• Vandaag kwamen er een paar jongens uit mijn klas met stinkbommen, ze wouden ze bij nask laten afgaan gewoon voor de lol. En ook omdat hij een slechte leraar is die geen orde enzo kan houden, ze wouden weten hoe hij zou reageren. Dus we gingen met zijn allen naar nask en na een tijdje werden er drie gegooid. Één achter in het lokaal, één voor en die ander viel waardoor we heb niet meer zagen. Nou gingen er twee af, en de leraar moest er wel om lachen. Hij vond het wel leuk zo'n geintje, maar zei dat het genoeg was. Toch zag hij er een beetje boos uit. Hij ging de laptop's halen en vlak erna hoorden we een gesis. Meteen schopte een jongen de bom naar voren, zo werd hij door geschopt en kwam hij onder mijn stoel. Ik sprong ervan af, maar hoorde dat ik hem snel weg moest schoppen. Ik gaf hem een kleine trap en net toen hij verder ging ontplofte hij. De persoon naast me zette een stap richting mij en de leraar kwam woedend terug. Hij beschuldigde haar voor het laten afgaan en begon te schreeuwen. Hij tilde zijn hand op en werd helemaal rood, hij sloeg me bijna, maar ineens kwam er een leraar. Hij liep kwaad weg en de andere leraar vroeg wat er was gebeurd. We vertelden over de bom die niet afging en toen ineens weer wel enzo. Hij moest lachen en zei dat het wel een grappig idee was. Onze eigen leraar kwam terug en het leek alsof hij gejankt had. We kregen een preek en er werden er zes uitgestuurd omdat hij niet wist welke van hun het had gedaan. De les ging voorbij en we zouden een tussenuur hebben. 10 minuten voor de bel ging kwam de coördinator binnen. Hij zei dat ons tussenuur verviel en we opvang zouden hebben, hij zei niet van wie. In de pauze keken we op de monitor en we wisten het zeker. Het zou onze dood zijn. We gingen naar het lokaal en daar zat hij. De coördinator, en hij keek niet blij. We gingen zitten en hij vroeg wat er was gebeurd. Weer vertelden we het en hij zei dat hij het ook wel een keer had gedaan. We vertelden ook dat leraar ons elke vrijdag middag laat nakomen zodat hij kan 'uitleggen' waarna hij gewoon over Amsterdam en voetbal gaat praten. Nu gaat er gekeken worden wat er gaat gebeuren, maar onze klas gaat in de problemen komen. Zegt onze coördinator dan..


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    SPECS schreef:
    (...)

    Weetje bij mij deden ze dat ook en als ik het wist hield ik mijn mond omdat ik al jaren het mikpunt ben van pesterijen en vrienden maken op school voor mij niet het makkelijkste is, het is niet altijd zo dat als je niks zegt dat je het maar gewoon goed vind.


    Zelf ben ik vroeger ook gepest, en ik denk persoonlijk dat je dan juist moet laten zien dat je niet over je heen laat lopen. Door opmerkingen terug te geven wanneer ze je uitschelden, wanneer ze met eten naar je gooien (ja, dat gebeurde bij mij) op ze afstappen en dr wat van zeggen. Of anders dr met je ouders en mentor over praten en dan samen met de pestkoppen proberen dr uit te komen (ookal is dit niet altijd even effectief, bij mij tenminste niet).

    Maar ik snap wel dat je dan bang bent om dr wat van te zeggen, want je wilt niet dat de pesterijen erger worden als je er iets van zegt. Maar in zekere zin stem je er dan alsnog mee in dat (in dit geval) de stinkbommen gegooit worden. Of zie ik het nou heel erg verkeerd? Tell me if I'm wrong, please.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Kinderachtig van je klas.


    Life is hard and then we die

    Ik lach jou en je klas keihard uit, met uw welnemen. En ik ga mij hier niet eens voor excuseren, want ik vind het een rotstreek. Dat die leraar geen orde kan houden, zal ook vast aan JULLIE werbarstigheid liggen. Dat jullie drie stinkbommen laten afgaan zegt wel meer over jullie dan over de leraar. Niet zo verontwaardig, meisje, ik vind dat jullie er nog berooid maar vrij ongeschonden van af zijn gekomen. Echt waardeloos dit.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2013 - 11:15 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    FloraBunce schreef:
    (...)

