• Hallo,

    de laatste dagen loop ik letterlijk en figuurlijk leeg.
    om het beter te omschrijven die het niet goed begrijpen : ik heb diarree.
    zelf heb ik net bananen gekocht en wat rond bespeurd op internet maar kan niet echt iets vinden om het te laten ophouden/verminderen

    weten jullie tips ??

    graag hoor ik het in deze topic :)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Bananen in combinatie met teveel vocht maakt het alleen maar erger, drink dus niet teveel. Zorg dat je veel vezels binnenkrijgt en weinig laxerende dingen, dus kauwgom en pepermunt en dat soort dingen.


    Your make-up is terrible

    Mijn moeder geeft dan altijd het reddende middel (bij mij werkt t erg goed althans)

    English breakfast tea (kopje gewone thee dus) met een droog beschuitje. Na dat genomen te hebben is t bij mij altijd weg.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2013 - 18:59 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Heb je dat ene van die reclame al geprobeerd? Ik weet zo snel niet meer hoe het heet..(zip)


    ©1998

    Je hebt gewoon van die smelt tabletten tegen diarree bij de drogist die je zonder recept meekrijgt - ik stel voor dat je die koopt in plaats van te vertrouwen op web M.D. Ook veel blijven drinken, dit weer in combinatie met diarree kan voor uitdroging zorgen.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2013 - 19:05 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Rijstwater wil ook wel eens helpen. Je kookt dus een zakje rijst, en het water dat je gebruikt hebt om het te koken drink je op.
    Verder werken wortelen ook stopachtig.
    Maar inderdaad, de meeste effectieve manier is nog altijd immodium of enterol.

    Vergeet vooral niet veel te drinken zodat je niet uitgedroogd raakt.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    DuchessAlpha schreef:
    Heb je dat ene van die reclame al geprobeerd? Ik weet zo snel niet meer hoe het heet..(zip)

    Ja, die! Die pillen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Cola!


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Cola!


    Zonder bruis. En dat is volgens mij tegen de krampen, dear :p


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Assassin schreef:
    Bananen in combinatie met teveel vocht maakt het alleen maar erger, drink dus niet teveel. Zorg dat je veel vezels binnenkrijgt en weinig laxerende dingen, dus kauwgom en pepermunt en dat soort dingen.


    dat is voor het eerst dat ik hoor dat iemand met diarree niet moet drinken...

    Goed drinken en af en toe controleren of je niet uitgedroogd raakt. Als je diarree ernstig is of als je uitgedroogt begint te raken dan zou je ORS kunnen kopen in een drogisterij en dat kunnen drinken. dat zorgt ervoor dat je genoeg vocht en elektrolyten binnenkrijgt en is beter dan cola/appelsap/water/soep als je veel vocht verliest.

    Verder is immodium inderdaad een optie. Als je echter diarree hebt door een infectie dan is dat echter af te raden.


    Hoe ben je trouwens aan de diarree gekomen? Ben je recentelijk nog op reis geweest (en specifiek naar tropische landen)?


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    dat is voor het eerst dat ik hoor dat iemand met diarree niet moet drinken...

    Goed drinken en af en toe controleren of je niet uitgedroogd raakt. Als je diarree ernstig is of als je uitgedroogt begint te raken dan zou je ORS kunnen kopen in een drogisterij en dat kunnen drinken. dat zorgt ervoor dat je genoeg vocht en elektrolyten binnenkrijgt en is beter dan cola/appelsap/water/soep als je veel vocht verliest.

    Verder is immodium inderdaad een optie. Als je echter diarree hebt door een infectie dan is dat echter af te raden.


    Hoe ben je trouwens aan de diarree gekomen? Ben je recentelijk nog op reis geweest (en specifiek naar tropische landen)?


    Ik zei bananen in combinatie met teveel vocht. Daarom zou ze niet teveel moeten drinken (al moet je sowieso niet teveel drinken maar oké, dat even buiten beschouwing gelaten).


    Your make-up is terrible

    Okammy schreef:
    (...)

    dat is voor het eerst dat ik hoor dat iemand met diarree niet moet drinken...

    Goed drinken en af en toe controleren of je niet uitgedroogd raakt. Als je diarree ernstig is of als je uitgedroogt begint te raken dan zou je ORS kunnen kopen in een drogisterij en dat kunnen drinken. dat zorgt ervoor dat je genoeg vocht en elektrolyten binnenkrijgt en is beter dan cola/appelsap/water/soep als je veel vocht verliest.

    Verder is immodium inderdaad een optie. Als je echter diarree hebt door een infectie dan is dat echter af te raden.


    Hoe ben je trouwens aan de diarree gekomen? Ben je recentelijk nog op reis geweest (en specifiek naar tropische landen)?


    Voor het eerst?! Hallo, als je diarree hebt en je gaat drinken kan je alsnog uit drogen. En als je eenmaal bent uit droogt dan helpt drinken al helemaal niks meer. Het enige wat je doet door meer te drinken is het vocht via de diarree er meteen weer uit gooien.

