• Hallo,

    de laatste dagen loop ik letterlijk en figuurlijk leeg.
    om het beter te omschrijven die het niet goed begrijpen : ik heb diarree.
    zelf heb ik net bananen gekocht en wat rond bespeurd op internet maar kan niet echt iets vinden om het te laten ophouden/verminderen

    weten jullie tips ??

    graag hoor ik het in deze topic :)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    ravensmoon schreef:
    (...)uitdroging word in het ziekenhuis behandeld met een zout-water infuus. Dus water en zout via de bloedbaan.


    Dat is water met kalium en natrium, aangezien dat zouten zijn.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is water met kalium en natrium, aangezien dat zouten zijn.
    ja klopt, maar vind je het erg dat ik niet onnodig veel stoffen erbij zet mensen snappen zout oplossing wel =)
    ik kan hier ook wel een heel behandel protocol voor uitdroging uit gaan schrijven maar wat is daarvan de meerwaarde?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Sinistre schreef:
    Je hebt gewoon van die smelt tabletten tegen diarree bij de drogist die je zonder recept meekrijgt - ik stel voor dat je die koopt in plaats van te vertrouwen op web M.D. Ook veel blijven drinken, dit weer in combinatie met diarree kan voor uitdroging zorgen.


    Je moet ook niet meteen aan die tabletten gaan en het de eerste dag meestal gewoon even aankijken. Meestal krijg je diarree omdat je lichaam iets kwijt wilt en als dat eruit is komt het meestal vanzelf weer goed. Pas als het langer duurt kan je beter aan die pillen gaan. Anders houd je het gewoon tegen en komt het alsnog niet je lichaam uit, hoewel diarree natuurlijk erg onplezierig is.


    Your make-up is terrible

    Het enige wat ik over diarree weet, is dat je veel water moet drinken omdat je veel vochtverlies hebt.
    Ik kan me nog wel herinneren dat ik dit bij biologie heb gehad, en het is me ook een raadsel waarom mensen zeggen dat je weinig moet drinken.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    ravensmoon schreef:
    (...)uitdroging word in het ziekenhuis behandeld met een zout-water infuus. Dus water en zout via de bloedbaan.


    Niet in het LUMC. Daar gebruiken we ORS tenzij iemand echt ernstig uitgedroogd is. Pas als iemand niet meer in staat is om te drinken wordt een infuus aangelegd. (ORS is goedkoper, simpeler en heeft minder risico's)
    Een infuus kan ook en is prima, maar gewone ORS is (meestal) even effectief en in die gevallen kun je dus beter dat geven. In welk ziekenhuis geven ze wel gelijk een infuus bij uitdroging? Weet je ook wat de redenatie erachter is? Ik vind het altijd wel interessant om de verschillen in protocollen te horen :D

    Blutbad schreef:
    (...)

    Nee, een zoutoplossing. Ja maar als je drinkt kan je alsnog uit drogen. En je verliest ook veel vocht omdat je diarree hebt. Ik snap je punten maar het is dus eigenlijk gewoon een balans zoeken.


    En dat is dus precies wat ik zeg. En die balans is niet niet drinken.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2013 - 21:07 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    En dat is dus precies wat ik zeg. En die balans is niet niet drinken.

    Dat woord zocht ik: ORS! Thaaaanks.

    Ja, ik had 't hier laatst over met m'n moeder 8)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik was nog in opleiding hoor, heb mn studie dit jaar moeten afbreken omdat ik zelf chronisch ziek ben geworden.
    De beredenatie is vaak dat het vocht snel word opgenomen omdat het intra veneus word in gebracht, weefsel word dan minder snel aangetast. Vaak is er bij uitdroging meer aan de hand dus moeten er medicijnen bij gebruikt worden en dat kan dan mooi met het infuus mee gedaan worden.
    Nu weet ik niet of de protocollen die ik heb geleerd al achterhaald zijn hoor, tot nu toe heb ik in de zware verpleging van ouderen en psygiatrische patienten gewerkt.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    ravensmoon schreef:
    Ik was nog in opleiding hoor, heb mn studie dit jaar moeten afbreken omdat ik zelf chronisch ziek ben geworden.
    De beredenatie is vaak dat het vocht snel word opgenomen omdat het intra veneus word in gebracht, weefsel word dan minder snel aangetast. Vaak is er bij uitdroging meer aan de hand dus moeten er medicijnen bij gebruikt worden en dat kan dan mooi met het infuus mee gedaan worden.
    Nu weet ik niet of de protocollen die ik heb geleerd al achterhaald zijn hoor, tot nu toe heb ik in de zware verpleging van ouderen en psygiatrische patienten gewerkt.


    Dat lijkt me dan inderdaad bij extreme uitdroging, als je bang bent dat weefsel aangetast word en als er meer medicijnen gebruikt moeten worden. De mensen die over het algemeen met uitdroging binnen worden gebracht zijn er niet zo extreem aan toe.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat lijkt me dan inderdaad bij extreme uitdroging, als je bang bent dat weefsel aangetast word en als er meer medicijnen gebruikt moeten worden. De mensen die over het algemeen met uitdroging binnen worden gebracht zijn er niet zo extreem aan toe.
    ja en nee, want ik weet van de ambulance dat wanneer mensen uitdrogings verschijnselen vertonen ze ook gelijk een infuus aansluiten.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    ravensmoon schreef:
    (...)ja en nee, want ik weet van de ambulance dat wanneer mensen uitdrogings verschijnselen vertonen ze ook gelijk een infuus aansluiten.


    Ja klopt, als iemand met ambulance binnengebracht word zullen ze over het algemeen ook meer uitgedroogd zijn. En psychiatrische patienten/geriatrische patienten zijn niet zo makkelijk over te halen om te drinken dus dan is het handiger om er een infuus in te doen, zeker als ze ook nog medicijnen nodig hebben.

    Bij jonge kinderen en volwassenen die bijvoorbeeld naar de dokter wandelen omdat ze al een paar dagen diarree hebben is er over het algemeen alleen sprake van lichte diarree en kunnen de mensen nog zelf drinken. Dus dan is het beter om ORS te geven. Vermoed dat het verschil daarin ligt ^^


    Dit is net zoiets als onderkoeling: Ook daar kun je allemaal zwaar ingewikkelde en interessante technieken en methodes toepassen (intraveneus spoelen met warm 0.9%NaCL, warme lucht laten inademen, weken in een warm bad met afgebonden ledematen) maar ook daar zijn simpelere technieken (warme dekens) meestal voldoende. Simpelste (adequate) oplossing is altijd de beste :D

    [ bericht aangepast op 24 juli 2013 - 22:07 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Het is inderdaad niet zo slim om bananen te eten x)
    Probeer zoals de anderen al zeiden, veel vezels te eten.


    26 - 02 - '16

    Cherbourg schreef:
    (...)
    Dat woord zocht ik: ORS! Thaaaanks.

    Ja, ik had 't hier laatst over met m'n moeder 8)


    Waar had je het over dan? xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Geroosterd brood en rijst. Dat krijgt mijn hond als hij diarree heeft. Ik wil weten of het ook bij mensen werkt. Vast wel.

    Hashirama schreef:
    Cola!


    Bad decisions make good stories.

    Je moet altijd blijven drinken anders droog je uit ! daarmee spoel je ook de bacteriën weg. Eet witbrood en er zijn pilletjes die helpen tegen diarree maar daarvan ben ik de naam even kwijt...norrit?...

    [ bericht aangepast op 25 juli 2013 - 12:06 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.