• [ bericht aangepast op 3 nov 2020 - 21:58 ]

    Aahh, dat is inderdaad creepy. Lijkt me echt vreselijk als je dan thuiskomt en alles is gewoon... weg. D:


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.

    Dat lijkt me wel een beetje verontrustend, ja. :/ Maar als dat met die telefoons werkt, zou het eigenlijk geen echt probleem meer moeten zijn, toch?
    Ik hoop trouwens wel voor je ouders dat ze ook weten hoe ze het achteraf weer uit moeten zetten. Mijn moeder heeft een keer gezorgd dat onze huistelefoon naar haar mobieltje doorschakelt als er niet wordt opgenomen, want mijn opa lag in het ziekenhuis en dat was tijdelijk handig, maar het gebeurt nu nog steeds. Ze heeft geen flauw idee hoe ze het uit moet zetten en volgens mij is de handleiding van de telefoon zoek. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vraag aan wat thuisblijvers in je wijk of ze een oogje in het zeil willen houden? :Y)

    Dashwood schreef:
    Aahh, dat is inderdaad creepy. Lijkt me echt vreselijk als je dan thuiskomt en alles is gewoon... weg. D:

    Ja, daarom. Dat wil ik zeker nooit van m'n leven meemaken. Ik weet zeker dat je je dan heel machteloos voelt.

    Square schreef:
    Dat lijkt me wel een beetje verontrustend, ja. :/ Maar als dat met die telefoons werkt, zou het eigenlijk geen echt probleem meer moeten zijn, toch?
    Ik hoop trouwens wel voor je ouders dat ze ook weten hoe ze het achteraf weer uit moeten zetten. Mijn moeder heeft een keer gezorgd dat onze huistelefoon naar haar mobieltje doorschakelt als er niet wordt opgenomen, want mijn opa lag in het ziekenhuis en dat was tijdelijk handig, maar het gebeurt nu nog steeds. Ze heeft geen flauw idee hoe ze het uit moet zetten en volgens mij is de handleiding van de telefoon zoek. :'D

    Oh, handig haha. Staat het niet op internet dan? Hoe je dat weer kan deactiveren?

    Limits schreef:
    Vraag aan wat thuisblijvers in je wijk of ze een oogje in het zeil willen houden? :Y)

    Ja, de buren om ons heen zijn sowieso wel mensen die al snel wat zien, dus het komt wel goed hopelijk.

    Misschien moet je eens kijken of er een beetje plakband aan de deur zit, zo kijken ze namelijk ook..
    Als het zo is kun je je buren vragen of ze om de dag de deur willen openen zodat het lijkt alsof jullie thuis zijn.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Als ik een dief zou zijn, zou het sowieso niet handig zijn om te bellen. De politie kan dan het adres opsporen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Een vriendin van me had een jaar geleden een vriendin die haar steeds om de 5 minuten belde met een onbekend nummer en dan niets zei aan de telefoon..
    Ze had ruzie met aar bff(eigelijk deed haar BFF raar om niks) en begon haar toen te stalken.
    Heel zielig.
    Ze gilde toen een keer keihard: "Ach man zoek en leven!"
    toen hield het een tijdje op.
    Maar toen begon bonje weer op school.
    Gelukkig ging ze dat jaar naar de middelbare en heeft ze er volgensmij na de zomervakantie geen last meer van gehad.
    Ik zou eigelijk niet weten wie het bij jou zijn.


    Groetjes!


    "Don't cry because it over, smile because it happened" - Dr. Seuss

    Nathness schreef:
    Misschien moet je eens kijken of er een beetje plakband aan de deur zit, zo kijken ze namelijk ook..
    Als het zo is kun je je buren vragen of ze om de dag de deur willen openen zodat het lijkt alsof jullie thuis zijn.

    Lol, gecheckt maar nee.
    Soms moet je ook nog opletten dat ze niet met stoepkrijt ergens een streep op het huis hebben gemaakt. Stomme inbrekers en hun technieken. :\

    Ik word ook steeds onbekend gebeld en dan is het ook stil aan de andere kant van de lijn. Ook creepy, maar nu neem ik niet meer op en is er al een week niet meer gebeld gelukkig.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Inbrekers vervelende mensen, heb ze zelf paar jaar geleden in me huis gehad iPhone + Fiets + Portomonee gestolen...

    Elvenking schreef:
    (...)
    Lol, gecheckt maar nee.
    Soms moet je ook nog opletten dat ze niet met stoepkrijt ergens een streep op het huis hebben gemaakt. Stomme inbrekers en hun technieken. :\


    Ze kunnen alles, zo freakin' weird.. Ze zijn een paar jaar geleden bij mij in huis geweest.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Nathness schreef:
    (...)

    Ze kunnen alles, zo freakin' weird.. Ze zijn een paar jaar geleden bij mij in huis geweest.




    Tips tegen inbrekers:

    Sluit alle deuren en ramen goed af.

    Doe de poort opslot.

    Breng als u op vakantie gaat uw buren op de hoogte, zij kunnen een oogje in het zeil houden en ervoor zorgen dat uw woning er ‘bewoond’ uitziet (geen post achter de voordeur, af en toe gordijnen openen en sluiten, met een lichtschakelaar het licht aan laten gaan).

    Op uw mobiele apparaten kunt u track&trace software installeren zodat u op afstand uw apparaten kunt lokaliseren.

    Registreer en fotografeer uw kostbare bezittingen. Op http://www.dnavaneensieraad.nl kunt u stap voor stap een goede, uniforme beschrijving van uw sieraden maken en uitprinten. Deze beschijving kan de politie helpen gestolen juwelen bij u terug te bezorgen.



    Zo breken ze in:

    Deur of raam intrappen .
    Cilinder afbreken.
    Deur openen door ‘hengelen’ via de brievenbus .
    Gaatje boren om raam of deur te openen.
    Insluipen.

    Ik vind het maar een eng idee.


    •*• Lululu •*•