• Ik heb dus zegmaar dit probleem:

    Ik vind al een tijdje een meisje uit mijn jaar leuk en we praten best wel veel, zij weet alleen niet dat ik haar leuk vind. Het probleem is nu dus, ik ben niet bepaald uit de kast maar ik wil haar wel vertellen wat ik voor haar voel. Ik ben alleen bang dat ik er problemen mee krijg of dat het onze vriendschap verpest, ook omdat ik best wel veel mensen in mijn jaar heb die nogal homofobisch kunnen zijn. Dus ik weet niet precies hoe ik dit moet gaan aanpakken, heeft iemand enige tips voor mij??
    dankje =]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik zou het haar nog niet zeggen. Je bent 14 en misschien gewoon wat in de war. Er kan nog van alles gebeuren in je leven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    je zou ermee kunnen wachten totdat je wat meer van haar weet en haar dan ook kunnen vertellen dat je op vrouwen valt. als ze dat weet is het waarschijnlijk al simpeler?


    My reputation tells me I can do whatever i want!

    Well, this could go in two different ways:
    1]. You could break it to her en kijken waar het uitkomt. Gewoon schijt eraan hebben etc. Het kan zijn dat ze schrikt / zelfs geen vrienden meer met je wil zijn of dergelijke, maar ze kan het ook accepteren.
    Of...
    2]. Je blijft nog ff stil totdat je zeker weet dat je gevoel real is. Je bent nog wel 14, dat kan alle kanten op gaan.

    Anyway, Good luck! :Y).


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zou gewoon rustig erover beginnen door te vragen hoe ze over homoseksualiteit denkt. Niet te veel forceren en het voorzichtig aanpakken. Dit soort dingen zijn altijd wat lastiger als je geen hetero bent en zeker als je nog uit de kast moet komen. Maar probeer het subtiel aan te pakken, dus niet meteen een hele liefdesverklaring vragen, eerst haar mening, dan weet je een beetje waar je aan toe bent. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Je bent veertien, ik zou als ik jou was het nog even op afstand houden. Ik zou ook graag op school willen uitkomen dat ik biseksueel ben - dan wel niet lesbisch - maar middelbare scholieren zijn de meest gemene wezens op aarde en ik waag mij er niet aan om dat risico te nemen. Maybe it's better to hold back from this idea. Je bent jong en je hebt nog een heel leven; bij tijd komt raad.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    AvatarKyoshi schreef:
    Je bent veertien, ik zou als ik jou was het nog even op afstand houden. Ik zou ook graag op school willen uitkomen dat ik biseksueel ben - dan wel niet lesbisch - maar middelbare scholieren zijn de meest gemene wezens op aarde en ik waag mij er niet aan om dat risico te nemen. Maybe it's better to hold back from this idea. Je bent jong en je hebt nog een heel leven; bij tijd komt raad.

    Vreselijk dit eigenlijk..


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Junglefruit schreef:
    (...)
    Vreselijk dit eigenlijk..


    Klopt, is het ook, en ik baal er ook van dat het sowieso zo gaat.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Tortura schreef:
    Well, this could go in two different ways:
    1]. You could break it to her en kijken waar het uitkomt. Gewoon schijt eraan hebben etc. Het kan zijn dat ze schrikt / zelfs geen vrienden meer met je wil zijn of dergelijke, maar ze kan het ook accepteren.
    Of...
    2]. Je blijft nog ff stil totdat je zeker weet dat je gevoel real is. Je bent nog wel 14, dat kan alle kanten op gaan.

    Anyway, Good luck! :Y).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    AvatarKyoshi schreef:
    (...)

    Klopt, is het ook, en ik baal er ook van dat het sowieso zo gaat.


    Ik kan het zo erg begrijpen, je zou maar jezelf zijn in deze tijd, op school of whatever. Het is echt.. Het kan me echt boos maken..


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Breng het een keertje random bij haar op. Zeg desnoods dat een vriendin van je lesbienne is en vraag wat zij ervan zou vinden als een vriendin lesbienne/bisexueel zou zijn. Doe ik zo vaak, dat soort dingen vragen, ook al ben ik volledige hetero.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik heb ook jou leeftijd en ik voel mij ook soms aangetrokken tot jongens dan weer wel dan weer niet.
    Nu zit je in die fase iedereen heeft dit.
    Wacht dus nog maar af.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik ben het eens met wat de rest zegt: rustig aan, niet meteen zeggen. Toch denk ik niet dat het een fase is, want je klinkt vrij serieus.
    Ik had een paar maanden geleden ditzelfde probleem. Ik heb het haar verteld en ze reageerde goed, maar toch heb ik het idee dat er meer afstand tussen ons is en ik begrijp dat je dat niet zal willen. Ik denk dat het helemaal van jou afhangt; wil je dit risico nemen, omdat je echt wilt weten wat zij van je denkt of kun je leven met het idee dat ze het nooit zal weten? Dat is niet makkelijk. Als je wilt praten, kun je mij ook altijd een pb sturen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Toen ik veertien was had ik al ontdekt dat ik lesbisch was dus ik snap niet echt waar ze het hier over hebben met "het kan overgaan". Maar goed, gewoon wachten en goed nadenken. Ijs helpt ook altijd :Y).


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Als je zelf nog niet helemaal uit de kast bent gekomen zou ik er nog maar eventjes mee wachten totdat jij het zelf ook zeker weet.
    Dan kun je haar wel eens vragen hoe zij er dan over denkt want dan is ze al een beetje voorbereid.

    AvatarKyoshi schreef:
    Je bent veertien, ik zou als ik jou was het nog even op afstand houden. Ik zou ook graag op school willen uitkomen dat ik biseksueel ben - dan wel niet lesbisch - maar middelbare scholieren zijn de meest gemene wezens op aarde en ik waag mij er niet aan om dat risico te nemen. Maybe it's better to hold back from this idea. Je bent jong en je hebt nog een heel leven; bij tijd komt raad.


    Toen ik in het middelbaar zat heb ik nu nooit het gevoel gehad dat mensen anders omgingen met holibi's hoor...
    Maarja, misschien gebeuren er dingen die niet iedereen te zien of horen krijgt :)
    Maar eigenlijk is dit wel heel erg, we leven toch in 2013?


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy