• heeeeey mensen, ik heb geen flauw idee of het hier moet, maar ik weet niet waar het anders zou moeten :$
    Het zit zo, over een paar dagen ga ik voor het eerst met het vliegtuig op reis, en ik ben nogal nerveus en ik vroeg me af of iemand even kon beschrijven hoe het is, en of er iemand nog tip's heeft, alvast bedankt ppl xx


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Ik heb een keer gevlogen, dat was best wel lang geleden.. Maar ik vond het eigenlijk wel leuk ^^ heb je hoogtevrees of vliegangst ofzo of gewoon nerveus?
    wat ik jammer vond is dat je heel snel boven de wolken bent terwijl als je net opstijgt enzo kan je nog heel veel zien en dan ziet het er zo leuk en klein uit =3


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    ChetUbetcha schreef:
    Ik heb een keer gevlogen, dat was best wel lang geleden.. Maar ik vond het eigenlijk wel leuk ^^ heb je hoogtevrees of vliegangst ofzo of gewoon nerveus?
    wat ik jammer vond is dat je heel snel boven de wolken bent terwijl als je net opstijgt enzo kan je nog heel veel zien en dan ziet het er zo leuk en klein uit =3


    oke :)
    en ik heb een klein beetje hoogtevrees, maar ik ben ook nerveus, maar dat is ook deels gewoon om de bestemming x


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Ik vlieg geregeld, er is niets engs aan. Zelfs met mijn zware hoogtevrees vind ik het niet eng maar juist geweldig. (:


    Bad decisions make good stories.

    Anarose schreef:
    Ik vlieg geregeld, er is niets engs aan. Zelfs met mijn zware hoogtevrees vind ik het niet eng maar juist geweldig. (:


    oh okay, thx :)


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Nou, ik ga elk jaar met het vliegtuig om vakantie en er is echt niets engs aan. Je gaat zitten met je stoel rechtop en je gordel om. Dan komt er een filmpje te zien over wat je moet doen met gevaar, wat hopelijk niet van toepassing komt. Dan gaat het vliegtuig heel hard rijden en ga je langzaam maar zeker omhoog. Eenmaal op een goede hoogte staat er ergens wel dat je gordel af mag, en kun je vrij naar de WC lopen of iets dergelijks. Daarna als je weer gaat landen meot je stoel weer recht op en je gordel om en ga je langzaam naar beneden.

    Nou; dit klinkt toch wel redelijk? Soms kan het vliegtuig wel wat bewegen, maar dat is maar turbelentie. Je moet niet direct in de stress schieten.


    Pretty is just a pretty word.

    Mullingford schreef:
    Nou, ik ga elk jaar met het vliegtuig om vakantie en er is echt niets engs aan. Je gaat zitten met je stoel rechtop en je gordel om. Dan komt er een filmpje te zien over wat je moet doen met gevaar, wat hopelijk niet van toepassing komt. Dan gaat het vliegtuig heel hard rijden en ga je langzaam maar zeker omhoog. Eenmaal op een goede hoogte staat er ergens wel dat je gordel af mag, en kun je vrij naar de WC lopen of iets dergelijks. Daarna als je weer gaat landen meot je stoel weer recht op en je gordel om en ga je langzaam naar beneden.

    Nou; dit klinkt toch wel redelijk? Soms kan het vliegtuig wel wat bewegen, maar dat is maar turbelentie. Je moet niet direct in de stress schieten.


    oke, jij ook bedankt voor je omschrijving :)


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    ILOVEUXXX schreef:
    heeeeey mensen, ik heb geen flauw idee of het hier moet, maar ik weet niet waar het anders zou moeten :$
    Het zit zo, over een paar dagen ga ik voor het eerst met het vliegtuig op reis, en ik ben nogal nerveus en ik vroeg me af of iemand even kon beschrijven hoe het is, en of er iemand nog tip's heeft, alvast bedankt ppl xx


    Het is echt niet eng! Ik vlieg heel veel en er is ne nog nooit wat overkomen! Het is alleen jammer Als je misselijk wordt, maar verder is het heel leuk!
    Het ligt eraan in welk vliegtuig je zit, maar in jet Algemeen zijn het lekkere stoelen en de crew is altijd vriendelijk! Het is heel relaxt echt waar! Don't worry!


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Of course! Ik heb al vaak gevolgen, en ga ook zweefvliegen.
    Je gaat dus in het vliegtuig zitten, maar het duurt meestal een tijdje voor hij opstijgt. Perfect moment om jezelf bang te maken dus, maar dat heeft geen enkele zin. Als je gaat opstijgen, gaat het vliegtuig eerst heel snel rijden, waardoor je een beetje in je stoel gedrukt wordt, niet heel erg. Als je ineens omhoog gaat, kun je soms een beetje een speciaal gevoel in je maag krijgen, en soms ook een pijnlijk gevoel in je oren. Het helpt om te gapen of om een kauwgompje te kauwen! Vooral sommige mensen zijn hier heel gevoelig voor.
    Vervolgens vliegt het vliegtuig, en zodra je je gordel los mag doen, is het eigenlijk niet heel bijzonder. Je voelt er niks meer van. Als er turbulentie is, begint het een beetje te wiebelen, en moet je vaak ook blijven zitten met je gordel om. Het is echt niet gevaarlijk! Ik heb een keer in een vliegtuig gezeten, die door een onweerswolk door vloog. Er was verschrikkelijk veel turbulentie, en soms vielen we ook gewoon een stuk naar beneden. Maar dat is absoluut niet erg, hoogstens een beetje spannend. Het is compleet veilig.

    Het landen gaat langzamer en geleidelijker. Hierbij heb je vaak meer last van je oren dan het opstijgen, dus het is echt heel slim om te gapen of een kauwgompje mee te nemen! Het gaat heel geleidelijk, in het begin merk je er niet veel van, behalve dat je dus last hebt van je oren. Soms maak je een bocht, maar het is niet zo dat je dan in je stoel gaat hangen. Als je uit het raampje kijkt, zie je de horizon soms een beetje verschuiven, maar er worden alleen bochten gemaakt om in een optimale positie te komen voor de landingsbaan. Als het vliegtuig dan land, word je weer een beetje in je stoel gedrukt. Hoe hard de klap is om neer te komen verschilt van een lichte bonkje tot een hele zachte klap, het doet echt geen pijn, je stuitert er niet door door je stoel! Wel gaan de lichten uit: Dit is zodat er geen elektriciteit wordt verspilt aan dingen die niet erg nodig zijn, omdat dat handiger is bij de landing. Ook moeten je elektronische apparaten uit, net zoals bij het opstijgen. Je rijd behoorlijk snel, maar het vliegtuig remt snel over de landingsbaan, maar je voelt het wel. Door heel lichtjes in je stoel gedrukt te worden, of juist een beetje eruit, maar alweer: Niets heel schokkends.
    Vervolgens gaan de lichten aan, soms applaudisseren er mensen, en kun je je bagage pakken, en ben je geland!

    Wees niet bang, de kans dat er iets gebeurt is zó verschrikkelijk klein! Het is juist leuk! Vooral het opstijgen en landen vind ik juist erg leuk. Het is natuurlijk spannend, maar je hoeft er niet bang voor te zijn!

    Mijn tips zijn dus: Neem kauwgom mee, en gapen helpt bij het landen en opstijgen. Als je het echt heel eng vind, neem een boek mee, of iets wat je leuk vindt waar je je goed op kan focussen, dan hoef je niet op te kijken als je het eng vindt!
    Zo, heel verhaal geschreven, ik hoop dat je er iets aan hebt!

    Fijne vakantie (:

    [ bericht aangepast op 30 juli 2013 - 23:58 ]


    Tijd voor koffie.

    De gouden tip is om geen 'Plane crash investigation' te kijken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    thanks voor de 3 mensen die ook hun mening hebben gegeven xx
    @puzzel: ik neem zowizo een boek mee, omdat het direct een vlucht van 12 - 13 uur vliegen is, al zal ik hopelijk wel wat slapen want het is in de nacht vliegen
    @siniste, te laat, heb ik al vaak gekeken :(


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    ILOVEUXXX schreef:
    thanks voor de 3 mensen die ook hun mening hebben gegeven xx
    @puzzel: ik neem zowizo een boek mee, omdat het direct een vlucht van 12 - 13 uur vliegen is, al zal ik hopelijk wel wat slapen want het is in de nacht vliegen
    @siniste, te laat, heb ik al vaak gekeken :(


    Oh, okay, smart! Wel even een tip: Je zit dus héél lang stil, maar het is slim (En goed voor je bloedsomloop) Om soms eventjes rond te gaan wandelen en met je voeten te bewegen. Slapen is natuurlijk wel beter c: Neem een kussen mee! Aangezien het in de nacht is, denk ik dat ze wel dekentjes hebben, want het kan soms behoorlijk fris zijn :p


    Tijd voor koffie.

    Puzzel schreef:
    (...)

    Oh, okay, smart! Wel even een tip: Je zit dus héél lang stil, maar het is slim (En goed voor je bloedsomloop) Om soms eventjes rond te gaan wandelen en met je voeten te bewegen. Slapen is natuurlijk wel beter c: Neem een kussen mee! Aangezien het in de nacht is, denk ik dat ze wel dekentjes hebben, want het kan soms behoorlijk fris zijn :p


    thanks, en heey, dat zij mam ook, alleen wist ze het niet zeker of er dekentjes waren x


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    ILOVEUXXX schreef:
    (...)

    thanks, en heey, dat zij mam ook, alleen wist ze het niet zeker of er dekentjes waren x

    Oh oké c: Waar ga je heen, als ik vragen mag?


    Tijd voor koffie.

    Puzzel schreef:
    (...)
    Oh oké c: Waar ga je heen, als ik vragen mag?

    Thailand, ( mijn stiefmoeder is Thaïs, we gaan ook een paar dagen met haar familie op reis in Thailand)


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Ik vind vliegen echt kut.
    Maar dat heeft als reden dat ik heel veel problemen met mijn oren heb gehad al sinds mijn geboorte en ik al hoofdpijn krijg als we in een tunnel rijden door het drukverschil. Ik heb speciale oordoppen van de dokter daarvoor, gelukkig.
    Voor de rest valt alles wel mee, alleen als je lang moet vliegen worden de stoelen een beetje ongemakkelijk, maar dat is altijd als je lang op één plek zit.
    Je hoeft in ieder geval nergens bang voor te zijn, vliegen is nog veiliger als autorijden. (Dat herhaal ik altijd in mijn hoofd met opstijgen, want ik ben zo iemand die zichzelf gek maakt.)


    We'll still love each other, forever and always. <3