• Ik moet voor school een liedje zoeken dat over liefde en relaties gaat. We moeten er dan enkele vragen over oplossen en dan het voor de klas laten horen.
    Mijn smaak is ofwel alternatief of het is in een andere taal zoals Duits, Japans of Koreaans. Met Duits is het probleem dan weer dat het van Tokio Hotel zou zijn en die niet zo'n goede reputatie hebben. Koreaans of Japans, tja, dat verstaat geen kat en het moet echt wel om de tekst draaien.
    Ik wil gewoon mijn reputatie in de klas niet verpesten, ik heb enkele mensen waar ik groepswerken mee kan doen, maar als die me laten vallen, heb ik helemaal niemand meer. :x

    Ik moet deze vragen beantwoorden: (ik moet er 2 beantwoorden, ééntje mag ik weglaten)
    - Wat heeft de artiest met godsdienst/levensbeschouwing? Was er een bijzondere reden om dit lied te schrijven?
    - Wat zegt de tekst/clip over liefde en relaties en het onderliggende mens-, wereld- en godsbeeld?
    - verklaar je muziekkeuze

    Maar ik dacht eigenlijk aan Family Portrait van Pink. Ik heb dat liedje al eens eerder voor Godsdienst gebruikt twee jaar geleden, dus ik zou liever een ander liedje vinden.

    Weten jullie leuke muziek met dit onderwerp? ^^


    Let the Night embrace you

    Hmm...
    Het eerste wat me nu te binnen schiet is Still Into You van Paramore, maar het is niet hetzelfde als het onderwerp van Family Portrait. Ik zal nog verder zoeken voor het geval ik iets tegenkom dat dichter bij dat lied staat. ^^


    Take me to wonderland

    Het hoeft niet dicht tegen Family Portrait te gaan, zolang het maar over liefde en relaties gaat. ^^
    Ik denk ook aan I believe in a thing called love - The Darkness, dat is nog net op het randje van acceptabel, denk ik. én ik kan er gemakkelijk de laatste vraag mee beantwoorden. :p

    Edit: eigenlijk, nu ik erover denk, kan ik nog veel muziek aan mijn vader vragen. Queen heeft ook nog wel goede liedjes, denk ik. ^^
    Ik ga dit sluiten. Bedankt!

    [ bericht aangepast op 9 april 2013 - 14:48 ]


    Let the Night embrace you