• Okay well, ik zit al een tijdje met een idee in mijn hoofd dat ik oorspronkelijk in een verhaal wilde stoppen, maar omdat ik een faal ben met lange verhalen dacht ik; misschien dat een RPG wat is. Zo hebben anderen er ook nog plezier van. This is the idea, grofweg:


    Synopsis. Onder de façade van het normale gevangenisleven in de California State Prison gaan duistere praktijken schuil. Buiten het weten van het grote publiek om worden enkele selecte gevangenen uitgekozen om mee te doen aan een grootschalig vechttoernooi, georganiseerd door de beruchte directeur Jeffrey Connor. De prijs: hun vrijheid. De inzet? Hun leven.

    Ik heb eigenlijk meerdere verhaallijnen uitgedacht in dezelfde RPG. Het toernooi wordt basically door de directeur en enkele hoge piefen georganiseerd. De prijs: hun vrijheid. De inzet: hun leven*. De deelnemers betalen vooraf aan de voorronden een klein bedrag aan inschrijfgeld zodat men denkt: goh dat kost niet veel en ik kan er mijn vrijheid mee terug winnen. Hiermee verdient de gevangenis een deel van hun inkomsten.
    We hebben de gevangenisdirecteur - een corrupte ass die niets liever wil dan pure machtsexploitatie, een groep mannelijke deelnemers, een groep vrouwelijke deelnemers en de bewaarders. Elke groep heeft hun eigen rol zeg maar :]. Bij de start van de RPG zijn beide groepen gescheiden, maar na de voorrondes komen zij samen.

    Gamemaster. De spelleider die het verloop van het spel aangeeft. Dit is in een post bijvoorbeeld zo aangegeven: "Gamemaster: voorrondes starten vanaf nu. Gevangenen en directeur mogen zich naar de luchtplaats begeven."
    De directeur (M/V)wordt op zijn beurt onder de duim gehouden door een congreslid die we niet zien in de RPG (can change). En deze man of vrouw wil geld zien anders zal er een geheim van de directeur uitkomen waar hij/zij niet blij mee is. Omdat hij zo onder druk wordt gezet is hij niet al te vriendelijk tegen z'n personeel.
    De bewakers (M/V) zijn mensen die de keuze hadden tussen een schamel loon of een nog schamele uitkering (Amerika is daar niet zo vrijgevig in voor zover ik weet) en om die reden voeren zij vaak zonder mokken de klussen uit die de directeur hen opdraagt. Een van die klussen is het ronselen van deelnemers voor het jaarlijkse toernooi. Hier krijgen zij zelf bonusjes voor. Zwart allemaal, ofcourse . Maar omdat zij op hun beurt zo afgeknepen worden door de directeur reageren zij dat rechtstreeks af op de gevangenen, die vaak afgeperst en/of misbruikt worden. Er zijn gevallen van gedwongen prostitutie, verhandeling van drugs of iets anders in de ruil voor een goed woordje bij de directeur of de (loze) belofte van strafvermindering.
    De gevangenen (M/V)zelf zijn allen veroordeeld voor verschillende vergrijpen, zelf in te vullen. Vrouwen- en mannencomplexen zijn gescheiden tot en met de voorrondes. Na de voorrondes (dus de start van het echte toernooi) gaan de overgebleven deelnemers naar een ondergrondse strijdarena, een omgebouwde oude schuilkelder waar het echte toernooi plaatsvindt. Hier komen mannen en vrouwen voor het eerst samen.
    NPC's. Non-player-characters. Karakters die vrij te spelen zijn, bijvoorbeeld een scheidsrechter van het toernooi of tegenstanders in de voorrondes. Deze zijn vrij te spelen door de RPG'ers maar hebben wel een biografie. Zo voorkomen we dat Piet Jansen in een post vastzit voor moord en in de andere voor fraude XD.
    Leeftijd. Tussen 18 en 60.
    Fases. Er zijn verschillende fases in het verhaal die aangegeven worden door de spelleider. Dit even voor de organisatie and stuff XD. En tevens ook een manier om hopelijk te zorgen dat het verhaal niet vastloopt en een kop en een staart heeft.
    In de eerste fase krijgen we het dagelijkse gevangenisleven te zien + introductie van de characters en eventueel NPC's.
    De tweede fase omsluit basically de introductie van het toernooi en de voorrondes.
    In de derde fase komt het toernooi zelf voor.
    Einde. De winnaar van het toernooi mag het slot van de RPG bepalen in bepaalde zin, binnen de grens van wat enigszins realistisch is :'D.
    Vechtregels voor 't toernooi and stuff. Wordt nog uitgedacht. Once again, this is just an idea.
    Niveau spelers. Iedereen die het idee aanspreekt, het leuk vindt om een overtuigend karakter neer te zetten, het niet erg vindt dat z'n personage een paar klappen krijgt en/of eventueel overlijdt later in het verhaal en posts langer dan een paar regels wil schrijven.
    Rating. Mature/16+. Dit vanwege geweld, misbruik of mishandeling van jailbait, afpersing en uitbuiting en overige niet zo sjofele zaken.

