• Het is 21 jaar later nadat Harry Potter Voldermort heeft verslagen. Iedereen leeft weer vredig. Zo krijgen Harry en Ginny drie kinderen, Albus, James en Lily. Deze gaan ook naar Hogwarts, samen met hun 9 neefjes en nichtjes. Het jaar lijkt rustig te verlopen, toch heeft iedereen zijn eigen problemen. Albus baalt er nog steeds ontzettend van dat hij in Zwadderich zit en dat hij maar niet beter word met zwerkbal.
    Er ontstaan liefdes, vriendschappen en vijanden. En natuurlijk is er weer een zwerkbalcompititie!

    Ik had een jaar geleden ook zo'n RPG, die helaas al vrij snel dood ging. Dus ik besloot om hem te vernieuwen.

    Rollen:

    Eerste jaar
    Hugo Wemel // -
    Lily Potter // Fortunatis
    Alexander Olgar Trädgårdsmästare // xBoselfje
    -
    -


    Tweede jaar
    Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Fred Wemel // Wunjo
    Melody Daisiree Williams // ginnypond
    -
    -


    Derde jaar
    Albus Potter // Wunjo
    Roos Wemel // xBoselfje
    Scorpius Malfidus // Valdez
    Milan Robbert Wood // Porseleintje
    -
    -


    Vierde jaar
    James Potter // JamesPotter
    Roxanne Wemel // Wunjo
    Mason Joe Stafler // Wunjo
    Eloise Clarette Dubois // Rider
    Maerwynn Sarah Dacre // BarnOwl
    Emma Anna Wood // Porseleintje


    Vijfde jaar
    Louis Wemel // -
    Molly Wemel // -
    Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Owl Margen // DePoepertjes
    Jared Colin Rhine // Lugano
    Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness


    Zesde jaar
    Domenique Wemel // DreamEater
    Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Drew Jay Quinn // Faisean
    Dawnelle Jay Quinn // Faisean
    Sadara Severus Sneep // Pwettyness


    Zevende jaar
    Victoire Wemel // Ellison
    Teddy Lupos // Edgar
    Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Catherine Gabriëlle Yorkwill // speechlesss
    Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // speechlesss
    Andreas Ramone Donovan // Edgar

    Nieuwe rollen mogen altijd! Vul dit even in en je krijgt van ons een samenvatting.


    Klassenoudste:
    Griffoendor
    Jongen:
    Meisje:

    Ravenklauw
    Jongen:
    Meisje: Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness

    Zwadderich
    Jongen: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Meisje:

    Huffelpuf
    Jongen: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Meisje: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // speechlesss


    Kleuren:
    Rood = Griffoendor
    Groen = Zwadderich
    Blauw = Ravenklauw
    Roze = Huffelpuf (omdat je geel niet zo goed kan zien.)


    Zelfbedachte personages mogen ook!

    Sorry dat de leeftijden in verhouding soms niet kloppen, maar zo zit iedereen te gelijk op Hogwarts

    Leraren
    Schoolhoofd: Embrico Portomeulis Stafler // Wunjo
    Toverdranken: Monarde Silliva Masquere // Pwettyness Afdelingshoofd Griffoendor
    Bezweringen:
    Gedaanteverwisseling: Gereserveerd // Ideas
    Verzorging van fabeldieren:
    Dreuzelkunde:
    Geschiedenis van de toverkunst: Cuthbert Kist // Dooddoenervo
    Kruidenkunde: Marcel Lubbermans // -
    Leer der oude runen:
    Verweer tegen de zwarte kunsten: Bradley Campbell // Dooddoenervo Afdelingshoofd Zwadderich
    Voorspellend rekenen:
    Waarzeggerij:
    Congiërge: Aris Plaetbek // IsA20
    Ziekenzaal: James Mikealson // Benzema


    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Aanvoerder: James Potter // JamesPotter

    Wachter: Mason Joe Stafler // Wunjo
    Zoeker: Eloise Clarette Dubois // Rider
    Jager: Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Jager: James Potter // JamesPotter
    Jager: Emma Anna Wood // Porseleintje
    Drijver: Domenique Wemel // DreamEater
    Drijver:


    Zwadderich
    Aanvoerder: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema

    Wachter: Gereserveerd // Faisean
    Zoeker: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Jager: Scorpius Malfidus // Valdez
    Jager: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Jager:
    Drijver: Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Drijver: Gereserveerd // Faisean


