• Ik denk dat dit hier wel op z'n plek is.


    Vanaf komende woensdag mag ik zes weken (waarschijnlijk) niet kauwen D: Ik krijg namelijk een operatie aan mijn bovenkaak, joepie -.-
    Mijn moeder en ik hebben dus al van alles zitten bedenken wat ik wél kan eten, maar helaas komen we niet verder dan yoghurt, vla, aardappelpuree, appelmoes en bouillon. Niet erg gevarieerd...
    Helaas ben ik niet zo'n fan van dat hele yoghurt en vla gedoe... Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die gerechten kennen waar je niet of nauwelijks op hoeft te kauwen en die niet al te zoet zijn. Het moet dan ook nog te eten zijn met een niet al te grote lepel, want die is waarschijnlijk te breed om tussen mijn op elkaar gezette kaken te zetten.
    Ik wil graag 'gewone' dingen eten/klaarmaken en dus niet van dat astronautenvoer waar dan zogenaamd alle voedingstoffen in zitten. Volgens mij is dat ook vrij duur.

    Dus als iemand wat weet of tips heeft, whatever, dan hoor ik het graag (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Soep zo dusdanig af laten koelen dat je 't op kan drinken?

    Succes met je operatie bytheway

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 23:38 ]


    26 - 02 - '16

    Kan je niet gewoon groenten/fruit in een blender gooien, waardoor het vloeibaar wordt en je het dus gewoon kunt eten? Of is dit vrij dom gedacht van mij?


    To infinity and beyond •

    Smoothie? Veder kom ik niet
    Veel succes met de operatie en alles wat daarna komt!

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 23:43 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Soep en gezonde milkshakes, IDK
    Succes met je operatie!
    EDIT: kijk bij mijn andere reactie!

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 23:44 ]


    The way is not in the sky. The way is in the heart. - Buddha

    http://forum.viva.nl/forum/list_message/8557226
    Klik op de link en kijk bij de reacties.
    Misschien heb je daar iets aan^^


    The way is not in the sky. The way is in the heart. - Buddha

    Vivere schreef:
    Kan je niet gewoon groenten/fruit in een blender gooien, waardoor het vloeibaar wordt en je het dus gewoon kunt eten? Of is dit vrij dom gedacht van mij?


    De grap is, dat ik allergisch ben voor rauw fruit en rauwe groenten. Ik heb dus wel van die dingen die geconserveerd zijn, zoals appelmoes uit een pot en zo, maar daar word je op een gegeven moment ook helemaal gek van. Ook omdat het nogal 'saai' is als ik dat moet eten terwijl de rest van mijn familie aan hun heerlijke maaltijd zit.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Belacqua schreef:
    (...)

    De grap is, dat ik allergisch ben voor rauw fruit en rauwe groenten. Ik heb dus wel van die dingen die geconserveerd zijn, zoals appelmoes uit een pot en zo, maar daar word je op een gegeven moment ook helemaal gek van. Ook omdat het nogal 'saai' is als ik dat moet eten terwijl de rest van mijn familie aan hun heerlijke maaltijd zit.


    Je kan groenten ook koken en er dan een vloeibare drab van maken met de blender C:
    Of spinazie uit de diepvries. Dat is ook al fijngehakt en makkelijk te eten (;


    26 - 02 - '16

    Belacqua schreef:
    (...)

    De grap is, dat ik allergisch ben voor rauw fruit en rauwe groenten. Ik heb dus wel van die dingen die geconserveerd zijn, zoals appelmoes uit een pot en zo, maar daar word je op een gegeven moment ook helemaal gek van. Ook omdat het nogal 'saai' is als ik dat moet eten terwijl de rest van mijn familie aan hun heerlijke maaltijd zit.


    Maar je kookt in principe de groenten gewoon & geeft er ook een 'smaak' aan. Dus het is niet dat het rauw is..


    To infinity and beyond •

    Jup, smoothies?
    je kan idd gewoon gerechten in de blender gooien, heb gehoord dat dat nog best aardig smaakt.

    ~ Spinazie á la créme (echt heerlijk)\
    ~ Brinta
    ~ Sommige stamppotten
    ~ Olvarit (lol)

    Weet niet of je hier iets aan hebt, maar in ieder geval veel succes (;

    x


    Nypmh > Yaspis

    Ik zou zeggen pudding en mousse... Maar dat is ook best vla-achtig.


    The odds are néver in our favor.

    Chione schreef:
    Jup, smoothies?
    je kan idd gewoon gerechten in de blender gooien, heb gehoord dat dat nog best aardig smaakt.

    ~ Spinazie á la créme (echt heerlijk)\
    ~ Brinta
    ~ Sommige stamppotten
    ~ Olvarit (lol)

    Weet niet of je hier iets aan hebt, maar in ieder geval veel succes (;

    x


    Haha. Olvarit hebben we sowieso in huis, want ik heb een babybroertje, maar dat werd me heel erg afgeraden (Schijnt heel vies te zijn)



    Knight schreef:
    Ik zou zeggen pudding en mousse... Maar dat is ook best vla-achtig.


    Ja... De meeste niet-kauw-dingen die je in de winkel kan kopen, is allemaal van die zoete bende, wat ook handig is, maar het gaat mij vooral om de gewone maaltijden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Pom schreef:
    Soep zo dusdanig af laten koelen dat je 't op kan drinken?

    Succes met je operatie bytheway


    I'm a girl in the world

    Potjes babyvoeding. Ik vind het echt heel lekker (nouja alleen het fruit)
    Je hoeft er niet op te kauwen aha


    Alleen maar tranen van geluk

    Brinta? Dat eet ik elke ochtend :Y)
    Misschien is het lekker als je bijvoorbeeld yoghurt met aardbeien/banaan mengt en dan in de blender gooit?
    Griesmeel?
    Breakers? Dat zijn van die zakjes met vloeibaar iets erin.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 10:55 ]

    Je kan toch gewoon elke maaltijd blenden, om het zo maar even te zeggen. Dat je moeder bijvoorbeeld pasta maakt en dit dan in de blender doet, waardoor het een soort pap wordt die hetzelfde smaakt als het gewone eten. Ik denk alleen dat dit niet bij alle gerechten even lekker is, maar het is te proberen. Ik zo ook toen ik nog een baby was, want mijn ouders wilden een gevarieerdere voeding bieden dan alleen die potjes in de supermarkt (: (en ja, er werd reken mee gehouden dat ik sommige dingen niet mocht in grote hoeveelheden, zoals zout)


    From these ashes, I will rise