• Vreselijk seksistisch en zelfs een beetje homofobisch dus. Eerst was er die Snickers reclame, en nu dit.
    Wat vinden jullie ervan?

    Hier is een link als je hem niet kan zien naar de video.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 15:26 ]

    Ik weet niet niet wat het probleem is hoor. Ik vind het geen reclame die seksistisch is, maar humor kan ik het ook niet noemen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Sim schreef:
    Ik weet niet niet wat het probleem is hoor. Ik vind het geen reclame die seksistisch is, maar humor kan ik het ook niet noemen.


    Het is body shaming. Alsof een vrouw haar 'vrouwelijkheid' verliest door haar benen niet te scheren/waxen/wat da spul ook is. Ook zegt het dat het mannen er af van schrikken als de benen van hun vriendin één dag niet geschoren heeft. Ik vind het gewoon belachelijk.

    Vandaag heb ik geleerd dat vrouwen geen haar hebben op hun ledematen en dat de die wezens met vetkussentjes op hun borstkas doch geen penis tussen hun benen die wel behaarde ledematen geen vrouwen zijn. K, valuable life lesson learned :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    DonnaNoble schreef:
    (...)

    Het is body shaming. Alsof een vrouw haar 'vrouwelijkheid' verliest door haar benen niet te scheren/waxen/wat da spul ook is. Ook zegt het dat het mannen er af van schrikken als de benen van hun vriendin één dag niet geschoren heeft. Ik vind het gewoon belachelijk.


    Andersom: De reclame zegt dat je je enkel vrouwelijk kunt voelen als je supergladde beentjes hebt. Het gaat niet eens om het verliezen van iets, het gaat om het krijgen van iets wat je anders blijkbaar niet hebt, lol


    quidquid excusatio prandium pro

    Dit is het enige filmpje op heel youtube dat hij weigert af te spelen bij mij :W


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Eh, ik kijk m later wel. No laptop.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou hier het liefst heel hard om lachen, niet omdat het grappig is, maar juist om hoe volkomen belachelijk het is. Het ergste is nog wel dat heel veel mensen dit waarschijnlijk een doodgewone reclame vinden. ><

    Zoals hierboven al gezegd wordt, het is body shaming in de waarste zin van het woord. Vrouwen hebben ook haar op allerlei plaatsen op hun lichaam; dat is heel normaal en volkomen natuurlijk. Als een partner daar zo erg van schrikt en dat zo vies vindt als die gast in de reclame, dan is het denk ik tijd om iemand te dumpen. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Seksistisch? Homofobisch? Overdrijven is ook een vak.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Occult schreef:
    Seksistisch? Homofobisch? Overdrijven is ook een vak.


    Ik snap nog hoe je het homofobische overdreven kan noemen, maar ik vind het zéker seksistisch. Dat er verwacht wordt van vrouwen om 24/7 haarloos te zijn, en van mannen het echt totaal niets uitmaakt, is geen gelijkheid. Er is een verschil tussen een voorkeur hebben aan 'haarloosheid' en aan vrouwen die zich niet willen scheren gewoon belachelijk maken met zo'n belachelijke advertenties.

    Ik kan 'm niet zieeen. :\

    Elvenking schreef:
    Ik kan 'm niet zieeen. :\


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Elvenking schreef:
    Ik kan 'm niet zieeen. :\


    Ik heb een link in de beginpost geplaatst, lukt het nu wel?

    DonnaNoble schreef:
    (...)

    Het is body shaming. Alsof een vrouw haar 'vrouwelijkheid' verliest door haar benen niet te scheren/waxen/wat da spul ook is. Ook zegt het dat het mannen er af van schrikken als de benen van hun vriendin één dag niet geschoren heeft. Ik vind het gewoon belachelijk.

    Pfff, zoals eerder gezegd: Overdrijven is ook een vak. Het is grappig bedoeld. Ik kan er wel de grap van inzien, het is alleen niet mijn humor. En trouwens, mijn benen zullen altijd gladder zijn dan die van mijn vriend, want die scheert nooit, en ik alleen in de winter niet/weinig. :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Sim schreef:
    (...)
    Pfff, zoals eerder gezegd: Overdrijven is ook een vak. Het is grappig bedoeld. Ik kan er wel de grap van inzien, het is alleen niet mijn humor. En trouwens, mijn benen zullen altijd gladder zijn dan die van mijn vriend, want die scheert nooit, en ik alleen in de winter niet/weinig. :Y)


    Ik denk dat er andere manieren zijn om humor in reclames te verwerken dan vrouwen te laten denken dat ze er als een harige man uitzien als ze zich een dag niet scheren. Sorry, maar ik zie er zelf de humor écht niet van in. En Veet heeft trouwens nog ergere reclames, zoals die ene waarbij een taxichauffeur niet zou stoppen omdat een vrouw okselhaar had? Het is dus niet gewoon één reclame.

    DonnaNoble schreef:
    (...)

    Ik denk dat er andere manieren zijn om humor in reclames te verwerken dan vrouwen te laten denken dat ze er als een harige man uitzien als ze zich een dag niet scheren. Sorry, maar ik zie er zelf de humor écht niet van in. En Veet heeft trouwens nog ergere reclames, zoals die ene waarbij een taxichauffeur niet zou stoppen omdat een vrouw okselhaar had? Het is dus niet gewoon één reclame.

    Volgens mij neem jij gewoon die reclame veel te serieus, maar dat kan aan mij liggen. Maar laat maar zitten, want we hebben een totaal andere visie erop. En om dan vervolgens telkens tegen elkaar hetzelfde te zeggen, heeft dan ook vrij weinig zin. ^^


    Deep inside, I've never felt alive