• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:39 ]

    Ik heb levenbeschouwing - filosofie en godsdienst samen -, maar ik vind er echt niets aan. Op onze school bieden ze geen Spaans aan, helaas, maar anders zou ik dat kiezen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Beide heb ik niet, en word het ook niet bij mij op school gegeven.
    Toch zou ik het allebei wel willen hebben. Ik weet niet of je Spaans kiest als je extra vreemde taal naast Engels (en of dat eigenlijk kan), maar dat zou ik dan zeker doen. Zelf heb ik Frans, omdat ik daaraan meer denk te hebben dan aan Duits. Alleen als ik Spaans had kunnen kiezen had ik dat zeker gedaan. Spaans is naast Engels en Chinees de meest gesproken taal op de wereld, dus je zult er zeker veel aan hebben.
    Filosofie lijkt me ook een heel leuk vak, omdat je volgens mij echt leert kijken naar dingen op andere manieren. Ik weet alleen niet wat je voor de rest allemaal nog wilt kiezen en welk pakket je hebt dus voor de rest kan ik je niet echt iets adviseren omdat ik het beide niet heb.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Ik heb lang Spaans gehad. Ik zou even overwegen; vind ik Frans leuk/makkelijk. Als het antwoord ja is kies Spaans. Kijk ook goed naar de leraar die filosofie geef, als je een leuke leraar hebt is filosofie te gek.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik heb filosofie en ik vind het persoonlijk erg interessant, maar het moet je maar net liggen. Ik denk dat je in het algemeen meer aan Spaans zal hebben en als je een beetje goed met talen bent, is het ook gewoon een leuke taal om te leren.


    i put the fun in funeral

    Persoonlijk vind ik filosofie erg interessant, maar ik kan natuurlijk niet voor jou kiezen. Als je kijkt naar hoeveel je er in je leven aan gaat hebben, kun je misschien beter Spaans kiezen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik zou Spaans kiezen, gewoon omdat ik denk dat je daar meer aan hebt, hahaha


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Hmm erg lastige keuze, persoonlijk vind ik Spaans een leuke taal maar heb ik hem voornamelijk omdat het een wereldtaal is en filosofie krijg ik pas in de 4e dus ik kan je niet vertellen hoe dat gaat, maar dat lijkt me ook erg leuk. Ik denk wel dat je meer hebt aan Spaans maar goed ik weet natuurlijk niet wat jij later wil gaan doen...in elk geval succes met je keuze.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik zou voor Spaans kiezen. Dat is een wereldtaal en daar kun je nog wat mee. Mijn voorkeur komt waarschijnlijk ook doordat na mijn keuze nog van Natuurkunde naar Spaans ben gewisseld en mij dat heel erg goed is bevallen! (:


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Als je goed in talen bent kun je veel punten halen met Spaans, zo niet, is filosofie een optie.
    Yeah, ik heb het geen van beide. Daarbij wil ik wel zeggen, Spaans spreken ze ontzettend veel op deze wereld, dus als je van plan bent te gaan reizen, dan zou ik zeker Spaans nemen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou Spaans kiezen, deels omdat je er veel aan hebt en het een wereldtaal is en deels omdat ik de taal gewoon erg leuk vind. c:
    Ik heb wel eens een paar lessen filosofie gehad maar vond er vrij weinig aan.. Maar dat scheelt per persoon natuurlijk.


    To love is to destroy.

    Ik heb alleen filosofie gehad en dat vond ik echt heel interessant. Je moet wel kunnen onthouden welke standpunten verschillende filosofen hadden.

    [ bericht aangepast op 11 april 2013 - 21:44 ]


    You are beautiful, you are love.

    Op VWO is een tweede vreemde taal sowieso verplicht, toch, dus ik neem aan dat je al Frans of Duits hebt? Als je Frans doet, is het misschien slim om ook nog even in overweging te nemen dat Frans en Spaans redelijk veel op elkaar lijken. Dat hoeft geen groot probleem te zijn, maar ik ken een paar mensen die beide vakken hebben en dat wel eens door elkaar halen. :'D
    Daarnaast zijn talen heel grote vakken in de bovenbouw, tenminste bij ons op school. Ik ben verreweg het meeste tijd kwijt aan Frans. Ik heb geen Spaans of filosofie meer sinds klas drie, dus daar kan ik verder niet heel veel over zeggen, maar ik zou persoonlijk voor filosofie gaan als het je interessant lijkt. Het is wel echt een vak dat je leuk moet vinden, anders kan het heel langdradig en ingewikkeld zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik snap niet precies of je nu een extra vak neemt? Welke vreemde taal kies je? Spaans en filosofie zijn heel andere vakken, en goed te combineren als het je leuk lijkt om beide te combineren, maar het is wat anders als je een extra vak neemt. Dat betekend namelijk wel extra werk, en voor de meeste mensen is een extra vak soms wel wat te veel. Je moet Spaans ook niet onderschatten, je leert het niet 1,2,3 even, maar als je het graag wilt leren, zal het je ook lukken.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ohja, één ding; ik heb Spaans alleen in de 4e en 5e, dus niet als eindexamenvak. Filosofie wel. Dus ik weet toch niet hoeveel ik er later mee kan (veel mensen kiezen alleen Spaans omdat ze het niet als eindexamenvak hebben).

    Spaans heb ik ook en ook niet als examenvak. Ik heb het dus afgesloten. Ik vond het altijd wel heel leuk.


    Big girls cry when their hearts are breaking