    * Mensen die de voorrondes verliezen zullen niet meteen sterven. Not that it matters aangezien ik ervan uit ga dat de deelnemers de voorrondes doorkomen tenzij mensen een tijdelijke rol willen. Deelnemers kunnen er rekening mee houden dat wanneer zij verliezen, zij sterven of in leven gelaten worden, afhankelijk van hoe genadig hun tegenstander is. Uiteraard kan dit besproken worden onder elkaar in het OOC-topic. Maar goed, I'll get to that. Hierna kan men een nieuw character maken zodat zij niet uit de RPG gegooid worden, das ook weer zoiets XD. Dit moet ik wat beter uitdenken!


    Goed. Ik heb nog niet veel uitgedacht voor het toernooi zelf en er zijn nog wat gaten (het is nogal moeilijk om de juiste verhouding te vinden tussen vrijheid van de spelers en structuur zodat de boel niet doodloopt) butyeah, vinden mensen dit boeiend?
    Zo ja: awesum! Zo misschien: wat scheelt eraan? Wat zou je er extra in willen hebben ed? Give your comment. Zo nee: why?

    Okay I should be working now lol. Ben benieuwd of iemand dit wat aan lijkt :Y).

    - S.

    PS: Anguish meldt zich alvast aan als tweede spelleider, mocht dit doorgaan! Thank youu alvast!




    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 25 maart 2013 - 13:52 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Aestas schreef:
    @Degene die zei dat je moet oefenen;
    Sorry hoor, maar als er minimum 10 regels geschreven moeten worden, in het Engels, dan heet dat niet oefenen. En ik vind het een leuk idee, maar zou het jammer vinden als ik niet kan meedoen omdat ik geen Engels kan. (cat)


    Ik zou 6 regels minimum in het Engels ook echt niet halen, ik ben er op zich niet echt slecht in, maar RPGen in het Engels vind ik toch echt wel lastig.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Hashirama schreef:
    @ Tortura: sorry man XD. Als de meerderheid zegt: Engels dan wordt 't Engels. Maar ik weet uit ervaring dat Engels nog niet echt heel erg gangbaar is.
    @Nosh: Hehe thanks! Well.. Ik hou een taal aan, ofwel Engels of Nederlands in de RPG om t niet nog ingewikkelder te maken dan het al is :'D. Heb al moeite met uberhaupt een handleiding schrijven.


    Yea, kan het inderdaad wel moeilijk maken.
    Maar ik doe sowieso mee, of het nu Engels of Nederlands is aangezien ik allebei al wel op van die forums heb gedaan x3
    Succes met die handleiding, ik weet uit ervaring dat het vies moeilijk is om zoiets te schrijven xd


    Tell me I'm a screwed up mess, that I never listen ~

    Tortura schreef:
    Hashirama zei dat wanneer er meerdere mensen Nederlands willen, dat zo word. So people here don't need to get so worked-up about it. Het word [waarschijnlijk] gewoon Nederlands.

    ^This indeed :]. No worries, be hippy.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nosh schreef:
    (...)

    Yea, kan het inderdaad wel moeilijk maken.
    Maar ik doe sowieso mee, of het nu Engels of Nederlands is aangezien ik allebei al wel op van die forums heb gedaan x3
    Succes met die handleiding, ik weet uit ervaring dat het vies moeilijk is om zoiets te schrijven xd

    Hehehe thanks ^^
    Er kunnen fouten in zitten omdat het de eerste keer is dat ik zoiets uitgebreids schrijf voor een RP, maar ik denk dat het best cool zou kunnen worden als 't slaagt XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wanneer ga je 'm maken? Stuur je me dan ff een pbtje ofzo?


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik heb de handleiding gelezen. Dit is écht boven mijn niveau. :3

    [ bericht aangepast op 28 maart 2013 - 19:46 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Aestas schreef:
    Ik heb de handleiding gelezen. Dit is écht boven mijn niveau. :3

    As long as you won't try, you don't know.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik snap er de ****** van.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28