    Ravenklauw
    Aanvoerder: Catherine Gabriëlle Yorkwill // speechlesss

    Wachter:
    Zoeker: Fred Wemel // Wunjo
    Jager: Catherine Gabriëlle Yorkwill // speechlesss
    Jager: Victoire Wemel // Ellison
    Jager:
    Drijver: Jared Colin Rhine // Lugano
    Drijver:


    Huffelpuf
    Aanvoerder: Roxanne Wemel // Wunjo

    Wachter: Milan Robbert Wood // Porseleintje
    Zoeker: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Jager: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // speechlesss
    Jager:
    Jager:
    Drijver: Roxanne Wemel // Wunjo
    Drijver:

    Zo bepaal ik wie er wint:
    Ik kies van de twee teams die tegen elkaar spelen 1 of 2 mensen uit de online zijn, dan neem ik een getal in mijn hoofd onder de 10, en die mogen ze dan omstebeurt gaan raden in het praattopic.



    Stamboom:


    Als je het niet goed kan lezen druk dan op ctrl+ + om in te zoomen.

    En anders:
    Harry + Ginny= James, Albus en Lily.
    Hermelien + Ron= Roos en Hugo.
    Bill + Fleur= Victoire, Domenique en Louis.
    Percy + Audrey= Molly en Lucy.
    George + Angelique= Fred en Roxanne.
    Draco + Asteria = Scorpius.
    Tops + Remus= Teddy (woont/woonde bij de potters.)


    Regels
    * Maximaal 3 bekende personages per persoon. Zelfbedachte mag je zoveel je wilt als je ze maar niet verwaarloost.
    * Minimaal 90 woorden regels per post.
    * Alleen je eigen personage('s) besturen.
    * OOC tussen haakjes () [] {}
    * Schelden mag in IC maar hou het netjes.
    * Naamveranderingen graag doorgeven.
    * Reserveringen blijven 48 uur staan.
    * Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk wel.
    * 16 + mag, maar hou het netjes.
    * Geen Mary sue's of Gary sue's.
    * Zorg dat de leerlingen een beetje over de afdelingen verspreid worden, dus niet iedereen in Zwadderich.
    * Hou het realitisch.
    * Samenvattingen geven als daar om gevraagd word.
    * En de belangrijkste; heb plezier.


    Invullijstje


    Naam:
    Bijnaam:
    Rol:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Functie in het Zwerkbalteam (hoeft niet):
    Klassenoudste(ja of nee):
    Huisdier:
    Extra:


    Veel Plezier!

    Samenvatting:
    Iedereen is met zweinsteinexpres naar de koetsen gegaan. De koetsen zijn ondertussen aangekomen en iedereen zit klaar voor de speech van het schoolhoofd. Teddy en Victoire hebben ondertussen een diner met zijn tweeën in de kamer van hoge nood.


    praattopic
    Rollentopic

    TOPIC 2!!!

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 18:59 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Benzema schreef:
    James Mikealson

    'Met mij is alles goed hoor, heel druk met het voorberijden van het nieuwe jaar. De eerstes gaan het makkelijk hebben dit jaar.' antwoord hij en ik knik. 'Dat geloof ik best ja, vooral bij jouw altijd.' zeg ik. Heer Hendrik zweeft ook even langs en ik steek mijn hand op als begroeting. 'Zeg, heb jij Kist al gezien? Niet dat ik hem normaal vaak zie maar je ziet hem wel af en toe langszweven.' vraagt hij en ik schud mijn hoofd. 'Nog niet gezien.. Zit hij niet in zijn lokaal zoals gewoonlijk?' zeg ik. Ik leun tegen de muur en kijk even om me heen. 'Oh god, ik kan me nog goed herinneren toen ik hier een eerste jaars was. Ik kon echt gemeen zijn toen.' lach ik. Ik heb nog makkelijk praten, het is toch maar 18 jaar geleden. Volgens mij kan zelfs Campbell zich dat nog herinneren...


