• Wanneer het psychiatrische ziekenhuis Western State in Massachusetts in 1997 het verminkte lichaam vind van een jonge stagiaire wordt aangetroffen, is er geen gebrek aan verdachten. De inrichting zit er vol mee. Het psychiatrische ziekenhuis is er vooral om gekken binnen te houden, de buitenwereld buiten te sluiten en hun behandeling is niet op vooruitgang gebaseerd. Er worden maar zelden patiënten ontslagen. Het ziekenhuis zit veel te vol en hulpkreten worden niet beantwoord, deels door de onderbezetting in personeel. Vanuit Boston komt een officier van Justitie om de moordenaar binnen de muren te zoeken. De verplegers willen wel een handje helpen, maar de leiding probeert dit zoveel mogelijk tegen te houden omdat 'de dagelijkse gang van zaken en de behandelingen niet verstoord mogen worden'. Welke partij wint het uiteindelijk en zal de moordenaar gevonden worden voordat er meer moorden gepleegd worden?


    Het Western State Hospital bestaat uit meerdere gebouwen. Deze RPG speelt zich in één van deze gebouwen af, met de naam Amherst. Elk gebouw is genoemd naar college's in Amerika. In elk gebouw bevind zich een minigemeenschap vol met gekken. Er zit geen systeem in de gebouwen, elk gebouw krijgt schizofrenen, depressieven, dementen, zwakzinnigen, verstandelijk gehandicapten en catatonen. Wat er vooral gedaan word is ze medicijnen geven en als ze onrustig worden nog meer medicijnen geven. Het ziekenhuis is niet zozeer uit op voortgang, af en toe worden er enkelen ontslagen, maar dit enkel als ze ergens heen kunnen hierna.

    Het gebouw bestaat uit drie verdiepingen. Op de begane grond vind je de ingang, samen met de verpleegkundigen post. Er is een lange gang zoals op elke verdieping, waaraan verschillende kamers grenzen. Op de begane grond is dit de eetzaal, de dagbesteding kamer waar twee tv's staan, verschillende banken en tafels, spelletjes en een pingpong tafel. Verder zijn er nog allerlei kamers die iets weghebben van klaslokalen, dit zijn kamers voor de dagbehandeling. Daar worden groepssessies gedaan.
    Op de eerste verdieping vind je de slaapzalen. De trap erheen zit tegenover de verpleegkundigen post. Als je boven aankomt heb je eerst de slaapzalen voor mannen. Het is hier veel te vol, de slaapzalen zijn niet berekend op zoveel mensen en de bedden staan dicht op elkaar. Aan ieders voeteneind staat een kist met persoonlijke spullen. Aan het einde van de slaapzaal zijn de douches en de wc's. Hier heb je echter maar weinig privacy. Tussen de mannenslaapzaal en de vrouwenslaapzaal zit opnieuw een verpleegkundigen post.
    Op de derde verdieping vind je de paar kantoren die er zijn, plus de opbergplekken voor dossiers. Hiernaast heb je daar ook de isoleercellen, deze zijn 2 bij 3 meter groot. Erin staat een bed die vastgespijkerd is aan de grond en een wc pot. Patiënten in de isoleercel hebben doorgaans een dwangbuis om. Van deze cellen zijn er 6.
    Tevens zijn er op elke verdieping wc's en kasten die altijd op slot zitten. Hierin zitten schoonmaakspullen en wat nog meer nodig is. De muren en vloer van het gebouw zijn wit, er zijn genoeg ramen, maar ze hebben allemaal tralies ervoor. Naar buiten gaan is enkel mogelijk onder begeleiding van verplegers en met toestemming van de arts of psycholoog. Er is een basketbalveldje en een tuin waarin patiënten mogen werken. Aan de rand van het terrein ligt een armoedige begraafplaats. Het komt vaak voor dat patiënten geen familie (meer) hebben en daar sterven of zelfmoord plegen.

    De verpleegkundigen dragen uniformen, deze zijn over het algemeen wit met lichtblauw, broeken, vesten, shirts en rokken. Voor de vrouwen is er ook nog een kapje maar het is niet verplicht om te dragen. De psychiater en de medisch directeur dragen hun eigen kleding. De patiënten krijgen kleding van het ziekenhuis, maar mogen ook hun eigen kleding dragen die ze hebben meegenomen. Ze krijgen een witte pyjama, een witte broek, een wit vest en een blauw t-shirt. Schoenen kunnen op aanvraag gedaan worden, maar zijn meestal croc-achtige dingen in alle kleuren.

