• De stelling van deze week luidt:
    De (Nederlandse) ID-kaart moet alsnog gratis worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Destined schreef:
    Eens! Het is toch absurd dat wij geld moeten betalen om te mogen bestaan.
    Eigenlijk betalen wij voor onze identiteit, dus stel als we niet zouden betalen dan bestaan wij niet xD
    Dat slaat toch nergens op. Je kunt toch geen geld gaan vragen om iemand identiteit.


    Bullshit!
    Je identiteit heb je al. Je staat al ingeschreven in het burgerlijk register, maar zo'n ID kaart is om je te legitimeren. En ja, dat kost geld. Dat ding moet gemaakt worden en dat gaan niet zo makkelijk als dat je denkt. Je kunt niet zomaar eventje een ID-kaartje aanvragen. Daarvoor is strikte controle. Arbeidsuren moeten betaald worden etc. En denk maar niet dat de staat je die ID kaart ook nog eens cadeau gaat geven.
    Wij willen hier in Nederland wonen, nou dan.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Propitiation schreef:
    Ik vind dat ze wel goedkoper kunnen. Maar als je ze gratis maakt, dan gaat iedereen er plotseling een stuk minder zuinig mee om, want ja er kan toch zo een nieuwe aangevraagd worden voor niets. Daarnaast vind ik ook dat het betalen van een boete afgeschaft moet worden. Het is niet alsof je je ID/paspoort voor de lol laat stelen :').


    well, thiss.. ik ben mijn ID al zeker 5 x kwijt geraakt 2 x daarvan heel mijn portemonnee dus ook bankpas ect. ik vind het belachelijk dat je daar een boete voor moet betalen, ik was zeker 70 euro per keer kwijt dat is gewoon greed voor geld, heeft niks meer met kosten voor zon stom plastic pasje te maken, dan zouden ze misschien die chip die er in verwerkt zit er uit moeten laten dan kan je zo'n pasje voor 10 euro maken als het niet minder is.
    oh en als je nog niet wist dat er een chip in je ID kaart zit, gooi hem voor de grap 1 minuut in de magnetron en zie waar de chip doorbrand (;

    zonder chip is hij nog steeds net zo geldig als met ;)

    en alvast mijn excuus voor mijn slechte Nederlands :Y)

    [ bericht aangepast op 24 juni 2013 - 19:38 ]


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Ik denk niet dat hij gratis moet want er moeten kosten voor gemaakt worden maar goedkoper,


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    iHeartNouis schreef:
    (...)

    Bullshit!
    Je identiteit heb je al. Je staat al ingeschreven in het burgerlijk register, maar zo'n ID kaart is om je te legitimeren. En ja, dat kost geld. Dat ding moet gemaakt worden en dat gaan niet zo makkelijk als dat je denkt. Je kunt niet zomaar eventje een ID-kaartje aanvragen. Daarvoor is strikte controle. Arbeidsuren moeten betaald worden etc. En denk maar niet dat de staat je die ID kaart ook nog eens cadeau gaat geven.
    Wij willen hier in Nederland wonen, nou dan.


    Misschien kan ik het mis hebben, maar is je identiteitsbewijs niet iets waarmee je je kunt identificeren? In ieder geval is het een bewijs van je identiteit, maar als je die niet hebt. Dan heb je dus geen bewijs van je identiteit, dus dan schijn jij niet te kunnen bewijzen wie je bent. Ook al sta je recht voor iemand en staat je naam op je rug getatoeëerd, een paar chips krijgen gewoon eerder gelijk volgens het overheidssysteem. Mijn identiteit is meer dan wat er op die kaart staat, maar volgens de overheid is die kaart onze identiteit, want als je die kaart niet meer hebt dan schijn je niet te kunnen bewijzen dat je een identiteit hebt en in het verleng daarvan dat je bestaat.

    Ik denk dat het aardig makkelijk gaat, want in andere landen is zo'n kaart veel goedkoper of zelfs gratis. Dus waarom kunnen die landen het wel en wij niet? En als de overheid per sé wil dat wij die dingen hebben, moeten ze niet een abnormaal hoog bedrag voor vragen.

    En ik wil niet in Nederland wonen, maar het ziet er ook niet naar uit dat iemand mij wilt financieren bij mijn emigratie, dus ik ben gedwongen hier te blijven.