    Bradley Campbell

    'Ja, jou kan ik me nog herrineren tijdens je schooltijd, volgens mij heb ik van jou het meest aantal punten afgetrokken. En dat wil wat zeggen. Grinnik ik. 'Ik weet nog toen ik op school zat, uiteraard zat ik in Zwadderich. Ik was wel een slimme leerling maar niet geliefd op mijn afdeling.' zeg ik. Ik kijk nog eens om mij heen, de grote hal. Een ingenieuze ruimte. 'Ik weet nog dat Foppe hier een zak wurgslangen heeft uitgestrooid, ik kon nog net optijd weg duiken.' zeg ik ik.


    Queer zijn is gewoon alles

    | Iemand voor Andreas -Ravenclaw, Zevende-? |


    kindness is never a burden.

    Wunjo schreef:
    (...)

    [Gezellig :] ]

    Fred
    Ik sta hijgend in de trein, zo hard ben ik weg gerend. Die jongen was ook angstaanjagend. De trein begint al te rijden, en ik zoek snel een coupé. Uiteindelijk vind ik er een waar mijn nichtje en neefje in zitten. Nouja, Teddy is niet echt een neefje, maar het voelt wel zo. Ik schuif haastig de coupédeur open en kijk iedereen aan. 'Kan ik erbij zitten?' zeg ik snel achter elkaar. Dan valt mijn blik op Teddy. 'Je hebt roze haar!' ik grinnik. 'Ben je verliefd of zo?' Ik grijns. Mijn hutkoffer heb ik in mijn ene hand, en mijn gloednieuwe bezem in de andere. Ik ben van plan dit jaar bij het zwerkbalteam van Ravenklauw te komen. Ik heb in de zomervakantie flink geoefend. Ik ben best goed, al zeg ik het zelf. Zo goed dat mijn vader gelijk een nieuwe racebezem voor me heeft gekocht.


    Victoire Weasley.
    Ik keek op toen de coupédeur nogmaals openging. Er leek maar geen eind aan te komen. Stiekem vond ik het jammer dat Catherine en nu ook Fred binnen kwamen stormen. Onbewust zaten mijn handen aan mijn nieuwe ketting te frunniken. "Je hebt roze haar! Ben je verliefd of zo?" Klonk de heldere stem van Fred door de coupé. Zacht kwam er een grinnik uit zijn mond. "Hey neefje." Zei ik met een glimlach. Bewonderend keek ik naar zijn bezem. "Wat voor een heb je daar? Ik heb van pap een Lightbeam gekregen" Mijn enthousiasme voor zwerkbal was ongekend.

    -Ik post lekker toch iets. :P-

    [ bericht aangepast op 31 aug 2013 - 16:31 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Milan Robbert Wood
    'Wij zijn bij opa Arthur en oma Molly geweest en naar opa Theo. Verder hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan' zei Roos en ze richtte zich daarna naar mij. Ze mocht me echt niet en ze kende me nog geen eens! Ik vond haar wel aardig, maar ik kende haar gewoon niet goed genoeg om daar over te oordelen. 'En jij heet toch Wood?' vroeg ze aan me. Ik glimlachte. 'Mijn naam is eigenlijk Milan, maar ik word vaker Woodie genoemd of Wood. Maar persoonlijk vind ik dat zo bot klinken, vinden jullie niet? Stel nu dat ik jullie Wemel of Potter noem, dat klinkt raar niet?' ratelde ik. Dat ratelen had ik echt van m'n zus, zij deed dat ook altijd. 'Sorry, dat ik zo ratel. Je vroeg alleen m'n naam' zei ik met een scheve lach.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    | Iemand is ongeduldig xd |
    Teddy Lupin | Huffelpuf | Zevende.
    Vic wierp Teddy een veelbetekenende blik toe. "Hm-hm. En hoe verklaar je die roze haartjes van je?" Ze glimlachte. Teddy plaatste zijn handen op zijn haar en keek in het raam naar zichzelf. Zijn haar kleurde al paars, maar was duidelijk net nog roze geweest. "Ik- uh. Wel, ze is niet lelijk. Ik bedoel- ik- je-," stamelde hij. "Je zou ook blozen mocht je in mijn schoenen staan." Besloot hij vervolgens. De coupédeur gleed open en Fred verscheen. "Kan ik erbij zitten?" ratelde hij snel. Teddy opende net zijn mond om te antwoorden toen Fred alweer sprak. "Je hebt roze haar!" grinnikte hij. "Ben je verliefd of zo?" Teddy zuchtte. "Technisch gezien is het paars, bijna blauw en nee, ik ben niet verliefd." Fred droeg zijn koffer in zijn ene hand en zijn bezem in zijn andere. Hij zag er nogal nieuw uit. "Wat voor een heb je daar? Ik heb van pap een Lightbeam gekregen," zei Vic enthousiast. Teddy grinnikte. Vic was altijd al into Zwerkbal geweest.


    kindness is never a burden.

    James Mikealson

    'Hou je ged- o, hallo' hoor ik opeens en ik kijk naast me. Aris. 'Hey' zeg ik maar. Hij lacht als een boer met kiespijn, 'Ja, van hullie heb ik nog last gehad. Ik heb lades over jullie in me kantoor. Lades!' zegt hij en hij loopt weer weg. Ik bijt even zacht op mijn lip en grinnik dan. 'Hij is ook weer in een goede bui.' grinnik ik. 'Ja, jou kan ik me nog herrineren tijdens je schooltijd, volgens mij heb ik van jou het meest aantal punten afgetrokken. En dat wil wat zeggen.' grinnikt Campbell en ik lach. 'En toch nog bijna elk jaar winnen... Hoe deed i- deden we het toch.' grijns ik. 'Ik weet nog toen ik op school zat, uiteraard zat ik in Zwadderich. Ik was wel een slimme leerling maar niet geliefd op mijn afdeling. Ik weet nog dat Foppe hier een zak wurgslangen heeft uitgestrooid, ik kon nog net optijd weg duiken.' zegt hij en ik lach. 'Nou, gezellig. Het ergste wat ik van hem had meegemaakt was...' ik denk even. 'Ik denk toch dat ik ga voor de zwevende huisdieren door heel Zweinstein.' mompel ik.


    Your love makes me strong, your hate makes me unstoppable

    Fred
    Teddy mompelt dat hij niet verlieft is en dat zijn haar meer paars is. Ik grinnik en ga tegenover Teddy zitten. 'Wat voor een heb je daar? Ik heb van pap een lightbeam gekregen.' Zeg Victoire dan. 'Een vuurflits 101.' Zeg ik trots. '102 is net uit maar die is echt duur. Ik wil dit jaar in het zwerkvalteam komen, als zoeker. Ik heb de hele vakantie getraint, daarom kreeg ik dees.' Ik knik even naar mijn bezem. 'Maar een lightbeam is ook heel cool!' Ik kijk vol bewondering naar de bezem van Victoire.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Victoire Weasley.
    Teddy begon van alles te stotteren, om het uiteindelijk te besluiten met dat ik ook had gebloosd als ik in zijn schoenen had gestaan. Al dacht ik eerder dat ik verward zou zijn, maar dat is hij eigenlijk ook wel. Algauw richtte ik me weer op Fred. "Een vuurflits 101." Ik knikte bewonderend. "102 is net uit maar die is echt duur. Ik wil dit jaar in het Quidditchteam komen, als Seeker. Ik heb de hele vakantie getraind, daarom kreeg ik deze." Hij knikte. "Maar een lightbeam is ook heel cool!" Ik glimlach als ik zijn bewonderende gezicht zie. Ik besluit willekeurig ineens op Teddy's schoot te gaan zitten, en woelde weer door zijn inmiddels weer blauwe haar. "Hey Edward. Wat vind jij van mijn bezem?" Ik keek hem diep in zijn ogen en zei zwoel, "Weet je, Edward. Ik vind je naam echt heel mooi. Edward, Edward, Edward, Edward. Klinkt dat niet prachtig?"


