• * Cover is a courtesy of Fauxlivia

    Beste poëten van Quizlet! Hierbij roep ik jullie op om te verzamelen in dit topic en alles grondig door te lezen. Ik organiseer namelijk een dichtwedstrijd en gezien alle regels van deze wedstrijd redelijk simpel en duidelijk zijn, zullen alle vragen hoogstwaarschijnlijk in de beginpost behandeld worden.

    Algemene regels
    - De huisregels van Quizlet.nl gelden. Maar voor de zekerheid zal ik nog wat specifiekere punten noemen.
    - Plagiaat is uit den boze. Ik zal elk gedicht persoonlijk controleren op plagiaat.
    - Het is toegestaan opbouwende kritiek op andermans werk te geven. Het is echter niet toegestaan andermans werk af te kraken of te beledigen.
    - Denk goed na of je tijd hebt voor deze wedstrijd. Ik zal meer dan genoeg tijd geven om een gedicht te schrijven en ook uitstel is te krijgen, maar ik wil deelnemers die de tijd en motivatie hebben om tot het einde door te gaan. Halverwege stoppen zou ik zeer zonde vinden.

    Wedstrijdregels
    - De toegestane talen zijn Engels en Nederlands. Ik zal daarbij niemand dwingen om in één specifieke taal te dichten.
    - Je zult 10 dagen krijgen om een opdracht te maken en in te leveren (behalve bij de eerste ronde, maar daar straks wat over). Uitstel is mogelijk! Als je 24 uur van tevoren uitstel vraagt, kun je 4 dagen krijgen. Als je uitstel vraagt op de dag van inlevering, kun je er 2 krijgen. Mist je een goede reden hebt, natuurlijk.
    - Uitstel vragen kan in het topic of via pb.
    - Ik ben geen gigantische muggenzifter qua inleveren. Als je enkele minuten te laat bent, zal ik je niet opeten.
    - Inleveren heb ik het liefst via pb én in het topic. Geef in de pb als onderwerpsregel ‘Opdracht 1/2/3/4 – Dichtwedstrijd – username’.
    - Naamswijzigingen doorgeven in het topic graag.

    Beoordelingen
    - Ik zal op de volgende punten beoordelen:
          - Spelling en grammatica
          - Metrum/ritme/vorm. Dit betekent niet dat je een rijmschema moet hebben of dat ik je af ga rekenen op het niet hebben van gelijke lettergrepen. Ik beoordeel hier over hoe vloeiend je gedicht is en of alles bij elkaar past.
          - Creativiteit
          - Opdrachtspecificatie
          - Inhoud. Let op: dit betekent niet dat ik een uitleg behoef bij je gedicht. Mocht je het willen geven, dan mag het, maar het is zeker niet verplicht. Stiekem vind ik het fijner zelf een betekenis aan een gedicht te geven.
    Voor elk van deze individuele punten, kunnen 20 punten toegekend worden. In totaal kun je dus 100 punten krijgen, die je moet delen door 10 voor je cijfer.
    - Ik zal proberen de beoordelingen te geven voor de nieuwe opdracht.
    - Je moet tegen kritiek kunnen in deze wedstrijd. Ik zal niemand afkraken en ik zal ook niet gemeen zijn, dat beloof ik. Maar ik zal wel eerlijk zijn en je proberen verbeterpunten aan te rijken. Als je het niet eens bent met je beoordeling, stuur je me hier een privébericht over. Ik bijt niet en ik zal niet boos worden. Ik zal je opmerkingen in overweging nemen en desnoods te cijfer aanpassen, mocht ik dit noodzakelijk vinden.

    Deelnemers & Opdrachten
    - De eerste ronde is een voorronde. Iedereen die wil, mag de opdracht maken en inleveren. Ik zal elke opdracht nakijken en er een korte beoordeling over schrijven. De top 10 (of 12, ligt aan de cijfers) zullen doorgaan naar de ‘echte’ wedstrijd. Vanaf dat punt zal er niemand meer afvallen.
    - De opdrachten zijn divers en vrij voor interpretatie.
    - Er zullen 4 tot 5 opdrachten komen.


    - Finley - Voorronde
    - Irvine - Voorronde
    - NightVale Voorronde
    - Quatorze Voorronde
    - Flannery Voorronde
    - Ellery Voorronde
    - Allunga Voorronde
    - TheScientist Voorronde
    - Tuala Voorronde
    - Incedunt Voorronde
    - xBoselfje Voorronde
    - ForeverWolf Voorronde
    - Father Voorronde
    - Scandal Voorronde
    - Remain Voorronde
    - Bollenhans1 Voorronde
    - Junns Voorronde
    'Spek- en bonen' deelnemers:
    - Merrow Voorronde



    Voorronde:

    De voorronde zal bestaan uit het schrijven van een gedicht, waarbij je gebruikt maakt van een woordenbank. Een woordenbank is een lijst van willekeurige woorden, waarvan je sommigen in je gedicht zal moeten gebruiken. In dit geval zul je er 5 in je gedicht moeten gebruiken. Meer mag uiteraard, maar zal geen verschil maken voor de puntentelling. Voor zowel Engels als Nederlands bestaat er een woordenbank, maar de woorden voor beiden zullen verschillen. Je mag de woorden zélf uit de lijst kiezen en verder zijn er geen restricties. Let wel op dat woorden uit de Nederlandse lijst niet meetellen in een Engels gedicht en vice versa.

    Nederlandse woordenbank: Schaduw, elixer, droom, vederen, kooi, appelblauwzeegroen, horizon, illusie, karma, lelie, kwalijk, liefde, origineel, sarcasme, zoenen, hoop, geloof, drama, goud, man.

    Engelse woordenbank: Freak, illusion, memoires, brood, demure, dulcet, ethereal, epiphany, pretty, harbinger, labyrinth, lagoon, easy, relevant, girl, boy, melody, ripple, dawn, eclipse.

    Inleveren: 7 september 23:59
    Uitstel: Niet mogelijk.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 20:35 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 9 sep 2013 - 11:13 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Escritura schreef:
    (...)

    Oh dear, you're not having a good day are you?

    Not really no. ;c Ik ben al blij dat alles binnen in mijn laptop nog goed is. Plakkerige toetsen en dat ik wat harder moet drukken vind ik een goede ruil daarvoor :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Nog een week!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    – Een, misschien domme, vraag; mag je de woorden verbuigen? –


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Loian > Quatorze.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Quatorze schreef:
    – Een, misschien domme, vraag; mag je de woorden verbuigen? –


    Nee, sorry. En ik zal je naam aanpassen (:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik ben bezig en het wordt of totaal flut of heel goed


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hm... Ik ga een gokje wagen. Count me in please!


    -

    Lonkend.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    [url=]http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=154974]A New Melody[/url]


    Having a birthday holiday to the Netherlands <3 So excited!! <3

    Hier is mijn inzending:
    Enunciated Thoughts


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Tayniss--> Ellery


    -

    Ik ga eerlijk zijn, en zeggen dat ik best trots ben op m'n inzending. Maar jullie zijn gewoon zoooveeel beter. Al is er wel één pluspunt. Yoda, die elke dichtwedstrijd waaran ze meedoet wint, kan niet meedoen. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Quatorze schreef:
    Ik ga eerlijk zijn, en zeggen dat ik best trots ben op m'n inzending. Maar jullie zijn gewoon zoooveeel beter. Al is er wel één pluspunt. Yoda, die elke dichtwedstrijd waaran ze meedoet wint, kan niet meedoen. :'D


    Ik kan het wel, maar mijn eigen gedichten beoordelen is zo oneerlijk voor jullie (cat)

    Dankjulliewel voor jullie inzendingen! ^^


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Ik kan het wel, maar mijn eigen gedichten beoordelen is zo oneerlijk voor jullie (cat)

    Dankjulliewel voor jullie inzendingen! ^^


    Dat is.. een feit. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28