• The Temple of Copan.
    In het oerwoud van Mexico , komen de meest gekke dingen voor. Van inheemse volkeren en kleurrijke feesten tot verborgen tempels en duistere geheimen.
    Niemand weet precies wat er gaande is in het enorme oerwoud, en welke mensen er hebben gewoond. Daar lijkt echter verandering in te gaan komen nu een stel archeologen een tempel hebben ontdekt ver buiten de beschaving. Hij is bijna niet te vinden omdat hij zo begroeid is, dat je alleen nog maar het topje kan zien wat boven de bomen uitsteekt.
    Bij de plaatselijke bevolking, een groep mensen die nog leeft zoals de hun voorouders dat zouden doen, winnen ze informatie in. Deze vinden het maar vreemd dat de blanke mensen zich met de geschiedenis willen bemoeien, wat is geweest, moet je laten rusten.
    Bij voorbaat waarschuwen ze de archeologen dan ook voor de legende.
    Maar tegen wil en dank besluiten ze toch te beginnen aan de opgravingen naar het pracht en praal en het in kaart zetten van de gangen van de tempel. Maar het belangrijkste is wel de tombes vinden van de koning en diens vrouw.
    Ze worden geholpen door een paar plaatselijke bewoners, maar de rest wordt verboden om ook maar contact te zoeken met de archeologen, straks raakt er immers iemand vervloekt !


    De legende :
    In het jaar 1050 was er een koning aan de macht in het land wat men nu kent als Mexico. Het was een wreed man wat altijd zijn zin probeerde te krijgen. Tegen de tijd dat hij twintig werd, moest hij trouwen. Arrogant als de man was, zocht hij zelf een bruid uit, of ze daar nu belang bij had of niet. Men vreesde de ontoerekeningsvatbare man, niemand kon precies bepalen wat voor zet hij ging maken. Hij bewoog zich door het volk alsof hij een graadje hoger was.
    In eerste instantie leek hij geen bruid te kunnen vinden, tot hij bij het laatste hutje van het dorp kwam. De mensen die daar woonden hadden een prachtige dochter. Ze had golvend zwart haar dat tot over haar billen reikte, blauwe ogen die nog helderder waren dan de hemel. De koning viel als een blok voor haar. Maar ze wou niet. Ze had haar hart aan een ander gegeven.
    De koning werd woest en dreigde haar geliefde te vermoorden als ze niet met hem mee ging. Dus stemde ze in. Ze trouwde met de vreselijke koning, maar was niet gelukkig. Nadat ze hem drie kinderen had geschonken, kon ze niet meer.
    De prachtige vrouw beroofde zichzelf van het leven.
    Volgens de plaatselijke bevolking bevind haar geest zich nog steeds in de tempel, zoekend naar haar geliefde. Ze zal verschijnen als een prachtige vrouw gekleed in een wit gewaad, want dat was hetgeen wat ze droeg als ze haar lieveling opzocht. Maar het uiterlijk kan bedriegen. Het is een kwade geest die mensen die iets 'slecht' hebben gedaan wil laten lijden op elke mogelijke manier. Eenmaal je haar hebt gezien, is je einde nabij, althans, als je de plaatselijke bevolking mag geloven.


    Het gaat erom dat je een iemand speelt die te maken heeft met de opgravingen, of te maken heeft met de mensen die de opgravingen doen. Er is een groot kamp vlakbij de tempel opgezet zodat alle spullen bij de hand zijn, van levensmiddelen tot bedden. Voor grote boodschappen moet men afreizen naar de dichtstbijzijnde stad, zo'n veertig kilometer verderop omdat de plaatselijke bevolking niets met de archeologen te maken wil hebben, maar er zijn altijd jongelingen die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen.
    De tempel is inmiddels dusdanig onderzocht dat de deur weldra open wordt gebroken zodat men de tempel ook van binnen kan onderzoeken !