    Nu jij weer :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik weet nog dat ik mijn vorige ID nodig had voor het inscannen bij mn aller eerste baantje, dacht ik dat mn moeder hem kwijt was geraakt. Wij weken lang het hele huis onderzoeken, tenslotte alsnog een nieuwe aangevraagd: BAM, 70 euro. En wat kreeg ik opeens terug van mn vader een dag voordat ik 'm kon ophalen? M'n ID. Geloof me, dat is geen pretje, voor helemaal niks 70 euro betalen. De reden dat ik niet wist dát hij bij mn vader lag doet er niet toe, want dat ligt zeer ingewikkeld. Maar mijn moeder heeft iets moeten betalen, van geld dat ze eigenlijk niet zomaar kwijt kan. Zoiets financiëren is niet prettig als je amper van de centen die je verdient kan leven.

    Ik ben het er sowieso mee eens dat het goedkoper moet worden of helemaal gratis. Als het ergens anders wel lukt, waarom niet in Nederland? Vooral die boete's vind ik abnormaal, alsof jij er iets aan kan doen als je spullen worden gejat. Uiteindelijk kan alles van je gejat worden, hoedanook.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ik vind het ook echt wel stom dat je je ID-kaart moet betalen ik vindt da het wel gratis moet worden

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn


    Zeker eens.


    Tijd voor koffie.

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Half eens. Onnodig om ervoor te betalen, maar als het bijvoorbeeld vijf euro was alleen voor het pasje zelf, dan oké.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Eens,


    La la la de de da la la de de da da dum.

    Destined schreef:
    (...)

    Misschien kan ik het mis hebben, maar is je identiteitsbewijs niet iets waarmee je je kunt identificeren? In ieder geval is het een bewijs van je identiteit, maar als je die niet hebt. Dan heb je dus geen bewijs van je identiteit, dus dan schijn jij niet te kunnen bewijzen wie je bent. Ook al sta je recht voor iemand en staat je naam op je rug getatoeëerd, een paar chips krijgen gewoon eerder gelijk volgens het overheidssysteem. Mijn identiteit is meer dan wat er op die kaart staat, maar volgens de overheid is die kaart onze identiteit, want als je die kaart niet meer hebt dan schijn je niet te kunnen bewijzen dat je een identiteit hebt en in het verleng daarvan dat je bestaat.

    Ik denk dat het aardig makkelijk gaat, want in andere landen is zo'n kaart veel goedkoper of zelfs gratis. Dus waarom kunnen die landen het wel en wij niet? En als de overheid per sé wil dat wij die dingen hebben, moeten ze niet een abnormaal hoog bedrag voor vragen.

    En ik wil niet in Nederland wonen, maar het ziet er ook niet naar uit dat iemand mij wilt financieren bij mijn emigratie, dus ik ben gedwongen hier te blijven.

    Nu jij weer :P


    Legitimeren. Zonder ID kan je ook geidentificeed worden. Als je dood bent (moord of zo) dan moet je geidentificeerd worden. Dit wordt niet ddoor een kaartje hedaan maar door familie leden, gebit etc. Legitimeren is kunnen laten zien dat jij het bent. Dan heb je dus wel een identiteit.

    En ik ben het er mee eens dat er een abnormaal hoog bedrag vooor wordt betaaald, maardat is per gemeente verschillend. Zo betaal ik echt niet het maximum bedrag. En daarbij gaat het niet alleen om wat die ID kaart kost, zoals de chip, arbeidsuren etc maar moeten ook kosten van andere dingen in de gemeente betaald worden. Het is echt niet dat alles in het potje gaat voor extra bonussen van ambtenaren (nou heb ik daar geen verstand van, maar dat lijkt me nou eenmaal wel zo). Zo ontiechelijk veel verdienen die nou ook weer niet. Mijn mentor is ambetenaar maar ook leraar. Twee beroepen tegelijk dus.

    En ik denk dat het op lange termijn duurder is om in Nederland te blijven wonen dan te emigregeren naar minder dure landen (dus niet zwitserland of zo)


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Eens. Als het mij verplicht wordt om zo'n klote pasje in mijn portemonnee te houden ten alle tijden, wil ik ook niet moeten betalen om hem te hebben of zelfs boetes krijgen als ik hem verlies/hij gestolen wordt.


    Til hug og blod.

    Eens:
    Omdat iedere provincie gemeenste een andere maatstaaf heeft aan prijs..
    En ik vind dat het gewoon gratis moet worden, aangezien het maar 5 jaar geldig is.

    Dit was mijn mening!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Het heeft ook kosten om t te maken, dus ik ben het hier mee oneens. Het mag wel goedkoper worden natuurlijk!!


    -