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Teddy Lupin | Huffelpuf | Zevende.
    Fred kwam tegenover Teddy zitten en startte een gesprek met Vic over bezems. Teddy was nooit echt een Zwerkbal fanaat geweest. Hij had nogal moeite met vliegen op zich en wilde niet zo'n Beuker tegen zijn gezicht krijgen. Hij hield het bij grappen uithalen en zijn best doen om zijn diploma te behalen. Teddy schrok toen Vic op zijn schoot kwam zitten en daar zijn haar woelde. "Mijn haar!" riep hij gespeeld kwaad. Ze negeerde hem. "Hey Edward. Wat vind jij van mijn bezem?" Teddy ontweek haar blik. Hij wist dat hij weer zou blozen mocht hij in haar mooie ogen kijken. Haar gezicht bevond zich nu niet zo ver meer van het zijne. Hij kon haar shampoo zelfs ruiken. Ze rook heerlijk. "Ik uh- ik 'm heel cool." Hij keek op en Vics ogen haakten zich in de zijne. Op een zwoele toon, waar Teddy de kriebels van kreeg, zei ze: "Weet je, Edward. Ik vind je naam echt heel mooi. Edward, Edward, Edward, Edward. Klinkt dat niet prachtig?" Teddy voelde zich weer verkleuren en wendde zijn blik van Victoire af. "Uh, ja. Heel prachtig. Net als jij. Ik bedoelde niet-!" Teddy sloeg zijn hand tegen zijn hoofd en duwde Vic van zich af. "Wil je me even excuseren," zuchtte hij en verliet de coupé met bonzend hart. Wat was nu net gebeurd? Teddy sloeg zijn hoofd tegen de muur van de trein. Vic, het meisje waar hij al jaren verliefd op was, kwam net op zijn schoot zitten en zei dat hij een mooie naam had en wat doet hij? Hij loopt weg. Teddy kon zichzelf wel wurgen. "Wil je iets van de kar, knul?" De dame van de snoepkar stopte en keek hem aan. Teddy wist niet of hij beledigd moest zijn door het feit dat ze hem knul noemde of niet. "Nee, bedankt," mompelde hij en zuchtte.


    kindness is never a burden.

    Victoire Weasley.
    "Ik uh- heel cool." Ik glimlachte. Als antwoord op mijn geplaag met zijn naam, deed hij heel apart. Zijn wangen kleurden lichtelijk rood. "Uh, ja. Heel prachtig. Net als jij." Mijn hart maakte een sprongetje. "Ik bedoelde niet-! Wil je me even excuseren." Hij duwde me van zich af en ik viel pijnlijk op de grond. "Au," mompelde ik versufd. Ik keek hem verward na. Hij had nog nooit gezegd dat zijn naam, Edward, mooi was. Evenmin als mij. Ik stond op en twijfelde enorm, aangezien ik erg onzeker was, en ik ging zitten. Toch lukte het me niet, en ik stond op. "Sorry, ik kan dit zo niet aanzien." zei ik snel tegen Catherine en Fred. Ik wist wel dat ik nu twee volslagen vreemden samen achterliet, maar dat kon me op het moment niets schelen. Ik keek de gang in, maar waarschijnlijk was hij deze wagon uitgelopen. Aarzelend koos rechts, aangezien daar meer wagons waren dan aan mijn linkerkant. Algauw vond ik Teddy, die bij de voedselkar stond. "Teddy." Ik ging bij hem staan en keek hem aan. "Wat is er? Je weet dat je me echt alles kunt vertellen. Sorry als ik je beledigd heb met je naam."


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Sadara Severus Sneep - Raaf

    "Excusé moi, maar snauwde je niet een minuut keleden dat je het niet over vakantie wielde hebben?" Hoor ik Eloise vragen met iewat sarcasme in haar stem. "Ik zeg toch ook niet dat ik over MIJN vakantie ga vertellen, ik vraag hoe die van jullie was." Snauw ik naar haar en til Picco op mijn schoot die een boze grom laat horen en zich dan tegen me aan nesteld. "Dus, hoe was JULLIE vakantie." Sis ik, totaal niet aangegeven van wat er met mijn oom was gebeurd. Mijn ravenclaw speld gleed door mijn vingers voor ik hem opspelde en met een ik-kan-je-wel-vermoorden-blik naar de eerste de beste persoon die ik zag keek.


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    Jared Colin Rhine
    Ik lachte om Emma's gedrag. Ze deed altijd anders als ze bij James was. Ik tuurde uit het raam naar het landschap dat voorbij schoot. Goddank was de trein vertrokken want ik kon niet meer wachten om de andere leerlingen van Ravenklauw te zien. Oké, ze zaten in de zelfde trein als ik, maar ik zat nu eenmaal al in een coupé, en ik had geen behoefte om ze te zoeken. Dat zou te awkward worden. Jammer dat ik nu geen boek bij de hand had, dan kon ik me daarin verdiepen in plaats van dat gepraat van iedereen. Het was best gezellig maar ik wilde nu even niet praten met iemand. Ik staarde naar het plafond en opperde om iets te vragen, maar zodra mijn blik omlaag gleed zag ik dat toch niemand aandacht aan me besteedde. Ik liet het maar zo. Straks zou ik meteen de vijfde klassers én de Ravenklauwers zoeken!

    (is het als ik of als mij? xd)

    [ bericht aangepast op 31 aug 2013 - 21:13 ]


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    Maerwynn Dacre
    "Maerwynn, een beetje vriendelijk kan ook," zegt hij en ik glimlach even naar hem. "Daarbovenop ben ik van Slytherin, dat is geen reden om me op te eten dus." vervolgt hij.
    'Sorry Scorpius, ik schrok en dacht dat je een bloedverrader of een modderbloedje was.' Ik laat mijn blik over hem heen gaan.
    'En ik had nou net zo zin in een lekkere mensen hapje met de naam Scorpius Malfoy.' Ik grijns en por hem even in zijn zij.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2013 - 21:18 ]

    Albus
    Roos zegt dat ze bij opa Arthur en oma Molly is geweest. Ik glimlach. 'Leuk.' daarna begint ze tegen Milan te praten, ze vraagt of hij Wood heet. 'Mijn naam is eigenlijk Milan, maar ik word vaker Woodie genoemd of Wood. Maar persoonlijk vind ik dat zo bot klinken, vinden jullie niet? Stel nu dat ik jullie Wemel of Potter noem, dat klinkt raar niet?' ratelt hij. Ik knik. 'Ik word liever Albus genoemd ja. Maar vaak word ik ook Potter genoemd, daar is niks aan te doen.' Plots gaat de deur open van de coupé. Een vrouw met een vriendelijk gezicht en een snoep karretje verschijnt. 'Willen jullie iets van mijn karretje?' vraagt ze vriendelijk. Ik knik. Ik heb best trek. 'Doe mij maar een zakje smekkies en een stapel ketelkoeken.' ik betaal de vrouw en leg de smekkies en de ketelkoeken op het tafeltje. Ik pak een ketelkoek en neem een hap.

    Fred
    Victoire gaat in eens op Teddy's schoot zitten en begint tegen hem te praten. 'Weet je, Edward. Ik vind je naam echt heel mooi. Edward, Edward, Edward, Edward. Klinkt dat niet prachtig?' Ik kijk ze verbaasd aan. Hij heet toch Teddy? Teddy begint opeens heel raar te doen en te stotteren en ik grinnik. 'Uh, ja. Heel prachtig. Net als jij. Ik bedoelde niet-!' stottert Teddy dan en ik doe moeite om mijn lach in te houden. Dan gaat Teddy de coupé uit en Victoire gaat achter hem aan. Ik kijk ze verbaasd na. Nu ben ik alleen met het meisje dat ik nauwelijks ken. 'Dat was raar.' zeg ik langzaam. 'En ze laten ons gewoon alleen. En zei Teddy nou dat hij Victoire mooi vind? Dat is awkward. Misschien vind hij haar wel leuk. Maar vind Victoire hem ook leuk? Anders zou het flink balen zijn.' ratel ik half tegen mezelf en half tegen het meisje. Ik ken haar nauwelijks, maar toch begin ik gelijk een heel verhaal te houden. 'En ik ben Fred, Fred Wemel. Neefje van Victoire trouwens. En half van Teddy. We zijn geen bloedverwanten maar zijn peetvader is mijn oom, en daar is hij wel opgegroeid dus ik vind dat hij wel mijn neefje is.'


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Roos Wemel ~ Griffoendor ~ 3e jaar

    'Mijn naam is eigenlijk Milan, maar ik word vaker Woodie genoemd of Wood. Maar persoonlijk vind ik dat zo bot klinken, vinden jullie niet? Stel nu dat ik jullie Wemel of Potter noem, dat klinkt raar niet?' zegt Wood vlug. Of nee, ik zal hem wel Milan noemen.
    'Ik word liever Albus genoemd ja. Maar vaak word ik ook Potter genoemd, daar is niks aan te doen.' zegt Albus.
    Plots gaat de deur van de coupé open. Een vrouw met een vriendelijk gezicht en een snoep karretje verschijnt. 'Willen jullie iets van mijn karretje?' vraagt ze vriendelijk. Albus springt op en koopt meteen een paar ketelkoeken en smekkies. Ik ga achter hem staan en bestel vier pompoentaartjes.
    'Hier' zeg ik en geef Albus, Hugo en Milan een pompoentaartje.


    -