• Gisteren heb ik mijn rapport gekregen, en zoals ik weet is die niet zo goed. Ik sta 5 vijven, maar allemaal 5.4 en 5.3 en zo. Ik kreeg er ook een prognose bij, waar dus de verwachting van de leraren stond. Nou, die van mij was dus 4HAVO of 3HAVO en ik zit nu op 3VWO.
    Oké, fijn dat ik nu weet wat jullie verwachten van mij, maar wat heb ik daar aan? Ik zie geen enkel nut, eerlijk gezegd. Ik vind dat leraren mij juist moeten motiveren om over te gaan, in plaats van zo'n stomme verwachting te schrijven.
    Wat vinden jullie?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Hahaha leraren zijn echt dom en inderdaad motiveren ze je niet.
    Bij mij zei mijn mentor eens: 'Je rapport is echt hopeloos, net als jij.'
    Maar als ik jou was, zal ik gewoon erg goed mijn best doen, in hoop nog over te kunnen gaan (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik vind dat jij jezelf moet motiveren om over te gaan. Uiteindelijk is het jouw toekomst en niet die van de leraren.


    Pretty is just a pretty word.

    Aww, dat is zwaar klote. Maar leraren moeten wel eerlijk tegen je zijn en aangezien je al bijna aan het eind van het jaar bent zou je je ook flink genaaid voelen als ze zeggen dat je het nog wel kan halen en je het vervolgens niet haalt. Misschien hebben ze niet het idee dat je je genoeg inzet in de les (vat dit alsjeblieft niet aanvallend op) en dan kunnen ze dus denken dat je niet overgaat dit jaar naar 4VWO. Btw, als ze nu denken dat jij niet overgaat, let's prove them wrong (:


    From these ashes, I will rise

    Het is geen stomme verwachting, maar juist een realistische. Het zou pas oneerlijk zijn als ze schrijven dat je zonder problemen over kunt naar 4VWO terwijl je punten dat helemaal niet toestaan.
    Oké, misschien moeten je leerkrachten je wel ondersteunen, maar voor motivatie moet je toch echt zelf zorgen. Je leerkrachten kunnen niet van elke leerling het handje vasthouden en zeggen dat alles wel goed komt, dat je het wel kunt.
    Als je die erkenning wel wilt, dan zul je er zelf voor moeten werken.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Het is geen stomme verwachting, maar juist een realistische. Het zou pas oneerlijk zijn als ze schrijven dat je zonder problemen over kunt naar 4VWO terwijl je punten dat helemaal niet toestaan.
    Oké, misschien moeten je leerkrachten je wel ondersteunen, maar voor motivatie moet je toch echt zelf zorgen. Je leerkrachten kunnen niet van elke leerling het handje vasthouden en zeggen dat alles wel goed komt, dat je het wel kunt.
    Als je die erkenning wel wilt, dan zul je er zelf voor moeten werken.


    Precies, het is jouw toekomst, niet die van hen. Jij moet er voor werken, zij niet. Niet alles komt zomaar aanvliegen.


    Your make-up is terrible

    CURLYMONSTER schreef:
    Ik vind dat jij jezelf moet motiveren om over te gaan. Uiteindelijk is het jouw toekomst en niet die van de leraren.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    CURLYMONSTER schreef:
    Ik vind dat jij jezelf moet motiveren om over te gaan. Uiteindelijk is het jouw toekomst en niet die van de leraren.

    Nou, ze kunnen je ook geen dingen gaan wijsmaken? Dit zou net een motivatie moeten zijn om beter je best te gaan doen zodat je over kan gaan naar 4VWO. Als leerkrachten zien dat je 4VWO niet gaat aankunnen, dan hebben ze 9 van de 10 keer ook wel gelijk.


    Take me to wonderland

    Mij hebben ze in het vierde jaar ook aangeraden om van humane wetenschappen naar kantoor te gaan. Dat is meteen een hele grote stap lager. Ze hebben mij gelukkig toen toch nog wel een a-attest gegeven, wat betekende dat ik zelf nog wel kon kiezen om naar het vijfde jaar humane wetenschappen te gaan.
    Ik heb dat toch gedaan, hun raad in de wind geslagen en het gaat nog wel redelijk goed.
    Als jij denkt dat je het aankan, moet je daarvan zeker zijn.


    Let the Night embrace you

    Ik vind het eerlijk gezegd niet heel raar dat ze het zeggen. Het is een door hun opgestelde realistische verwachting. De motivering daarachter is dat als jij wilt dat het anders gaat lopen, je nog even hard je best moet gaan doen.


    Bad decisions make good stories.

    Een verwachting is iets heel anders dan een motivatie. Als jij dit soort punten haalt, kunnen zij daaruit concluderen dat jij VWO niet aankan. Geef jij bij je leraren aan dat je graag geholpen wilt worden en toch nog héél graag over wil gaan, dan zullen ze jou vast heel veel steun en motivatie geven. Alleen staan verwachting en motivatie hier helemaal los van elkaar.
    En inderdaad: jij zorgt voor jou toekomst, niet jouw leraren.


    Deep inside, I've never felt alive

    --

    [ bericht aangepast op 15 mei 2013 - 18:02 ]

    Anarose schreef:
    Ik vind het eerlijk gezegd niet heel raar dat ze het zeggen. Het is een door hun opgestelde realistische verwachting. De motivering daarachter is dat als jij wilt dat het anders gaat lopen, je nog even hard je best moet gaan doen.


    Theodora schreef:
    Het is geen stomme verwachting, maar juist een realistische. Het zou pas oneerlijk zijn als ze schrijven dat je zonder problemen over kunt naar 4VWO terwijl je punten dat helemaal niet toestaan.
    Oké, misschien moeten je leerkrachten je wel ondersteunen, maar voor motivatie moet je toch echt zelf zorgen. Je leerkrachten kunnen niet van elke leerling het handje vasthouden en zeggen dat alles wel goed komt, dat je het wel kunt.
    Als je die erkenning wel wilt, dan zul je er zelf voor moeten werken.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Mijn mentoren waren ook altijd negatief over mij. 'Je rapport is hopeloos, je blijft toch wel zitten. Dus je kunt net zo goed niets meer doen.' Maar dat zij dat zeiden, gaf mij juist weer motivatie. Ik wou hun ongelijk bewijzen. Bij mij ging het drie jaar op die manier en ik ben toch telkens over gegaan met allemaal voldoendes! En nu doe ik eindexamen, dus het is wel mogelijk. Misschien helpt het voor jou ook om motivatie te vinden in hun ongelijk?


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Theodora schreef:
    Het is geen stomme verwachting, maar juist een realistische. Het zou pas oneerlijk zijn als ze schrijven dat je zonder problemen over kunt naar 4VWO terwijl je punten dat helemaal niet toestaan.
    Oké, misschien moeten je leerkrachten je wel ondersteunen, maar voor motivatie moet je toch echt zelf zorgen. Je leerkrachten kunnen niet van elke leerling het handje vasthouden en zeggen dat alles wel goed komt, dat je het wel kunt.
    Als je die erkenning wel wilt, dan zul je er zelf voor moeten werken.


    comfort in c h a o s