• Hoi!
    Ik zit met een probleem. Eigenlijk vind ik de studie die ik nu doe (Logopedie, Hanze) niet leuk. Nou ja, ik vind het theoretische gedeelte heel interessant, maar de praktijk en het behandelen niet. Toch haal ik goede cijfers!
    Nu zit ik te denken dit jaar mijn P proberen te halen, om volgend jaar Taalwetenschappen aan de RUG te studeren. Ik heb gelezen dat daar ongeveer dezelfde theorie-onderwerpen als bij Logopedie aan bod komen, maar geen Logopedische behandelingen!
    Heeft iemand ervaring met Logopedie/Taalwetenschappen of de verandering van Hanze naar RUG na het behalen van je P?
    X

    Eyyy, ik studeer taalwetenschap aan de RuG! Ik zit nu in mijn tweede jaar, dus laat het weten als je ergens vragen over hebt. ^^

    [ bericht aangepast op 22 april 2016 - 17:06 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bedoel je dat je met een HBO-prop naar de universiteit wil? Volgens mij kan dat met ingang van afgelopen jaar niet meer. Verandering in de wet of zoiets.


    Slightly drunk.

    Jerker schreef:
    Bedoel je dat je met een HBO-prop naar de universiteit wil? Volgens mij kan dat met ingang van afgelopen jaar niet meer. Verandering in de wet of zoiets.


    Op de site van RuG staat zelf:
    Met een hbo-propedeuse heb je niet zonder meer recht op toelating. Vanaf 1 september 2015 stellen sommige opleidingen bij de RUG aanvullende eisen. Neem voor meer informatie contact op met de studieadviseur of kijk bij de afzonderlijke bacheloropleidingen.

    Letteren -> Alle opleidingen m.u.v. Griekse en Latijnse Taal en Cultuur, English Language and Culture en American Studies -> Toegang met alle HBO-propedeuses

    [ bericht aangepast op 22 april 2016 - 17:23 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Dan is er dus inderdaad iets veranderd in de wetgeving maar ik wist niet dat dat niet voor elke studie geldt.


    Slightly drunk.

    Hé, dan zit je op zelfde gebouw als ik.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik denk dat je dat aan een universiteit moet gaan vragen. Niet elke WO opleiding laat studenten met een P toe of raden het af, terwijl anderen daar weer veel gemakkelijker in zijn.


    Seasons will change, but I shall remain

    Aethelstan schreef:
    Hé, dan zit je op zelfde gebouw als ik.

    Zit ik nu in hetzelfde gebouw of als ik Taalwetenschappen zou gaan doen?? ;)

    Serenata schreef:
    Ik denk dat je dat aan een universiteit moet gaan vragen. Niet elke WO opleiding laat studenten met een P toe of raden het af, terwijl anderen daar weer veel gemakkelijker in zijn.

    Ik heb een bijlage van de RUG-website gedownload waarin eisen vermeld stonden om toegelaten te worden. Er stond bij dat na een P of afgeronde Loopedie-opleiding je toegelaten kon worden tot 1 augustus. Maar met die deadline van 1 mei voor het inschrijven op de normale manier in mijn achtergrond ben ik niet 100% zeker van augustus..

    Semantiek schreef:
    (...)
    Zit ik nu in hetzelfde gebouw of als ik Taalwetenschappen zou gaan doen?? ;)

    Nu, ik doe Voeding en Dietetiek.


    "I shut my eyes in order to see.'