• Ik weet dat je vanaf je 16e zelf een afspraak kunt maken met een psycholoog, maar hiervan worden je ouders wel op de hoogte gebracht (en ze moeten meebetalen) omdat je nog minderjarig bent. Het probleem is alleen dat een vriend van mij graag naar een psycholoog of therapeut wil maar dan gegarandeerd zonder dat zijn ouders hierachter komen. Weet iemand of er bepaalde therapeuten zijn waarbij dit mogelijk is? Op school zijn deze er niet, alleen vertrouwenspersonen, maar daar heeft hij niks aan.. Ideeën?


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Kan het niet via dat vertrouwenspersoon geregeld worden? Ik weet dat dat bij mij op school wel kan...


    Happy Birthday my Potter!

    Ze kunnen hem eventueel wel doorverwijzen naar een psycholoog, maar dan worden ook meteen de ouders hiervan op de hoogte gebracht. Dit gebeurt niet zonder overleg..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Rivendell schreef:
    Ze kunnen hem eventueel wel doorverwijzen naar een psycholoog, maar dan worden ook meteen de ouders hiervan op de hoogte gebracht. Dit gebeurt niet zonder overleg..


    Hmmm, tja dan weet ik het ook niet. Je zou natuurlijk een psycholoog kunnen bellen en het beste ervan hopen, door hem de situatie uit te leggen?


    Happy Birthday my Potter!

    Misschien via de huisarts?


    The night is dark and full of terrors.

    Laat hem met zijn situatie naar de huisarts gaan, die weten het veel beter dan Quizlet.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Laat hem met zijn situatie naar de huisarts gaan, die weten het veel beter dan Quizlet.


    Het enige wat ik hieraan wil toevoegen is dat het je hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken. I'm sorry.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Nou. Volgens mij kan het niet zonder dat de ouders ervan weten. En zelfs al lukt het aanvankelijk dan nog komt het op de een of andere manier wel aan het licht.
    Beter is dat hij er eerlijk over is tegen zijn ouders dat hij met iemand wil praten, en eerlijk zegt dat hij het er met hen liever niet over heeft als dat zo is.
    Een psycholoog heeft zwijgplicht, dus hij mag er de ouders niet zomaar over vertellen. Als ik het goed heb, mag hij dat alleen als de ouders hem via het gerecht daartoe oproepen. En dan nog zijn er beperkingen aan wat hij mag vertellen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Nou. Volgens mij kan het niet zonder dat de ouders ervan weten. En zelfs al lukt het aanvankelijk dan nog komt het op de een of andere manier wel aan het licht.
    Beter is dat hij er eerlijk over is tegen zijn ouders dat hij met iemand wil praten, en eerlijk zegt dat hij het er met hen liever niet over heeft als dat zo is.
    Een psycholoog heeft zwijgplicht, dus hij mag er de ouders niet zomaar over vertellen. Als ik het goed heb, mag hij dat alleen als de ouders hem via het gerecht daartoe oproepen. En dan nog zijn er beperkingen aan wat hij mag vertellen.


    Pretty much this. Ik geloof dat je tot je 18e dit sowieso niet kunt doen zonder je ouders er over te informeren. Ze kunnen het niet stoppen of wat dan ook, maar ze moeten er wel van weten. En daarnaast zal alles via de verzekering moeten, lijkt mij, dus zo krijgen die ouders het anders ook wel te weten. Gezien de verzekering veelal bij minderjarigen via de ouders loopt.

    Maar goed, het beste is, zoals Assassin zei, naar de huisarts gaan en daar informeren.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Theodora schreef:
    Nou. Volgens mij kan het niet zonder dat de ouders ervan weten. En zelfs al lukt het aanvankelijk dan nog komt het op de een of andere manier wel aan het licht.
    Beter is dat hij er eerlijk over is tegen zijn ouders dat hij met iemand wil praten, en eerlijk zegt dat hij het er met hen liever niet over heeft als dat zo is.
    Een psycholoog heeft zwijgplicht, dus hij mag er de ouders niet zomaar over vertellen. Als ik het goed heb, mag hij dat alleen als de ouders hem via het gerecht daartoe oproepen. En dan nog zijn er beperkingen aan wat hij mag vertellen.


    This^^


    -

    Theodora schreef:
    Nou. Volgens mij kan het niet zonder dat de ouders ervan weten. En zelfs al lukt het aanvankelijk dan nog komt het op de een of andere manier wel aan het licht.
    Beter is dat hij er eerlijk over is tegen zijn ouders dat hij met iemand wil praten, en eerlijk zegt dat hij het er met hen liever niet over heeft als dat zo is.
    Een psycholoog heeft zwijgplicht, dus hij mag er de ouders niet zomaar over vertellen. Als ik het goed heb, mag hij dat alleen als de ouders hem via het gerecht daartoe oproepen. En dan nog zijn er beperkingen aan wat hij mag vertellen.


    Dit.


    26 - 02 - '16

    Theodora schreef:
    Nou. Volgens mij kan het niet zonder dat de ouders ervan weten. En zelfs al lukt het aanvankelijk dan nog komt het op de een of andere manier wel aan het licht.
    Beter is dat hij er eerlijk over is tegen zijn ouders dat hij met iemand wil praten, en eerlijk zegt dat hij het er met hen liever niet over heeft als dat zo is.
    Een psycholoog heeft zwijgplicht, dus hij mag er de ouders niet zomaar over vertellen. Als ik het goed heb, mag hij dat alleen als de ouders hem via het gerecht daartoe oproepen. En dan nog zijn er beperkingen aan wat hij mag vertellen.


    Agree^^ + wij op Q zijn ook geen experts (;


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Yoda schreef:
    (...)

    Pretty much this. Ik geloof dat je tot je 18e dit sowieso niet kunt doen zonder je ouders er over te informeren. Ze kunnen het niet stoppen of wat dan ook, maar ze moeten er wel van weten. En daarnaast zal alles via de verzekering moeten, lijkt mij, dus zo krijgen die ouders het anders ook wel te weten. Gezien de verzekering veelal bij minderjarigen via de ouders loopt.

    Maar goed, het beste is, zoals Assassin zei, naar de huisarts gaan en daar informeren.


    Voor de wet ben je wat dit betreft vanaf je 16e volwassen. Dat betekent dat een 16 jarige naar de huisarts mag stappen voor de pil/therapie/kuurtje tegen gonorrhoe. Zonder toestemming van de patient mag de huisarts dit niet doorgeven aan zijn of haar ouders. Je hebt dan ook geen toestemming meer nodig van de ouders

    Natuurlijk komen er ook verzekeringen bij en betaling en al die andere dingen, en hoe je die oplost weet ik niet.


    quidquid excusatio prandium pro