• Quizwedstrijd
    Jury: Jamily, Maeby, Sagitta



    Welkom bij onze quizwedstrijd!

    Wij organiseren vijf rondes waarin een thema gegeven wordt. De bedoeling is dat een quiz naargelang het thema gecreëerd wordt. De juryleden beoordelen de ingezonden quizzen. We hebben plaats voor ongeveer tien deelnemers.

    We beoordelen de quizzen op originaliteit, creativiteit en kwaliteit. We staan erop dat er minstens vijf vragen zijn die invloed hebben op minstens twee uitkomsten.

    Elke ronde wordt de ingezonden quiz een punt op tien gegeven. De twee die het laagste punt krijgen, worden er elke ronde uit gekickt. Zo komen we op het einde van deze wedstrijd tot één winnaar.

    Voor elke ronde krijg je een week de tijd. Als je op vakantie gaat, moet je ons dat melden. Dan bespreken we samen een oplossing. Als je te laat/niet inlevert, wordt je gediskwalificeerd.


    Deelnemers:
    - Draculea
    - Macabre
    - Yoda
    - Avarosa
    - Arlert
    - Appa
    - Aeternum
    - Martenvilijn
    - MistSnitch
    - Scandal

    Inschrijving gesloten!

    We beginnen met de eerste ronde als er tien deelnemers zijn óf na 21 juli. (kan langer duren als er geen interesse is)



    Eerste ronde:
    Opdracht
    De allereerste opdracht draait om het thema "Fashion". Fashion draait niet alleen om kleding zelf, maar ook om stijlen en accessoires. Je kan dus bijvoorbeeld een schoenenquiz maken, maar ook een hele quiz voor kledingstijlen, noem het maar op! Er is een groot aantal onderwerpen bij dit thema en je bent dus vrij om van alles te kiezen - originaliteit wordt zeker beloond - zolang we er maar "Fashion" in terug kunnen zien. Succes!

    Stuur de quiz via pb naar één van de juryleden. (Stuur naar Clary of Chbosky, want Sagitta is even afwezig)
    Inleveren voor 24 juli 2013 - 00:00


    Uitkomsten
    Draculea
    Niet ingeleverd

    Macabre
    Niet ingeleverd

    Yoda
    Score : 8.1
    Kritiek :
    Je legt in de inleiding kort maar duidelijk uit wat de Ti Sento Charming Collection nu eigenlijk is. De formulering van de vragen en uitkomsten zorgen ervoor dat iedereen wel een voor haar geschikt antwoord kan kiezen. De uitkomsten zijn op een leuke manier geschreven en de foto’s geven een goed beeld van wat die armbandjes nou net zijn. Misschien kan je een foto in de inleiding plaatsen voor de mensen die het niet zo goed kennen.


    Fourtris
    Score : 7.7
    Kritiek :
    Het eerste wat me opviel was dat dit een hele leuke quiz is. Je krijgt dan ook een hoog punt voor originaliteit dat je op dit onderwerp bent gekomen. Helaas heb ik je bij creativiteit een 5 gegeven, sorry. Ik dacht namelijk “Oh, hier had Brigitte Bardot nog wel bij gekund” en ben gaan zoeken of zij op andere lijsten van jaren 50 iconen stond en toen kwam ik een bron tegen die erg overeenkomt met jouw uitkomsten. Dat de iconen in dezelfde volgorde stonden als de bron is niet erg, maar sommige zinnen heb je deels of helemaal overgeschreven. Voor deze keer reken ik je daar dus streng op af, maar dan leer je er de volgende keer van. Je kan bronnen gebruiken, maar maak ze eigen, informatie verzamelen is heel goed, maar neem dus niet teveel (letterlijk) over. Voor de kwaliteit krijg je wel een 8, er waren genoeg vragen en het was leuk dat er aardig wat uitkomsten waren, met de beschrijving erbij vormt ‘t een mooi geheel.

    Een origineel idee dat leuk uitgewerkt is. De uitkomsten geven alle informatie die nodig is, waardoor je als leek (zoals mij dus) meteen een goed beeld hebt over de persoon die je uitgekomen bent. Jammer genoeg is het wel duidelijk van welke site je de informatie vandaan hebt. Je hebt de zinnen in de uitkomsten naar je eigen hand herschreven, maar desondanks kan je nog altijd merken vanwaar je de tekst hebt. Volgende keer zou je eventueel je bronnen erbij kunnen plaatsen, zo ga je plagiaat tegen. Je hebt de foto’s passend bij elkaar gekozen. De vragen zijn ook goed uitgewerkt.


    Parachutes
    Score : 7.5
    Kritiek:
    Originele quiz, maar ik ben beledigd door de uitkomst. Ik zou het luie type zijn. D: Ik zou op zich wel een outfit durven kopen, maar ik zou hem het liefst van al toch zelf maken. Het is leuk uitgewerkt, maar de vragen zijn wel leuker als je een echte anime kenner bent, anders is het een heel gedoe om alle characters op te zoeken die je niet kent. En ik was eerlijk gezegd bevooroordeeld door de charcaters die ik al wel kende.
    Goed dat je er de bronvermelding bij hebt gezet!

    Bij cosplay denk ik eerlijk gezegd niet alleen aan anime en manga, dus vind ik dat je op dat vlak uitgebreider kon zijn.

