet gepest om mijn afkomst (ben gewoon Nederlands) , meer omdat ik niet mee wilde doen met het 'populaire' groepje.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Zo stom dat je gepest werd om je afkomst.. Ik ben juist dol op Amerika, mijn droom is daar een keertje heen te gaan.
    Die mensen p je school moeten je niet veranderen om wie je bent en hoe je spreekt, jij bent gewoon super goed in Engels nou ikzou ook wel perfect engels willen spreken.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Toulon schreef:
    Ik vind het nergens op slaan dat je gepest wordt omdat je uit Amerika komt
    En ik vind dat je gelijk hebt wat betreft het beeld dat mensen hebben van Amerika, maar dat heb ik ook wel een beetje hoor, als ik eerlijk ben
    Maar persoonlijk zou ik me er niets van aantrekken, van die pesterijen, ik ben op het MBO ook gepest omdat ik zogenaamd 'anders' was dan hen
    Je moet maar zo denken dat jij het verder schopt dan die pestkoppen (:

    Je hebt gelijk, maar het is moeilijk aangezien ik er niets aan kan doen. Als iemand mij pest omdat ze niet van mijn kledingstijl houden, kan ik dat veranderen op een gegeven moment als het teveel wordt. Ik kan niet mijn afkomst veranderen.
    Insurgent schreef:
    Nee, het is niet normaal dat je gepest wordt vanwege je afkomst. Ook vind ik het vreemd dat de leraren zo graag een Brits accent willen en dat je geen Amerikaans accent mag hebben. En ik heb ook wel een beetje zo'n beeld van Amerikanen en ik maak er weleens grappen over maar ik meen ze nooit.

    Natuurlijk, grappen maken mag toch ook gewoon? Maar sommige dingen gaan gewoon te ver en dat vind ik juist jammer en het is gewoon erg kwetsend.

    Ik begrijp dat veel mensen een beeld bij een bepaalde afkomst hebben. Zelfs al is hij niet heel erg reëel. Een meisje uit mijn klas heeft al bijna 2 jaar een Amerikaanse vriend. Die had eerst ook heel veel vooroordelen over amerikanen, maar dat is nu natuurlijk ook veranderd. Ik vind dat mensen niet echt mogen oordelen over een bepaalde cultuur en afkomst als ze er zelf helemaal niks van weten.

    Ook vind ik dat je best wel benadeeld word alleen omdat je een Amerikaans accent hebt. Daar kan jij weinig aan doen. En een brits accent is ook niet altijd alles. Het gaat er toch uiteindelijk over of je je verstaanbaar kan maken in het engels? En niet met welk accent je dat doet. In mijn klas heeft eigenlijk iedereen een Amerikaans accent. Ik ben de enige met een brits accent maar daar word bij ons echt niet op gelet.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Ik vind het achterlijk als mensen pesten om iets waar je niets aan kan doen, in dit geval afkomst. Natuurlijk is het niet erg om er eens een geintje over te maken en te generaliseren, want dat doe ik eerlijk gezegd bij elk land, maar ook mijn eigen land, omdat het grappig is. Mensen weten gewoon niet meer wanneer ze moeten ophouden ermee en zo wordt het pesten. Ik vind het vreselijk dat mensen dat doen, alleen maar zodat ze zichzelf beter voelen. Je kan de culturen gewoon niet vergelijken, het erge is als mensen gepest worden terwijl ze hun best zo doen om gewoon hierbij te kunnen horen. Ik vind het lullig dat je Engels leraren er geen rekening mee hielden dat je uit Amerika kwam en dat accent heb, ze houden toch ook rekening met mensen met dyslectie?


    Your make-up is terrible

    Dit slaat nergens op, ik word/werd ook gepest door mijn afkomst en mijn achternaam. But who cares. Die kinderen gaan toch volgend jaar uit mijn klas :Y)


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Anarose schreef:
    Absoluut niet, ik vind het echt heel erg zelfs. Ik vind het schandalig dat je docenten jou een Brits accent aan willen leren, je komt uit Amerika, kan dus perfect Engels praten maar toch willen ze je veranderen? Nee, waarom zou je dat moeten? Als je iets zegt in het Engels begrijpen ze het toch wel, Brits Engels of Amerikaans Engels, don't give a fuck. Ik zelf heb een vreselijk Brits accent, als ik dat in een keer zou moeten veranderen naar een Amerikaans accent zou ik gek worden, gewoon omdat het simpelweg niet lukt.
    Ik hoop echt dat het je minder gaat overkomen, ik persoonlijk heb absoluut niets tegen Amerikanen en snap ook niet waarom mensen een probleem hebben met ze. Je moet je er gewoon zo min mogelijk van aantrekken -en ik begrijp dat dat lastig is, maar geloof me, het is wel makkelijker- en al die mensen links laten liggen. (:

    Ik spreek alleen maar Engels thuis, dus ik verwacht van mezelf dat ik fatsoenlijke Engels zou moeten spreken en me verstaanbaar kan maken.
    Maar dankjewel, ik vind het echt fijn dat jullie me wat moed in spreken hierover!
    Scabbia schreef:
    Mensen zijn ook zo idioot soms ._.
    Bij mijn school zou het juist anders zijn. Daar zou iedereen het juist 'cool'vinden dat je uit Amerika komt. En mijn leraren zijn simpel met Engels. Amerikaanse- , Brits- of Australiër accent , maakt niet uit, als het maar geen Steenkool, Russische achtige accent is. Ik werd niet gepest om mijn afkomst (ben gewoon Nederlands) , meer omdat ik niet mee wilde doen met het 'populaire' groepje.

    Ik zou het echt heerlijk hebben gevonden om bij jullie op school te hebben gezeten. Het gaat mij natuurlijk niet zo zeer over "cool" zijn, maar gewoon dat er begrepen wordt dat ik en wie dan ook onze afkomsten niet kunnen veranderen. Ik schaam me soms zo erg als mensen vragen; "Waar kom je vandaan?" en soms moet ik gewoon liegen en zeggen; "Nederland," terwijl ze zelf al horen dat mijn Nederlands niet perfect is.

    Ze zijn gewoon jaloers dat je van Amerika bent. :p
    Ze denken allemaal: "Ze is Amerikaans. Ik wou dat ik ook Amerikaans was, dit is zo niet eerlijk. Dat dat stomme kreng maar teruggaat!"

    Ik durf ervoor te wedden dat 80% van die mensen gewoon jaloers op je zijn. ^^ Niet dat dat een excuus is om te pesten, but some people need to get their shit together.
    En nee, het is niet normaal om gepest te worden voor je afkomst. Het is nooit normaal om gepest te worden. :3

    [ bericht aangepast op 23 maart 2013 - 13:07 ]


    Take me to wonderland

    Ik ben zelf half Filippijns en ja dat heb ik soms geweten ook. Zowel door volwassenen als door leeftijdsgenootjes. Maar t zal me tegenwoordig allemaal een grote worst wezen. Een Hollander mag trots zijn dat ie een Hollander is en ik mag dr trots op zijn dat ik zowel Nederlands als Filippijns ben.


    No growth of the heart is ever a waste

    OldDiary schreef:
    Zo stom dat je gepest werd om je afkomst.. Ik ben juist dol op Amerika, mijn droom is daar een keertje heen te gaan.
    Die mensen p je school moeten je niet veranderen om wie je bent en hoe je spreekt, jij bent gewoon super goed in Engels nou ikzou ook wel perfect engels willen spreken.

    Ik vind Amerika ook prachtig (naja, afliggend waar in Amerika je naar toe gaat, ik raad the Bronx niet aan haha) en ik heb heel veel familie daar wonend. Vooral Florida vind ik prachtig en Arizona. Ik kan niet wachten om weer terug te gaan en mijn familie te zien.
    Qiayau schreef:
    Ik begrijp dat veel mensen een beeld bij een bepaalde afkomst hebben. Zelfs al is hij niet heel erg reëel. Een meisje uit mijn klas heeft al bijna 2 jaar een Amerikaanse vriend. Die had eerst ook heel veel vooroordelen over amerikanen, maar dat is nu natuurlijk ook veranderd. Ik vind dat mensen niet echt mogen oordelen over een bepaalde cultuur en afkomst als ze er zelf helemaal niks van weten.

    Ook vind ik dat je best wel benadeeld word alleen omdat je een Amerikaans accent hebt. Daar kan jij weinig aan doen. En een brits accent is ook niet altijd alles. Het gaat er toch uiteindelijk over of je je verstaanbaar kan maken in het engels? En niet met welk accent je dat doet. In mijn klas heeft eigenlijk iedereen een Amerikaans accent. Ik ben de enige met een brits accent maar daar word bij ons echt niet op gelet.

    Het is ook zo natuurlijk bij elk cultuur dat er voor oordelen over worden gesproken, maar het is gewoon jammer. Ik zou graag mensen willen laten zien hoe het bij ons thuis is, en dan kan je verwachten dat er niet zo'n grote verschil is. Een Brits accent vind ik persoonlijk prachtig, maar ik kan mijne niet veranderen, hoe graag ik het ook zou willen.