• Voor deze zomervakantie kreeg ik de opdracht van school, om een opdracht te verzinnen én deze te maken. (Yeah I know.)

    De opdracht moet gedaan worden met een historische film, zoals iets met Julius Caesar (even flauw voorbeeld) en dan moet ik er dus opdrachten bij gaan verzinnen, om te kijken of de historische feiten en dergelijke kloppen/overeen komen met de werkelijkheid.

    Heeft iemand hiervoor een goede film en/of misschien goede opdrachten? (: Cuz I'm kinda desperate, geschiedenis is niet mijn beste vak en ik ga naar mijn eaxmenjaar, dus ik moet een goed punt halen.


    - Schindler's List
    - Das Leben der Anderen
    - Stalingrad
    - der untergang

    [ bericht aangepast op 15 aug 2013 - 16:12 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    ^
    Als je wilt wil ik er wel een paar uitzoeken, ik heb al honderden oorlogfilms gezien:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    De Tweeling (een serie) en haar naam was Sarah :Y)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    The boy in the striped pyjama's?


    Your make-up is terrible

    The scarlet pimpernel.
    Gaat over de Franse Revolutie en staat volledig op youtube ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Hatsumomo schreef:
    The boy in the striped pyjama's?


    Neh, daarbij moest ik huilen :p En heb hem al twee keer gezien, not gonna watch it again.

    Haar naam was Sarah vond ik ook pittig saai.

    Er moet wel genoeg historisch materiaal in de film zitten, "Haar naam was Sarah" is namelijk mwah.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hatsumomo schreef:
    The boy in the striped pyjama's?


    Die is echt goed! Al drie keer gezien.


    Queer zijn is gewoon alles

    Die Welle.


    ars moriendi

    Ik heb dat gedaan met The Duchess. Over die film staan ook veel historische feiten en fouten op internet vermeld.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Memoires of a Geisha.
    Oorlogswinter
    Zwartboek
    Oeroeg


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mebarak schreef:
    Ik heb dat gedaan met The Duchess. Over die film staan ook veel historische feiten en fouten op internet vermeld.


    Kijk, das goed nieuws!! (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb laatst nog King Arthur gezien op tv.
    Misschien kun je iets met de realiteit van de film en de werkelijkheid?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Les miserables, The Great Gatsby -ik weet niet of die nou wel of niet waar gebeurd is-
    Voor de rest zal ik het even niet weten.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Kijk, das goed nieuws!! (:


    Als je zoekt op 'Historical facts the duchess' hoef je de film niet eens meer te kijken. Misschien heb ik mijn bronnen zelfs nog in een documentje staan.

    Edit: Je kan ook Kingdom of Heaven doen. Daar is ook zat over te vinden wat niet klopt.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2013 - 17:28 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Asterix en Obelix :P
    Ehm... Gladiator of The Help maybe?


    -

    Stalingrad is leuk! Ofja.. Goed.