    Wat een origineel idee! Ik had zelf wel eens van cosplay gehoord, maar ik weet er niet zoveel van, dus ik vond ‘t erg leuk om er eens een quiz over te zien. De personages die je moest opzoeken kende ik helaas bijna niet (Pikachu natuurlijk wel), en voor het luie type (hihi, om maar even de quiz erbij te halen) zou ik die vragen dus iets hebben aangepast. Bijvoorbeeld er kort bij gezet wie ‘t waren. Zo van “Pikachu is een Pokemon die lijkt op een geel katje”, je merkt al dat ik er niet zo veel vanaf weet met zo’n beschrijving, maar het zou me wel beter hebben helpen kiezen. Als je enorm veel tijd had, had je misschien plaatjes naast elkaar in een paint plaatje kunnen plakken en die bij de beschrijving kunnen uploaden, maar ik zie dat dat wel heel veel werk geweest zou zijn, maar iets meer werk met die personages mag dus de volgende keer wel. Opzoeken bij een quiz is niet erg, maar ik denk dat niet iedereen zoveel zin heeft om ál die personages op te zoeken. Al met al vond ik ‘t wel een erg leuk idee en de uitkomsten waren goed verschillend.


    Abelard
    Score : 7.1
    Kritiek :
    Zoals je zelf al zei vond je ‘t niet heel erg origineel. Ondanks dat vind ik ‘t toch een erg leuke quiz geworden! De vragen hebben een paar lange antwoorden en een paar korte op ‘t eind, dus dat heb je goed afgewisseld. De beschrijving en uitwerkingen zijn wel redelijk simpel, elke uitwerking heeft ongeveer dezelfde soort zinnen. Pas daarbij wel op dat een zin dus nog klopt. Een zin als “Want met alleen al een shirt ben jij gelukkig!” hoort eigenlijk nog bij de vorige zin, met een komma ervoor. Ik zal hier verder niet over zeuren, want ik vond ‘t gewoon wel een erg leuke quiz om te doen, dus daarom krijg je in totaal van mij een 8 :)

    Leuke quiz, maar zoals je zelf al zei, niet zo origineel. De vragen en de uitkomsten zijn leuk uitgewerkt. Bij de laatste vraag stonden mijn favoriete schoenen er niet bij. Ik draag constant all-stars, dus ik was verplicht iets te kiezen dat niet echt klopte voor mij. Dit is niet zo’n groot probleem, maar misschien is ‘anders’ een goed antwoord en uitkomst. Zo’n uitkomst kan ook handig zijn voor de mensen die een alternatieve kledingstijl hebben. Jij fixeert je op de alledaagse kledingstijlen, waardoor het misschien niet zo’n leuke quiz is voor mensen met een alternatieve kledingstijl.
    Maar hij is echt mooi uitgewerkt!


    SweetCheeks
    Score : 6.8
    Kritiek :
    Leuke vragen en uitkomsten. Het aantal vragen en uitkomsten is goed! Alles is overzichtelijk en mooi afgewerkt.

    Dit is (zoals vele andere) een leuke quiz! Je hebt een goed aantal vragen, een behoorlijk aantal vragen zelfs. Ze zijn redelijk simpel en soms kort, maar door zoveel vragen te hebben vind ik dat je dat goed compenseert. Je hebt daarbij veel uitkomsten, dus bij elkaar krijg je veel punten voor de kwaliteit! Eventueel zou ik bij uitkomsten iets meer verschillende jurken hebben gekozen, omdat sommige wel redelijk in dezelfde stijl vallen. Ik zou dus voor wat alternatieve stijlen jurken erbij hebben gekozen, in plaats van vooral meisjesachtige jurken. Al vond ik wel de plaatjes erg leuk en met zorg uitgekozen, ze pasten qua kleuren goed bij elkaar en de meesten hadden ook nog ongeveer dezelfde grote (alle plaatjes bij de uitkomst dezelfde grote geven staat vaak het netst). Goed gedaan dus :)


    Martenvilijn
    Score : 6.9
    Kritiek :
    Er is niet veel aandacht besteed aan de manier waarop alles geschreven is. Er zijn weinig vragen (vijf) en veel dezelfde namen komen terug in de vragen.
    Voor de rest, mooie quiz! Maar hij is echt wel voor de fashion kenners, want ik kon niets invullen.

    Deze quiz is leuk voor modekenners maar ook voor mensen die gewoon hun kennis willen testen.

    Ik vond het idee om producten met een ontwerper te linken heel erg leuk! Zoiets heb ik nog niet eerder op Q gezien. De uitwerkingen vond ik wat minder, toch wel een 6 bij de creativiteit omdat de vragen wel goed bedacht waren, maar de kwaliteit een 5 (al twijfelde ik wel rond de 5,5, maar dat deelt zo lastig), want dit is juist een quiz waarbij je heel veel vragen zou kunnen maken zonder dat het saai wordt. We stelden maar een minimum van 5 vragen, dus dat is niet heel erg, maar dan had ik wel graag uitgebreide uitkomsten gezien. Ze zijn wel goed verdeeld in “alles, een beetje en nee” maar ik zou ook graag een leuk kort praatje zien. Het geheel vind ik dus erg leuk bedacht, maar de uitkomsten mochten echt wat langer.


    MistSnitch
    Score : 7.2
    Kritiek :
    Een creatieve quiz, dat zie ik al bij de kleurtjes die speciaal op de template zijn aangepast. Pas wel op met rood, want het is niet altijd de mooiste kleur om te lezen, maar aangezien er geen lappen tekst zijn stoor ik me er niet aan. Je hebt een aardig aantal vragen en uitkomsten, al maakte de 2e vraag wel al een groot deel van de uitkomsten bekend, terwijl dat bij andere vragen juist niet zo was, ook omdat daar minder verschillende keuzes waren. Volgende keer zou ik ‘t dus iets minder voorspelbaar doen, zoals vraag 8 kan misschien nog net, maar doe dan alleen een vraag zoals 8, of alleen 2, zodat ‘t nog niet te voorspelbaar wordt. Verder is ‘t een leuk bij elkaar passende quiz in ‘t geheel!

    De kleur van de inleiding en uitkomsten is afgestemd op de template wat ik origineel vind. Leuke vragen en goed uitgewerkte uitkomsten. Het is duidelijk dat je er wat tijd in hebt gestoken!


    Scandal
    Score : 8
    Kritiek :
    Je geeft genoeg opties als antwoorden op je vragen, ook is het goed dat je ‘geen mening’-antwoorden hebt toegevoegd. De uitkomsten zijn echt geweldig goed uitgewerkt. Je geeft info over wat je bent uitgekomen en geeft dan uitleg over hoe je het moet doen. Daarnaast geef je nog tips. Goed uitgewerkt!

    Ik vond het heel leuk dat je bij de uitkomst nog een tip gaf.


    Ten eerste: de laatste opties bij de vragen maken me heel blij! Ik vind ‘t heel goed dat je ook voor opties hebt gekozen die op “geen nagellakfan” uitkomen. Heel vaal zie je namelijk dat mensen reageren met “ik kwam op roze uit, maar ik gebruik nooit lipstick” (dit is een voorbeeld als ‘t niet over nagellak zou gaan), dus heel goed dat deze uitkomst erbij staat! Ik vind al die stappenplannen om na te maken wat er op ‘t plaatje staat ook erg leuk gedaan, ik weet zelf niks van nagellak, maar voor de fans komt dit vast van pas! Oh, een minidingetje over de grote enters bij de uitkomsten, volgens mij gaan die weg als je niet na elke regel op enter drukt, maar op shift met enter (of gewoon niet op enter) maar ik weet niet of dat nog steeds zo werkt :)



    Tweede ronde:
    Opdracht
    De tweede opdracht is er eentje waar iedereen wel een bepaalde associatie mee heeft: zomer! Aangezien het in Nederland en België op het moment zomer is kunnen we mooi in de vakantiestemming komen en een bijpassende opdracht maken. Blijf dus wel bij het thema, een quiz als "welk ijsje wil jij eten?" kan wel, maar je zult meer in de punten vallen met een quiz waarbij we het thema herkennen, laat dus op z'n minst het woord zomer wel een keer voorkomen. Wat dacht je van weetjes over de zomer, of een quiz om te zien of je een zomerliefhebber bent. Dit zijn enkele voorbeelden, maar ik denk dat er nog aardig meer te verzinnen valt, veel succes!

    Stuur de quiz via pb naar één van de juryleden.
    Inleveren voor 4 augustus 2013 - 23:59


    Uitkomsten
    Yoda
    Niet ingeleverd

    Fourtris
    Score : 8
    Kritiek :
    Leuk dat je alle vragen in categorieën hebt opgesteld. Dat maakt een duidelijk onderscheid van welke vragen je kan verwachten per deel. De uitkomsten zijn leuk! Ze geven je zin in zo’n cocktail en als je alle ingrediënten in huis hebt, kan je zo beginnen zonder het recept te moeten opzoeken omdat het er al mooi opgemaakt bij staat. Gelukkig heb je er een bron bij gezet.

    Ik vond het heel leuk dat de vragen en antwoorden uitgebreid waren, net zoals de recepten in de uitkomst.

    Het eerste wat me opvalt is dat dit een hele nette quiz is. Je hebt alles in delen ingedeeld en dat is heel overzichtelijk. Als je geen delen ertussen had gedaan had je denk ik gekke overgangen ineens gehad, dus daar krijg je puntjes voor! :) Ik zie helaas niet overal deel 1 terugkomen in de uitkomsten. Soms noem je wel dingen als een rustgevend karakter bij de tequila sunrise, maar bij bijvoorbeeld de piña colada zie ik alleen romig en dat ‘t een verfrissing biedt, dan vraag ik me af, bij wat voor een soort karakter hoorde dat dan? Bij sommige uitkomsten leg je wel precies uit waarom ‘t bij je past, maar niet bij allemaal en dat vond ik net een beetje jammer. Het ziet er wel allemaal lekker uit! En goed dat je deze keer een bronvermelding erbij hebt gezet! :D

    Parachutes
    Score : 7.5
    Kritiek :
    Eigenlijk is dit de perfecte quiz voor iedereen die zich verveelt om er inspiratie mee op te doen. Bovendien geef je nog bij elke uitkomst tips waar en hoe je de uitgekomen uitkomst kan doen.

    Wat een leuk idee voor deze quiz! Ik vind ‘t leuk dat je niet alleen uitkomsten hebt als “een boek lezen” maar echt meer verschillende uitkomsten hebt van activiteiten die leuk zijn, maar waar je misschien niet zelf meteen aan denkt om te gaan doen in de zomer. De tips erbij zijn ook erg leuk, ik kwam uit op de 30 days challenge, echt iets voor mij :) (het plaatje doet ‘t aleen helaas bij mij niet) Het enige wat ik anders zou doen is die grote enters. Ik weet niet of ze er bij de uitkomsten uit kunnen, maar ik had bij mijn uitkomst de tip bijna over ‘t hoofd gezien door dat enorme stuk wat er tussen zit. Bij een aantal vragen kon je wel raden wat de uitkomst zou zijn, maar gelukkig niet bij allemaal, goed gedaan! :)


    Appa
    Score : 6.9
    Kritiek :
    Een origineel idee wat op een leuke manier uitgewerkt is. Ik vind ‘t alleen jammer dat er niet meer uitkomsten zijn. Met de uitkomsten had je meer kunnen doen en op een of andere manier kwam ik spa slippers uit. Ik draag enkel slippers als ik buiten kom, nooit binnenshuis en naar de sauna ga ik ook bijna nooit. Dat vond ik wel een beetje raar, zeker aangezien ik echt een teenslipper-fan ben.

    Slippers, ik vind ‘t heel origineel, ik zou er zelf niet aan gedacht hebben een quiz over te maken, dus daar scoor je punten op. De vragen waren goed, het waren er niet heel veel, al kon ‘t er nog wel mee door. Je zou nog iets hebben kunnen toevoegen als waar je slippers draagt, maar verder zou ik ‘t zelf ook niet meteen meer weten. Uitkomsten hadden van mij wel iets uitgebreider gemogen. Je hebt wel een aantal zinnetjes, maar met maar drie uitkomsten vind ik ‘t toch nog niet zo veel :( Ik vond eigenlijk dat er nog wel meer kon worden verzonnen, misschien had je teenslippers nog in normale teenslippers en Birckenstocks kunnen scheiden. Van die Crocs zijn misschien niet exact slippers, maar aangezien je bij ‘t plaatje van Spa slippers ook van die dichte slippers hebt, miste ik die er nog wel bij. Ik kwam gelukkig wel goed uit, dus dat scheelt weer, maar ik weet niet, ik denk toch dat je er nog iets meer mee had kunnen doen.


    Aeternum
    Score : 6.4
    Kritiek :
    Leuk idee om een quiz over te maken. Alleen ben je bij de vragen meer wat random aan het invullen, had ik zo het gevoel. En bij vragen 2, 8, 10 en 11 is het overduidelijk dat het allemaal in dezelfde volgorde staat. Op die manier is het heel makkelijk om een uitkomst te manipuleren die je wilt bereiken. Ook leuk dat er een verwijzing naar het liedje zelf is! Misschien kon je ook wat meer info geven zoals ‘t jaartal? Ik was wel benieuwd naar hoe oud The Ketchup Song is. :p

    Eigenlijk vond ik, alhoewel er een groot aantal liedjes waren, nog steeds niet dat er genoeg keuze was. Ikzelf persoonlijk kon mezelf bij geen enkel liedje vinden.

    Het idee vind ik leuk. Muziek geeft mij altijd echt een zomergevoel, vooral als er nieuwe zomerhits uitkomen. De uitwerking vind ik helaas iets minder. ‘t is duidelijk dat je een aantal hits hebt gekozen en daar op uit moest komen, want bij 8, 10 en 11 kan je eigenlijk gewoon kiezen op welk nummer je uit wil komen. Vraag nummer 11 zou ik dus eigenlijk weglaten, want die verklapt de uitkomsten al. Dat je voor verschillende talen bij vraag 3 hebt gekozen vind ik wel weer leuk, ik zou dan wel deze vraag heel zwaar in punten mee laten tellen, zodat je niet als je Spaans kiest bijvoorbeeld door de andere vragen toch op Braziliaans uitkomt. Misschien kon je ook nog naast talen een vraag met genres kiezen, al zijn de meeste nummers bij deze quiz volgens mij wel van ‘t zelfde genre. Je hebt wel mooie albumcovers uitgekozen van gelijke grootte, dus daar ben ik wel weer blij mee. Ik vond ‘t dus leuk dat je voor zomerhits hebt gekozen, maar ‘t liefst zie ik de volgende keer iets meer gevarieerde vragen waarbij je de uitkomst niet (meteen) zo kan voorspellen ^^


    Martenvilijn
    Niet ingeleverd

    MistSnitch
    Score : 7.1
    Kritiek :
    Een origineel idee dat leuk uitgewerkt is. Bij sommige vragen vond ik ‘t wel moeilijk om een antwoord te geven zoals bij welke kleur de pel/het vruchtvlees moest hebben. Ik had nog helemaal geen fruit in mijn gedachten, dus ik heb dan maar voor iets gekozen dat ineens in me opkwam. En dat was dan ook mijn uitkomst... Ik denk dat ik daarom mijn uitkomst niet objectief ben bekomen. Dat vind ik best wel jammer. Je uitkomsten zijn mooi uitgewerkt met de foto’s en bijhorende tekstkleuren. Jammer genoeg is het geel niet zo goed te lezen. Het is origineel, maar het geel had je beter oranje gemaakt. Dat ligt er nog het dichtst tegen en is beter leesbaar. :)
    Verder vind ik het niet zo mooi dat na elke zin een enter komt, maar dat is eigen mening.
    Originele en leuke quiz!

    Ik vond het een leuke quiz, alhoewel de antwoorden op de vragen vrij specifiek waren (je kon ergens al raden welk fruit je zou krijgen). Maar ook leuk dat je bij de uitkomst enkele weetjes erbij zet.

    De quiz ziet er op het eerste gezicht netjes uit. Je hebt niet zeer uitgebreide opties om te kiezen, maar wel genoeg verschillende vragen. Het is leuk dat je de kleuren bij de uitkomsten in dezelfde kleur als de plaatjes hebt gedaan! Pas wel op met de gele kleur, die is voor mij haast niet meer te lezen. Als je geel gebruikt kan je beter een iets andere achtergrondkleur kiezen. De plaatjes zijn allemaal even groot en de uitkomsten zijn even lang, dus dat vind ik netjes gedaan. Ik heb wel een paar kleine dingetjes die ik zag bij de schrijfstijl. Let namelijk goed op bij “jou” en “je”. Je fruit kan wel, jou fruit niet, dat moet echt jouw fruit zijn (daar wordt meestal de voorkeur aan gegeven boven “je”, maar dat is niet fout). Ook heb je bij de meeste uitkomsten (behalve die van de kers geloof ik) in elke zin de naam van de fruitsoort gebruikt. Ik had zelf de watermeloen, waarbij het me dus een klein beetje stoorde. Je kunt verwijswoorden gebruiken die naar de vorige zin verwijzen, of andere benamingen als “deze fruitsoort” of “deze lekkernij” zoals je wel in de laatste zin had gebruikt. Naast deze dingetjes vond ik ‘t wel een leuke quiz, en heel goed dat je ‘m zo vlug al hebt ingeleverd!


    Scandal
    Score : 7.7
    Kritiek :
    Echt een quiz om honger van te krijgen! En nog enorm leuk om nieuwe zomergerechten te leren kennen en zeker handig omdat het recept erbij staat als een link. Dat vind ik mooi gedaan

    Ik kreeg inderdaad trek van jouw quiz, vooral met al die plaatjes erbij, mm! Je hebt originele gerechten uitgekozen, heel anders dan gewoon ijs in de zomer (al is een aardbeiensorbet ook ijs, maar ik zou er toch niet specifiek aan hebben gedacht), maar wel passend! Je hebt een goed aantal vragen om je qua gerechten te onderscheiden zonder dat je verwacht wat je zal krijgen. Ook heel handig dat overal ‘t recept bij staat ^^ Ik had wel graag iets meer lunch gezien. Drie van de gerechten zijn desserts, eentje is er als avondeten en alleen de griekse pastasalade is lunch, maar die kan ook als avondeten. Dan zou ik eerder twee keer een dessert, twee keer een hoofdmaal en twee keer een lunchgerecht hebben genomen zodat ‘t gelijk opgaat. Verder vond ik ‘t wel een goede en ook mooie quiz!




    Derde ronde:
    Opdracht
    Als de eerste opdrachten je niet helemaal lagen, heb je geluk bij opdracht drie! Het thema van deze opdracht is namelijk "fandoms". Hierbij mag je een quiz maken over een eigen fandom naar keuze, dit kan een fandom voor een artiest zijn, bepaalde boeken of series, etc. Je mag fandoms eventueel combineren, maar als je voor één specifieke gaat, leg dan wel ergens in de beschrijving of vragen uit waar het over gaat (zo kan je bijvoorbeeld bij The Hunger Games in het kort vertellen over de tributes en dat Katniss er eentje van is). Ik hoop dat iedereen de opdracht snapt, als je nog graag uitleg wil over fandoms, vraag 't dan gerust. Veel succes!

    Stuur de quiz via pb naar één van de juryleden.
    Inleveren voor 16 augustus 2013 - 23:59
    Bij uitstel inleveren voor 18 augustus 2013 - 23:59


    Uitkomsten
    Avarosa
    Score : 7.6
    Kritiek :
    Het waren interessante vragen om in te vullen. ‘t Waren geen standaardvragen die je verwacht bij dat genre van quizzen. De uitkomsten geven genoeg uitleg over wat je nu juist bekomen bent. Langs de ene kant weet ik nu nog altijd niets meer over Divergent en dat vind ik een beetje jammer.
    Maar door jouw quiz heb ik wel zin om die boekenserie ook eens te lezen.

    Ik ben zelf een Divergent fan dus ik kon deze quiz goed maken. Als niet-Divergent fan denk ik dat je deze quiz ook goed zou kunnen maken, de beschrijving geeft genoeg uitleg. Wel zou je kunnen suggereren dat je dus altijd je familie moet verlaten, terwijl je ook in je eigen factie kunt blijven. Je hebt een goed aantal vragen. De eerste vragen vind ik vooral goed passen bij het boek, wanneer Tris haar test moet doen. Het geeft net een beetje de sfeer als de keuzes die ze moest maken, al zijn ze toch anders dan in ‘t boek. De eigenschappen en activiteiten in de laatste vragen zijn een mooie aanvulling. Het aantal uitkomsten is logisch, want duh, er zijn er vijf. Toch hoopte iets in mij stiekem op Afwijkend, maar ik snap dat dat met de puntentelling niet te doen moest zijn geweest, tenzij je uitkomsten zonder keuzes had gehad (zoals wanneer Tris geen kaas en geen mes pakt). De uitkomst bij Vriendschap vind ik wel ietsjes kort vergeleken bij de rest en “vredevol” vind ik een beetje gek klinken als eigenschap, maar over ‘t algemeen zijn de uitwerkingen goed uitgewerkt, mooi gedaan!


    Arlert
    Score : 8
    Kritiek :
    De inleiding legt goed uit wat Shingeki no Kyojin is, wat ik een enorm pluspunt vind. Hij is wel wat lang en niet opgemaakt. Uitgevuld en met bb-codes had de inleiding overzichtelijker gemaakt en niet één lap tekst. Leuke, interessante vragen en duidelijke uitkomsten. Ze geven genoeg informatie voor mensen die de serie niet kennen over het personage. Ook de foto’s bij de uitkomsten zijn mooi gelijkend (alsin ze staan er allemaal met enkel hun hoofd op en de plaatjes hebben dezelfde grootte)


    Appa
    Niet ingeleverd

    Aeternum
    Niet ingeleverd

    MistSnitch
    Score : 7
    Kritiek :
    Een Harry Potter-quiz heb ik nog nooit met zoveel informatie gezien. Dat is zeker een pluspunt (en al een geluk dat er spoilers zijn, want anders was het een lange inleiding geweest :p)
    De vragen zijn de standaardvragen die je verwacht bij een ‘wie ben jij-quiz?’, dat vond ik wel een beetje jammer. Het is niet zo origineel op dat vlak. De uitkomsten zijn leuk gedaan met de gifs, maar ik vind het niet zo mooi dat een opsomming gecentreerd staat. Dat leest niet zo fijn.

    Ten eerste merk ik op dat hier volgens mij heel veel werk in heeft gezeten. Je hebt ten eerste het algemene verhaal samengevat en daarna ook alle aparte boeken. Je hebt heel veel spoilers om namen enz. uit te leggen. Ik weet niet precies waar ik dit neer zou zetten, maar ik doe het maar bij originaliteit, daar krijg je dus een 9 van me. Als niet-Potterhead kom ik niks te kort om de quiz te snappen, ik weet nu zelfs meer dan eerst door spoiler 3 en spoiler 5. Je hebt een redelijk aantal vragen. Ik ben nooit zo’n fan van de haarkleur en ogen vragen, want dan kom je al gauw op een personage uit vanwege de looks. Gelukkig heb je nog een aantal andere vragen en een groot aantal verschillende uitkomsten. De uitkomsten passen allemaal goed bij elkaar, je hebt ze netjes ingedeeld. Dit is dus een hele uitgebreide quiz, maar ik moet helaas toch nog iets opmerken: taalfoutjes. Bij de eerste zin begin je in de tegenwoordige tijd en eindig je de zin in de tegenwoordige tijd. Ik kom ook dt-foutjes als “hij vind” tegen en “Perkamentus word” tegen, daar moet dan dus een t achter, omdat het de 3e persoon enkelvoud is (en een persoonsvorm) in de tegenwoordige tijd. Ik zit dus af en toe met die taalfoutjes en de samenvattingen die soms meer opsommen dan heel samenhangend samenvatten, maar toch krijg je wel een mooi aantal punten van me, omdat je alles zo goed voor de niet-fans hebt uitgelegd en er dus meer dan genoeg aan hebt gedaan!


    Scandal
    Score : 8
    Kritiek :
    De intro verteld alle nodige informatie, maar ik had het een leuk idee gevonden als je één van hun grootste hits (of een medley) in de intro had geplaatst. Queen is een muziekgroep waarvan iedereen de liedjes sowieso kent, maar misschien de band die er achter zit, niet eens kent bij naam. Dankzij mijn vader ben ik opgegroeid met deze liedjes en ik ben er ook fan van. Freddie is als een idool voor mij, maar de vragen waren toch iets te moeilijk voor mij, dus de titel van je quiz is goed gekozen: de ultieme Queen Quiz.
    Leuk dat je de uitkomsten in een spoiler hebt geplaatst bij de uitkomsten.
    Bij elke titel die ik las, zat ik spontaan dat liedje in mijn hoofd mee te zingen. :p





    Vierde ronde:
    Opdracht
    De vierde ronde draait om cartoons. Dit begrip gaat van de Marvel-strips tot de tekenseries die je als kind graag keek. Om het begrip nog ruimer te maken, staan we ook anime en manga toe. Het hoeft dus niet per sé van Amerikaanse origine te komen. Je mag zowel de bekendere cartoons als de onbekende cartoons kiezen. Er zijn wederom geen strenge regels: zolang de quiz een associatie heeft met cartoons, is hij goedgekeurd als inzending.
    We zijn erg benieuwd naar jullie quizzen!

    Stuur de quiz via pb naar één van de juryleden.
    Inleveren voor 27 augustus 2013 - 23:59
    Bij uitstel inleveren voor 29 augustus 2013 - 23:59


    Uitkomsten
    Avarosa
    Score : 7.7
    Kritiek :
    Een originele quiz om de Disney karakters nog eens boven te halen. Hij is op een andere manier uitgewerkt dan de meesten die gewoon zeggen: ‘welk Disney karakter ben jij!’ Hier scoor je pluspunten op.
    De uitkomsten zijn ook mooi met de gifs en de opgemaakte tekst.
    Oh en die uitkomst van Anastasia, nostalgie! Ik ben blij dat je ook voor een minder bekend moraal/personage hebt gekozen. Al vrees ik dat misschien veel mensen niet weten wie ze juist is.
    Met het aantal uitkomsten had je naar mijn gevoel nog wat meer kunnen doen, maar dat zou een enorm werkje zijn, dus ik ga hier niet irritant over doen.
    Bij vraag vier, het laatste antwoord heb je wel een klein foutje geschreven, maar daar ga ik echt niet over vallen. (goede = hoede)

    Ik vind dit een hele leuke quiz! Het ziet er netjes uit. Je hebt een normaal aantal vragen met bijna overal evenveel antwoorden en een goed aantal uitkomsten (met leuke plaatjes!) De antwoorden waaruit je kon kiezen deden me niet meteen denken aan een bepaalde Disneyfilm, dus dat heb je goed gedaan. Wel leken sommige antwoorden af en toe op elkaar, waardoor je ze bij elkaar zou kunnen zoeken, maar ik weet niet of ik de enige ben die dat heeft opgemerkt. Ik vind ’t wel heel origineel dat je voor moralen hebt gekozen en niet zoiets als “welk Disney-personage ben jij?”. Een mooie en goede quiz! =D


    Arlert
    Niet ingeleverd

    MistSnitch
    Score : 7.3
    Kritiek :
    Een leuke quiz! Je hebt netjes een inleiding over de Smurfen geschreven en de passende kleurtjes en plaatjes vind ik erg leuk! Je hebt genoeg vragen en bij vraag 5 over de koningin moest ik wel lachen xd Waar de kleurtjes bij vraag 8 vandaan komen snap ik alleen niet helemaal. Bij wit en geel denk ik inderdaad aan Smurfin en bij rood en wit aan Grote Smurf, maar bij de andere smurfen zou ik zelf gewoon alleen aan blauw en wit denken. Je hebt een mooi aantal uitkomsten met de belangrijkste smurfen (want er zijn er natuurlijk heel veel maar ik vind dat je toch wel de goede eruit hebt gehaald, al had ik graag nog Gargamel gezien omdat het volgens de titel een “wie ben jij uit de smurfen?”-quiz is en niet een “welke smurf ben jij?”) Wat wel jammer is, is dat ook ik niet een uitkomst kreeg die ik bij mij vond passen, ik kwam namelijk uit op de brilsmurf, maar misschien is dat gekomen door de vraag waarbij ik zelf ook een bril draag. Maar over ‘t geheel, goed gesmurft! =)

    De inleiding ziet er enorm leuk uit en geeft alle nodige informatie voor als je de Smurfen nog niet mocht kennen. Het blauwe lettertype in de uitkomsten, de template en de fotootjes vormen een leuk geheel voor een Smurfenquiz. Er zijn ook een goed aantal (leuke) vragen en een mooi aantal Smurfen die je kan uitkomen.
    Mijn vriend en ik hebben de quiz getest en we kwamen allebei een uitkomst uit die eigenlijk niet echt bij ons pasten en die ook niet zouden mogen kloppen met de antwoorden die we gekozen hadden.

    (taalfoutje in vraag 9, tweede antwoord, maar daar ga ik niet moeilijk over doen. ^^)
    Desondanks een mooie quiz!


    Scandal
    Score : 7.7
    Kritiek :
    Dat ik nog nooit van deze strips hebt gehoord zorgt er zeker voor dat ik je quiz heel origineel vindt! Je hebt netjes kort uitgelegd waar het over gaat, dus ik denk dat ik ‘t daarmee wel begrijp. Ik vond sommige vragen wel iets kort, de jongens- en meisjesvraag zou ik persoonlijk niet gebruiken omdat er vooral mannelijke personages zijn en als je dan daarop uitkomt denk je misschien van “maar ik had toch een meisje ingevuld?” Ik vind de uitkomsten goed gedaan, allemaal even lang en ik lach enorm dubbel om ‘t plaatje van Urbanus. Ook erg leuk met die liedjes erbij, dat voegt toch een beetje extra sfeer toe! Erg leuk om via deze quiz met de Urbanus-strips kennis te maken! =D

    Een leuke en typische Vlaamse quiz, wat ik persoonlijk erg leuk vind. Je hebt een goed aantal vragen en uitkomsten. De inleiding geeft alle nodige informatie, net als de uitkomsten. Ook erg leuk dat je Vlaamse woordenschat hebt gebruikt. Dat is heel toepasselijk bij Urbanus.
    Ik vraag me af hoeveel mensen effectief zo zot zijn dat ze Urbanus gaan uitkomen. :p


    Finale:
    Opdracht
    De finale is de ronde waarin de winnares van onze wedstrijd bepaald wordt. We hebben gekozen voor een iets moeilijker onderwerp: dialecten. We verwachten de typische Nederlandse of Vlaamse dialecten, verwerkt in een leuke quiz.
    Je mag zelf kiezen hoe je dit uitwerkt. Of je maakt een quiz over een dialect, of je maakt een quiz compleet geschreven in dit dialect. We staan ook het AN toe om een quiz over te maken.
    Als iemand echt niets van dialecten af weet of geen quiz over het AN wilt maken, dan staan we ook een andere taal toe. De pluspunten gaan dan alsnog naar degene die het dichts tegen de opdracht ligt.

    Véél succes hé mannekes!

    Stuur de quiz via pb naar één van de juryleden.
    Inleveren voor 8 september 2013 - 23:59
    Bij uitstel inleveren voor 15 september 2013 - 23:59


    Uitkomsten
    Avarosa
    Score : 7.3
    Kritiek :

    Echt, sommige woorden waren zo moeilijk! Waarschijnlijk ook omdat ze geschreven waren en ik ze al sprekend misschien wel zou verstaan. Ik moet toegeven dat dit de moeilijkheidsgraad van dit thema omhoog haalt. Als Belg voel ik me beschaamd dat ik sommige woorden/zinnen echt niet verstond.
    Maar sommige zinnen waren erg grappig. Gewoon de manier waarop ze geschreven waren. Ik vind dat je de spreektaal goed hebt geschreven.
    Ook heb je de uitkomsten op zo’n manier gemaakt dat alles wel een mogelijkheid zou kunnen zijn als je het dialect niet kent.
    Dit is een erg goede quiz!

    Ik vond het leuk dat je zowel woorden als zinnen moest raden, zodat je ook de kans kreeg om te zien hoe de woorden in een geheel worden toegepast.

    Ik zou hier bijna iets over “kippensate” hebben getypt omdat het volgens mij “kipsaté” is, maar toen kwam ik erachter dat dat woord dus ook in accenten kan, haha! Ik verstond werkelijk geen woord van de quiz. Nou ja, af en toe wel, maar aan m’n uitkomst te zien heb ik niet al te goed gegokt. Ondanks dat was ‘t een hele leuke quiz! Ik moet zo lachen om die dingen waarvan ik niks begrijp. Je hebt een goede onderverdeling gemaakt met losse woordjes en teksten. Door eerst de woordjes te doen kan je er eerst even lekker in komen voor ‘t moeilijkere werk begint.



    Scandal
    Score : 7.5
    Kritiek :
    Mooie quiz met enorm moeilijke vragen. Ik ben zelf ook een Antwerpenaar, maar soms verstond ik er echt niets van. :’D Blijkbaar is het verschil tussen het noorden en het zuiden van Antwerpen groot. :p
    Je hebt de quiz leuk in twee delen opgesplitst. Maar ik vind dat je door de kennisvragen de quiz nog moeilijker hebt gemaakt. De woordenschat kan een Vlaming proberen oplossen, maar de kennisvragen gaan te moeilijk zijn. Misschien had je hier beter twee quizzen van maken.
    Leuk dat je er een filmpje bij hebt gestoken!
    Haha, ik ben een stommerik. :’D

    De kennisvragen waren moeilijk, zelfs voor mij als mede-Antwerpenaar, maar daarom is het misschien iets voor iemand die een uitdaging wilt!

    Ik ben een hele hele slechte Arendonkenaar. Dat neemt niet weg dat ook dit een heel erg leuke quiz was. Ook jij hebt voor woordjes en zinnetjes gekozen, maar daarna had je nog een aantal kennisvragen! Dit vond ik heel leuk, ik denk dat de Vlaamse mensen die de quiz maken het eerste deel wel zouden weten, maar bij het tweede deel misschien nog niet helemaal. Ik was stiekem wel blij dat je ook de uitkomst nog had vertaald. Jullie maken me ‘t echt supermoeilijk, maar met de kennisvragen en de iets uitgebreidere uitkomst ga ik je toch nét een puntje meer geven, om het verschil te maken, maar jullie hebben ‘t allebei echt geweldig gedaan.


    [ bericht aangepast op 15 sep 2013 - 10:34 ]


    Let the Night embrace you

    Heb ik nu tot en met de 6e of 7e uitstel? Want in de pb is het de 7e, maar iedereen in het topic krijgt maar tot de 6e?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    ^ jij hebt tot de 7e vanwege jouw omstandigheden, maar dat is echt de allerlaatste dag. Het liefst zouden we 6 augustus al hebben.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2013 - 14:36 ]


    Let the Night embrace you

    Sagitta schreef:
    ^ jij hebt tot de 7e vanwege jouw omstandigheden, maar dat is echt de allerlaatste dag. Het liefst zouden we 6 augustus al hebben.

    Oh, oké. Dat was even voor de duidelijkheid. ^^
    Ik heb sinds vandaag terug een laptop tot mijn beschikking, dus ik ga zo meteen hem al proberen te makan! ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Nana/Fourtris vroeg (via sms) om door te geven dat haar internet niet werkt. Ze probeert al een hele tijd te reconnecten, maar helaas onsuccesvol. Iedere keer ze een pagina laadt, valt deze weg.
    Daarom vraagt ze of ze eventueel uitstel kan krijgen tot morgen. Zoniet, dan zal ze zich waarschijnlijk uitschrijven.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    ^ Ze krijgt uitstel, want ze kan er niets aan doen. Ik hoop dat ze daarmee genoeg tijd heeft. (:


    Let the Night embrace you

    Ugh, sorry, maar ik zal me uit moeten schrijven.. Ik heb een idee, maar ik heb geen tijd om te gaan zitten en het uit te werken. Ik vind het echt heel erg om me uit te moeten schrijven, want ik vond het juist zo leuk >.<


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik heb het doorgegeven! =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Yoda schreef:
    Ugh, sorry, maar ik zal me uit moeten schrijven.. Ik heb een idee, maar ik heb geen tijd om te gaan zitten en het uit te werken. Ik vind het echt heel erg om me uit te moeten schrijven, want ik vond het juist zo leuk >.<

    Aww, dat vind ik echt jammer.. :(

    Scandal schreef:
    Ik heb het doorgegeven! =)

    Thanks!


    Let the Night embrace you

    Sagitta schreef:
    (...)
    Thanks!


    Ik ook >.< Ik vind het zo zonde, want het is tot nu toe gewoon een goed geregelde en leuke wedstrijd, met ruime opdrachten.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik krijg spontaan honger van mijn uitkomsten. :')
    Klik


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Yoda schreef:
    (...)

    Ik ook >.< Ik vind het zo zonde, want het is tot nu toe gewoon een goed geregelde en leuke wedstrijd, met ruime opdrachten.

    We zijn trots dat je dat zegt, want dit is voor ons alledrie onze eerste quizwedstrijd. :3


    Let the Night embrace you

    Yoda schreef:
    (...)

    Ik ook >.< Ik vind het zo zonde, want het is tot nu toe gewoon een goed geregelde en leuke wedstrijd, met ruime opdrachten.

    Ik wil ook nog even bedanken voor dit compliment, dankjewel! Ik vind 't wel jammer dat je je moet uitschrijven, vooral omdat je er zo goed voor stond =(


    “Love is a contradiction.”

    Dankje voor jullie begrip. Ik kon er echt niet meer op. Het internet doet hier steeds maar vreemder en vreemder. Als iemand op de iPad of de iPhone zit, valt het meteen weg op de pc. Misschien waren ze gisteren weer bezig, maar ik kon echt niet deftig op het internet gisteren. Vanaf ik een pagina laadde, viel het meteen weer. Ik ben net thuis van mijn werk en ga hem eens maken si.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ^ Succes! Ik hoop dat het je nog lukt.


    Let the Night embrace you

    Aangezien we per ronde twee afvallers hebben en er nu al twee mensen uit zijn, plaats ik alvast de volgende opdracht. Die van Fourtris zullen we nog beoordelen - we hebben dus nog wel heel graag dat je 'm maakt, maar door de andere afvallers ben je alvast door - maar dan kan de rest vast aan de slag.

    Opdracht 3

    Als de eerste opdrachten je niet helemaal lagen, heb je geluk bij opdracht drie! Het thema van deze opdracht is namelijk "fandoms". Hierbij mag je een quiz maken over een eigen fandom naar keuze, dit kan een fandom voor een artiest zijn, bepaalde boeken of series, etc. Je mag fandoms eventueel combineren, maar als je voor één specifieke gaat, leg dan wel ergens in de beschrijving of vragen uit waar het over gaat (zo kan je bijvoorbeeld bij The Hunger Games in het kort vertellen over de tributes en dat Katniss er eentje van is). Ik hoop dat iedereen de opdracht snapt, als je nog graag uitleg wil over fandoms, vraag 't dan gerust. Veel succes!

    Stuur de quiz via pb naar één van de juryleden.
    Inleveren voor 16 augustus 2013 - 23:59


    “Love is a contradiction.”