    Zelf ben ik vroeger ook gepest, en ik denk persoonlijk dat je dan juist moet laten zien dat je niet over je heen laat lopen. Door opmerkingen terug te geven wanneer ze je uitschelden, wanneer ze met eten naar je gooien (ja, dat gebeurde bij mij) op ze afstappen en dr wat van zeggen. Of anders dr met je ouders en mentor over praten en dan samen met de pestkoppen proberen dr uit te komen (ookal is dit niet altijd even effectief, bij mij tenminste niet).

    Maar ik snap wel dat je dan bang bent om dr wat van te zeggen, want je wilt niet dat de pesterijen erger worden als je er iets van zegt. Maar in zekere zin stem je er dan alsnog mee in dat (in dit geval) de stinkbommen gegooit worden. Of zie ik het nou heel erg verkeerd? Tell me if I'm wrong, please.


    Nee ik ben het er zeker niet mee eens en ik kom ook voor mezelf op maar in je eentje voor jezelf opkomen werkt niet zo goed als het tegen een groep is.
    Als ik waardan ook iets van zeg ben ik weer de verklikker of saai of braaf.

    Het punt is gewoon dat ik het er niet mee eens ben maar mezelf gewoon uit de problemen hou als het even kan, vroeger zei ik er wat van en dat bezorgde me alleen maar problemen, pijn, tranen en nog meer elende.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2013 - 11:30 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Nee ik ben het er zeker niet mee eens en ik kom ook voor mezelf op maar in je eentje voor jezelf opkomen werkt niet zo goed als het tegen een groep is.
    Als ik waardan ook iets van zeg ben ik weer de verklikker of saai of braaf.

    Het punt is gewoon dat ik het er niet mee eens ben maar mezelf gewoon uit de problemen hou als het even kan, vroeger zei ik er wat van en dat bezorgde me alleen maar problemen, pijn, tranen en nog meer elende.


    Dit is niet gemeen bedoeld, maar blijf wel ontopic.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik zag deze net passeren en moest meteen aan dit topic denken:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Dit is niet gemeen bedoeld, maar blijf wel ontopic.


    Nou ja het gaat over de discussie of het wel of niet terecht is als je niks zegt van stinkbommen e.d onder een les, dus het is redelijk ontopic?=p


    You were born original, don't die as a copy.

    :W Alleen omdat het volgens jullie een 'slechte' leraar is, geeft dat jullie niet het recht om kinderachtige grappen uit te halen. Als je een probleem hebt met een leraar, be mature and discuss it with them. Or the people higher up from that.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    ja, eigenlijk is het idd wel een beetje jullie schuld....


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    AvatarKyoshi schreef:
    (...)

    Dit is niet gemeen bedoeld, maar blijf wel ontopic.


    Gast ik weet niet of je het doorhebt, maar je bent geen moderator, noch degene wie het topic heeft geopend. Daarbij is het helemaal niet off-topic waar zij het over hadden.


    i put the fun in funeral

    Eigen schuld.
    Hmm, als de leraar echt zo slecht is, hadden jullie beter een klacht kunnen indienen. Ik had vroeger een lerares die zei dat onze klas in de hel zou belanden omdat we niet in God geloofde.
    ‘Jullie leven aan de duistere kant van de wereld.’ Aldus mijn godsdienst docente. Wij hebben een klacht ingedient en ze is van school getrapt
    :Y)

    gingercheeks schreef:
    Ja, logisch dat je in de problemen komt, zoiets moet je ook niet doen :') Die kerel probeert gewoon zijn werk te doen en dan gaat zijn klas stinkbommen afsteken, zou ik ook kwaad om worden tbh.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Javert schreef:
    :W Alleen omdat het volgens jullie een 'slechte' leraar is, geeft dat jullie niet het recht om kinderachtige grappen uit te halen. Als je een probleem hebt met een leraar, be mature and discuss it with them. Or the people higher up from that.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Wtf zijn jullie voor klas? Leer manieren. :Y)


    Some people are art and do art at the same time

    Eigen schuld,
    Dikke bult :Y)


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.