    Regels
    - Typ ongeveer 300 woorden per post
    - Let op hoofdletters en spelling
    - 16 + toegestaan
    - Aanmelden met Max twee personages Man/Vrouw
    -Speel alleen je eigen personage, anderen stellen het niet op prijs als je dat van hen ook doet.
    - Dood is toegestaan, vermoord worden is ook een optie maar dan moet je toestemming hebben van de andere persoon.
    - Houd de aantallen man/vrouw gelijk!
    - Inschrijven met personages die ouder zijn dan 20 !
    - Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    - Reserveringen blijven 24 uur staan, maar denk wel goed na voor je mee doet ! Ik heb er niets aan als er stormloop is en de rpg daarna dood loopt.

    De rollen
    Groepsleiders: (VOL)
    -Andrew Christopher Vaughn ~Ophilia
    -Alix Naveen Farrow ~ Maniae

    Techneut (VOL)
    Mason Wyatt Underwood ~Cas

    Historicus (VOL) :
    -Jennifer Ann Morley ~ Candira
    -Gereserveerd voor Rydel

    De archeologen (Max 2 plaatsen)
    Mannen :
    -David Johnson ~Alecia
    -Cian Luke Gallagher ~Smaug
    -
    -

    Vrouwen ;
    -Ella Davies ~Cas
    -Gerserveerd voor HobbelpaardX
    -Gereserveerd voor Sinistra
    -Gereserveerd voor Rydel


    De plaatselijke bewoners (Max 6 plaatsen)
    Mannen :
    -Ciro Mahatta ~ IsA20
    -
    -
    -


    Vrouwen :
    -Ivonne Fasquez. ~Hour
    -
    -
    -


    Overig (Zoals broers/zussen die mee zijn gegaan naar Mexico als 'hulpje', Wel even toestemming vragen ! )
    Mannen :
    -
    -
    -

    Vrouwen :
    -Gabriella Christine Vaughn ~Ophilia
    -
    -

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Waarom meegegaan naar Mexico? (geld alleen voor overig) :
    Gelooft wel/niet in de legende :
    Extra:


    Bij vragen of onduidelijkheden mag gemaild worden !
    En voor een idee erbij, kan je dit & dit eens gaan bekijken. Voornamelijk om hoogte te krijgen van hoe de omgeving eruit ziet.

    Het speeltopic!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 25 juni 2013 - 21:46 ]


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ophilia schreef:
    (...)

    Verwaarlozen als in dat je er geen tijd voor hebt?
    want met het verhaal kan je alle kanten op (:


    Ik ben gewoon bang dat ik straks niet meer weet wat ik moet, of dat ik dingen mis doordat ik volgende week op kamp ben.


    26 - 02 - '16

    Cyborg schreef:
    (...)

    Ik ben gewoon bang dat ik straks niet meer weet wat ik moet, of dat ik dingen mis doordat ik volgende week op kamp ben.


    Ik denk niet dat het heel erg snel zal gaan vorderen, als je wilt houd ik voor je bij wat er allemaal precies gebeurd, en als je eens vastloopt mag je me best mailen, ik zit namelijk vol met ideeën (:

    @Hour : ja dat mag hoor


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ophilia schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat het heel erg snel zal gaan vorderen, als je wilt houd ik voor je bij wat er allemaal precies gebeurd, en als je eens vastloopt mag je me best mailen, ik zit namelijk vol met ideeën (:

    @Hour : ja dat mag hoor


    Oke, in dat geval wil ik wel meedoen, als vrouwelijke archeoloog of mannelijke. Ligt eraan wat je liever hebt.


    26 - 02 - '16

    Cyborg schreef:
    (...)

    Oke, in dat geval wil ik wel meedoen, als vrouwelijke archeoloog of mannelijke. Ligt eraan wat je liever hebt.


    Zoals je ziet zijn de vrouwen alweer in overloop, maar als je dat liever hebt, vind ik dat geen punt.

    Ik zou misschien kunnen regelen dat er meer mannen bij komen, maar ik zie eerst wel hoe het loopt qua aanmeldingen (:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ophilia schreef:
    (...)

    Zoals je ziet zijn de vrouwen alweer in overloop, maar als je dat liever hebt, vind ik dat geen punt.

    Ik zou misschien kunnen regelen dat er meer mannen bij komen, maar ik zie eerst wel hoe het loopt qua aanmeldingen (:


    Ik speel meestal een vrouw, maar ik zal wel proberen me in een man te verplaatsen ^^
    Een archeologen man it is C:


    26 - 02 - '16

    Rol: Plaatselijke bewoner
    Naam: Ivonne Fasquez.
    Leeftijd: 23
    Geslacht: Vrouwelijk
    Uiterlijk mét foto:


    Ivonne is een vrij onschuldige verschijning, wat haar innerlijk enorm tegenspreekt. Haar smalle gezichtje wordt omhult met volle, bruine krullen, die prachtig aansluiten bij haar donkere ogen en volle lippen. Ze is een vrij dunne vrouw van 1.73, en heeft een avontuurlijke kledingsmaak. Ze heeft een olijfkleurige huid van de Mexicaanse zon, en een aantal littekens over haar lichaam verspreidt van het oerwoud, waar ze veel doorheentrekt.
    Innerlijk: Ze is een avontuurlijke vrouw, die niet snel voor iets of iemand terugdeinst. Ivonne zoekt graag het gevaar op, en kent het oerwoud door en door, evenals de route naar de grot.
    Geschiedenis: Ze is de eerste van de familie die niet in de legende gelooft. Haar ouders vertellen haar altijd dat haar neef is overleden door de legende. Ivonne zelf gelooft dit niet, en is vrij sceptisch tegenover hen. Ze heeft het eigenlijk nooit over haar familie, wie zij als een schande beschouwd. Het is een familie die niet veel buitenkomt en het dorp nooit verlaat.
    Waarom meegegaan naar Mexico? (geld alleen voor overig):
    Gelooft wel/niet in de legende: Gelooft niet in de legende.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 3 juni 2013 - 19:28 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Rol: Techneut
    Naam: Mason Wyatt Underwood
    Leeftijd: 22
    Geslacht: Mannelijk
    Uiterlijk mét foto:



    Mason is redelijk lang met zijn 1,91. Meestal langer dan anderen. Hij heeft het geluk dat hij een redelijk goede afkomst heeft, lichamelijk dan. Hierdoor heeft hij redelijk brede schouders en lijkt hij niet al te dun. Hiervan heeft hij ook zijn hele licht getinte huidskleur meegekregen. Zonder deze genen zou hij waarschijnlijk het typische toonbeeld zijn van een computer nerd, bleek en dun. Vooral omdat hij vaak ook nog een bril draagt. Zijn kledingstijl is ook niet echt modieus te noemen. Hij draagt meestal spijkerbroeken met shirts of een plaid erover.
    Zijn haar heeft een hazelnootbruine kleur en het word ondertussen alweer redelijk lang, het valt alweer tot over zijn oren. Af en toe komt het in zijn ogen waar hij zich aan ergert en aan de uiteindes wilt het nog wel eens omkrullen. Zijn ogen zijn verschillende kleuren, maar in de eerste oogopslag lijken ze blauw met groen te zijn. Dit kan af en toe nog wel wisselen tussen gewoon blauw, groen en bruinig. Mason heeft een beetje een babyface, waar mensen hem wel vaker mee plagen en waardoor hij meestal jonger geschat word dan hij werkelijk is.
    Innerlijk: Mason is het typische toonbeeld van een nerd. Hij is enorm intelligent, maar lang niet op elk vak. Van sommige dingen weet hij dan ook maar bar weinig af. Dit is enkel zo omdat hij zich er gewoon niet voor interesseert. Op de middelbare school heeft hij veel problemen gehad, maar desondanks is hij naar de universiteit en Cum Laude afgestudeerd op zijn 20ste. Dit heeft echter wel veel invloed gehad op andere dingen, waaronder zijn sociale vaardigheden.
    In zijn karakter ligt het al niet erg, maar het constant studeren en veel tijd achter zijn computers doorbrengen heeft het nog erger gemaakt. Hij is op sociaal vlak dan ook heel erg achtergebleven. Uitgaan, drinken en drugs zijn dingen die hij dan ook nog nooit geprobeerd heeft. Niet alleen omdat hij er geen tijd voor had, maar ook omdat hij zich er gewoon niet voor interesseerde. Veel vrienden had hij niet, de enkele die hij wel had zaten mentaal op hetzelfde niveau als hij zat.
    Dit betekent niet dat Mason niet sociaal kán doen. Hij vind het erg moeilijk, maar probeert vaak op zijn eigen manier wel aardig te zijn. Echt gemeen zijn ligt niet in zijn karakter. Hij kan soms heel zwijgzaam zijn, maar als het gaat over dingen die hij leuk vind of binnen zijn kennis ligt, kan hij uren doorpraten, tot het vervelende toe. Wel kan hij snel verlegen worden om bepaalde dingen, maar beledigd is hij dan weer niet zo snel. Af en toe heeft hij een beetje een vreemd gevoel van humor en komen er wat onverwachte sarcastische opmerkingen bij hem vandaan.
    Geschiedenis: Mason is in een normale middenklasse gezin opgegroeid. Zijn ouders waren heel normaal en aan het begin hadden ze er nogal wat moeite mee dat hun zoon hoogbegaafd was. Ze begrepen hem niet helemaal en het was dan ook niet ongewoon dat hij vaak gedwongen werd om buiten te spelen, later om verschillende clubs te vinden op de middelbare school en een baantje te vinden. Het geld van zijn baantje stak hij groot en deels in technologische spullen, allerlei snufjes en computers. Zodra hij ging studeren op de universiteit ging hij op zichzelf wonen voor de rust. Hij houd veel van zijn ouders, maar kan gewoon niet met hen overweg. Op de universiteit stak hij al zijn tijd in het studeren en in zijn dorm met zijn geliefde spulletjes. Zodra hij klaar was, kon hij alleen heel moeilijk een baan vinden. Uiteindelijk is hij hier te werk gegaan, waar hij net nieuw is.
    Gelooft wel/niet in de legende: Nee, hij vind dat soort dingen onzin. Hij is namelijk heel wetenschappelijk ingesteld en gelooft alleen dingen waarvoor er bewijs is.
    Extra: Mason is nog maagd, maar niet uit principe. Hij heeft er weinig interesse in, geen tijd voor naar eigen zegge en natuurlijk is er dan nog het ontbrekende vrouwelijke contact.

    Rol: Archeoloog
    Naam: Ella Davies
    Leeftijd: 27
    Geslacht: Vrouwelijk
    Uiterlijk mét foto:



    Ella is niet zo'n heel grote vrouw met haar 1,65, gewoon gemiddeld om het maar zo te zeggen. Ze heeft ook een redelijk klein lichaam, ze is smal gebouwd en heeft niet echt voor zich sprekende vormen. Natuurlijk zijn ze er wel, maar ze doet er niets aan om het echt te benadrukken. Ze is geen meisjes-meisje en draagt meestal gewoon een jeans en een shirt omdat het makkelijker zit. Ook is ze niet bang om vies te worden. Haar nagels zijn nooit mooi gedaan, make-up draagt ze amper.
    Op haar blonde haren is ze wel dol en er zit dan altijd wel een leuk modelleltje ingeknipt. Het moet alleen niet te lang worden, vandaar dat het tot over haar schouders komt. Er zit van nature een lichte slag in die ze wel mooi vind. Als ze op locatie werkt draagt ze het vaak in een simpele paardenstaart. Haar ogen zijn donkerblauw en ze heeft een zeer lichte huidskleur. Haar lippen hebben een zachtroze kleur en zijn redelijk uitgesproken bij haar bleke huid.
    Innerlijk: Ella is niet het typische meisjes-meisje. Niet dat ze echt mannelijk of ruig is, maar ze houd niet van de typische dingen. Ze is namelijk wel een redelijk zachtaardig type, meestal aardig en meelevend. Toch is ze ook een echte doorzetter en kan ze helemaal niet goed tegen aanstellers en mensen die snel op willen geven. Ze is dan ook een echte vechter en zal niets zomaar opgeven wat ze wilt hebben. Soms maakt ze van dingen wel eens onnodig een wedstrijdje omdat ze er zo enthousiast over kan worden, met name op haar werk. Dit is dan ook echt haar passie, ze stopt er enorm veel liefde in en draagt er altijd een warm hart aan toe.
    Verder is Ella ook wel een redelijk liefdevol persoon. Ze vertrouwt anderen niet snel, maar zorgt ervoor dat ze zelf wel altijd te vertrouwen is. Soms is ze een beetje een moederlijk type, als het gaat om mensen die jonger dan haar zijn. Ze houd er dan ook van om voor anderen te zorgen. Ella werd vroeger nogal snel emotioneel afhankelijk, maar dat heeft ze nu wel afgeleerd waardoor ze af en toe nogal kil en afstandelijk over kan komen, hoewel ze dit niet eens zo bedoeld. Ze is verder ook geen agressief persoon, houd wel van een grapje en lacht zoveel ze kan.
    Geschiedenis: Ella heeft een fijne jeugd gehad. Ze is redelijk slim, waardoor alles haar redelijk afging. Ze had genoeg vrienden en af en toe een vriendje. Ze heeft aan de universiteit voor Archeologe gestudeerd en heeft daar een jongen leren kennen. Haar vader overleed net op het moment dat ze samen gingen wonen aan terminale kanker. Ella en haar vriend hebben veel samen gewerkt en nooit te ver uit elkaar. Dit tot Ella zwanger werd. Haar vriend had het er eigenlijk best moeilijk mee, maar kreeg er uiteindelijk wel vrede mee. Hij accepteerde het en toen ze 7 maanden zwanger was kreeg ze een miskraam. Dit leidde ertoe dat Ella en haar vriend van elkaar vervreemde, waarna ze erachter kwam dat hij vreemd ging. Met veel drama zijn ze uit elkaar gegaan, wat nu iets langer dan een jaar geleden was. Haar hele droom leek uit elkaar te spatten, tot deze kans zich voordeed. In een opwelling meldde ze zich ervoor aan en mocht ze mee, een gelukkig keerpunt in haar leven wat haar levenslust opnieuw opwekt.
    Gelooft wel/niet in de legende: Ze staat open voor alles, maar is hier neutraal in. Voor haar maakt niet uit of het echt is of niet, maar ze zou wel graag willen ontdekken welke van de twee het nou is.
    Extra: Ella houd wel van een drankje, hoewel ze hier slecht tegen kan. Ze kan er geen nee tegen zeggen en weet niet goed waar haar grenzen liggen waardoor ze hier vaak overheen gaat. Dit resulteert er vaak in dat ze meer dan aangeschoten raakt en dingen doet die ze nuchter nooit gedaan had.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2013 - 22:49 ]


    Your make-up is terrible

    Rol: Archeoloog
    Naam: David Johnson
    Leeftijd: 26
    Geslacht: Mannelijk
    Uiterlijk mét foto:


    David heeft een vriendelijke uitstraling, ondanks zijn donkere ogen en donkere haar. Hij heeft een vrij lichte huid. Dit is deels omdat, als hij niet aan het werk is, hij meestal binnen televisie zit te kijken. David heeft redelijk wat spieren, omdat hij naast werken ook redelijk veel sport. Hij heeft een litteken op zijn bovenbeen waar hij zich enorm voor schaamt. Er zit een heel verhaal achter. Hij heeft daarom broeken aan die net zijn bovenbenen bedekken, ook al is het gigantisch warm buiten. David heeft een mooie lengte van ongeveer 1 meter 85.
    Innerlijk: David is een vriendelijke persoon. Hij doet zijn best om mensen zo goed mogelijk te helpen. Alleen is hij niet altijd zo. Zodra zijn humeur verpest is, dat kan al door iets heel kleins gebeuren, dan kan hij heel onaardig en bot uit de hoek komen. David kan ook grof zijn en heeft nogal de neiging om erg te gaan vloeken als dingen fout gaan. Hij heeft echter wel een klein hartje, dit laat hij aan niemand merken want hij wil graag dé man zijn. Hij vindt het niet stoer om zijn emoties extreem te tonen of zich kwetsbaar te maken richting anderen. David is ook een echte charmeur. Als hij een knap meisje voorbij ziet komen doet hij echt zijn best om haar voor zich te winnen of op z'n minst een keer te daten.
    Geschiedenis: David is een jongen die een vrij normale jeugd had. Zijn ouders waren het niet eens met het feit dat hij archeoloog wilde worden, zij wilden namelijk dat hij tandarts zou worden. Dat mocht niet baten en David ging op zijn achttiende al het huis uit. Daarna volgde hij een opleiding geschiedenis en archeologie. Hij begon zich te verdiepen in allerlei legendes en kreeg op zijn twintigste zijn eerste klus. Tijdens die klus werd hij lastig gevallen door grafrovers en daar heeft hij het litteken op zijn been vandaan.
    Gelooft wel/niet in de legende: Hij twijfelt of hij het moet geloven. Hij is er nog erg sceptisch over.
    Extra: Hij is momenteel single.

    [Als er nog iets bij moet, zeg het dan maar c: ]


    26 - 02 - '16

    Sorry dat het zo lang duurt om alles volledig in te vullen, ik heb zo weinig inspiratie. Maar ik heb er alweer een stuk bijgevoegd voor beide!


    Your make-up is terrible

    Dat is geen punt hoor, doe het lekker rustig aan (:
    Ikzelf moet ook nog beginnen maar ik heb het de komende dagen erg druk dus dat wordt voor mij pas na het weekend of op zaterdagavond !


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Mag ik een vrouwelijke groepsleider reserveren?
    Ik heb trouwens wel van 10 juni tot 15 juni toetsweek, ik hoop niet dat dat een probleem is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ja hoor, dat mag. Maar zou je eventueel ook nog een man erbij kunnen doen?
    Dat geld trouwens voor iedereen, aangezien het vrouwen aantal alweer vreselijk op loopt. Als je niet kan is dat geen punt, maar het zou me wel erg helpen

    En ik heb zelf toetsweek van 12 juni tot de achttiende dus nee, dat is geen punt (:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Na mijn toetsweek zou ik er eventueel nog wel een man bij willen nemen.

    En die groepsleiders, wat moeten die eigenlijk doen -op het leiden van de groep na- :x ?
    I mean, zijn dat ook archeologen or something like that?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Het zou fijn zijn (:

    Het zijn inderdaad de mensen die de groep leiden, maar ook tevens archeologen, ze delen alleen de bevelen uit en doen dingen als eerste. Maar ze moeten ook het administratieve gedeelte van de zaak regelen zeg maar


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Rol: Groepsleider
    Naam: Alix Naveen Farrow
    Leeftijd: 22
    Geslacht: Vrouwelijk
    Uiterlijk mét foto:


    Innerlijk: Alix is een erg wispelturig persoon. Als ze vrolijk is kan ze met een paar verkeerde woorden al chagrijnig worden, waardoor het soms wat lastig is met haar om te gaan. Andersom gaat het helaas niet zo makkelijk. Is ze in een chagrijnige bui, dan is het lastig om haar met een paar woorden vrolijk te krijgen, er zijn slechts een paar mensen die dat voor elkaar kunnen krijgen. Ze is ook nogal fier, en kan niet goed tegen kritiek. Zeg je iets kritisch tegen haar, dan zal ze je waarschijnlijk een boze blik toewerpen om vervolgens zonder iets te zeggen weg te lopen.
    Een niet zo'n goede kant van haar is dat ze eerder iemands slechte kanten ziet, dan iemands goede kanten en dat het lang duurt voordat ze mensen vertrouwt.
    Ze kan soms ook erg dromerig zijn en zo wegzakken in haar gedachten. Ze is al makkelijk te laten schrikken, maar op dat soort momenten al helemaal.
    Geschiedenis: komt
    Gelooft wel/niet in de legende: Wel, uitleg komt.
    Extra: komt

    [ bericht aangepast op 10 juni 2013 - 17:11 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered