• Hee mensen!

    Misschien is het een stom idee, maar ik vond het toch de moeite waard om hem naar voren te brengen. Is het niet een idee om eens in de zoveel tijd iemand van de site, die geen vaste columnist is, een column te laten schrijven? Dus gewoon iemand van de site die het leuk lijkt om voor een keer een column te schrijven. Mij lijkt dit persoonlijk erg leuk omdat dan wat meer mensen de kans krijgen om dit eens een keer te doen. Natuurlijk kan deze dan gewoon nog steeds gecheckt worden door een vaste columnist zodat deze wel van kwaliteit is.

    Columns schrijven is namelijk ook een groot onderdeel van schrijven en aangezien deze site daar wel redelijk om gaat, lijkt het me leuk om meer mensen de kans te geven om dit eens een keer te doen.

    Just a suggestion. Misschien is het ook wel teveel werk om te regelen. Echter wilde ik het in elk geval voorgesteld hebben.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Macavity schreef:
    (...)

    Agree. Ik hou echt van het schrijven van een column, maar het lukt me soms al amper om zelf iets te schrijven, laat staan iedere maand zo'n meer dan 50 columns door te lezen en te beoordelen. Al lijkt het me wel een heel leuk idee. (:
    Hoef je zelf toch niet te doen? Je hebt de hulp van andere columnisten, je moet het niet allemaal alleen doen. :'D


    Some people are art and do art at the same time

    Proudfoot schreef:
    (...)Hoef je zelf toch niet te doen? Je hebt de hulp van andere columnisten, je moet het niet allemaal alleen doen. :'D


    Nee natuurlijk niet. Ik heb geen idee hoe we dat eventueel aan gaan pakken. Ze allemaal lezen of ze op splitsen... Maar dan alsnog denk ik dat iedereen het heel druk heeft en het niet iedere maand gehouden hoeft te worden?


    Miep

    Proudfoot schreef:
    (...)Hoef je zelf toch niet te doen? Je hebt de hulp van andere columnisten, je moet het niet allemaal alleen doen. :'D

    We moeten het wel allemaal nakijken. Wat de ene columnist een goede column vindt, kan een ander niks vinden. Ik ben bijvoorbeeld ontzettend kritisch, dus ik keur niet zomaar een column goed.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Macavity schreef:
    (...)

    Nee natuurlijk niet. Ik heb geen idee hoe we dat eventueel aan gaan pakken. Ze allemaal lezen of ze op splitsen... Maar dan alsnog denk ik dat iedereen het heel druk heeft en het niet iedere maand gehouden hoeft te worden?
    Dat is waar, één keer per kwartaal lijkt me genoeg. (:


    Some people are art and do art at the same time

    Barnabas schreef:
    (...)
    We moeten het wel allemaal nakijken. Wat de ene columnist een goede column vindt, kan een ander niks vinden. Ik ben bijvoorbeeld ontzettend kritisch, dus ik keur niet zomaar een column goed.


    Daar zit hij dus. Het werk zit vooral in de onderlinge discussies denk ik. Plus het feit dat ik ook echt kritisch ben. En een perfectionist... Nu vraag ik me trouwens af: hoe gaan wij overleggen, mocht dit er komen? Krijgen wij een forum onderdeel of...


    Miep

    Macavity schreef:
    (...)

    Daar zit hij dus. Het werk zit vooral in de onderlinge discussies denk ik. Plus het feit dat ik ook echt kritisch ben. En een perfectionist... Nu vraag ik me trouwens af: hoe gaan wij overleggen, mocht dit er komen? Krijgen wij een forum onderdeel of...

    Denk het niet. Wij zijn geen crewleden die veel moeten overleggen. Bèta's moeten overleggen over taalfouten, aanvragen en andere taalkundige dingetjes. De mods moeten discussiëren over ons en wij, de columnisten, gaan allemaal individueel te werk.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Er kan toch ook gewoon 1 column uit de zoveel inzendingen gekozen worden, door de crew / quizletters zelf. Dan zit er altijd wel 1 bij, lijkt mij, die goed is.


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    Er kan toch ook gewoon 1 column uit de zoveel inzendingen gekozen worden, door de crew / quizletters zelf. Dan zit er altijd wel 1 bij, lijkt mij, die goed is.

