• De stelling van deze week luidt:
    De (Nederlandse) ID-kaart moet alsnog gratis worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Eens! Het is toch absurd dat wij geld moeten betalen om te mogen bestaan.
    Eigenlijk betalen wij voor onze identiteit, dus stel als we niet zouden betalen dan bestaan wij niet xD
    Dat slaat toch nergens op. Je kunt toch geen geld gaan vragen om iemand identiteit.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ja! Laatst weer mooi 41 euro betaald. Echt zo van: "Het is verplicht! En O ja, het kost bakken met geld, Bedankt voor jullie aandacht!"
    Maar aan de ander kant zijn er erg veel mensen die aan bod komen tijdens het maken van een id-kaart, dus ik vind dat de prijs sowieso verlaagd moet worden.


    We always think caged birds sing, but in fact, they cry

    iHeartNouis schreef:
    Half eens half oneens
    Ze zijn veel te duur en om dan ook nog verplicht te stellen die iedere vijf jaar op nieuw te kopen is onzin. Maar ze hoeven niet gratis. Als het gratis is gaan mensen er niet goed mee om. Het hebben van een ID kaart is zeker van belang in deze maatschappij, maar om ze zo duur te maken is echt onzin!


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    Ik vind dat ze gratis moeten zijn. Het is verplicht, maar je moet ervoor betalen. Dat is onzin, toch?


    An artist is never satisfied. ~

    Mundane schreef:
    Oneens. Het kost ook wel wat om een ID-kaart te maken en zoals al gezegd, dan zouden veel mensen er een stuk minder zuinig mee omgaan. Wel vind ik dat het wel wat goedkoper kan, want het is nu wel erg duur voor een stukje plastic dat je verteld dat je officieel bestaat. (Een Nederlands paspoort mag maximaal € 50,35 kosten en een ID-kaart € 41,90. Het jeugdtarief (tot en met 13 jaar) voor een ID-kaart is € 31,85.)


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Haha ja graag. De mijne is laatst gejat dus kon ik zelf een nieuwe kopen, plus nog eventjes 25 euri boete omdat mijn gemeente dat zo leuk vond. Alsof die 40 euro voor de kaart nog niet genoeg was..


    Follow the dream, work hard, inspire and be inspired.

    Spotgaai schreef:
    Eens, het is best duur en sommige families zullen al moeite hebben om dat te betalen, maar als je hem niet hebt loop je weer een kans op een boete.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Eens. Maar ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat mensen dan minder zuinig zijn met die dingen. Dus: voor wie zijn paspoort gewoon verlopen is, een lagere prijs. Als je hem kwijt bent, of als hij gestolen is (tenzij er een inbraak was) dan moeten mensen de volle mep betalen


    Miep

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    eens, want straks ben je heel arm en kan je het niet betalen. en dan moet je ook nog om de 5 jaar een nieuwe


    Drea your life, live your dream <3

    Eens, we zijn verplicht om er één te hebben en aan te kunnen tonen dat we zijn wie we zeggen dat we zijn, maar moeten ze wel zelf betalen....


    Hamartia

    Ik vind dat ze wel goedkoper kunnen. Maar als je ze gratis maakt, dan gaat iedereen er plotseling een stuk minder zuinig mee om, want ja er kan toch zo een nieuwe aangevraagd worden voor niets. Daarnaast vind ik ook dat het betalen van een boete afgeschaft moet worden. Het is niet alsof je je ID/paspoort voor de lol laat stelen :').


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ik vind dat je hem bij de eerste keer gratis mag krijgen, maar bij verlies of schade moet betalen ofzo (krul)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Facinelli schreef:
    Eens. Ik vind het echt onzin dat we moeten betalen om officieel te laten zien dat we wel onszelf zijn


    Legendary