• * Cover is a courtesy of Fauxlivia

    Beste poëten van Quizlet! Hierbij roep ik jullie op om te verzamelen in dit topic en alles grondig door te lezen. Ik organiseer namelijk een dichtwedstrijd en gezien alle regels van deze wedstrijd redelijk simpel en duidelijk zijn, zullen alle vragen hoogstwaarschijnlijk in de beginpost behandeld worden.

    Algemene regels
    - De huisregels van Quizlet.nl gelden. Maar voor de zekerheid zal ik nog wat specifiekere punten noemen.
    - Plagiaat is uit den boze. Ik zal elk gedicht persoonlijk controleren op plagiaat.
    - Het is toegestaan opbouwende kritiek op andermans werk te geven. Het is echter niet toegestaan andermans werk af te kraken of te beledigen.
    - Denk goed na of je tijd hebt voor deze wedstrijd. Ik zal meer dan genoeg tijd geven om een gedicht te schrijven en ook uitstel is te krijgen, maar ik wil deelnemers die de tijd en motivatie hebben om tot het einde door te gaan. Halverwege stoppen zou ik zeer zonde vinden.

    Wedstrijdregels
    - De toegestane talen zijn Engels en Nederlands. Ik zal daarbij niemand dwingen om in één specifieke taal te dichten.
    - Je zult 10 dagen krijgen om een opdracht te maken en in te leveren (behalve bij de eerste ronde, maar daar straks wat over). Uitstel is mogelijk! Als je 24 uur van tevoren uitstel vraagt, kun je 4 dagen krijgen. Als je uitstel vraagt op de dag van inlevering, kun je er 2 krijgen. Mist je een goede reden hebt, natuurlijk.
    - Uitstel vragen kan in het topic of via pb.
    - Ik ben geen gigantische muggenzifter qua inleveren. Als je enkele minuten te laat bent, zal ik je niet opeten.
    - Inleveren heb ik het liefst via pb én in het topic. Geef in de pb als onderwerpsregel ‘Opdracht 1/2/3/4 – Dichtwedstrijd – username’.
    - Naamswijzigingen doorgeven in het topic graag.

    Beoordelingen
    - Ik zal op de volgende punten beoordelen:
          - Spelling en grammatica
          - Metrum/ritme/vorm. Dit betekent niet dat je een rijmschema moet hebben of dat ik je af ga rekenen op het niet hebben van gelijke lettergrepen. Ik beoordeel hier over hoe vloeiend je gedicht is en of alles bij elkaar past.
          - Creativiteit
          - Opdrachtspecificatie
          - Inhoud. Let op: dit betekent niet dat ik een uitleg behoef bij je gedicht. Mocht je het willen geven, dan mag het, maar het is zeker niet verplicht. Stiekem vind ik het fijner zelf een betekenis aan een gedicht te geven.
    Voor elk van deze individuele punten, kunnen 20 punten toegekend worden. In totaal kun je dus 100 punten krijgen, die je moet delen door 10 voor je cijfer.
    - Ik zal proberen de beoordelingen te geven voor de nieuwe opdracht.
    - Je moet tegen kritiek kunnen in deze wedstrijd. Ik zal niemand afkraken en ik zal ook niet gemeen zijn, dat beloof ik. Maar ik zal wel eerlijk zijn en je proberen verbeterpunten aan te rijken. Als je het niet eens bent met je beoordeling, stuur je me hier een privébericht over. Ik bijt niet en ik zal niet boos worden. Ik zal je opmerkingen in overweging nemen en desnoods te cijfer aanpassen, mocht ik dit noodzakelijk vinden.

    Deelnemers & Opdrachten
    - De eerste ronde is een voorronde. Iedereen die wil, mag de opdracht maken en inleveren. Ik zal elke opdracht nakijken en er een korte beoordeling over schrijven. De top 10 (of 12, ligt aan de cijfers) zullen doorgaan naar de ‘echte’ wedstrijd. Vanaf dat punt zal er niemand meer afvallen.
    - De opdrachten zijn divers en vrij voor interpretatie.
    - Er zullen 4 tot 5 opdrachten komen.


    - Finley - Voorronde
    - Irvine - Voorronde
    - NightVale Voorronde
    - Quatorze Voorronde
    - Flannery Voorronde
    - Ellery Voorronde
    - Allunga Voorronde
    - TheScientist Voorronde
    - Tuala Voorronde
    - Incedunt Voorronde
    - xBoselfje Voorronde
    - ForeverWolf Voorronde
    - Father Voorronde
    - Scandal Voorronde
    - Remain Voorronde
    - Bollenhans1 Voorronde
    - Junns Voorronde
    'Spek- en bonen' deelnemers:
    - Merrow Voorronde



    Voorronde:

    De voorronde zal bestaan uit het schrijven van een gedicht, waarbij je gebruikt maakt van een woordenbank. Een woordenbank is een lijst van willekeurige woorden, waarvan je sommigen in je gedicht zal moeten gebruiken. In dit geval zul je er 5 in je gedicht moeten gebruiken. Meer mag uiteraard, maar zal geen verschil maken voor de puntentelling. Voor zowel Engels als Nederlands bestaat er een woordenbank, maar de woorden voor beiden zullen verschillen. Je mag de woorden zélf uit de lijst kiezen en verder zijn er geen restricties. Let wel op dat woorden uit de Nederlandse lijst niet meetellen in een Engels gedicht en vice versa.

    Nederlandse woordenbank: Schaduw, elixer, droom, vederen, kooi, appelblauwzeegroen, horizon, illusie, karma, lelie, kwalijk, liefde, origineel, sarcasme, zoenen, hoop, geloof, drama, goud, man.

    Engelse woordenbank: Freak, illusion, memoires, brood, demure, dulcet, ethereal, epiphany, pretty, harbinger, labyrinth, lagoon, easy, relevant, girl, boy, melody, ripple, dawn, eclipse.

    Inleveren: 7 september 23:59
    Uitstel: Niet mogelijk.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 20:35 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 9 sep 2013 - 11:13 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    ForeverWolf went back to Wolfheart.:Y)


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Lukt het een beetje Yoda? En hoe was het bij Alwin?
    -stiekeme bump-


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ben er druk mee bezig, maar mijn laptop begaf het. En gezien dat ding besloot dat documentherstel niet nodig was, ben ik een behoorlijk deel van de beoordelingen kwijt. Wat niet leuk is als je ongeveer 3/400 woorden per beoordeling hebt D: Maar goed, ik ben me er langzaam weer doorheen aan het werken. Morgen ben ik echter de hele dag bezig met mijn kamer herinrichten, wat betekent alles inpakken, bed uit elkaar halen, verven, kasten verslepen en nieuw bed in elkaar zetten, dus dan heb ik alleen de avond. Ik probeer echt zo snel mogelijk alles af te hebben, sorry.

    Bij Alwin was het heel leuk :Y) Alan Wake + Outlast + Amnesia: machine for pigs = win.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Ik ben er druk mee bezig, maar mijn laptop begaf het. En gezien dat ding besloot dat documentherstel niet nodig was, ben ik een behoorlijk deel van de beoordelingen kwijt. Wat niet leuk is als je ongeveer 3/400 woorden per beoordeling hebt D: Maar goed, ik ben me er langzaam weer doorheen aan het werken. Morgen ben ik echter de hele dag bezig met mijn kamer herinrichten, wat betekent alles inpakken, bed uit elkaar halen, verven, kasten verslepen en nieuw bed in elkaar zetten, dus dan heb ik alleen de avond. Ik probeer echt zo snel mogelijk alles af te hebben, sorry.

    Bij Alwin was het heel leuk :Y) Alan Wake + Outlast + Amnesia: machine for pigs = win.

    I see. Dat is echt vervelend zeg! Heel veel succes morgen en take your time :3

    Oh god, Alan Wake was horrible. Ik ging dat 's avonds, alleen, bij mijn vader spelen die toen nog op een boerderij woonde. Oftewel er was niemand in de wijde omgeving. Ik kon amper slapen T_T


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Alan Wake lijkt me echt awesome, alleen al om dit nummer


    i put the fun in funeral

    Remain schreef:
    Alan Wake lijkt me echt awesome, alleen al om dit nummer


    Alan Wake had inderdaad echt heel wat vette soundtracks en die is inderdaad echt vet. Het leukste van het spel vind ik toch wel dat ze voor de bands die genoemd werden in het spel, ook echt liedjes hebben geschreven en gemaakt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Neem je tijd :) zoiets neemt altijd meer tijd in dan je verwacht en wij hebben geduld :p of dat probeer ik toch .... ben stiekem echt ongeloofelijk nieuwsgierig xO


    maar succes en neem de tijd .. Cx


    after the falling rain the world will shine again ! be happy good times will come !

    Neem je tijd.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Quatorze schreef:
    Neem je tijd.

    + Ellery -> Rhiine


    -

    Als het niet snel genoeg gaat, dan weet ik je te vinden Sam :Y)


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Irvine schreef:
    Als het niet snel genoeg gaat, dan weet ik je te vinden Sam :Y)


    Wij allemaal (duivel)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    (...)

    Wij allemaal (duivel)


    Ik woon in dezelfde plaats als Sam (krul) vandaar! Ik weet waar we dan heen moeten!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Irvine schreef:
    (...)

    Ik woon in dezelfde plaats als Sam (krul) vandaar! Ik weet waar we dan heen moeten!


    I have her address and I will barricade the door and defend her from you lovely but impatient people. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik bump dit toch maar weer eens.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Sorry dat ik zolang niet van me heb laten horen. Ik ga momenteel onverwachts door een hele moeilijke periode. We zijn het huis helemaal op zijn kop aan het halen en dat brengt herinneringen met zich mee. Waarvan sommige heel pijnlijk zijn, andere heel verwarrend en andere vrolijk. Ik ben hierdoor enigszins mentaal en emotioneel uitgeput en hierdoor wil niks momenteel lukken. Ik word gedwongen met dingen geconfronteerd waar ik eigenlijk niet klaar voor ben om mee geconfronteerd te worden en het gaat in een rap tempo. Ik ben me met heel veel pijn en moeite door de gedichten aan het worstelen, maar het gaat traag en ik heb het concentratievermogen van een erwt. Ik ben er zeer zeker mee bezig, maar het gaat helaas onverwacht niet zoals ik het had gewild. Wat me mateloos frustreert, maar het kan helaas niet anders..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.