• Hi,

    Ik ben 2 weken oppassen op het huis van mn vriendin (zoals vaker gezegd), haar zusje (18 jaar) is nu wel een paar dagen thuis, omdat zij moet werken.
    Gisteravond begon ze opeens te huilen, omdat er al 2 dagen niks van haar beste vriend P is gehoord.
    Ik heb haar gerustgesteld en we hebben samen besloten dat als ze vandaag nog niks van hem zou hebben gehoord, we de politie bellen..

    Nu komt ze net terug van haar werk en gaat ze op de bank zitten, aan haar houding zag ik al dat het niet helemaal lekker zat..
    Ze vroeg of ik gebeld was door haar vader, maar dat was niet zo.
    Ze zet haar grote zonnebril op en vertelt dan met een schorre stem: "Hij is gevonden."
    Natuurlijk wist ik direct over wie het ging.
    Als ze zacht begint te huilen, ga ik naast haar zitten en troost haar. 'En?'
    Hij heeft een overdosis genomen, maar is naar het ziekenhuis gebracht. Hij is niet dood, ook niet meer in levensgevaar.

    En dan stelt ze me allerlei vragen.
    Waarom? Waarom en.. Waarom?
    Het weekend was zo gezellig, of was dat een afscheid? Hij had ruzie thuis, komt het daardoor?
    Wilde hij écht dood? Ik denk het niet. Anders sprong hij wel voor een trein.
    Is het een schreeuw om aandacht? Heeft hij hulp nodig?

    En daar zit ik dan.. Naast haar.. Te antwoorden dat ik het niet weet. Dat ik hem één keer heb gezien, toen lachte die nog.. Was hij zenuwachtig.
    En ik ken haar niet zo goed, want zij is "het zusje van..", maar ik heb gezegd dat ik er voor haar ben.

    Ik vind het zo erg! Ze is het nu aan haar opa en oma aan het vertellen.
    Dus heb ik besloten haar vandaag te troosten. Ze wilt de hele dag op bed blijven liggen, maar ik denk dat ik voorstel om een film te kijken.
    Ik zou vanavond eigenlijk weggaan, maar ik blijf hier.. Voor haar.

    Wat vinden jullie ervan als iemand een overdosis neemt, of zelfmoord pleegt op een andere manier?
    Ik vind het egoistisch.
    Hebben jullie het ook wel eens meegemaakt? Of dat je iemand kent, die je daarmee moet troosten?

    Bedankt voor het lezen, x


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Sorry hoor, maar het is jouw leven. Daar mag je in principe toch gewoon egoïstisch over zijn? Ik snap je punt, dat je andere mensen er pijn mee kan doen. Maar ik zou het zeker niet egoïstisch noemen.
    Even in hetzelfde plaatje: Ik wil geen donor worden, want daar voel ik me niet prettig bij. In principe heel egoïstisch, omdat er dan mensen zijn die misschien niet overleven omdat ik geen donor ben en mijn gezonde organen verloren gaan. Maar het is wel mijn lichaam en dus mijn keuze. Wie ben jij dan om mij egoïstisch te noemen?

    Ik hoop dat het helemaal goed komt met hem en dat hij goede hulp krijgt.


    From these ashes, I will rise

    Je bent pas egoïstisch als je mensen tot zelfmoord drijft.

    QueenOfHell schreef:
    Hopelijk komt het goed hem en krijg goede hulp.
    Ik vind zelfmoord ver van egoïstisch. Die mensen leven gewoon in zoveel pijn dat ze gewoon niet meer veder willen leven. Ik weet niet hoe mensen denken voordat ze zelfmoord plegen, maar ik weet wel hoe het voelt om elke dag in pijn te leven. Het gevoel te hebben dat niemand je mag en je nooit meer je bed uit wilt komen.


    Ja precies, iedereen heeft nare gevoelens waarmee je het liefst voor altijd wilt slapen. Maar als je deze gevoelens zo extreem hebt dat je werkelijk geen uitweg ziet, heb ik er gemixte gevoelens over. Ik weet het niet, ik zal zoiets pas weten als ik het zelf meemaak, denk ik.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Sofinite schreef:
    Ik snap niet hoe je dat egoïstisch kunt vinden, alsof diegene die zelfmoord (probeert) te plegen niet weet dat hij mensen daarmee pijn gaat doen, want natuurlijk weet hij dat. Zelfmoord plegen is niet iets wat je doet als je vriendje/vriendin het uitgemaakt heeft, je hond dood is of iets anders, die mensen die dat doen denken er echt lang genoeg aan om te weten dat het de enige oplossing is. Als je zo diep zit dan weet je dat je mensen ermee kwetst maar je denkt wel dat het beter is zo. Ik vind het egoïstisch dat je het egoïstisch vind want je hebt waarschijnlijk geen idee hoe die mensen zich voelen als ze het doen. En ja, ik heb het meegemaakt bij drie vrienden van mij en ik heb zelf ook al twee keer in het ziekenhuis gelegen daardoor en ik heb ook wat mensen moeten troosten.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Sofinite schreef:
    (...)

    Maar hij heeft het toch niet opzettelijk gedaan? Hij wilde toch niet dood? :l

    Nee. Maar doordat hij aan de alcohol én de drugs zat, heeft dat tot uiteindelijk zijn dood betekent.
    Het kan zo zijn dat voor zijn carrière begon, dat hij bijna een overdosis nam en dus bijna zelfmoord pleegde.
    Maar ik weet hier niet het fijne vanaf.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    mensen die zelfmoord plegen zien het niet echt meer zitten, ik zelf heb dat nog nooit gedaan. Maar ik had een oom nooit gekend of nou ja hij kende mij wel maar ik was toen bijna 1 jaar, en die heeft ook zelfmoord gepleegd, Je weet het nooit wat er in die gedachte aan de gang is.
    Het is niet de bedoeling om mensen te kwetsen ermee, maar ze kunnen het niet meer aan of zien het niet meer zitten.
    Ik vind het harstikke goed en erg lief dat je voor haar bent, maar ja je weet ook nooit wat er aan de hand is met die persoon, ze kunnen goed de schijn houden.
    Helaas kunnen we geen gedachte lezen waarom ie het gedaan heeft.

    Sterkte ermee voor je vriendin of de zus van je vriendin.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2013 - 22:09 ]


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Als je me een jaar geleden die vraag zou stellen zou ik zeggen: yes, ik vind het egoistisch.
    Maar nu, after all that's happened, kan ik zeggen dat er mensen zijn die zelfmoord (proberen te) plegen niet zozeer omdat ze dood willen, maar omdat ze niet meer weten hoe ze moeten leven.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind het een heftige situatie, nou maar hopen dat hij snel weer op mag knappen en beter mag worden (:
    Tja, ik vind het egoïstisch als mensen voor een trein springen. Het is natuurlijk erg voor de mensen die het doen, maar die voelen er daarna niks meer van. De treinmachinisten en omstanders houden er trauma's aan over die de rest van hun leven kunnen beïnvloeden. Daar neem ik natuurlijk niet mee weg dat zelfmoord gewoon erg is.


    26 - 02 - '16

    Thysia schreef:
    Je bent pas egoïstisch als je mensen tot zelfmoord drijft.


    That's true indeed.
    Of mensen zo erg de grond intrappen tot ze geen andere optie meer zien.


    26 - 02 - '16

    fallenbadass schreef:
    Gelukkig dat hij niet meer in levensgevaar verkeerd! Wat ontzettend sneu nieuws, vooral voor dat meisje. Hoop dat alles goed komt en dat hij de hulp krijgt die hij nodig heeft, want 't is duidelijk dat hij hulp nodig heeft.

    Op de vraag wat ik ervan vind als iemand een poging doet, zal ik maar geen antwoord geven en ik zal ook maar niet op jouw antwoord ingaan want ik kan er ontzettend pissig om worden als mensen zeggen dat zoiets egoïstisch is.
    Op je andere vraag; ja, ik heb dat wel eens meegemaakt, meerdere keren.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het is goed dat je er bent voor haar.
    Op je vraag; Egoïstisch kan ik het niet noemen. Ik zou het eerder een kreet om hulp noemen.Ik ken een paar mensen die met de gedachtes zaten en eerlijk heb ik er ook een paar keer op het punt te staa nvoor overdosis of andere shit. Als je niet het gevoel hebt dat iemand iets om je geeft en je voelt je al klote als er dan niemand bij je is tsja dan kan dat snel gaan


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hashirama schreef:
    Als je me een jaar geleden die vraag zou stellen zou ik zeggen: yes, ik vind het egoistisch.
    Maar nu, after all that's happened, kan ik zeggen dat er mensen zijn die zelfmoord (proberen te) plegen niet zozeer omdat ze dood willen, maar omdat ze niet meer weten hoe ze moeten leven.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Zelfmoord is niet egoïstisch. Als je overdois neemt of andere dingen doet besef je dat je niet meer wilt leven, vanwege de pijn die andere mensen je veroorzaken, want de meeste mensen die zelfmoord plegen is eigenlijk aangezet door andere mensen. De mensen die gepest zijn, buitengesloten en allemaal dat soort dingen, of door de crisis. Je laat mensen achter, maar op dat moment denk je soms aan je zelf en soms besluit je alsnog door te leven.

    xGREENLEAF schreef:
    (...)

    Ik vind het egoistisch omdat je WEET dat je mensen pijn gaat doen. En het dan alsnog doen. Ik heb het zelf ook heel vaak meegemaakt. Als je echt niemand meer hebt en niks anders kunt, mogen ze het van mij doen. Maar neit voor de trein of wat, want dan heeft die arme machinist er weer last van..
    Ma ik snap ook dat die mensen ECHT geen andere uitgang meer weten, echt wel.


    Dat weet je verdomme niet. Mijn beste vriendin heeft meerdere malen geprobeerd. We hebben haar zoveel keren gezegd dat we van haar houden en dat we haar niet kwijt willen. We hebben haar uitdrukkelijk gezegd dat het ons vreselijk veel pijn zou doen als het haar lukte maar dat klopte gewoon niet in haar hoofd. In haar hoofd zeiden we dat alleen maar omdat het moest, uit schuldgevoel, uit weetikveelwat. Ze was ervan overtuigd dat we er wel oveheen zouden geraken, dat niemand haar graag zag. Het is verdomme niet egoïstisch en mensen moeten stoppen met dat te zeggen. Je beslist niet van de ene op de andere dag dat je wil stoppen met leven, het kost meer moeite dan je denkt om die slagader door te snijden of om dat geweer tegen je hoofd te zetten of om die ene stap van een brug of voor een trein te zetten. Tegen dat je zover bent, zit je er al zo diep in dat je nog amper geholpen kan worden. Zwijg over dingen waar je niets van afweet want wat je zegt is niets meer dan pure onzin.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Als ik eerlijk ben dan vind ik die uitspraak van jou heel naïef. Mensen die zelfmoord plegen doen dat omdat ze geen andere uitweg zien.
    De enige egoïsten zijn wij, degenen die achterblijven, omdat we die personen ondanks hun leed bij ons willen houden.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.