    Alle werknemers wonen tijdelijk of definitief op het terrein van het ziekenhuis. Er staat een grote flat met woningen, sommige speciaal voor gezinnen en anderen voor alleenstaande mensen.


    Regels:
    - Geen perfecte karakters.
    - Niemand buitensluiten.
    - 16+ is toegestaan.
    - Minstens 300 woorden per post.
    - Alleen ik open nieuwe topics.
    - Naamsveranderingen graag melden.
    - Blijf realistisch, ze leven in een psychiatrisch ziekenhuis, dus houd je aan het ziekenbeeld.
    - Maximaal 2 rollen per persoon in variatie.
    - Niet offtopic gaan, hiervoor is een praattopic.
    - Let op je spelling en grammatica.
    - Speel alleen je eigen karakter.
    - Reserveringen blijven maximaal 3 dagen staan, ook als ze nog niet helemaal ingevuld zijn. Dit kan veranderen in overleg ivm vakanties.


    Rollen:

    Officier van Justitie: [1 vrouw] (doet onderzoek naar de moord)
    - Lucy Ryu - Assassin

    Medisch Directeur: [1 man] (schrijft recepten uit, houd gesprekken met patiënten en is de baas)
    - Geert Gijsbrecht - dooddoenervo

    Psychiater: [1 man] (heeft gesprekken met patiënten, is de baas over de verpleegkundigen en raad de medisch directeur dingen aan)
    - Zayden Rhys Burke - Assassin

    Verpleegkundigen:
    - Andrew Tyler Jenkins - Tyrion
    - Scarlett Bane - Pom

    Patiënten:
    - Remy Terence Shaw - Assassin
    - Vintain Perssons - TragicYouth
    - Alexander Jean Rýmers - Vlahos
    - Sawyer Finn - Ramsays
    - Mick Daimon - Shion
    - Isabelle Reanne Fonseca - Lahey
    - Gracie Mirabelle Peyton - Tyrion
    - Faye Luna Caldwell - Macabre
    - Faith Shepperd - HippieDream
    - Janet Brooklyn - Etoiles

    Invullijstjes:

    Rol: Medisch directeur/psychiater
    Naam:
    Bijnaam: Iedereen heeft een bijnaam, een afkorting van hun naam of gebaseerd op hun karakter/verleden/ziekte
    Leeftijd: 25+
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk: Foto + beschrijving
    Extra:

    Rol: Verpleegkundige
    Naam:
    Bijnaam: Iedereen heeft een bijnaam, een afkorting van hun naam of gebaseerd op hun karakter/verleden/ziekte
    Leeftijd: 18+
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk: Foto + beschrijving
    Extra:

    Rol: Patiënt
    Naam:
    Bijnaam: Iedereen heeft een bijnaam, een afkorting van hun naam of gebaseerd op hun karakter/verleden/ziekte
    Leeftijd: 18+
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk: Foto + beschrijving
    Ziekte:
    Verleden: Familie, sinds hoelang in het psychiatrische ziekenhuis (kan niet onder de 18 daar gekomen zijn) eventueel eerder beroep.
    Extra:


    Wil je de moordenaar spelen? Stuur mij een pbtje. Als alle rollen ingevuld zijn kies ik zelf de moordenaar en krijgt diegene een pbtje van mij terug. Dit mag je echter aan niemand vertellen. Het kan ook een werknemer zijn.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 15 juli 2013 - 19:59 ]


    Your make-up is terrible

    Oké dan. Count me in! (:
    Eehm ik weet dat je liefst een psychiater wilt, maar daar heb ik eerlijk gezegd weinig inspiratie voor. Dus ik denk een mannelijke patiënt met megalomanie of erotomanie ^^ Of zijn die ziektes al in gebruik?


    And in that moment, we were infinite.

    Oké! Dat is prima. En ziektes mogen meerdere keren gebruikt worden, ook omdat ze lang niet allemaal hetzelfde tot uiting komen. Erotomanie is in ieder geval niet gebruikt, dat weet ik zeker.


    Your make-up is terrible

    Dan erotomanie denk ik. Ik zal morgen mijn rol invullen. (:


    And in that moment, we were infinite.

