• Een vriendin van me is inmiddels al geruime tijd ziek en ze is af en toe op school. Ze is vaker thuis dan op school. Nou ja, dat kan en dat begrijp ik ook wel. Als je ziek bent, ga je niet naar school en ze is echt goed ziek. Ze houdt vrijwel geen eten of drinken binnen. Dat kan.
    Alleen wat ik dan niet snap is dat ze gewoon gaat sturen op de roeivereniging (je zegt dan eigenlijk wat de roeiers moeten doen). Ze zit dan stil, buiten en het is nog niet geweldig weer. Ik zou dan eerder naar school gaan dan naar de roeivereniging.
    Dus ik zeg via What's App: "Je bent ziek maar gaat wel roeien..? Dat begrijp ik niet."
    Zij: "Ik ga stilzitten."
    Ik: "School is belangrijker, dan ben je binnen en zit je ook stil. Ik begrijp het niet."
    Geeft ze aan dat ze lang aan huiswerk had gezeten dus dat ze een break wilde. Logisch.
    Ik: "En dan ga je roeien wat buiten is en waar je stil zit waardoor je al sneller ziek wordt? Dat vind ik ietwat dom."
    Dat was ze met me eens. Dus ik zeg dat ze dan toch niet moet gaan, maar eerst goed moet uitzieken.
    Zegt ze: "Ik zeg ook bijna alles af wat ik af kan zeggen, maar dit had ik nou eenmaal al afgesproken."
    Ben ik nou achterlijk of kan je dit ook gewoon afzeggen?
    Zij: "Ik heb praktisch alles afgezegd, maar sommige afspraken probeer ik na te komen. Als het echt niet gaat zeg ik ze wel af."
    Ik: "Dan kon je dus ook prima naar school en heb je vandaag gespijbeld. Want als je je echt zo slecht voelt als je steeds zegt, zou je dit (roeien) ook wel afzeggen."
    Zij: "Ik stel misschien verkeerde prioriteiten, klopt. Ik voel me nog steeds zwaar klote, maar ik doe mijn best om gemaakte afspraken na te komen."
    Ik: "School is een gemaakte afspraak met de overheid. Die kom je ook niet na. Het lijkt er nu meer op dat je mij excuusjes verteld om naar roeien te kunnen, want school is verplicht volgens de wet. Ook een afspraak aangezien jij naar de wet moet leven."
    Zij: "Ik ben geen excuusjes aan het vertellen, ik probeer te vertellen waarom ik er heen ga."
    Andere vriendin was het met me eens dat ze ontzettend dom bezig was.
    Ben ik nou achterlijk of is ze ontzettend dom bezig?
    Ze loopt gigantisch achter op school, moet nog een hele hoop toetsen inhalen van de toetsweek, maar ze gaat wel roeien wat haar eigenlijk alleen zieker kan maken en niet beter.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Anarose schreef:
    Ik zou je er niet zo mee bemoeien als ik jou was, zij is degene met het probleem.


    Tell me about it, stud.

    Ach laat toch. Ze heeft aan jou geen verantwoording af te leggen.


    No growth of the heart is ever a waste