• De stelling van deze week luidt:
    De (Nederlandse) ID-kaart moet alsnog gratis worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Eens, aangezien het een verplicht iets is - tenzij je een rijbewijs of paspoort hebt, maar dat kost ook geld -. Wel vind ik, dat als je je ID kwijtraakt of kapotmaakt voordat de 5 jaar om zijn, dat je zelf de nieuwe moet betalen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Eens. Moeten we nu betalen om een officieel bestaand iemand te zijn?


    British Boys - Tom Daley, Union J, One Direction, Jack Harries, Fin Harries, Marcus Butler

    Maniae schreef:
    Eens, aangezien het een verplicht iets is - tenzij je een rijbewijs of paspoort hebt, maar dat kost ook geld -. Wel vind ik, dat als je je ID kwijtraakt of kapotmaakt voordat de 5 jaar om zijn, dat je zelf de nieuwe moet betalen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik heb net mijn nieuwe ID gekregen. Ik heb nog meer geld moeten betalen voor een nog dunner ding. Ik ben echt bang dat ik hem kapot maak als ik hem in mijn zak heb :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Maniae schreef:
    Eens, aangezien het een verplicht iets is - tenzij je een rijbewijs of paspoort hebt, maar dat kost ook geld -. Wel vind ik, dat als je je ID kwijtraakt of kapotmaakt voordat de 5 jaar om zijn, dat je zelf de nieuwe moet betalen.


    •*• Lululu •*•

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn


    the key to a perfect relationship, is realize that there is no perfect relationship exists

    DarkSavior schreef:
    Ik heb net mijn nieuwe ID gekregen. Ik heb nog meer geld moeten betalen voor een nog dunner ding. Ik ben echt bang dat ik hem kapot maak als ik hem in mijn zak heb :'D


    I'm your little ray of pitch black.

    nee, ik wil er liever voor betalen -__-
    wat is dit voor stelling

    Eens,want het is verplicht om zo'n ID bij je te hebben. (:


    Quote: ~Beauty attract the eye but, Personality captures by the Heart~

    Eens. Je moet betalen voor maar te zien wie je bent

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 7:27 ]


    I'm a girl in the world

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn

    Eens


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    het feit dat iedereen zijn id bij zich moet hebben heeft ook voor voordelen gezorgd, lijken die werden gevonden die zo'n pasje bij zich hadden. =) of in mijn geval ik werd onwel en ze hebben aan de hand van mijn id uit kunnen zoeken wie mijn ouders waren.

    ik vind id bewijzen duur jah... het hele leven is duur helaas... maar als wij massaal zeggen dat het vanaf nu gratis is, hebben we nog een kostenpost voor de staat die op dit moment ook al te weinig centjes heeft.
    de boete vind ik een ander verhaal hoewel hier ook een goede reden is, al ik mijn id heb verkocht kunnen criminelen mijn id vervalsen en daardoor een nog grotere last vormen voor de maatschappij.
    de boete mag van mij wel minder, want ik denk dat de documenten die in de handel zijn vooral zijn gestolen.

    conculsie: boete minder =)

    p.s. kijk eens naar de prijs van een paspoort ;)

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 11:15 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    eens, het is onzin dat je om de 5 jaar zoveel geld moet neerleggen voor een stom kaartje dat je niet eens zo vaak gebruikt.

    Eens, want het is verplicht om dat ding te hebben... dan zou het toch gratis moeten zijn ?