    En als ik jou was zou ik een diarreestopper proberen. Als het goed is moet het vanzelf weer over gaan maar ik zou toch voor de zekerheid even naar de dokter gaan als het meer dan een week duurt.


    Physics is awesome

    Blutbad schreef:
    (...)

    Voor het eerst?! Hallo, als je diarree hebt en je gaat drinken kan je alsnog uit drogen. En als je eenmaal bent uit droogt dan helpt drinken al helemaal niks meer. Het enige wat je doet door meer te drinken is het vocht via de diarree er meteen weer uit gooien.

    En als ik jou was zou ik een diarreestopper proberen. Als het goed is moet het vanzelf weer over gaan maar ik zou toch voor de zekerheid even naar de dokter gaan als het meer dan een week duurt.




    Beide punten zijn gedeeltelijk correct maar nog steeds fout. Als je drinkt terwijl je diarree hebt kun je ook soort van uitdrogen: Je elektrolyten (natrium, kalium etcetera) kunnen uit balans raken doordat je of teveel (soep) of te weinig (water, cola) naar binnen krijgt. Daarom bestaat ORS. ORS geeft vocht maar ook elektrolyten en (mits je het aan de juiste hoeveelheid water toevoegt) vult het beide aan in de juiste hoeveelheid.

    Ten tweede, als je drinkt neem je meer vocht op dan dat je verliest met de diarree. Vochtverlies en uitdroging zijn de reden dat er jaarlijks nog vele kinderen sterven aan diarree. Ik raad je dan ook vooral aan om naar Haiti af te reizen en daar de mensen met cholera te vertellen dat ze vooral niet meer moeten drinken... Zeker, je kunt meer waterige ontlasting verliezen, maar dat is toch te verkiezen boven uitdrogen.



    En wat helpt tegen jou tegen uitdroging als je al uitgedroogd bent? Een beker zout naar binnen werken? (cat)

    [ bericht aangepast op 24 juli 2013 - 20:47 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    even hier een reactie als verpleegkundige.

    Goed drinken, zeker met dit weer is het belangrijk omdat je een verhoogd risico (ja ook als jong persoon) hebt op uitdroging. Vermijd laxerende dingen zoals laurier, sommige fruit soorten (zoals pruimen en kiwi's bijv.) en eet voldoende vezels (brood, bischuit).
    Bij de drogist ook vaak bij de supermarkt zijn anti diarree pillen te krijgen, kijk hier ook mee uit teveel zorgt voor verstopping.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Okammy schreef:
    (...)



    Beide punten zijn gedeeltelijk correct maar nog steeds fout. Als je drinkt terwijl je diarree hebt kun je ook soort van uitdrogen: Je elektrolyten (natrium, kalium etcetera) kunnen uit balans raken doordat je of teveel (soep) of te weinig (water, cola) naar binnen krijgt. Daarom bestaat ORS. ORS geeft vocht maar ook elektrolyten en (mits je het aan de juiste hoeveelheid water toevoegt) vult het beide aan in de juiste hoeveelheid.

    Ten tweede, als je drinkt neem je meer vocht op dan dat je verliest met de diarree. Vochtverlies en uitdroging zijn de reden dat er jaarlijks nog vele kinderen sterven aan diarree. Ik raad je dan ook vooral aan om naar Haiti af te reizen en daar de mensen met cholera te vertellen dat ze vooral niet meer moeten drinken... Zeker, je kunt meer waterige ontlasting verliezen, maar dat is toch te verkiezen boven uitdrogen.



    En wat helpt tegen jou tegen uitdroging als je al uitgedroogd bent? Een beker zout naar binnen werken? (cat)
    uitdroging word in het ziekenhuis behandeld met een zout-water infuus. Dus water en zout via de bloedbaan.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Okammy schreef:
    (...)



    Beide punten zijn gedeeltelijk correct maar nog steeds fout. Als je drinkt terwijl je diarree hebt kun je ook soort van uitdrogen: Je elektrolyten (natrium, kalium etcetera) kunnen uit balans raken doordat je of teveel (soep) of te weinig (water, cola) naar binnen krijgt. Daarom bestaat ORS. ORS geeft vocht maar ook elektrolyten en (mits je het aan de juiste hoeveelheid water toevoegt) vult het beide aan in de juiste hoeveelheid.

    Ten tweede, als je drinkt neem je meer vocht op dan dat je verliest met de diarree. Vochtverlies en uitdroging zijn de reden dat er jaarlijks nog vele kinderen sterven aan diarree. Ik raad je dan ook vooral aan om naar Haiti af te reizen en daar de mensen met cholera te vertellen dat ze vooral niet meer moeten drinken... Zeker, je kunt meer waterige ontlasting verliezen, maar dat is toch te verkiezen boven uitdrogen.



    En wat helpt tegen jou tegen uitdroging als je al uitgedroogd bent? Een beker zout naar binnen werken? (cat)


    Nee, een zoutoplossing. Ja maar als je drinkt kan je alsnog uit drogen. En je verliest ook veel vocht omdat je diarree hebt. Ik snap je punten maar het is dus eigenlijk gewoon een balans zoeken.


    Physics is awesome