• Hey,
    Ik zit nu echt heel erg met een probleem op school.

    12 leerlingen, waaronder ik, nemen deel aan een uitwisselingsprogramma met Tsjechië.
    We gaan met de bus en dan zitten we 12 uur met elkaar in de bus met om de 3 uur een pauze.
    We gaan met 2 busjes. Er is een enorm nadeel aan die busjes,

    De leerlingen waar ik juist echt goed mee op kan schieten zitten in de andere bus.
    En 3 leerlingen waar ik me letterlijk al een paar jaar aan kapot irriteer, zitten juist in dezelfde bus.
    Heel veel mensen zijn het niet met de indeling eens, maar de leraren willen het niet veranderen.

    Ze zeggen dat we juist moeten leren om met elkaar om te gaan, ook al kun je het niet vinden met elkaar.
    Ik denk dan juist van: voorkomen is beter dan genezen. Maar zij zijn alleen bereid de indeling te veranderen als de irritaties te hoog oplopen.

    Ze zeiden ook dat ze zouden kijken naar wie er met elkaar op school omgaan, maar ze hebben nu juist Marck en Sander (2 mensen die elkaar niet mogen), en Sacha en ik (Sacha heet volgens mij NiallIsKnap op quizlet), en dat in dezelfde bus. Dat gaat na een half uur al fout.
    Mijn mentor zegt dat hij van onze problemen niet zijn probleem gaat maken en dat we ons dan maar gewoon uit het uitwisselingsprogramma moeten terugtrekken.

    Maar ik wil echt heel graag meedoen aan de uitwisseling maar ik kan nog geen 1 uur met de 3 leerlingen opschieten. )':
    Ik ben dan zo'n iemand die dan zichzelf helemaal afsluit van alles en iedereen omdat ik me ook nog eens heel, heel snel irriteer aan andere mensen.
    Wat moet ik doen?


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Ik vind dit een beetje vreemd van je leraren. Dat je elkaar in de klas moet leren waarderen kan ik me nog wel voorstellen, maar het gaat hier om een autorit van 12 uur waarbij je met z'n allen op een kluitje zit. Als je elkaar niet mag moet je dat gewoon niet doen. Ik ga van de zomer ook op vakantie met een paar vrienden, er is alleen 1 jongen (degene die 1 van de auto's bezit) die ik absoluut niet meer moet. Daar wil ik ECHT niet bij in de auto. Dat zou echt gewoon mijn vakantie verpesten. Ik wil niet 12 uur lang met zo iemand in een auto zitten en het is niet onredelijk dat jij dat ook niet wil.


    Life is hard and then we die

    Parachutes schreef:
    (...)

    Here you are!



    Nom nom nom.


    26 - 02 - '16

    Destined schreef:
    (...)

    Altijd een typische reactie van mensen dat als ik hun punt neem en vertel hoe ik het zie dat ze dan gelijk zeggen van: Je luistert niet! Kom op, ik had serieus dit keer iets beters verwacht dan deze loze verklaring. Weet je, ik kan weer verhalen wat ik zei en dat jij daar weer op reageert, omdat je blijkbaar dit te persoonlijk aantrekt of geïrriteerd bent dat ik dingen anders zie. Ik ben alleen niet van mening dat het veel oplost en dat we uiteindelijk in een spiraal terecht komen waar uiteindelijk een mod bijkomt die roept: Ontopic! in vuurrode letters.
    Ik snap jouw punt wel, maar jij overschat mij eigenlijk een beetje. Jij denkt dat wat ik zeg echt zo is, terwijl het mijn bescheiden mening is en het is aardig dat je denkt dat wat ik zeg feit is, maar ik kan ook subjectief zijn en alleen mijn mening geven.
    Nah ja, in ieder geval veel succes verder!
    En sarcasme helpt :P

    Deze "loze verklaring" komt uit het feit dat ik zeg dat mensen je op verschillende manieren kunnen irriteren. Bij de ene manier ligt het aan de persoon, bij de andere manier ligt het aan jou. Ik ben niet geïrriteerd dat jij dingen anders ziet dan ik, ik ben geïrriteerd omdat jij niet reageert op wat ik zeg, maar gewoon herhaalt wat je al hebt gezegd: Irriteert een persoon jou, dan mag je zijn reis/de situatie op dat moment voor die persoon verzieken met sarcasme. Is die persoon jou expres helemaal aan het irriteren, dan vind ik inderdaad dat het mag. Erger jij je gewoon aan deze persoon, dan ligt het gewoon aan jou en is dat geen reden om iemands momenten te "verzieken". Dat is wat ik kwijt wil, dat is wat ik vind en daarom vind ik dus ook dat het geen slim idee is voor haar om haar klasgenoten om de oren te slaan met sarcasme :')
    Zoals jij al zei, jij geeft jouw mening, ik geef de mijne en we onderbouwen het met argumenten. Dat is prima, ik wilde dit alleen nog even duidelijk hebben. Jij mag iets anders vinden, maar ik kreeg het idee dat mijn mening niet helemaal duidelijk, zoals ik het bedoeld had, overkwam (:


    From these ashes, I will rise

    Ik zou mezelf helemaal afsluiten van de anderen en muziek gaan luisteren.

    Stiekem in de andere bus gaan zitten ghe ghe ^^
    En als dat niet lukt smokkel je iemand mee en anders zou ik gewoon wat muziek gaan luisteren. Vaak zetten ze ook wel een film aan in de bus als het om zulke lange stukken gaat!


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Vervelend! Maar misschien is het wel goed, Je kunt proberen om opnieuw te beginnen en ze te leren kennen, misschien zijn ze heel anders dan je denkt?^^


    •*• Lululu •*•

    Negeren en je eigen koers varen.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ribery schreef:
    Stel je niet zo aan. Je leraren hebben gelijk. Pak die kans aan om mensen beter te leren kennen. Je zegt wel dat die mensen vervelend zijn, maar hoe weet je dat nou als je nooit echt met zo om bent gegaan? Iedereen is in een goed humeur en tijdens een exchange staat iedereen juist heel erg open voor elkaar. Gewoon met een lach er naartoe gaan en nieuwe mensen leren kennen! Waarschijnlijk valt het je 100% mee.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Naja, uiteindelijk moet je het gewoon van de andere kant bekijken. Het zijn mààr drie uren. Ga slapen, tekenen, lezen, iPod in, schrijven, waar je maar zin in hebt.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Endure schreef:
    Tss, alsof die docenten even graag met iedereen samenwerken en met iedereen goed overweg kunnen. Ik vind dat altijd zo'n bullshit, waarom zou je moeten leren omgaan met iedereen? Natuurlijk moet je je een beetje volwassen opstellen, maar alsjeblieft zeg.
    Het enige wat ik kan zeggen probeer je ouders contact op te laten nemen met school oid? Dat maakt vaak wat meer indruk (:

    Wou net zeggen. Aan sommige mensen heb je gewoon een schijthekel, punt :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik snap dat je dit niet leuk vind. Zelf zou ik er ook niet blij mee zijn. Maar het is maar een bus reis. Het is niet zo dat je met die mensen op 1 kamer moet. Doe lekker muziek op, neem wat tijdschriften mee en sluit je gewoon lekker af van die zielige persoontjes. Het komt helemaal goed joh. Vermaak jezelf gewoon en neem gewoon genoeg verschillende vormen van vermaak mee, mp3, telefoon, tijdschriften, een tekenblok, een boek, misschien een ds?
    Je overleeft het wel en ziet je vrienden daarna wel weer. ;)
    Sterkte


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Er zijn heus wel meer mensen waar je mee kan praten dan die drie die jij niet mag.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Het vooral niet dramatiseren. Slaap gewoon of luister muziek, je wordt niet verplicht iets samen met hen te doen, ofzo, je moet er enkel voor een paar uurtjes mee op een bus zitten.
    Als ik er over nadenk vind ik het wel bijzonder raar dat je het precies al in overweging neemt niet te gaan omdat je met een paar mensen die je niet zo mag in een bus moet zitten voor een paar uurtjes.


