• De stelling van deze week luidt:
    De (Nederlandse) ID-kaart moet alsnog gratis worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Half eens half oneens
    Ze zijn veel te duur en om dan ook nog verplicht te stellen die iedere vijf jaar op nieuw te kopen is onzin. Maar ze hoeven niet gratis. Als het gratis is gaan mensen er niet goed mee om. Het hebben van een ID kaart is zeker van belang in deze maatschappij, maar om ze zo duur te maken is echt onzin!


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    iHeartNouis schreef:
    Half eens half oneens
    Ze zijn veel te duur en om dan ook nog verplicht te stellen die iedere vijf jaar op nieuw te kopen is onzin. Maar ze hoeven niet gratis. Als het gratis is gaan mensen er niet goed mee om. Het hebben van een ID kaart is zeker van belang in deze maatschappij, maar om ze zo duur te maken is echt onzin!


    Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België moet je betalen als je 'm gaat afhalen en dan nog eens om een nieuwe aan te vragen als je 'm kwijt raakt. Dus als een tweede exemplaar alsnog betalend is, denk ik wel dat mensen er toch goed mee gaan omspringen, neen?


    The truth may be orange!

    Eens. Die ambtenaren hebben veel te veel geld. Als ze nou eens gewoon wat deden met het geld...


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn


    Wat hierboven staat, dus.


    Fuck the world, love yourself

    Oneens. Het kost ook wel wat om een ID-kaart te maken en zoals al gezegd, dan zouden veel mensen er een stuk minder zuinig mee omgaan. Wel vind ik dat het wel wat goedkoper kan, want het is nu wel erg duur voor een stukje plastic dat je verteld dat je officieel bestaat. (Een Nederlands paspoort mag maximaal € 50,35 kosten en een ID-kaart € 41,90. Het jeugdtarief (tot en met 13 jaar) voor een ID-kaart is € 31,85.)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2013 - 11:47 ]


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Eens, vooral omdat je er minstens 45 euro voor betaalt elk jaar en het alsnog niet beschouwt word als jouw eigendom, maar als het eigendom van de gemeente/de regering. Dat vind ik nog wel het meest belachelijke eraan.


    Your make-up is terrible

    Mundane schreef:
    Oneens. Het kost ook wel wat om een ID-kaart te maken en zoals al gezegd, dan zouden veel mensen er een stuk minder zuinig mee omgaan. Wel vind ik dat het wel wat goedkoper kan, want het is nu wel erg duur voor een stukje plastic dat je verteld dat je officieel bestaat. (Een Nederlands paspoort mag maximaal € 50,35 kosten en een ID-kaart € 41,90. Het jeugdtarief (tot en met 13 jaar) voor een ID-kaart is € 31,85.)


    Wow, in Nederland is het allemaal wel erg duur! Ik weet niet of dat in België ook zo is, volgens mij ligt de prijs hier rond de vijftien euro?

    Edit: de prijs voor een Belgische ID-kaart is 12 euro + eventuele gemeentetaks.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2013 - 11:52 ]


    The truth may be orange!

    simplyme schreef:
    Helemaal mee eens. We moeten nu gewoon betalen om iemand te zijn




    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Agreed. Ik vind het idioot duur voor iets wat niet eens van jou is.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Piazon schreef:
    (...)

    Wow, in Nederland is het allemaal wel erg duur! Ik weet niet of dat in België ook zo is, volgens mij ligt de prijs hier rond de vijftien euro?

    Edit: de prijs voor een Belgische ID-kaart is 12 euro + eventuele gemeentetaks.


    Gemeenten kunnen het zelf ook goedkoper maken, maar dat zijn de maximale bedragen in Nederland. Als ik zo snel even zoek gebruikt bijvoorbeeld de gemeente Den Haag de maximale prijs.. Het was vroeger trouwens goedkoper, ik heb bijvoorbeeld nog een gratis ID-kaart gekregen omdat ik nog geen 14 was, maar volgens mij is dat afgeschaft :\


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Absoluut. ZIJ willen dat we dat ding meedragen, dan moeten ook ZIJ er maar voor betalen.


    ars moriendi

    Eens, die krengen zijn veel te duur. Als het dan niet gratis wordt, mogen ze de prijs wel flink verlagen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Volledig mee eens.


    Bad decisions make good stories.