• De stelling van deze week luidt:
    Mensen worden steeds killer

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Met vrienden en familie zijn de meesten nu closer, maar dat is het dan ook. Mijn klas is op zich best close, maar er zijn ook een paar klasgenoten die totaal worden genegeerd, of uitgelachen


    night thinking, day dreaming

    Hm, beide..


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Valentino schreef:
    Eens en oneens.
    Mensen worden opener naar vrienden, familie en mensen waar ze om geven. Ze praten meer met elkaar en uiten nu meer de liefde voor elkaar als vroeger. Waar je vroeger een vriend geen knuffel kon geven, is dat nu doodnormaal. Maar het hallo zeggen tegen de buren, en mensen op straat is niet meer zo, ik denk dat dat komt mede doordat we steeds minder tijd hebben. En ik denk ook dat de we afstandelijker worden van de dingen die om ons heen gebeuren. Er word tegenwoordig veel meer kwaad gedaan dan vroeger. Vroeger hoorde je nooit over een steekpartij o.i.d., nu is het haast aan de orde van de dag. Daar worden mensen ook koeler van.
    Dus ik denk dat het er totaal aan ligt in welke situatie mensen zich bevinden.


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Helemaal mee eens. Hoe ouder mensen worden hoe meer ze denken dat ze kunnen nadenken. Ze gaan steeds meer denken dat andere mensen immuun zijn voor de woorden en daden van een ander. Fucking society.........

    ligt eraan. Nu is het vooral hoe closer je met iemand bent, hoe socialer maar dat betekent niet dat mensen asociaal zij tegen mensen die ze niet kennen alleen die mensen denken dat meestal omdat je dan niet echt tegen een vreemde praat, tegenwoordig zijn er ook veel verhalen over verkrachtingen enzo en daardoor worden mensen ook snel verdacht als ze aardig doen tegen een vreemde.
    Ik zelf lach heel veel en maak nog altijd wel een praatje met mijn buren (:

    Oneens. Tuurlijk, mentaliteit verandert door de eeuwen heen, maar killer? Killer dan de tijden dat men hun kinderen achteloos liet uithuwelijken/vermoorden/etc.? Neuh.


    Intersectional feminist

    Ik denk dat de mensen op een andere manier killer zijn geworden.
    Nu hebben ouders inderdaad meer tijd voor hun kinderen en zijn dus tegenover kennissen openhartiger en mensen hebben meer tijd voor vrienden. Dit wordt nog eens versterkt door social media, waardoor je theoretisch gezien elk moment van de dag in contact staat met je kennissen. Aan de andere kant, doordat mensen meer tijd steken in hun vrienden worden ze meer gesloten voor de buitenwereld; vreemden komen niet zo snel meer in je vriendenkring.

    De kilheid van tegenwoordig -geen spontaan gesprek beginnen en andere mensen niet respecteren- zie je nu overduidelijk ook op het water. In boten zijn Nederlanders altijd al meer open geweest; mensen helpen met pech of met aanleggen, een hand opsteken bij het voorbijvaren. Maar nu zijn velen ronduit associaal. Die associaalheid komt door meer vrijheid en educatie. Mensen vinden zichzelf nu heel wat doordat ze een goede opleiding hebben gehad, dus respecteren ze andere mensen minder. Daar komt bovenop dat de vrijheid van meningsuiting ook vaak wordt aangehaald.

    Dus, ik zeg dat de kilheid veranderd is, en niet ten goede.


    She might be just a few planks and a sail, but she's mine - Captain Hook (ouat)

    Oneens. Het hangt er echt vanaf om welke persoon het gaat, en dat was vroeger ook zo.


    Creative soul

    Mijn moeder en ik stonden een paar maanden geleden plots op straat, natuurlijk krijgen we veel hulp, van de mensen om ons heen, maar mensen die ons niet kennen hebben zo iets van: Stik er maar in.
    Eens dus.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Tussenin ja
    Sommige wel andere niet


    and i'm stuck in the friendzone, again and again

    Allebei. Ze gaan meer aan zich zelf denken, en trekken zich daardoor niks aan van de pijn van anderen. Maar aan de andere kant, als degene waar ze van houden pijn hebben, gaan ze zelf ook kapot.


    This is me.

    Oneens. Ik denk dat het aan de persoon zelf ligt. Ik vind dit weer een typisch gevalletje van 'iedereen over een kamp scheren.'


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Ligt eraan hoe je het bekijkt. In de familie en vriendenkring zijn mensen, meestal, closer als vroeger. Maar wat betreft het sociaal zijn in de maatschappij is iedereen veel meer individueler geworden. Steeds meer mensen gaan voor eigen belang in plaats van te delen, en gezien de huidige economische omstandigheden is dat ook niet heel vreemd.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Eens.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Phenomenom schreef:
    Eens.

    Waarom bump je dit topic? Deze stelling is van mei 2013, en het is nu december ...


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it