• Dat er iets gebeurd dat nog lang in je hoofd blijft hangen?
    Bijvoorbeeld leuke situaties, maar ook minder leuke situaties zoals fikse ruzie met je beste vriendin, een ongeluk dat voor je voor je neus ziet gebeuren etc..
    Hebben jullie dan ook wel eens dat zo'n situaties zo lang/erg in je hoofd blijven hangen, dat je je niet meer kan concentreren op wat je aan het doen bent, bijvoorbeeld je huiswerk ofzo?

    Ik heb daar de laatste tijd namelijk best vaak last van. Nog niet zo lang geleden heb ik inderdaad een ongeluk voor mijn huis zien gebeuren, tussen twee wielrenners en een auto. Gelukkig leeft iedereen nu nog, maar een van de twee wielrenners is toen wel met de ambulance weggevoerd moeten worden.. Daarna heb ik ook nog flinke ruzie gehad met een van mijn beste vriendinnen, waardoor ik me soms écht niet kon concentreren op mijn huiswerk. Dan zit je gewoon een uur boven je boek, maar je hebt maar 5 minuten gelezen en de rest van de tijd heb je de hele tijd zitten denken aan de ruzie.
    Maar het probleem is, is dat ik niet weet hoe ik die gedachten nu de baas kan zijn. Dat ik bijvoorbeeld tegen mezelf zeg 'okee, ik ga nú even een uurtje huiswerk maken, en na dat uur mag ik weer nadenken over de ruzie (of wat voor situatie het ook is'.

    Nu is mijn vraag: Hebben jullie een idee hoe ik dat kan doen? Of wat doen jullie als er een situatie is waar je steeds aan moet denken? Hoe zorgen jullie er voor dat je je ook kan concentreren op de dingen die je moet doen, in plaats van de hele dag aan die situatie te denken?


    Inspiration can hit you any time

    Ja, dat herken ik wel. Het is inderdaad moeilijk om je gedachten er dan van weg te houden, maar wat bij mij meestal wel echt helpt is veel muziek luisteren.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ja, dat herken ik wel. Het is inderdaad moeilijk om je gedachten er dan van weg te houden, maar wat bij mij meestal wel echt helpt is veel muziek luisteren.


    26 - 02 - '16

    Heej,
    Ja ik ken het gevoel. Iemand had me eens allemaal dingen wijsgemaakt die helemaal niet zo waren of bestonden. Ik kon er heel slecht van slapen, en concentreren ging nogal moeilijk. Ik heb gewoon tegen mezelf gezegd dat alle dingen NIET waar waren.
    Gelukkig is het bij mij al over (:

    Maar een goede tip is: Praat met je ouders over je probleem. Dat het de heletijd in je hoofd blijft malen. En praat eens met je vriendin. En als ze het niet wilt, dan ga je gewoon om met je andere vriendinnen. Of misschien met die ene leuke jongen?? ;) Misschien wordt het nog wat! =D .Xx


    Believe in you'reself. You're amazing! <3

    Dankjulliewel voor jullie reacties! (:

    En Irishsnow, haha ik zou wel willen, maar helaas geen leuke jongen in beeld ;p


    Inspiration can hit you any time

    Parachutes schreef:
    Ja, dat herken ik wel. Het is inderdaad moeilijk om je gedachten er dan van weg te houden, maar wat bij mij meestal wel echt helpt is veel muziek luisteren.


    Bad decisions make good stories.

    Heb ik ook wel eens last van, ik schrijf het liefste alles van me af of denk er nog eens goed overna onder een hele hete douche.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik vergeet alles juist weer héél snel de laatste tijd. Best wel vervelend, ik wou dat ik eens wat meer kon onthouden, of er aan kon terug denken. Maar soms is het binnen 10 minuten al weer verdwenen in mijn hoofd. o.O


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Ik heb daar vroeger wel eens last van gehad en soms nog steeds. Een bepaalde situatie die me erg raakt. Ik probeerde mezelf dan overdag vaak bezig te houden maar ik kon moeilijk in slaap komen. Ik denk dat als je ruzie met je vriendin hebt gehad het makkelijkste uit je gedachten verdwijnt om het gewoon uittepraten.


    I still think of the guitar bible.

    Iedereen heeft dit wel eens. Misschien eens op hele luide muziek staan dansen? Dat helpt bij mij altijd. ^^


    Take me to wonderland

    Itami schreef:
    Iedereen heeft dit wel eens. Misschien eens op hele luide muziek staan dansen? Dat helpt bij mij altijd. ^^


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Parachutes schreef:
    Ja, dat herken ik wel. Het is inderdaad moeilijk om je gedachten er dan van weg te houden, maar wat bij mij meestal wel echt helpt is veel muziek luisteren.

    Ik ga er juist van denken :')


    •*• Lululu •*•

    Dat is echt volkomen normaal hoor.. Ik had het gisteren nog toen ik ruzie had met een ex-vriendin. Ik had haar nooit verteld wat ik van haar vond en daardoor bleef het continu in mijn hoofd. Nu heb ik eindelijk tegen haar gezegd dat ik haar een aansteller en leugenaar vind (tjee ze werd boos :'D) en dat luchtte enorm op. Als je je rot voelt over een ruzie, kun je het beste eerlijk zijn tegen je vriendin. Als je zelf ook een aantal dingen hebt gezegd die best gemeen waren, kun je daar beter je je excuses voor aanbieden. En dat ongeluk.. dat is veel heftiger dan zo'n ruzietje :/ Dat krijg je niet zomaar uit je hoofd. Een psycholoog zou hiervoor een uitkomst kunnen zijn als het je echt niet lukt om eroverheen te komen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Dankjulliewel voor jullie reacties! (:
    Nu heb ik een aantal tips die ik kan uitproberen (: Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom haha ;p Maar ik heb er nu al een aantal en daar ben ik super blij mee (:


    Inspiration can hit you any time

    Een tip = Dans en zing op het liedje "Wings" van Little Mix. Ik word helemaal vrolijk van dat nummer ;p .x


    Believe in you'reself. You're amazing! <3

    Dat herken ik inderdaad, en bij mij helpt het altijd om het tegen mijn moeder te zeggen zodat het uit me is zeg maar, anders blijf je met zo'n opgekropgevoel rond lopen c:

    + Muziek helpt.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus