• Het is 21 jaar later nadat Harry Potter Voldermort heeft verslagen. Iedereen leeft weer vredig. Zo krijgen Harry en Ginny drie kinderen, Albus, James en Lily. Deze gaan ook naar Hogwarts, samen met hun 9 neefjes en nichtjes. Het jaar lijkt rustig te verlopen, toch heeft iedereen zijn eigen problemen. Albus baalt er nog steeds ontzettend van dat hij in Zwadderich zit en dat hij maar niet beter word met zwerkbal.
    Er ontstaan liefdes, vriendschappen en vijanden. En natuurlijk is er weer een zwerkbalcompititie!

    Ik had een jaar geleden ook zo'n RPG, die helaas al vrij snel dood ging. Dus ik besloot om hem te vernieuwen.

    Rollen:

    Eerste jaar
    Hugo Wemel // -
    Lily Potter // Fortunatis
    Alexander Olgar Trädgårdsmästare // xBoselfje
    -
    -


    Tweede jaar
    Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Fred Wemel // Wunjo
    Melody Daisiree Williams // ginnypond
    -
    -


    Derde jaar
    Albus Potter // Wunjo
    Roos Wemel // xBoselfje
    Scorpius Malfidus // Valdez
    Milan Robbert Wood // Porseleintje
    -
    -


    Vierde jaar
    James Potter // JamesPotter
    Roxanne Wemel // Wunjo
    Mason Joe Stafler // Wunjo
    Eloise Clarette Dubois // Rider
    Maerwynn Sarah Dacre // BarnOwl
    Emma Anna Wood // Porseleintje


    Vijfde jaar
    Louis Wemel // -
    Molly Wemel // -
    Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Owl Margen // DePoepertjes
    Jared Colin Rhine // Lugano
    Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness


    Zesde jaar
    Domenique Wemel // DreamEater
    Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Drew Jay Quinn // Faisean
    Dawnelle Jay Quinn // Faisean
    Sadara Severus Sneep // Pwettyness


    Zevende jaar
    Victoire Wemel // Ellison
    Teddy Lupos // Edgar
    Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Catherine Gabriëlle Yorkwill // speechlesss
    Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // speechlesss
    Andreas Ramone Donovan // Edgar

    Nieuwe rollen mogen altijd! Vul dit even in en je krijgt van ons een samenvatting.


    Klassenoudste:
    Griffoendor
    Jongen:
    Meisje:

    Ravenklauw
    Jongen:
    Meisje: Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness

    Zwadderich
    Jongen: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Meisje:

    Huffelpuf
    Jongen: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Meisje: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // speechlesss


    Kleuren:
    Rood = Griffoendor
    Groen = Zwadderich
    Blauw = Ravenklauw
    Roze = Huffelpuf (omdat je geel niet zo goed kan zien.)


    Zelfbedachte personages mogen ook!

    Sorry dat de leeftijden in verhouding soms niet kloppen, maar zo zit iedereen te gelijk op Hogwarts

    Leraren
    Schoolhoofd: Embrico Portomeulis Stafler // Wunjo
    Toverdranken: Monarde Silliva Masquere // Pwettyness Afdelingshoofd Griffoendor
    Bezweringen:
    Gedaanteverwisseling: Gereserveerd // Ideas
    Verzorging van fabeldieren:
    Dreuzelkunde:
    Geschiedenis van de toverkunst: Cuthbert Kist // Dooddoenervo
    Kruidenkunde: Marcel Lubbermans // -
    Leer der oude runen:
    Verweer tegen de zwarte kunsten: Bradley Campbell // Dooddoenervo Afdelingshoofd Zwadderich
    Voorspellend rekenen:
    Waarzeggerij:
    Congiërge: Aris Plaetbek // IsA20
    Ziekenzaal: James Mikealson // Benzema


    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Aanvoerder: James Potter // JamesPotter

    Wachter: Mason Joe Stafler // Wunjo
    Zoeker: Eloise Clarette Dubois // Rider
    Jager: Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Jager: James Potter // JamesPotter
    Jager: Emma Anna Wood // Porseleintje
    Drijver: Domenique Wemel // DreamEater
    Drijver:


    Zwadderich
    Aanvoerder: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema

    Wachter: Gereserveerd // Faisean
    Zoeker: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Jager: Scorpius Malfidus // Valdez
    Jager: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Jager:
    Drijver: Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Drijver: Gereserveerd // Faisean


    Ravenklauw
    Aanvoerder: Catherine Gabriëlle Yorkwill // speechlesss

    Wachter:
    Zoeker: Fred Wemel // Wunjo
    Jager: Catherine Gabriëlle Yorkwill // speechlesss
    Jager: Victoire Wemel // Ellison
    Jager:
    Drijver: Jared Colin Rhine // Lugano
    Drijver:


    Huffelpuf
    Aanvoerder: Roxanne Wemel // Wunjo

    Wachter: Milan Robbert Wood // Porseleintje
    Zoeker: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Jager: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // speechlesss
    Jager:
    Jager:
    Drijver: Roxanne Wemel // Wunjo
    Drijver:

    Zo bepaal ik wie er wint:
    Ik kies van de twee teams die tegen elkaar spelen 1 of 2 mensen uit de online zijn, dan neem ik een getal in mijn hoofd onder de 10, en die mogen ze dan omstebeurt gaan raden in het praattopic.



    Stamboom:


    Als je het niet goed kan lezen druk dan op ctrl+ + om in te zoomen.

    En anders:
    Harry + Ginny= James, Albus en Lily.
    Hermelien + Ron= Roos en Hugo.
    Bill + Fleur= Victoire, Domenique en Louis.
    Percy + Audrey= Molly en Lucy.
    George + Angelique= Fred en Roxanne.
    Draco + Asteria = Scorpius.
    Tops + Remus= Teddy (woont/woonde bij de potters.)


    Regels
    * Maximaal 3 bekende personages per persoon. Zelfbedachte mag je zoveel je wilt als je ze maar niet verwaarloost.
    * Minimaal 90 woorden regels per post.
    * Alleen je eigen personage('s) besturen.
    * OOC tussen haakjes () [] {}
    * Schelden mag in IC maar hou het netjes.
    * Naamveranderingen graag doorgeven.
    * Reserveringen blijven 48 uur staan.
    * Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk wel.
    * 16 + mag, maar hou het netjes.
    * Geen Mary sue's of Gary sue's.
    * Zorg dat de leerlingen een beetje over de afdelingen verspreid worden, dus niet iedereen in Zwadderich.
    * Hou het realitisch.
    * Samenvattingen geven als daar om gevraagd word.
    * En de belangrijkste; heb plezier.


    Invullijstje


    Naam:
    Bijnaam:
    Rol:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Functie in het Zwerkbalteam (hoeft niet):
    Klassenoudste(ja of nee):
    Huisdier:
    Extra:


    Veel Plezier!

    Samenvatting:
    Iedereen is met zweinsteinexpres naar de koetsen gegaan. De koetsen zijn ondertussen aangekomen en iedereen zit klaar voor de speech van het schoolhoofd. Teddy en Victoire hebben ondertussen een diner met zijn tweeën in de kamer van hoge nood.


    praattopic
    Rollentopic

    TOPIC 2!!!

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 18:59 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    BarnOwl schreef:
    Maerwynn Dacre
    "Maerwynn, een beetje vriendelijk kan ook," zegt hij en ik glimlach even naar hem. "Daarbovenop ben ik van Slytherin, dat is geen reden om me op te eten dus." vervolgt hij.
    'Sorry Scorpius, ik schrok en dacht dat je een bloedverrader of een modderbloedje was.' Ik laat mijn blik over hem heen gaan.
    'En ik had nou net zo zin in een lekkere mensen hapje met de naam Scorpius Malfoy.' Ik grijns en por hem even in zijn zij.


    Scorpius Hyperion Malfoy

    Ze glimlacht als ze ziet wie ik ben. "Sorry Scorpius, ik schrok en dacht datje een bloedverrader of een modderbloedje was," zegt ze en neemt me in haar op. "En ik had nou net zo zin in een lekkere mensen hapje met de naam Scorpius Malfoy," zegt ze dan en ik trek mijn wenkbrauwen op, ik weet niet waarom ik het steeds doe, maar het is een tic denk ik. "Waar zie je me voor aan? Ik dacht dat ik zoveel op mijn vader leek? Daarnaast is het interessant? En ik zal mijn namen eens even waarmaken," zeg ik alsof ik net verandert was in de grootste babbelkous ooit. Maar ik meende het over die namen. Hun betekenis is vrij interessant en op sommige moment zelfs bedreigend. Scorpius was schorpioen in het latijn, Hyperion was de titaan van het licht en Malfoy... tja Malfoy is een naam met geschiedenis.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Maerwynn Dacre
    Scorpius trekt zijn wenkbrauw op en ik grijns iet wat gemeen. "Waar zie je me voor aan? Ik dacht dat ik zoveel op mijn vader leek? Daarnaast is het interessant? En ik zal mijn namen eens even waarmaken," zegt hij. 'Jou vader wist denk ik niet beter, en nou op het einde heeft hij niet tegen Potter en zijn vriendjes gevochten geloof ik.' Ik kijk even naar zijn haar en maak die met mijn hand een beetje in de war. 'En je kan toch wel tegen een geintje, ga je heus niet op eten.' even ben ik stil maar begin dan weer door te praten. 'En trouwens ook al lijk je op je vader, het hoeft niet te betekenen dat je hetzelfde bent als hem, que uiterlijk ben je vast ook wel ergens verschillend in.' en op een zacht fluistertoon vervolg ik. 'En beetje knap' en op weer een normale toon in de hoop dat hij die andere niet heeft gehoord zeg ik; 'En dat blond haar van jou staat je goed, dus je vader heeft zeker voordelen.'

    BarnOwl schreef:
    Maerwynn Dacre
    Scorpius trekt zijn wenkbrauw op en ik grijns iet wat gemeen. "Waar zie je me voor aan? Ik dacht dat ik zoveel op mijn vader leek? Daarnaast is het interessant? En ik zal mijn namen eens even waarmaken," zegt hij. 'Jou vader wist denk ik niet beter, en nou op het einde heeft hij niet tegen Potter en zijn vriendjes gevochten geloof ik.' Ik kijk even naar zijn haar en maak die met mijn hand een beetje in de war. 'En je kan toch wel tegen een geintje, ga je heus niet op eten.' even ben ik stil maar begin dan weer door te praten. 'En trouwens ook al lijk je op je vader, het hoeft niet te betekenen dat je hetzelfde bent als hem, que uiterlijk ben je vast ook wel ergens verschillend in.' en op een zacht fluistertoon vervolg ik. 'En beetje knap' en op weer een normale toon in de hoop dat hij die andere niet heeft gehoord zeg ik; 'En dat blond haar van jou staat je goed, dus je vader heeft zeker voordelen.'



    Scorpius Hyperion Malfoy

    "Nee dat deed hij niet, maar ik begrijp wat hij deed," zeg ik en schudt met mijn hoofd om mijn haar weer 'netjes' te leggen. Wat betekend warrig. "En natuurlijk kan ik tegen een geintje May. En inderdaad, mijn haar ligt anders," beaam ik. Ik doe het expres, het haar, ik wil niet lijken op het veel te jonge tweelingbroertje van mijn vader, dus kam ik het niet strak achterover. ik hoor haar vaag iets fluisteren dat op, 'En beetje knap', leek voor ze zegt dat blond me goed staat. Ik grijns en knipoog schalks, zoals ik van mezelf weet dat ik goed kan. Ondertussen is de trein in beweging gekomen. "Zullen we dan maar plaats gaan zoeken?"

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 22:06 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Maerwynn Dacre
    Ik grinnik even als hij schalks knipoogt en kijk even naar de landschappen die voorbij raast.
    "Zullen we dan maar plaats gaan zoeken?" zegt hij, en ik knik als ik nu voel dat mijn benen een beetje moe beginnen te worden van het staan.
    Het zal vast wel overal vol zijn maar ja dat lussen we wel op.' ik glimlach even en wil dan aanstalten maken om een coupe te zoeken waar we kunnen zitten.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 22:09 ]

    Fred
    'Oh hallo ik ben Catherine Yorkwill' zegt ze tegen mij. 'Dus je wilt zoeker worden? Dat komt goed uit onze zoeker is namelijk vorig jaar geslaagd. Ik denk dat ik een soort training ga opzetten en dan... oh sorry ik praat veel te snel. Laat ik beginnen bij het begin, ik ben de aanvoerder van de Ravenklauw zwerkbal team en ze hebben toevallig een zoeker nodig' ratelt ze. Ik knik opgewonden. 'Ja! Ik wil heel graag zoeker worden en ik heb de hele zomervakantie getraind!' zeg ik enthousiast. 'Mijn vader was drijver in het zwerkbalteam en mijn moeder was jager. En mijn zus Roxanne is aanvoerder van het zwerkbalteam van Huffelpuf.' Ik stop even en kom op adem. Ik praat ook veel te snel. 'Ik wil dus ook in het zwerkbalteam komen.' ik glimlach. Dan gaat de coupédeur open en ik zie mijn nichtje Lucy staan. 'Uhm hey, mag ik hier bij komen zitten?' vraagt ze vriendelijk. 'Tuurlijk!' zeg ik vrolijk.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Albus
    Roos laat haar uil achter Medeco aan vliegen. Ik staar de twee uilen na tot ik ze niet meer zie. 'Is dat Zweinstein?' vraagt Roos, nadat ze per ongeluk op Milan's schoot is gaan zitten, wat haar een schaterende lach van mij opleverde. Ik tuur in de verte naar het zwarte puntje. 'Volgens mij wel.' zeg ik dan. 'Hallootjes Roosje en Albusje.' hoor ik dan en ik draai me om. In de coupédeur staat een jongen die een jaar of 17 is. Hij vraagt of hij er bij mag zitten. Ik knik afwezig en staar weer naar het puntje. Hij begint een gesprek met Roos over dat hij liever bij lagere jaars wil zitten of zo. Ik pak nog een ketelkoek en neem een hap. Ondertussen verdwijnt Milan omdat zijn hutkoffer nog in zijn coupé ligt. 'Doei!' roep ik hem na. Volgens mij is onze coupé nog nooit zo vol geweest. Meestal zitten Roos en ik met zijn tweeën in een coupé.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2013 - 22:38 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Mason
    'Maar het was ook niet eerlijk. Als Jackson geen Beuker tegen zijn kop had aangekregen had Engeland gewonnen. Hij lag drie meter voor! Troy kan echt goed mikken! En ik voorspel dat Ierland ook van Bulgarije wint. Bulgarije heeft dit jaar wel een erg slecht opstelling. Serieus, wie kiest er nou Aleksandur als Wachter? Dat is krankzinnig. Ze kan nog niet eens een rondje vliegen! Wachters moeten snel zijn!' zegt James verontwaardigt. Ik knik. 'Ja inderdaad! Ik snap niet helemaal waarom ze voor zo'n opstelling kiezen.' Iedereen begint wat met elkaar te praten, maar om eerlijk te zijn gaat het mijn ene oor in en mijn andere oor weer uit. Ik zucht en laat maar achterover zakken. Dan komt de vrouw met het snoepkarretje en ik spring op. 'Een pakje chocokikkers, en een pakje slobbers beste bubbelgum alstublieft.' ik betaal de vrouw en leg het snoep op tafel. Ik ga weer verder over de wedstrijd. 'Maar wat mij betreft mogen ze Andrews ook wel uit het team schoppen. Die speelde slecht zeg! Hij heeft nauwlijks gescoord.' zeg ik nadat ik een chocokikker heb doorgeslikt. Ik bekijk het plaatje en leg het neer. 'Merlijn.' mompel ik. Ik kijk even de coupé rond. 'Wie is er eigenlijk allemaal van plan om in het zwerkbalteam te komen?' vraag ik nieuwschierig.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    James Sirius Potter

    Als blikken konden doden, was ik nu morsdood geweest. Zo kijkt Sadara mij aan. Gezellig, schiet er door mijn hoofd. Goed begin van het jaar. 'Sorry, het zit nou eenmaal in de famillie. En helaas heeft Ierland gewonnen, Engeland is vele malen beter dan die Ierse kabouters.' Ik kijk haar aan. Niet op ingaat, James. Misschien later, maar niet nu. Sadara vertelt me dat ik altijd honger heb en zegt wat in het Frans tegen Eloise. Ik versta er geen sikkepit van. Engels is dan ook de enige taal die ik spreek, maar ik kan wel veel accenten. 'Dus er komt altijd een snoepvrouwtje langs hier? Nice,' zegt Eloise met en soort van Brits accent. Ik knik grijnzend en steek mijn duimen op. Sadara zegt nog wat en dan komt het snoepkarretje. 'EETTEEEN!' Roep ik en ik spring op. Ik koop een paar doosjes chocokikkers en wat smekkies. Ik geef fooi, in de hoop dat ze tijdens de kerst als eerste bij mij langs komt. Ik plof weer neer naast Mason. . 'Maar wat mij betreft mogen ze Andrews ook wel uit het team schoppen. Die speelde slecht zeg! Hij heeft nauwlijks gescoord.' zegt Mason en ik even. 'Inderdaad! In dit hele seizoen nog maar een of twee keer of zo.' Ik open een chocokikker en eet zijn hoofd op. 'Merlijn,' hoor ik Madon mompelen. Ik bekijk mijn plaatje en kreun. 'Ik heb mijn vader. Wie wilt mijn vader? Ik heb er al genoeg.' Zeg ik.
    'Wie is er eigenlijk allemaal van plan om in het zwerkbalteam te komen?' Zegt Mason daarna. 'Ikke!' Zeg ik vrolijk. 'Maar dat lijkt me logisch. Ik heb sowieso nog een Zoeker, twee Jagers en twee Drijvers nodig.' Ik kijk even rond. 'Zoeker gaat wel lastig worden, want ik ken bijna niemand die geweldig is in zoeken.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Scorpius Hyperion Malfoy

    Als ze instemt gaan we op zoek naar een lege coupé aangezien we beiden niet weten waar de rest van Slytherin uithangt. En geloof me dat kan overal zijn. Ik moet zeggen dat ik van mezelf vind geen stereotype Slytherin te zijn. Ik sta niet helemaal achter de oude idealen waarover mijn vader soms vertelde. Ik geloof dat elke tovenaar of heks die talent heeft, recht heeft op een plek in Hogwarts, maar ik weet dat velen dat niet denken, zoals Maerwynn. Zij geloven nog steeds dat Mudbloods en blood traitors het niet waardig zijn, maar Albus is het perfecte voorbeeld van het tegendeel. Slytherin, terwijl zijn vader een groot Gryffindor was en ook geloofde in die idealen. De vader van de jonge Potters was dan ook nooit echt met mijn vader overeen gekomen. Ik stop als ik nog een lege coupé vind. "Zo, zullen we hier nog maar even gaan zitten dan?" vraag ik.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Maerwynn Dacre
    Scorpius stopt voor een lege coupe en ik stop ook "Zo, zullen we hier nog maar even gaan zitten dan?" vraagt Scorpius.
    'Ja is goed.' Ik loop meteen de coupe in en ga bij de raam zitten, ik kijk even naar buiten en dan Scorpius weer aan.
    'En heb je zin in het nieuwe jaar?' Vraag ik en ik kijk weer naar buiten.


    Lucy Wemel
    'Tuurlijk.'' zegt mijn neef Fred vrolijk, ik grinnik even en ga dan tegenover hem zitten en dus langs Catherine.
    'Hoe gaat het? fijne vakantie gehad?' ik kijk ze even allebei aan en glimlach wat vrolijk naar ze.


    [Sorry voor korte stukje weinig inspi en moet zo gaan^^}

    Eloise Clarette Dubois || Gryffindor || 4e jaars

    'Ik bedoelde er niet mee dat je geen Brits kan, maar ik dacht misschien vindt je het wat fijner is het frans,' zei Sadara zacht, waardoor ik haar vreemd aankeek. Of ze kon gedachten lezen, of vond het normaal om er vanuit te gaan dat iemand iets dacht, terwijl ze die andere persoon kende. Beide spraken mij niet echt aan en ging er niet op in. Het feit dat er een snoepvrouwtje kwam, was veel interessanter. Gelukkig had ik mijn portemonnee in mijn zak gestopt. Een koekje ging er namelijk altijd wel in.
    'Eloise, maak je geen zorgen om het britse accent, ik oefen er ook nog op.' Ik zuchtte. Dus oefenen was hier meteen al zorgen maken. Kon niemand hier bedenken dat de nieuweling hem misschien voor de verandering niet speasde, omdat ze nieuw was en ze gewoon deed waar ze zin in had, zonder dat zorgen en onzekerheid haar acties uitlokten? Mijn blik ging maar gewoon naar de grijnzende en duim opstekende James, die vervolgens heel hard het woord "eten" riep. Ik wachtte even af tot de anderen wat gekocht hadden en vroeg de vrouw vervolgens vriendelijk om een ketelkoek. Ik had immers zelf ook gewoon croissantjes mee voor lunch, dus veel meer had ik niet nodig.
    Toen ik ging zitten hadden Mason en James hun gesprek over Quidditch weer vervolgd en ik luisterde aandachtig, terwijl ik kleine hapjes van de koek nam. Opeens begon James over het feit dat hij geen zoekers kende, waarop Pan vrolijk kraste en ik iets rechter ging zitten. 'Ik wil het wel proberen. Wanneer ik met mijn ooms en neven speel, ben ik altijd zoeker. Alleen een echte wedstrijd heb ik nog nooit gespeeld. Op Beauxbatons is het niet super populair, ze vinden het een nogal ruwe sport of zo, dus ik speelde altijd alleen in de vakanties. Maar mijn neven zeiden dat ik talent had,' zei ik hem, nog steeds mijn moeders Brits napratend, maar met een minder moeilijk gezicht. 'Je moet zelf maar kijken of je het met ze eens bent.'

    [ bericht aangepast op 2 sep 2013 - 9:39 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Emma Anne Wood
    'Wie is er eigenlijk allemaal van plan om in het zwerkbalteam te komen?' vroeg Mason. 'Ikke!' zei James vrolijk. 'Maar dat lijkt me logisch. Ik heb sowieso nog een Zoeker, twee Jagers en twee Drijvers nodig.' James keek even rond. 'Zoeker gaat wel lastig worden, want ik ken bijna niemand die geweldig is in zoeken.'
    'Ik wil het wel proberen. Wanneer ik met mijn ooms en neven speel, ben ik altijd zoeker. Alleen een echte wedstrijd heb ik nog nooit gespeeld. Op Beauxbatons is het niet super populair, ze vinden het een nogal ruwe sport of zo, dus ik speelde altijd alleen in de vakanties. Maar mijn neven zeiden dat ik talent had,' zei Eloise. 'Je moet zelf maar kijken of je het met ze eens bent.'
    'Ik hoop dat ik dit jaar weer jager mag zijn' zei ik en glimlachte. 'Hopelijk mag je ook in het team, het is altijd gezellig en zo te horen vind je het leuk om te doen'
    Ik keek opzij naar Jared, hij was aan het lezen. Hem storen zal ik maar niet doen, hij vond hij nooit leuk. Ik keek kort naar het raam en volgens mij zag ik Zweinstein al. 'Is dat Zweinstein?' vroeg ik me hard op af.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Roos Wemel ~ Griffoendor ~ 3e jaar

    'Oh niks hoor, ik glimlach gewoon altijd, ben altijd blij,' zegt Holmes. 'Je vraagt je zeker ook af waarom ik hier bij kom zitten en niet gezellig bij de andere? Nou dat is omdat ik de meeste stoer vindt doen, en ik vind persoonlijk dat lagere jaars veel leuker zijn dan ouderejaars. Maar dat is vast alleen mijn mening.'
    Langzaam knik ik. Toch vind ik het vreemd. Ik ken hem niet eens! Misschien kent hij Milan...
    'Sorry jongens, maar mijn koffer ligt nog in de andere coupé en ik moet me nog verkleden. Dus ik zie jullie wel op school' zegt Milan dan en loopt de coupé uit. Ik schrik op uit mijn gedachten en bedenk me dat ik me ook nog om moet kleden. Jippie. Mezelf omkleden in een coupé met allemaal jongens is echt wat ik nu wil. Niet dus. Ik kijk even en zie dan dat ik mijn paarse vest aan heb met een T-shirt eronder aan. Ik haal mijn schouders op en wil mijn hutkoffer pakken, maar die zit in het rek. Ik strek me uit om hem eruit te krijgen, maar dat lukt niet. Ik krijg het hengsel te pakken, maar ik krijg hem er niet uit. Ik zucht.
    'Kan iemand even helpen?' vraag ik.


    -

    BarnOwl schreef:
    Maerwynn Dacre
    Scorpius stopt voor een lege coupe en ik stop ook "Zo, zullen we hier nog maar even gaan zitten dan?" vraagt Scorpius.
    'Ja is goed.' Ik loop meteen de coupe in en ga bij de raam zitten, ik kijk even naar buiten en dan Scorpius weer aan.
    'En heb je zin in het nieuwe jaar?' Vraag ik en ik kijk weer naar buiten.


    Lucy Wemel
    'Tuurlijk.'' zegt mijn neef Fred vrolijk, ik grinnik even en ga dan tegenover hem zitten en dus langs Catherine.
    'Hoe gaat het? fijne vakantie gehad?' ik kijk ze even allebei aan en glimlach wat vrolijk naar ze.


    [Sorry voor korte stukje weinig inspi en moet zo gaan^^}


    Scorpius Hyperion Malfoy

    Ze stemt toe en we gaan beiden bij het raam zitten. Ze kijkt kort naar buiten en ik volg haar blik. Het landschap raast voorbij aan een hoog tempo zodat alles wazig wordt. Ik spits mijn oren en hoor de motoren draaien. Ik hoor het grote gevaarte over de rails glijden, de stoomfluit en het puffen van de zuigers. "Heb je zin in het nieuwe jaar?" vraagt ze dan ik kijk haar aan met mijn grote stormgrijze ogen en haal mijn schouders op. "Ik heb geen idee. Ik laat het altijd op me af komen en studeer goed," zeg ik onverschillig, elk woord waar. Ik studeer hard, maar min vader heeft me ook veel geleerd, waardoor ik al best ver sta.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2013 - 18:39 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mason
    'Ik heb sowieso nog een Zoeker, twee Jagers en twee Drijvers nodig.' Zegt James. 'Zoeker gaat wel lastig worden, want ik ken bijna niemand die geweldig is in zoeken.' Ik knik. De zoeker van vorig jaar was niet zo goed, en eigenlijk hoop ik dat die dit jaar niet weet in het team komt. 'Ik wil het wel proberen. Wanneer ik met mijn ooms en neven speel, ben ik altijd zoeker. Alleen een echte wedstrijd heb ik nog nooit gespeeld. Op Beauxbatons is het niet super populair, ze vinden het een nogal ruwe sport of zo, dus ik speelde altijd alleen in de vakanties. Maar mijn neven zeiden dat ik talent had,' zegt Eloise dan. 'Je moet zelf maar kijken of je het met ze eens bent.' 'Top!' zeg ik entiousiast. 'Je bent vast wel goed.' Ik kijk opzij naar het plaatje wat James heeft. Zijn vader, Harry Potter, wat hij zelf niet zo bijzonder vind. Als mijn vader op zo'n chocokikkerplaatje zou staan zouden mensen dat nog vaak te horen krijgen. Ik pak het plaatje uit zijn hand en kijk even naar het plaatje, waarop de vader van James vriendelijk glimlacht. Daarna lees ik het bijschrift. Harry James Potter, werkt als schouwer en is vooral bekend door het verslaan van de meest gevreesde tovernaar van de eeuw, De heer van het duister, en door het overleven van de vloek des doods. Harry Potter is getrouwd en heeft drie kinderen. Hij houd vooral van zwerkbal en van zijn familie. Ik grinnik en geef het plaatje weer terug.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2013 - 19:13 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''