• Ik ben ruim drie weken geleden begonnen met hardlopen. Dit omdat ik, al sinds jonge leeftijd nogal moeite heb met mijn gewicht. Nu is het de laatste jaren zó uit de hand gelopen dat ik nu aan obesitas 'lijd'. Ik ben klaar met excuses over sporten en eten, en ben gemotiveerd nu aan een gezonde levensstijl te beginnen.
    Omdat ik me echter schaam om naar de sportschool te gaan, en geen geld heb voor duur apparatuur heb ik besloten te gaan hardlopen/fietsen. Ik doe dit nu gemiddeld vier keer per week, en ik moet zeggen dat het beter gaat dan verwacht.
    Ik heb alleen enorm last van mijn ademhaling, ik merk dat mijn lichaam het redelijk red maar na drie minuten joggen lukt het niet en moet ik pauzeren - dit is al een verbetering met het begin, aangezien ik na 30 seconden al bek af was. Nu vraag ik me af of ik oefeningen kan doen om dit te verbeteren.
    Please don't be too hard on me (:

    -ik zet geen stap meer in de sportschool nadat ik door de eigenaresse keihard ben uitgelachen, en de veel te strakke figuren me lachend nakeken.
    - hulp van mijn dokter hoef ik ook niet te verwachten, de man behandeld me als een stuk vuil en aangezien ik in een klein dorp woon en geen auto tot beschikking heb kan ik niet makkelijk overstappen.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Ik vind het echt heel goed van je! Maar het is heel erg normaal dat je zoveel last heb van je ademhaling na 3 minuten. Je longen moeten er gewoon aan wennen. Zorg in ieder geval dat je niet te oppervlakkig adem gaat halen en diep inhaleert. Ik heb het zelf ook nog hoor, hoewel ik wel merk dat het steeds beter gaat en het nu eerder mijn benen zijn die opgeven dan mijn ademhaling.


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    Ik vind het echt heel goed van je! Maar het is heel erg normaal dat je zoveel last heb van je ademhaling na 3 minuten. Je longen moeten er gewoon aan wennen. Zorg in ieder geval dat je niet te oppervlakkig adem gaat halen en diep inhaleert. Ik heb het zelf ook nog hoor, hoewel ik wel merk dat het steeds beter gaat en het nu eerder mijn benen zijn die opgeven dan mijn ademhaling.


    Dit precies:)
    Good luck


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben deze vakantie ook begonnen met hardlopen, maar dan omdat ik misschien bij de politie wil en je dan zo'n conditie test moet doen en ik daar dus echt niet op wil zakken. Ik heb dus geen ervaring met een echt slechte conditie, maar ik denk dat het echt gewoon een kwestie van opbouwen is. Verder is het wel makkelijker om een bepaald ritme aan te houden tijdens het lopen met ademhaling. Dan krijg je sowieso minder snel last van je zij en dergelijke. Misschien maakt dat het er iets beter op?

    Ik vind het trouwens wel top dat je dit doet! (Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Een vriendin en ik lopen ook vaak hard, ze is er best goed in en ik doe altijd mee voor de lol. Je moet goed in en uit ademenen(Zuig zeg maar veel lucht in je longen en blaas dat weer rustig uit). Verder heb ik niet veel tips. Maar ik vind het wel goed dat je dit doet(Y)


    Doe eens gek, en maak je eigen sprookje!

    Wat gemeen van die eigenaresse zeg. Ik zal maar gewoon lopen en niet opeens als een gek aan sport gaan doen.


    -

    Je hebt echt een hoop narigheid over je heen gehad, respect dat je er zo mee omgaat.

    Er zijn wel veel oefeningen en technieken, maar een zware ademhaling heeft ook met je conditie te maken. Het helpt om via je buik adem te halen in plaats van je borstkas, maar dit is vrij moeilijk aan te leren. Verder alleen het gebruikelijke; rug recht, neus in, mond uit. Succes!


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Wat ademhaling betreft, heb ik altijd geleerd dat je het best kunt inademen door je neus en uitademen door je mond. Dat is even wennen en in het begin moet je dat heel bewust doen, maar uiteindelijk werkt het wel. En verder kun je met hardlopen het best een stukje rennen, even rustig lopen en weer een stukje rennen. Ga niet zo lang rennen dat je moet stilstaan of moet gaan zitten als je stopt. Zoek voor jezelf een grens waarbij je in een rustig tempo door kunt lopen en even later weer een stukje verder kunt rennen. En probeer die grens steeds iets verder te krijgen als het goed gaat.
    Super dat je dat doet! Ik vind nooit motivatie om alleen te gaan hardlopen. Veel succes! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Goed van je.=) Ik ben al eerder afgevallen en ben nu weer de helft bij gekomen *sights*, dus nu ben ik er eindelijk aan toe om mijn levenstijl aan te passen, meer fruit, minder fastfood en nog meer beweging.


    You were born original, don't die as a copy.

    Bedankt iedereen, ik waardeer het echt heel erg c: Ik zal morgen de tips toepassen en kijken of het wat beter gaat.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Whitmore schreef:
    Wat ademhaling betreft, heb ik altijd geleerd dat je het best kunt inademen door je neus en uitademen door je mond. Dat is even wennen en in het begin moet je dat heel bewust doen, maar uiteindelijk werkt het wel. En verder kun je met hardlopen het best een stukje rennen, even rustig lopen en weer een stukje rennen. Ga niet zo lang rennen dat je moet stilstaan of moet gaan zitten als je stopt. Zoek voor jezelf een grens waarbij je in een rustig tempo door kunt lopen en even later weer een stukje verder kunt rennen. En probeer die grens steeds iets verder te krijgen als het goed gaat.
    Super dat je dat doet! Ik vind nooit motivatie om alleen te gaan hardlopen. Veel succes! (:


    Dit + superveel succes ermee! Ik vind het echt goed van je :'D.

    Wat bij mij helpt is doelen stellen. Dan denk je bijvoorbeeld voor jezelf: ik ren tot die brug en dan mag ik lopen. Daardoor zet ik altijd door en ben ik ook nog eens trots op mezelf. Misschien helpt dat?


    Take risks and conquer your fears.

    Whitmore schreef:
    Wat ademhaling betreft, heb ik altijd geleerd dat je het best kunt inademen door je neus en uitademen door je mond. Dat is even wennen en in het begin moet je dat heel bewust doen, maar uiteindelijk werkt het wel. En verder kun je met hardlopen het best een stukje rennen, even rustig lopen en weer een stukje rennen. Ga niet zo lang rennen dat je moet stilstaan of moet gaan zitten als je stopt. Zoek voor jezelf een grens waarbij je in een rustig tempo door kunt lopen en even later weer een stukje verder kunt rennen. En probeer die grens steeds iets verder te krijgen als het goed gaat.
    Super dat je dat doet! Ik vind nooit motivatie om alleen te gaan hardlopen. Veel succes! (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het is vrij normaal dat je na drie minuten al na buiten adem bent als je net begint. Dat gaat vast beter na een tijdje. Ik doe zelf ook aan atletiek, toen ik net begon kon ik het niet zo lang volhouden, nu wel een uur.
    Het is trouwens heel goed dat je dit doet! Probeer anders steeds 3 minuten te rennen en dertig sec (of anders 1 minuut) te wandelen. Veel succes!


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Zoek op internet, zoek een hardloop schema. Als je gaat hardlopen hoef je niet meteen 10 minuten door te rennen. Nee, juist rustig aan doen. Bijv 1 min rennen, 1 min lopen. Dat nog een keer en dan 2 min rennen, 2 min lopen. Kijk hoeveel je zelf aankan, tot hoever je komt. En neem vooral die stops, maar niet té lang. Er staan op internet wel meer van dat soort schema's maar bij inkomen moet je vooral je eigen tempo aan nemen.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Wat supergoed van je dit doet! Ik ben zelf ook pas weer begonnen om wat conditie op te bouwen, maar ik heb niet veel tips die nog niet door anderen zijn gegeven. Met rennen is het trouwens wel goed om naar voren te blijven kijken. Door naar beneden te kijken, druk je je luchtpijp een beetje weg waardoor ademhalen iets zwaarder wordt.


    From these ashes, I will rise