• Hoi!
    Ik zit met een probleem. Eigenlijk vind ik de studie die ik nu doe (Logopedie, Hanze) niet leuk. Nou ja, ik vind het theoretische gedeelte heel interessant, maar de praktijk en het behandelen niet. Toch haal ik goede cijfers!
    Nu zit ik te denken dit jaar mijn P proberen te halen, om volgend jaar Taalwetenschappen aan de RUG te studeren. Ik heb gelezen dat daar ongeveer dezelfde theorie-onderwerpen als bij Logopedie aan bod komen, maar geen Logopedische behandelingen!
    Heeft iemand ervaring met Logopedie/Taalwetenschappen of de verandering van Hanze naar RUG na het behalen van je P?
    X

    Eyyy, ik studeer taalwetenschap aan de RuG! Ik zit nu in mijn tweede jaar, dus laat het weten als je ergens vragen over hebt. ^^

    [ bericht aangepast op 22 april 2016 - 17:06 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bedoel je dat je met een HBO-prop naar de universiteit wil? Volgens mij kan dat met ingang van afgelopen jaar niet meer. Verandering in de wet of zoiets.


    Slightly drunk.

    Jerker schreef:
    Bedoel je dat je met een HBO-prop naar de universiteit wil? Volgens mij kan dat met ingang van afgelopen jaar niet meer. Verandering in de wet of zoiets.


    Op de site van RuG staat zelf:
    Met een hbo-propedeuse heb je niet zonder meer recht op toelating. Vanaf 1 september 2015 stellen sommige opleidingen bij de RUG aanvullende eisen. Neem voor meer informatie contact op met de studieadviseur of kijk bij de afzonderlijke bacheloropleidingen.

    Letteren -> Alle opleidingen m.u.v. Griekse en Latijnse Taal en Cultuur, English Language and Culture en American Studies -> Toegang met alle HBO-propedeuses

    [ bericht aangepast op 22 april 2016 - 17:23 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Dan is er dus inderdaad iets veranderd in de wetgeving maar ik wist niet dat dat niet voor elke studie geldt.