• Hoi!
    Sinds vorig jaar heb ik goed contact met familie in Oostenrijk.
    Nu moeten mijn neefje en nichtje communie doen (tweeling).
    Ik heb echter geen idee hoe dat in zijn werking gaat en ik kan het ook niet echt aan iemand vragen.
    Ik wil dus een kaart en een cadeautje voor beiden meegeven, ik kan er zelf namelijk niet heen.
    Nu eerst: wat voor een cadeautje is geschikt voor zo een gelegenheid?
    En ten tweede: wat schrijf je op een kaart voor een communie?
    Jullie zouden me erg gelukkig maken met een antwoord haha.


    Life is hard and then we die

    Eerste communie of plechtige? :p


    Take me to wonderland

    Euh, ze zijn 8? Ik heb geen idee :P Dat is de eerste toch?


    Life is hard and then we die

    Ik zal het even vragen aan mijn vriendin, die heeft ook een communie gehad toen ze ongeveer8 was.(:

    Ze zegt dat het gewoon iets is wat je ook voor je verjaardag zou kunnen krijgen. Voor een kind van acht heb ik geen flauw idee wat je daarvoor zou kunnen kopen. Voor op de kaart zou ze gewoon gefeliciteerd schrijven, niks speciaals.(:

    [ bericht aangepast op 9 april 2013 - 18:23 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Van Family Guy weet ik nog dat Snot vooral geld kreeg in enveloppen. (cat)


    Your make-up is terrible

    Van alles. Als ze acht zijn gaat het inderdaad om de eerste communie. Ik heb het ook gedaan en ik kreeg eigenlijk gewoon dingen die je ook op een verjaardag zou kunnen krijgen; heel veel boeken, wat knutselspullen, een grote doos nagellak van mijn tante en twee cavia's. :'D
    Ik weet niet of er strikte regels voor bestaan, maar voor zover ik weet niet. Kies gewoon iets wat leuk is voor kinderen van die leeftijd, dan is het hoogstwaarschijnlijk wel goed.

    Edit: Ik heb het ook nog even aan mijn moeder gevraagd, en je kunt in principe gewoon op dezelfde manier cadeaus kiezen als je dat zou doen voor een verjaardag. De peter of meter van het kind of een ander familielid geeft vaak een bijbel, mooi horloge of kettinkje met een kruisje of de tekens van hoop, liefde en geluk, maar ik denk dat jij dat niet bent, dus hoef je waarschijnlijk niet zoiets te zoeken. Als je echt geen idee hebt wat je kunt geven, kun je het natuurlijk ook gewoon aan de ouders vragen, lijkt me.

    [ bericht aangepast op 9 april 2013 - 19:49 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben nooit gedoopt, dus nooit communie gehad. Ik ben zelf ooit naar één geweest, maar toen was ik zelf nog maar 7. Ik weet alleen dat ze allemaal een eigen "Mijn Eerste Bijbel" kregen en bloemen en zo. En dat die communie echt verschrikkelijk saai was. (cat)

    PUKKELxDING schreef:
    Euh, ze zijn 8? Ik heb geen idee :P Dat is de eerste toch?

    Ja, dat is de eerste. :p
    Hmm, toen kreeg ik een fotoboekding. Ik was er toen niets mee, want ik had geen foto's om erin te stoppen, dus ik weet niet of dat een goed idee is. :p Verder kreeg ik geld en zo'n auto met afstandsbediening. :')


    Take me to wonderland

    Hmm. Ik heb voor mijn eerste communie een kettinkje gehad, met een hangertje. Het hangertje was een rondje waarin de symbolen van 'Hoop, geloof & liefde' in waren verwerkt.


    To infinity and beyond •

    Op de kaart; je hebt daar kaarten waarvor je alleen je naam hjoeft te zetten. maar meestal stat er fijne communie of gefeliciteerd ofzo
    met mijn communie (de tijd dat Diddl helemaal in was) kreeg ik een mok en bloknootjes dus gewoon verjaardagscadeau's


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Op de kaart zou ik gewoon gefeliciteerd zetten, en geld als cadeau is altijd wel goed denk ik.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Ik kreeg de oude tv van mijn oma voor op mijn kamer. :') Maar dat ga jij denk ik niet doen...
    Gewoon geld? Dan kunnen ze altijd nog iets kopen. Als je een cadeautje gaat meegeven loop je de kans dat er geruild moet worden en dat gaat lastig worden.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ik weet nog wel dat ik een Geloof, Hoop & Liefde kettinkje kreeg. Verder heb ik echt geen idee. :'D
    Mmm, volgens mij kun je gewoon op die kaart schrijven: Gefeliciteerd met je eerste communie!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Net zoiets als een verjaardag zoals velen zeggen. Bij ons was het een 'trend' om zoveel mogelijk geld te krijgen voor zijn/haar communie, waar ik overigens niet aan meedeed. Verschrikkelijk, om er zo over na te denken.


    Deep inside, I've never felt alive

    Op http://www.nietmijnkeus.nl/ kun je een cadeau bestellen en kijk je een willekeurig cadeau in die prijsklassen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'