• Gisteren heb ik mijn rapport gekregen, en zoals ik weet is die niet zo goed. Ik sta 5 vijven, maar allemaal 5.4 en 5.3 en zo. Ik kreeg er ook een prognose bij, waar dus de verwachting van de leraren stond. Nou, die van mij was dus 4HAVO of 3HAVO en ik zit nu op 3VWO.
    Oké, fijn dat ik nu weet wat jullie verwachten van mij, maar wat heb ik daar aan? Ik zie geen enkel nut, eerlijk gezegd. Ik vind dat leraren mij juist moeten motiveren om over te gaan, in plaats van zo'n stomme verwachting te schrijven.
    Wat vinden jullie?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik snap al jullie reacties wel, en het is natuurlijk ook mijn toekomst, maar ik vind dat de school je hierin wel mag motiveren. Zo'n prognose is niet slecht, maar ze moeten er wel wat mee doen, qua een andere aanpak ofzo. Het hele jaar door heeft mijn mentor nog niks gedaan aan de slechte cijfers van heel veel mensen. Kijk, natuurlijk moet het van mij komen, dat snap ik, maar de school is hier ook aansprakelijk voor, vind ik. Als de helft van de klas op HAVO staat, denk ik ook dat de leraren op zich eens moeten kijken naar zichzelf. Bij natuurkunde bijvoorbeeld, meer dan de helft staat onvoldoende en hij doet er helemaal niks aan. Ik snap dat niet, maar dat ligt dan waarschijnlijk aan mij.
    En inderdaad, ik ben dus nu echt kei hard aan het studeren voor de laatste weken, ik wil gewoon regulier over en dat gaat me lukken ook!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik ken het, mijn mentor denkt dat vijf keer; 'JE BENT LUI' roepen me motiveert.
    Nope...


    Be yourself, an original is always more worth than a copy.

    Nee. Jij moet als leerling aan de alarmbel trekken als je het niet snapt. Als niemand tegen een leerkracht zegt dat ze het niet snappen, waarom zouden ze dan iets veranderen aan hun manier van aanbrengen?
    Dan moet je even je stoute schoenen aantrekken en zeggen; zo werkt het niet, kunt u het ook anders uitleggen?
    Het is geen schande dat je vraagt of iets herhaald kan worden, of anders uitgelegd kan worden.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mijn coach zei over een huiswerk opdracht waarvoor ik moest knippen en plakken, wat ik dus haat en dus expres niet goed deed: ''Een 6, had beter van je verwacht."
    Of; "Waarom herkansen? Je gaat hier toch weg."


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Doen ze bij mij ook, precies zo. Ik word daardoor wel gepusht om verder te gaan en hard te werken.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik had bij de examens van kerstmis ook ooit 7 onvoldoendes en de leerkrachten zeiden allemaal dat ik het niet ging halen, maar op het einde van het jaar had ik alleen nog maar een onvoldoende op duits (wat ik het jaar erna niet meer kreeg) en aardrijkskunde.
    Dus je gewoon niets van de leerkrachten aantrekken en gewoon je best doen, als je het wilt kan je het echt wel!


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Op mijn school geven ze TTO, VWO, HAVO en VMBO-T, dus hier doen ze helemaal niet moeilijk met je niet over laten gaan. Heb jij de goede cijfers niet? Gewoon meteen naar HAVO of VMBO-T, ookal heb je nog zo hard je best gedaan of ben je niet gemotiveerd door je leraren. Red je het niet, dan is dat jouw probleem en niemands anders.


    From these ashes, I will rise

    Ik snap wel dat het je niet motiveert, ik zou er ook niet vrolijk van worden als je zo'n verwachting te horen krijgt. Maar als je graag naar 4VWO wilt, ben jij inderdaad de enige die daar voor kan zorgen. Bovendien zit je op school voor jezelf en niet voor de leraren. Als je nu met jezelf afspreekt om het tegendeel te bewijzen, kan dat je ook erg motiveren. c;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Het is natuurlijk niet motiverend, maar als de leraren denken dat je VWO 4 niet aankan betekent dat wel iets. Dadelijk haal je net VWO 4 en blijf je volgend jaar zitten. Het is misschien goed om te kijken waar je onvoldoendes vandaan komen. Kan je het echt niet of doe je te weing? En heb je alle vakken waar je onvoldoende voor staat volgend jaar nog steeds? En natuurlijk is zo'n prognose vervelend, maar je moet jezelf wel blijven motiveren.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik ben van 3VWO naar 4HAVO gegaan met 2 5-en en een 4. En daar ben ik blij mee, want de helft van de mensen uit 4VWO staat op blijven zitten/ naar de HAVO.

    Page394 schreef:
    Ik snap al jullie reacties wel, en het is natuurlijk ook mijn toekomst, maar ik vind dat de school je hierin wel mag motiveren. Zo'n prognose is niet slecht, maar ze moeten er wel wat mee doen, qua een andere aanpak ofzo. Het hele jaar door heeft mijn mentor nog niks gedaan aan de slechte cijfers van heel veel mensen. Kijk, natuurlijk moet het van mij komen, dat snap ik, maar de school is hier ook aansprakelijk voor, vind ik. Als de helft van de klas op HAVO staat, denk ik ook dat de leraren op zich eens moeten kijken naar zichzelf. Bij natuurkunde bijvoorbeeld, meer dan de helft staat onvoldoende en hij doet er helemaal niks aan. Ik snap dat niet, maar dat ligt dan waarschijnlijk aan mij.
    En inderdaad, ik ben dus nu echt kei hard aan het studeren voor de laatste weken, ik wil gewoon regulier over en dat gaat me lukken ook!


    Bij mijn klas is het vooral het geval dat de leerlingen geen fuck doen. De leraar wilde wel, maar als de hele klas geen fuck doet focust hij zich op de 'nerdjes" die wel wat willen doen. no hate, ik ben zo'n "nerdje" Dat hoeft echt niet aan de leraren te liggen. Niet lullig bedoelt, maar is jouw klas stil tijdens de lessen? De meesten niet. En de helft leert niet, want daar zijn ze te lui voor. Dat was ik ook, en toen ik begon met leren was het te laat. Nu vind ik dat al niet meer erg
    Maar het ligt dus niet allemaal aan de leraren.


    If a writer falls in love with you, you can never die