    effort never betrays you

    Goh ik kan mij nog heugen dat ik aan het begin van het schooljaar moest zeggen waar ik naartoe wilde op reis. Berlijn, Rome, Parijs of de Ardennen. Ik kon helemaal niemand uit de klas (of andere HAVO klassen)aangezien ik van VMBO-T naar HAVO was doorgestroomd. Bleek dus dat ik die weektrip ging maken met mensen waar ik dus absoluut niet mee kon opschieten het hele jaar door. Het was nu niet dat we elkaar in de haren vlogen en dat er iets van pesten mee gemoeid was, maar we lagen elkaar niet. Al m'n vriendinnen die ik gemaakt had inmiddels, gingen allemaal ergens anders naartoe. Toch heb ik het ontzettend naar m'n zin gehad die week, al was de busreis en eerste dag echt wel awkward en wat alleentjes, maar de situatie was zoals het was en ik moest er het beste van maken. En eigenlijk was het echt een toffe groep. Nadien waren we niet de beste vriendinnen en gingen we ook niet met elkaar om ofzo, maar voor dat weekje was het echt wel leuk om met die mensen op te trekken.

    Je hebt niet alles in de hand en je kan ook niet alles zelf bepalen. Soms worden er dingen voor je bepaald die je niet leuk vind, maar maak er het beste van in plaats van erover te klagen. Dat bedoel ik gewoon met mijn verhaal hierboven te zeggen. Je gaat echt wel spijt krijgen als je niet meegaat, enkel omdat je met mensen in een bus moet zitten waar je niet mee kan opschieten.
    Je gaat echt niet dood om in de bus die paar uren alleen te zitten. Neem muziek mee, een boek, of een schrift om te schrijven. Daarbij zijn het 3 van de 5 (aangezien jijzelf de 6de bent) leerlingen waar je je aan doodirriteer die bij je in de bus zitten, wat dus nog 2 anderen overhoudt waar je evt bij kan gaan zitten.

    En tja, misschien klink het gemeen, maar ik geef die leraren gelijk. Ook al irriteer je je aan elkaar, je moet op een fatsoenlijke en volwassen manier met elkaar omgaan. De wereld vergaat niet omdat je bij mensen bent gepropt die je niet kan uitstaan. Dat je het niet leuk vind en dat je liever bij je vriendinnen zit, dat snap ik, maar om je daarom terug te trekken uit dat uitwisselingsproject...
    Daarbij zie ik het probleem niet echt als je je wat afzondert in de bus... je zit niet op die bus om vriendjes met de anderen te worden... Je zit erop om naar dat uitwisselingsproject te gaan. Daarbij, met zo'n lange reis wordt er toch veelal een film opgezet, en ik viel zelf altijd in slaap op een gegeven moment :'D
    Laat dat uitwisselingsproject niet schieten omdat je jezelf nu al zit op te jagen en dat je nu al zit van 'ik ga me echt irriteren aan die mensen'. Een andere instelling vooraf doet ook al wonderen, want feitelijk zit je jezelf al helemaal aan te praten (zover ik opmaak uit je post) dat je je zoiezo gaat irriteren aan die mensen. Tja, blijf je dat continue herhalen, leg je alleen maar meer die focus erop en ga je je inderdaad alleen maar meer en meer aan ze irriteren. Al bij een simpele boe, bah of een lach van hun kant en je bent al geirriteerd. Terwijl dat niet nodig is.

    Veel suc7 er in ieder geval mee, en bedenk gewoon dat je het doet voor dat uitwisselingsproject, wat geheid fantastisch gaat worden (:

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 10:22 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dreig dat iedereen zich terug trekt als het niet veranderd wordt, dan begrijpen de docenten ook wel dat ze de de indeling echt moeten veranderen.


    Bad decisions make good stories.