    Maar dat moet wel nagekeken worden. We kunnen niet random een column neerpleuren en daarnaast zou het bij de Quizletters zelf een vriendjespolitiek worden. Objectiviteit is niet voor iedereen weggelegd.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Lexus schreef:
    Er kan toch ook gewoon 1 column uit de zoveel inzendingen gekozen worden, door de crew / quizletters zelf. Dan zit er altijd wel 1 bij, lijkt mij, die goed is.


    Slecht idee. Zoals Barnabas net zei, op Quizlet is het voor sommigen heel moeilijk om objectief te zijn. Vriendjespolitiek is hier inderdaad sterk aanwezig. Dan is er ook nog eens het feit dat een column goed moet zijn, het onderwerp, de schrijftaal. Nu zeg ik niet dat ik perfect schrijf, maar ik denk wel dat dit beoordeeld moet worden door columnisten, gewoon omdat we dit vaker doen.


    Miep

    Macavity schreef:
    (...)

    Daar zit hij dus. Het werk zit vooral in de onderlinge discussies denk ik. Plus het feit dat ik ook echt kritisch ben. En een perfectionist... Nu vraag ik me trouwens af: hoe gaan wij overleggen, mocht dit er komen? Krijgen wij een forum onderdeel of...


    Zo makkelijk is het inderdaad nog niet om met z'n allen één column te kiezen, je kan niet eens naar meerdere mensen tegelijk pb'en. Ik vind het idee leuk, maar de uitwerking minder. Er is immers niet zo lang geleden nog een columnisten verkiezing geweest. Dit is in mijn ogen eigenlijk meer een kans voor users die toen geen columnist geworden zijn, toch columns te laten kunnen schrijven. Dat gun ik die users, echt waar, maar voor ons columnisten is het een beetje... lullig. En veel werk :p.
    Daarbij: kan Rutger niet eerst de alinea's in de columns fixen? Ik vind dat dat toch wel eerst mag gebeuren x'D.


    i put the fun in funeral

    Of gewoon een normale wedstrijd, zoals Story of the month, daar gaan niet veel mensen aan meedoen. (:


    Some people are art and do art at the same time

    Vinter schreef:
    (...)

    Zo makkelijk is het inderdaad nog niet om met z'n allen één column te kiezen, je kan niet eens naar meerdere mensen tegelijk pb'en. Ik vind het idee leuk, maar de uitwerking minder. Er is immers niet zo lang geleden nog een columnisten verkiezing geweest. Dit is in mijn ogen eigenlijk meer een kans voor users die toen geen columnist geworden zijn, toch columns te laten kunnen schrijven. Dat gun ik die users, echt waar, maar voor ons columnisten is het een beetje... lullig. En veel werk :p.
    Daarbij: kan Rutger niet eerst de alinea's in de columns fixen? Ik vind dat dat toch wel eerst mag gebeuren x'D.


    Dat is ook best wel waar... (: Het is echt iets wat aan de ene kant heel leuk is, maar aan de andere kant enorm veel werk is én het is ook wel een beetje een compensatie, daar ben ik het mee eens.
    En ik wil mijn alinea's ook wel heel graag terug, haha.


    Miep

    Ik zeg niet dat niet gemotiveerde columnisten mee moeten beslissen, maar er zijn vast wel enkelen die het leuk vinden... En er kan misschien een miniforumpje komen voor de columnisten om dat te bespreken, want pb's zijn inderdaad vervelend...
    Het lijkt me geen goed idee om er een open wedstrijd van te maken met stemmen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Enfin, jullie hebben liever dat columnisten zelf de column kiezen, wat betekent dat jullie (meer) werk gaan krijgen, maar dat hebben jullie liever niet als ik dit goed uit jullie woorden opmaak, omdat jullie kritisch zijn en het wellicht niet met elkaar eens gaan zijn. Het is dus niet echt een heel goed uitvoerbaar idee, maar het is jammer om het gelijk aan de kant te schuiven omdat het 'veel werk' lijkt, want dat is met alle nieuwe opties zo. Alles lijkt veel werk.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ach, maak jullie maar niet teveel zorgen. Het idee staat nog maar in de babyschoentjes. ^^
    Wie weet worden maandelijks alle ingezonden columns wel verdeeld over alle columnisten en kan iedereen een aantal goedkeuren. Of misschien komt er een beurtensysteem dat 1 columnist per maand de columns uitkiest. Wie weet. Het is even afwachten.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury