• The Temple of Copan.
    In het oerwoud van Mexico , komen de meest gekke dingen voor. Van inheemse volkeren en kleurrijke feesten tot verborgen tempels en duistere geheimen.
    Niemand weet precies wat er gaande is in het enorme oerwoud, en welke mensen er hebben gewoond. Daar lijkt echter verandering in te gaan komen nu een stel archeologen een tempel hebben ontdekt ver buiten de beschaving. Hij is bijna niet te vinden omdat hij zo begroeid is, dat je alleen nog maar het topje kan zien wat boven de bomen uitsteekt.
    Bij de plaatselijke bevolking, een groep mensen die nog leeft zoals de hun voorouders dat zouden doen, winnen ze informatie in. Deze vinden het maar vreemd dat de blanke mensen zich met de geschiedenis willen bemoeien, wat is geweest, moet je laten rusten.
    Bij voorbaat waarschuwen ze de archeologen dan ook voor de legende.
    Maar tegen wil en dank besluiten ze toch te beginnen aan de opgravingen naar het pracht en praal en het in kaart zetten van de gangen van de tempel. Maar het belangrijkste is wel de tombes vinden van de koning en diens vrouw.
    Ze worden geholpen door een paar plaatselijke bewoners, maar de rest wordt verboden om ook maar contact te zoeken met de archeologen, straks raakt er immers iemand vervloekt !


    De legende :
    In het jaar 1050 was er een koning aan de macht in het land wat men nu kent als Mexico. Het was een wreed man wat altijd zijn zin probeerde te krijgen. Tegen de tijd dat hij twintig werd, moest hij trouwen. Arrogant als de man was, zocht hij zelf een bruid uit, of ze daar nu belang bij had of niet. Men vreesde de ontoerekeningsvatbare man, niemand kon precies bepalen wat voor zet hij ging maken. Hij bewoog zich door het volk alsof hij een graadje hoger was.
    In eerste instantie leek hij geen bruid te kunnen vinden, tot hij bij het laatste hutje van het dorp kwam. De mensen die daar woonden hadden een prachtige dochter. Ze had golvend zwart haar dat tot over haar billen reikte, blauwe ogen die nog helderder waren dan de hemel. De koning viel als een blok voor haar. Maar ze wou niet. Ze had haar hart aan een ander gegeven.
    De koning werd woest en dreigde haar geliefde te vermoorden als ze niet met hem mee ging. Dus stemde ze in. Ze trouwde met de vreselijke koning, maar was niet gelukkig. Nadat ze hem drie kinderen had geschonken, kon ze niet meer.
    De prachtige vrouw beroofde zichzelf van het leven.
    Volgens de plaatselijke bevolking bevind haar geest zich nog steeds in de tempel, zoekend naar haar geliefde. Ze zal verschijnen als een prachtige vrouw gekleed in een wit gewaad, want dat was hetgeen wat ze droeg als ze haar lieveling opzocht. Maar het uiterlijk kan bedriegen. Het is een kwade geest die mensen die iets 'slecht' hebben gedaan wil laten lijden op elke mogelijke manier. Eenmaal je haar hebt gezien, is je einde nabij, althans, als je de plaatselijke bevolking mag geloven.


    Het gaat erom dat je een iemand speelt die te maken heeft met de opgravingen, of te maken heeft met de mensen die de opgravingen doen. Er is een groot kamp vlakbij de tempel opgezet zodat alle spullen bij de hand zijn, van levensmiddelen tot bedden. Voor grote boodschappen moet men afreizen naar de dichtstbijzijnde stad, zo'n veertig kilometer verderop omdat de plaatselijke bevolking niets met de archeologen te maken wil hebben, maar er zijn altijd jongelingen die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen.
    De tempel is inmiddels dusdanig onderzocht dat de deur weldra open wordt gebroken zodat men de tempel ook van binnen kan onderzoeken !


    Regels
    - Typ ongeveer 300 woorden per post
    - Let op hoofdletters en spelling
    - 16 + toegestaan
    - Aanmelden met Max twee personages Man/Vrouw
    -Speel alleen je eigen personage, anderen stellen het niet op prijs als je dat van hen ook doet.
    - Dood is toegestaan, vermoord worden is ook een optie maar dan moet je toestemming hebben van de andere persoon.
    - Houd de aantallen man/vrouw gelijk!
    - Inschrijven met personages die ouder zijn dan 20 !
    - Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    - Reserveringen blijven 24 uur staan, maar denk wel goed na voor je mee doet ! Ik heb er niets aan als er stormloop is en de rpg daarna dood loopt.

    De rollen
    Groepsleiders: (VOL)
    -Andrew Christopher Vaughn ~Ophilia
    -Alix Naveen Farrow ~ Maniae

    Techneut (VOL)
    Mason Wyatt Underwood ~Cas

    Historicus (VOL) :
    -Jennifer Ann Morley ~ Candira
    -Gereserveerd voor Rydel

    De archeologen (Max 2 plaatsen)
    Mannen :
    -David Johnson ~Alecia
    -Cian Luke Gallagher ~Smaug
    -
    -

    Vrouwen ;
    -Ella Davies ~Cas
    -Gerserveerd voor HobbelpaardX
    -Gereserveerd voor Sinistra
    -Gereserveerd voor Rydel


    De plaatselijke bewoners (Max 6 plaatsen)
    Mannen :
    -Ciro Mahatta ~ IsA20
    -
    -
    -


    Vrouwen :
    -Ivonne Fasquez. ~Hour
    -
    -
    -


    Overig (Zoals broers/zussen die mee zijn gegaan naar Mexico als 'hulpje', Wel even toestemming vragen ! )
    Mannen :
    -
    -
    -

    Vrouwen :
    -Gabriella Christine Vaughn ~Ophilia
    -
    -

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Waarom meegegaan naar Mexico? (geld alleen voor overig) :
    Gelooft wel/niet in de legende :
    Extra:


    Bij vragen of onduidelijkheden mag gemaild worden !
    En voor een idee erbij, kan je dit & dit eens gaan bekijken. Voornamelijk om hoogte te krijgen van hoe de omgeving eruit ziet.

    Het speeltopic!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 25 juni 2013 - 21:46 ]


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Yesh, maar het kan waarschijnlijk wel zijn dat ik later ga inspringen, want mijn examens beginnen volgende week. (:


    help

    Het gaat allemaal niet zo enorm snel dus dat zal geen ramp zijn (:
    Heb zelf van woensdag tot woensdag toetsweek dus dan gaat het nog langzamer, haha

    alvast succes!


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ik zou graag mee willen doen als een mannelijke archeoloog (;


    Caution first, always.

    Dat ga ik er voor je bij zetten (:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Okay, dan neem ik een vrouwelijke archeoloog en een mannelijke historicus. (:

    Oh, en bedankt trouwens. ^^ Jij ook!


    help

    Ik zal het erbij zetten :3

    Bedankt, haha!


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Rol: archeoloog
    Naam: Cian Luke Gallagher
    Leeftijd: 32
    Geslacht: mannelijk
    Uiterlijk mét foto:




    Met zijn 1 meter 93 is Cian behoorlijk lang. Hij komt hierdoor ook overal bovenuit en dat kan soms vervelende gevolgen hebben als hij bijvoorbeeld door smalle tunnels moet kruipen. Dit zorgt dan voor frustraties voor hem en lol voor de anderen want het is al vaker voorgekomen dat hij vast kwam te zitten. Hij heeft groen-bruine ogen en zijn oren steken iets uit, maar dat valt meestal niet erg op omdat zijn bruine haar het verschuilt. Hij heeft dikke, donkere wenkbrauwen die goed bij zijn gezicht passen en hij heeft standaard nine o’clock shadow. Hij is slank en niet bijzonder gespierd. Zijn brede schouders zitten onder de sproeten. Hiermee wordt hij wel eens geplaagd, maar dat interesseert hem weinig. Cian draagt graag makkelijke kleding: t-shirts, losse jeans, blouses. Hij heeft altijd zijn zonnebril bij de hand.
    Innerlijk: Cian is het stereotype Ier: gezellig, houdt van Ierse whiskey en pubs en hij zingt zijn favoriete folk nummers op de meest random momenten. Cian is opgegroeid in een protestants gezin, maar geloof speelt geen bijzonder grote rol in zijn leven. Vriendschap neemt hij erg serieus en daardoor is hij te vertrouwen. Door zijn enthousiaste karakter kan hij soms door ongeduld ook ontzettend gefrustreerd raken als hij lang moet wachten. Cian zoekt haast nooit ruzie, maar als hij er in een betrokken raakt is hij bijzonder trots en onwillig om zijn ongelijk toe te geven.
    Geschiedenis: als klein jongetje lag Cian al in de zandbak naar skeletten te zoeken en zijn droom om archeoloog te worden en mummies te vinden was door zijn interesse voor morbide dingen en liefde voor horrorverhalen al snel gevormd. Als student kwam hij er echter achter dat het leven van een archeoloog lang niet altijd spannend hoeft te zijn. Toch zette hij door, omdat hij geloofde in zijn droom en hij heeft nooit getwijfeld aan de richting die hij gekozen heeft. Misschien dat dit avontuur zijn tot nu toe nog vrij normale leven zal kunnen veranderen.
    Gelooft wel/niet in de legende: Cian weet niet wat hij moet geloven en hij laat zich er niet echt over uit. Hij hoort alle verschillende verhalen en meningen over de legende met plezier aan, maar probeert zich bovenal op het werk te storten. Hij is vrij bijgelovig en ondanks zijn liefde voor horrorverhalen is hij in de realiteit geen enorme held. Als er vreemde, onverklaarbare dingen gebeuren dan houdt hij zich rustig om niet te laten merken dat hij van binnen ook gechoqueerd is. Dit is dan ook wel weer wat hem aantrekt in zijn werk en hij pusht zichzelf soms om achter de waarheid te komen.
    Extra: Cian komt uit Cork, Ierland en heeft een zwaar accent dat voor vreemdelingen onverstaanbaar kan zijn. Zijn collega’s zijn inmiddels wel gewend geraakt aan zijn manier van spreken. Zijn liefde voor goede drank is soms een probleem als hij de dag erop weer vroeg aan de slag moet en het gebeurt wel eens dat hij met een kater de nieuwe dag begint. Op die momenten is hij haast niet te herkennen en hij zwerft dan als een chagrijnig spook door het kamp.


    Caution first, always.

    Wanneer is het beste moment om de rpg te beginnen denken jullie?
    ik heb vrijwel alle rollen binnen en van degene die ik het niet heb, of maar gedeeltelijk heb ik een goeie reden dus dat komt later wel weer (:
    Ik denk niet dat het heel hard zal gaan dus die kunnen makkelijk inspringen.

    Ik zou het zelf in de loop van de dag willen starten maar ik weet niet wat voor jullie het handigst is (:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ik vind het best om vandaag ergens te beginnen :Y)
    Zal mijn rol nog proberen af te ronden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Cyborg = Alecia


    26 - 02 - '16

    Rol: Historicus.
    Naam: Andrew Carter Ronan. Je zal mensen hem meestal 'Ronan' horen noemen. Als het niet Ronan is, dan is het Andy.
    Leeftijd: 24.
    Geslacht: Mannelijk.
    Uiterlijk mét foto:



    Innerlijk: Komt.
    Geschiedenis: Komt.
    Gelooft wel/niet in de legende: Komt.
    Extra: Komt.

    I swear it's the last time I'm using this dude.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 14:11 ]


    help

    Kalgoorlie --> Smaug (:


    Caution first, always.

    ik zal het even aanpassen (:

    Btw, ik heb tot donderdag toetsweek, en dan heb ik weer tijd dus zal ik dan het speeltopic openen?


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ophilia schreef:
    ik zal het even aanpassen (:

    Btw, ik heb tot donderdag toetsweek, en dan heb ik weer tijd dus zal ik dan het speeltopic openen?

    Is goed (; Ik heb zelf vanaf woensdag toetsweek, maar ik zal heus wel de tijd vinden om te schrijven.


    Caution first, always.

    Is voor mij ook goed. Ik heb deze week examens, dus ik ga ergens in het weekend pas kunnen inspringen. (:


    help