• En dan heb ik het wel over mijn oma. (cat)

    Ik weet niet wat wij ooit verkeerd hebben gedaan in haar ogen, maar ze doet vrijwel altijd erg neerbuigend tegenover onze kant van de familie. Zo noemt ze mijn vader "de baron", mijn moeder kan ze niet uitstaan en ze beledigd mij en mijn zus altijd waar we bij staan. Vorige keer was het zelfs zo erg dat ze gewoon stond te liegen over dingen die ik zogezegd had gedaan, waar dus niets van aan was.
    Nu zit het mij ook enorm dwars dat ze mijn nicht zit op te hemelen alsof ze het genie van de eeuw is. Telkens als mijn nicht bijvoorbeeld iets post op facebook, is mijn oma de eerste die het liked en er op reageert. Maar als ik dan eens iets post dat voor mij belangrijk is, zoals dingen van school, word ik compleet genegeerd en ik stoor me hier enorm hard aan.

    Mijn nicht is een beetje aan de simpele kant, dus het lijkt me logisch dat ze wat meer aandacht krijgt van anderen. Maar vertel me dan eens waarom dat ze mij en mijn familie vrijwel altijd negeert? Als we langs willen gaan, heeft ze nooit tijd maar voor mijn nicht maakt ze altijd tijd. Dit heeft niets met jaloezie te maken, maar ik kan mijn nicht al niet uitstaan en nu ik zo behandeld word door mijn oma, ga ik haar zelfs nog meer haten dan ik al deed. (cat)
    Ook zie ik mijn oma alleen als er iets te vieren is, denk aan Nieuwjaar en verjaardagen en ze zal nooit uit eigen wil naar hier komen. Het ergste van al is dan ook nog dat ze wel elk weekend in Nederland zit bij mijn oom. Daar heeft ze dus wel tijd voor, maar niet voor haar andere kleinkinderen hier in België...

    Het is misschien wat kinderachtig, maar ik voel me echt zo verstoten. Het lijkt echt alsof ze niets met ons te maken wil hebben en ik vrees zo'n beetje dat ik het één van de dagen vlak op haar neus zal geven omdat ik het meer dan beu begin te worden. De vraag is alleen hoe ik het moet aanpakken wil ik geen ruzie krijgen met mijn ouders. Iemand tips?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Huurmoordenaar (cat)


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Chico schreef:
    Huurmoordenaar (cat)

    Ik wil iets dat me geen geld zal kosten.:Y)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hebben wij misschien dezelfde oma? (":

    No, just kidding. Maar dit is echt heel erg vervelend. Is het de moeder van jouw moeder of de moeder van jouw vader? [Ik gok op het laatste, sinds je zei dat ze je moeder niet kan uitstaan] maar ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten hoe je dit moet oplossen. Je kan het denk ik wel een op 'normale' toon tegen je ouders zeggen. Als je maar wel in je achterhoofd blijft houden dat het wel familie is.
    In ieder geval kan ik me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt. Gewoon zonde eigenlijk, aangezien je een goede band met je oma hoort te hebben en als die er dan niet is... Ik zelf persoonlijk vind het heel erg dat mijn oma en ik zo verschillend zijn en emotioneel zo ver uit elkaar staan, aangezien ik graag een oma had gehad die mijn moeder wat meer zou mogen en die gewoon zich wat meer om mij interesseert.


    Chaos is a ladder.

    Ik zou het er eens met je ouders over hebben, want dit is inderdaad best naaiend.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ik zou het er eens met je ouders over hebben, want dit is inderdaad best naaiend.


    26 - 02 - '16

    komt me enigszins bekent voor alleen zijn mijn opa en oma gierig:|


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    KittyChan schreef:
    komt me enigszins bekent voor alleen zijn mijn opa en oma gierig:|

    Ik zie niet hoe dat er iets mee te maken heeft.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Cullens schreef:
    Hebben wij misschien dezelfde oma? (":

    No, just kidding. Maar dit is echt heel erg vervelend. Is het de moeder van jouw moeder of de moeder van jouw vader? [Ik gok op het laatste, sinds je zei dat ze je moeder niet kan uitstaan] maar ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten hoe je dit moet oplossen. Je kan het denk ik wel een op 'normale' toon tegen je ouders zeggen. Als je maar wel in je achterhoofd blijft houden dat het wel familie is.
    In ieder geval kan ik me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt. Gewoon zonde eigenlijk, aangezien je een goede band met je oma hoort te hebben en als die er dan niet is... Ik zelf persoonlijk vind het heel erg dat mijn oma en ik zo verschillend zijn en emotioneel zo ver uit elkaar staan, aangezien ik graag een oma had gehad die mijn moeder wat meer zou mogen en die gewoon zich wat meer om mij interesseert.

    +Ja, het is de moeder van mijn vader.


    DarkSavior schreef:
    Ik zou het er eens met je ouders over hebben, want dit is inderdaad best naaiend.


    Mijn ouders weten hoe ik er tegenover sta...Ik heb ze zowat letterlijk gezegd wat ik dacht en er zijn toen redelijk harde woorden uitgerold.
    Maar mijn ouders begrijpen me volledig, het was ze ook al opgevallen dat ze erg afstandelijk doet naar ons toe.
    Ik wil gewoon mijn oma ermee confronteren...Want ik vrees dat als ik alles nog lang zal opkroppen, ik wel eens een keertje uit zal barsten en dan dingen zeg waar ik later nog spijt van ga krijgen.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 16:42 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tyrion schreef:
    Mijn ouders weten hoe ik er tegenover sta...Ik heb ze zowat letterlijk gezegd wat ik dacht en er zijn toen redelijk harde woorden uitgerold.
    Maar mijn ouders begrijpen me volledig, het was ze ook al opgevallen dat ze erg afstandelijk doet naar ons toe.
    Ik wil gewoon mijn oma ermee confronteren...Want ik vrees dat als ik alles nog lang zal opkroppen, ik wel eens een keertje uit zal barsten en dan dingen zeg waar ik later nog spijt van ga krijgen.

    Oh wat herkenbaar dit zeg. Bijna eng.
    Ik weet van mezelf. Er gaat een moment komen wanneer ik zal ontploffen. Ik ben daar eigenlijk best bang voor want... Als je haar ermee confronteert, dan barst de bom binnen de familie.


    Chaos is a ladder.

    Tyrion schreef:
    (...)

    Mijn ouders weten hoe ik er tegenover sta...Ik heb ze zowat letterlijk gezegd wat ik dacht en er zijn toen redelijk harde woorden uitgerold.
    Maar mijn ouders begrijpen me volledig, het was ze ook al opgevallen dat ze erg afstandelijk doet naar ons toe.
    Ik wil gewoon mijn oma ermee confronteren...Want ik vrees dat als ik alles nog lang zal opkroppen, ik wel eens een keertje uit zal barsten en dan dingen zeg waar ik later nog spijt van ga krijgen.

    Tja, als zij er niks aan doen / niks tegen haar zeggen, zul je het zelf moeten doen met eventuele hulp van je zus. Een confrontatie is bijna onvermijdelijk als ik dit zo lees.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ik zou het er eens met je ouders over hebben, want dit is inderdaad best naaiend.


    Believe in yourself.

    Mijn ene oma keek altijd neer op mijn zusje. Ik was haar eerste kleindochter en mijn zusje had de familienaam door moeten geven (mijn vader heeft enkel zussen) en een jongen moeten zijn. Ze deed ook altijd gemeen tegen mijn zusje, L. En mijn vader zag het nooit in totdat ik ooit aan hem vroeg: "Waarom doet oma zo gemeen tegen L, papa?" Toen is mijn vader het gaan inzien. Mijn moeder raakte er ook erg opgefokt van (net als jij nu hebt bij jouw oma) en die is heel erg boos geworden rond mijn achtste toen ik bijna mijn communie ging doen. Mijn oma van mijn moeders kant zou al een bestek met mijn naam erin geven want dat was traditie en mijn oma van mijn vaders kant wilde dat ook. Dus toen mijn moeder tegen mijn oma van mijn vaders kant zei dat ze het anders bij L kon doen en dan was de eerste keuze wie wat gaf andersom bij mijn vormsel, zei mijn oma dat dat niet hetzelfde zou zijn. En toen is mijn moeder kwaad geworden en gewoon het huis uitgestormd. Het ergste was nog dat mijn oom die mijn vaders schoonbroer was, mijn moeder gelijk gaf (die er niet eens bij zat, maar buiten met mijn vader aan het kletsen was) en mijn tante die mijn vaders zus was, het opnam voor mijn oma terwijl ze er niets mee te maken had. Mijn oma heeft nooit haar excuses aangeboden maar ze doet nu wel normaal tegen mijn zusje.
    Dus ik raad je aan om het gewoon te zeggen. Ja, het kan verkeerd aflopen, maar de situatie kan ook zeker verbeteren.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Auwtsj, dat is wel heel lastig en het is inderdaad naar dat je de mensen die van 'voorgetrokken' worden gaat haten, terwijl zij er niks aan kunnen doen. Heb het zelf ook gehad, maar niet zo met familie gelukkig. Als ik jou was zou ik het gewoon op een nette en volwassen manier bij je ouders voorleggen en wellicht dat zij dan met je oma kunnen gaan praten, want ik denk niet dat je oma er van gediend zou zijn als jij er wat van zegt. (Zou ik zelf als oma ook niet erg waarderen)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Auwtsj, dat is wel heel lastig en het is inderdaad naar dat je de mensen die van 'voorgetrokken' worden gaat haten, terwijl zij er niks aan kunnen doen. Heb het zelf ook gehad, maar niet zo met familie gelukkig. Als ik jou was zou ik het gewoon op een nette en volwassen manier bij je ouders voorleggen en wellicht dat zij dan met je oma kunnen gaan praten, want ik denk niet dat je oma er van gediend zou zijn als jij er wat van zegt. (Zou ik zelf als oma ook niet erg waarderen)

    Maar ik vrees alleen dat mijn ouders er niets aan willen doen.
    Het enige dat ze zeggen is dat ik er niets mee in mag zitten, ik kan me er alleen niet bij neerleggen.
    Ik ben van plan om haar ermee te confronteren, alleen zoek ik nog achter de juiste woorden zodat ik inderdaad niet al te grof over zou komen.
    Het laatste wat ik wil is dat ik met iedereen ruzie krijg.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tyrion schreef:
    (...)
    Maar ik vrees alleen dat mijn ouders er niets aan willen doen.
    Het enige dat ze zeggen is dat ik er niets mee in mag zitten, ik kan me er alleen niet bij neerleggen.
    Ik ben van plan om haar ermee te confronteren, alleen zoek ik nog achter de juiste woorden zodat ik inderdaad niet al te grof over zou komen.
    Het laatste wat ik wil is dat ik met iedereen ruzie krijg.


    Hmm, als je ouders echt niet van plan zijn er wat aan te doen kan je alleen nog maar zelf actie ondernemen. Je hebt in ieder geval de goede leeftijd, neemt ze je in ieder geval serieus (; Dat voordeel heb je al en ze zeggen altijd dat je niet moet proberen aan te vallen enzo. Dus ik zou gewoon zeggen van: Ja oma, ik vind u een aardige oma (oid), maar ik krijg steeds meer het idee dat.. Misschien bedoelt u het niet zo, maar ik vind dit erg vervelend blabla.
    Zoiets komt namelijk niet over als een beschuldiging of aanval (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.