    Vanaf volgende week Dinsdag ben ik tot de 26e op vakantie naar Oostenrijk. Waarschijnlijk heb ik wifi, en ik neem mijn laptop ook mee, dus de meeste reacties zullen alleen in de avond komen. Overdag heb ik daar geen tijd voor haha ^~^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Rol:
    Patiënt
    Naam:
    Faith Shepperd
    Bijnaam:
    Black eyes.
    Leeftijd:
    21
    Geslacht:
    Vrouw
    Innerlijk:
    Faith is een dame die je nooit de les moet lezen. Ze kan er heel erg slecht tegen als mensen dat doen en krijgt dan woeden uitbarstinge die niet te verwoorden zijn. Faith begrijpt haar zelf niet meer goed en kan daardoor altijd verward kijken en zoekend. Dit komt door haar ziekte die ze niet onder ogen wil komen en haar ongeluk die ze heeft gehad.
    Faith is sluw en oplettend. Als ze een plannentje in haar hoofd heeft houdt ze dat vast en laat het niet meer los voordat het gelukt is. Ze heeft het beste voor met andere maar omdat ze laf is durft ze niet op iemand af te stappen. Ook zou ze eerder voor haarzelf kiezen als ze in een brandend gebouw staat dan mensen helpen om naar buiten te komen.
    Ook als mensen met haar in contact willen komen wijst ze hun af en wil geen contact met hun hebben. Alleen als mensen vol houden zou ze met ze willen praten. Maar vrienden zijn nooit.
    Haar gebrek aan eigen waarden is voor Faith pijnlijk en wil daarom ook niet in de spiegel kijken. Ook heeft ze de drang om zichzelf te verwonden. Ze is snel bevooroordeeld op mensen en dat vinden de meeste mensen irritant. Zo jaagt ze mensen weg en voelt ze zich alsnog alleen. Toen Faith doorkreeg wat er met haar aan de hand was begon ze met zichzelf te vechten. Ze begint zichzelf te krabben en slaat tegen muren aan.
    Uiterlijk:



    Faith is 1.71 en heeft en blanke huid die moeilijk bruin wordt. Haar heldergroene ogen zijn misleidend voor vreemde en laten nooit emotie zien. Op haar volle bruine haar is Faith het meest trots en probeert het dan ook altijd goed er uit te laten zien.
    Ziekte:
    De borderline-persoonlijkheidsstoornis is een van de, in het DSM-IV genoemde, persoonlijkheidsstoornissen.
    De naam borderline betekent letterlijk 'grens'. Eerder werd verondersteld dat de stoornis zich in het gebied tussen neurose en psychose bevond. Deze visie is gewijzigd, maar de naam is blijven bestaan. Binnen de American Psychiatric Association (APA), de psychiatrische vereniging die verantwoordelijk is voor het handboek DSM, gaan stemmen op om de naam te wijzigen, bijvoorbeeld in emotieregulatiestoornis (ERS) of een vergelijkbare naam omdat de term borderline niet duidelijk is. [bron?]

    Belangrijke kenmerken

    Geen twee borderline-patiënten zijn hetzelfde. Er zijn gradaties in, van zeer leefbaar tot zeer heftig. En net zoals bij mensen zonder persoonlijkheidsstoornis, vindt men ook hier extraverte en introverte mensen. Enkele mogelijke kenmerken zijn:
    Iemand met borderline-persoonlijkheidsstoornis heeft vaak een laag gevoel van eigenwaarde.
    Het lage gevoel van eigenwaarde leidt soms tot zelfbeschadigend gedrag (automutilatie, bijvoorbeeld zichzelf bewust snijden of branden), soms ook in combinatie met manipulatie.
    Sommige borderline-patiënten proberen hun onzekerheid daarentegen te overschreeuwen door provocerend gedrag.
    De borderlinepatiënt heeft vaak een sterke neiging tot extreme (voor)oordelen. Bijvoorbeeld: in relaties met vrienden en/of partner is het vaak alles of niets – vaak eerst alles, en daarna plotseling niets.
    Soms treedt er dissociatie op: mensen met borderline kunnen af en toe even heen zijn, voor een bepaalde tijd niet meer in de realiteit. Het lijkt dan alsof zij zichzelf in een film zien acteren. Dissociatie is een vluchtmechanisme om de emoties onder controle te houden. Het treedt meestal op als de stress te veel wordt.
    Veel borderliners leven met de angst om verlaten te worden.
    Zelfs in een groep mensen kunnen borderliners zich eenzaam voelen.
    Borderline-persoonlijkheidsstoornissen kunnen ook samengaan met kortdurende psychoses (enige uren).


    Verleden: Faith heeft 1 kleiner broertje van 15 en 1 kleiner zusje van 13. Haar ouder zijn gescheiden toen Faith 15 was en toen begonnen haar problemen. Ze trok alles veels te veel aan en dacht dat niemand van haar hield. Dit kwam doordat haar moeder er vandoor ging met een fransman naar frankrijk en nam alleen haar zusje mee. Ze ging werken bij een starbucks voor extra geld en kwam op haar 17de Mark tegen. In het begin begreep ze niet wat hij van haar wilde maar dat werdt al snel duidelijk toen hij haar spullen begon te geven. Ze werdt ondanks dat ze wist dat hij een loverboy was toch verliefd en belande uiteindelijk in zijn greep. Toen hij en zij op haar 20ste verjaardag in de avond in een auto reden werden ze aangereden en werd Faith wakker in een ziekenhuis na 2 maanden. Daar drong het tot de dokters door dat ze niet hellemaal goed was en hebben haar naar Western State hospital gebracht.
    Extra: Faith heeft een boekje dat ze vroeger had gekregen van haar moeder bij zich en schrijft daar dingen in die ze kan herrineren van vroeger.

    Als het te kort is of als ze verkeerd is moet je het zeggen ;)
    Owja als de rpg deze week deze week al begint zal ik heel weinig posten om prive redenen.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2013 - 1:02 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Yay mede Borderlin-patiënt :P


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    Yay mede Borderlin-patiënt :P


    Oeps had niet door dat jou personage dat ook had.. xD


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    No shit, juist leuk! ^~^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jup ^^ Ik ging ff kijken naar jou personage. en die gast lijkt echt verekt veel op een jongen van school. xD


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Hahaha borderline is klote hoor xD
    Ik heb zelf ook borderline ;c

    Alecia schreef:
    (...)

    Mweh, ik vind 1,75 meter niet klein voor een meisje. Ze is dan langer dan ik :')


    Lol lees dit net pas. Als er iemand van 175 naast mij staat moet ik naar beneden kijken :p ik ben 183 :0


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ben 1.59 en wordt 1.68/1.69
    Dus ik moet altijd omhoog kijken op school. XD


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Rol:
    Patiënt
    Naam:
    Sawyer Finn
    Bijnaam:
    Finn of (hier moet ik nog even iets bedenken)
    Leeftijd:
    23
    Geslacht:
    Male
    Innerlijk:
    Sawyer is een vrolijke jongen met redelijk wat sociale vaardigheden en houdt ervan om mensen om zich heen te hebben. Hij is iemand die het leven het liefst van de positieve kant bekijkt en stelt de dingen meestal beter voor dan ze echt zijn.
    Sawyer heeft een redelijke carefree / don’t care-attitude over zich heen. Naar de buitenwereld toe laat hij graag zien dat het hem allemaal niet veel kan schelen. Hij heeft een redelijk grote mond en ziet er niet van af om brutaal uit te hoek te komen. Dit gaat gepaard met een zelfverzekerde houding. Die zelfverzekerdheid kan soms iets té zijn waardoor hij af en toe ietwat arrogant kan overkomen. Deze uitbundige, actieve kant van hem kan soms echter omslaan.
    Af en toe heeft Sawyer last van moodswings en dan is hij echt niet te genieten. Die moodswings resulteren in een agressieve houding. Sawyer heeft ook vaak last van impulsiviteit. Dit komt omdat hij een lichte stoornis in de impulsbeheersing heeft, waardoor hij zich woede of lust – in het geval van zijn erotomanie – vaak niet kan beheersen. De meeste mensen hebben een ingebouwde rem, Sawyer echter niet waardoor hij die impulsen meestal niet in goede banen kan leiden. Als het er op aankomt kan hij dus heel gewelddadig zijn. Wanneer Sawyer kwaad is, roept hij altijd. Eenmaal zo’n agressieve bui echter over is, doet hij altijd alsof er niet is gebeurd. Hij is het soort persoon dat zijn gevoelens liever opkropt dan ze te uiten.
    Andere negatieve kantjes van hem zijn dat hij (in een relatie) enorm jaloers en bezitterig is.
    Uiterlijk:


    klik // klik // klik

    Sawyer heeft warrig donkerbruin haar dat hij soms iets omhoog doet in een kuif., soms gewoon laat hangen en hazelnootkleurige ogen. Met zijn 1m84 is hij één van de grotere patiënten in Western State. Hij is niet enorm gespierd, maar heeft een fit lichaam. Op zijn buik kun je de contouren van een sixpack zien. Zodat zijn conditie niet zou verzwakken doet hij ’s avonds pushups en sit ups en grijpt graag een mogelijkheid aan om te sporten. Qua kledingstijl houdt hij het redelijk alternatief of stoer met zwart vaak als basiskleur.
    Ziekte:
    Erotomanie
    Erotomanie is een vorm van waanstoornis. Bij deze psychische aandoening beeldt iemand zich in dat een ander verliefd op hem of haar is, romantische gevoelens koestert of openstaat voor romantische toenadering, terwijl daarvan in werkelijkheid geen sprake is. Hoewel er seksuele fantasieën op kunnen treden, is de waan meestal geïdealiseerd romantisch en geestelijk van aard. In veel gevallen zoekt de persoon daadwerkelijk contact door middel van telefoontjes, brieven of stalken.
    In eerste instantie vertrouwt de patiënt erop dat er een liefdevolle relatie zal ontstaan. Als het object van de liefde al getrouwd is of een relatie heeft, wordt deze verhouding als liefdeloos en mislukt beschouwd. Als de patiënt zich er gaandeweg bewust van wordt dat er geen relatie zal ontstaan, wordt zij of hij vaak teleurgesteld en kwaad, soms zelfs wraakzuchtig.

    Verleden:
    Sawyer is opgegroeid in een doodnormaal gezin. Zijn ouders zijn Mary Higgins en Jebediah Finn en lang zijn ze een alledaags gezin gebleven tot Sawyers aard zich meer en meer naar de oppervlakte werkte.
    Zijn eerste uiting van erotomanie gaf hij toen hij slechts 10 jaar was. Hij had een enorme obsessie ontwikkeld voor zijn buurmeisje dat 5 jaar ouder was. En was er ook heilig van overtuigd dat zij dezelfde gevoelens voor hem koesterde. Vanop het dak van zijn huis had hij goed uitzicht op haar raam en bespioneerde haar dan ook. Daarnaast schreef hij haar ook liefdesbrieven. Zijn ouders en die van het meisje vonden het aanvankelijk schattig. Het meisje echter heeft hem altijd een creep gevonden. Uiteindelijk is het gezin verhuist.
    De tweede keer was toen hij bijna 15 was. Sawyer hoorde tot de populairdere kinderen op school en had dan ook de aandacht van veel meisjes. Een meisje uit zijn vriendengroep heeft ooit een move bij hem gemaakt en daar is hij op in gegaan. Ook deze keer werd hij hopeloos verliefd en in het begin was dit ook wederzijds. Sawyer volgde haar echter overal, kocht rozen voor haar, nam haar mee op de meest romantische dates maar was enorm jaloers en bezitterig als ze met andere jongens praatte. Zijn vriendin heeft hem na zes maanden gedumpt omdat de relatie te verstikkend voor haar werd. Sawyer was uitzinnig van woede en nam wraak door haar hond te vermoordden.
    De laatste keer was toen hij 18 was. Deze keer was hij verliefd op een serveerster in een lokaal eettentje. Ze beantwoordde zijn gevoelens echter niet, waardoor hij haar bleef belagen met telefoontjes en vaak langs haar huis passeerde omdat hij dacht dat ze enkel hard to get speelde. Toen ze echter toch toegaf om eens af te spreken, enkel en alleen maar om hem te vertellen dat hij moest ophouden en ze niets voor hem voelde, liep het helemaal verkeerd af. Sawyer wilde haar niet geloven en drong zich bruusk aan haar op. Wanneer ze hem ter verdediging een knietje gaf en hem hard tegen zijn hoofd sloeg, werd hij razend en begon haar in elkaar te slaan. Toen ze echter niet meer bewoog, begon hij te beseffen wat hij gedaan had en sloeg op de vlucht. Het meisje overleefde het echter en vertelde de politie alles. 6 maanden later wisten ze Sawyer op te pakken en na een onderzoek werd uitgewezen dat hij Erotomanie had. Sindsdien is hij patiënt in het Western State Hospital
    Extra:
    Voor elk meisje waar hij hopeloos verliefd op is geworden, heeft hij een kras in zijn linkerpols gemaakt en dan de wonde opgevuld met inkt. Hij turft ze dus af en heeft momenteel drie krassen.

    Ik moet hem nog even nalezen, maar normaal is hij af. Is hij een beetje goed? (:


    And in that moment, we were infinite.

    I really like him!


    I can't define who I am.

    Evaaaaan :9~


    To the stars who listen — and the dreams that are answered