• Het is 21 jaar later nadat Harry Potter Voldermort heeft verslagen. Iedereen leeft weer vredig. Zo krijgen Harry en Ginny drie kinderen, Albus, James en Lily. Deze gaan ook naar Hogwarts, samen met hun 9 neefjes en nichtjes. Het jaar lijkt rustig te verlopen, toch heeft iedereen zijn eigen problemen. Albus baalt er nog steeds ontzettend van dat hij in Zwadderich zit en dat hij maar niet beter word met zwerkbal.
    Er ontstaan liefdes, vriendschappen en vijanden. En natuurlijk is er weer een zwerkbalcompititie!

    Ik had een jaar geleden ook zo'n RPG, die helaas al vrij snel dood ging. Dus ik besloot om hem te vernieuwen.

    Rollen:

    Eerste jaar
    Hugo Wemel // -
    Lily Potter // Fortunatis
    Alexander Olgar Trädgårdsmästare // xBoselfje
    -
    -


    Tweede jaar
    Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Fred Wemel // Wunjo
    Melody Daisiree Williams // ginnypond
    -
    -


    Derde jaar
    Albus Potter // Wunjo
    Roos Wemel // xBoselfje
    Scorpius Malfidus // Valdez
    Milan Robbert Wood // Porseleintje
    -
    -


    Vierde jaar
    James Potter // JamesPotter
    Roxanne Wemel // Wunjo
    Mason Joe Stafler // Wunjo
    Eloise Clarette Dubois // Rider
    Maerwynn Sarah Dacre // BarnOwl
    Emma Anna Wood // Porseleintje


    Vijfde jaar
    Louis Wemel // -
    Molly Wemel // -
    Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Owl Margen // DePoepertjes
    Jared Colin Rhine // Lugano
    Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness


    Zesde jaar
    Domenique Wemel // DreamEater
    Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Drew Jay Quinn // Faisean
    Dawnelle Jay Quinn // Faisean
    Sadara Severus Sneep // Pwettyness


    Zevende jaar
    Victoire Wemel // Ellison
    Teddy Lupos // Edgar
    Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Catherine Gabriëlle Yorkwill // speechlesss
    Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // speechlesss
    Andreas Ramone Donovan // Edgar

    Nieuwe rollen mogen altijd! Vul dit even in en je krijgt van ons een samenvatting.


    Klassenoudste:
    Griffoendor
    Jongen:
    Meisje:

    Ravenklauw
    Jongen:
    Meisje: Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness

    Zwadderich
    Jongen: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Meisje:

    Huffelpuf
    Jongen: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Meisje: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // speechlesss


    Kleuren:
    Rood = Griffoendor
    Groen = Zwadderich
    Blauw = Ravenklauw
    Roze = Huffelpuf (omdat je geel niet zo goed kan zien.)


    Zelfbedachte personages mogen ook!

    Sorry dat de leeftijden in verhouding soms niet kloppen, maar zo zit iedereen te gelijk op Hogwarts

    Leraren
    Schoolhoofd: Embrico Portomeulis Stafler // Wunjo
    Toverdranken: Monarde Silliva Masquere // Pwettyness Afdelingshoofd Griffoendor
    Bezweringen:
    Gedaanteverwisseling: Gereserveerd // Ideas
    Verzorging van fabeldieren:
    Dreuzelkunde:
    Geschiedenis van de toverkunst: Cuthbert Kist // Dooddoenervo
    Kruidenkunde: Marcel Lubbermans // -
    Leer der oude runen:
    Verweer tegen de zwarte kunsten: Bradley Campbell // Dooddoenervo Afdelingshoofd Zwadderich
    Voorspellend rekenen:
    Waarzeggerij:
    Congiërge: Aris Plaetbek // IsA20
    Ziekenzaal: James Mikealson // Benzema


    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Aanvoerder: James Potter // JamesPotter

    Wachter: Mason Joe Stafler // Wunjo
    Zoeker: Eloise Clarette Dubois // Rider
    Jager: Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Jager: James Potter // JamesPotter
    Jager: Emma Anna Wood // Porseleintje
    Drijver: Domenique Wemel // DreamEater
    Drijver:


    Zwadderich
    Aanvoerder: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema

    Wachter: Gereserveerd // Faisean
    Zoeker: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Jager: Scorpius Malfidus // Valdez
    Jager: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Jager:
    Drijver: Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Drijver: Gereserveerd // Faisean


    Ravenklauw
    Aanvoerder: Catherine Gabriëlle Yorkwill // speechlesss

    Wachter:
    Zoeker: Fred Wemel // Wunjo
    Jager: Catherine Gabriëlle Yorkwill // speechlesss
    Jager: Victoire Wemel // Ellison
    Jager:
    Drijver: Jared Colin Rhine // Lugano
    Drijver:


    Huffelpuf
    Aanvoerder: Roxanne Wemel // Wunjo

    Wachter: Milan Robbert Wood // Porseleintje
    Zoeker: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Jager: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // speechlesss
    Jager:
    Jager:
    Drijver: Roxanne Wemel // Wunjo
    Drijver:

    Zo bepaal ik wie er wint:
    Ik kies van de twee teams die tegen elkaar spelen 1 of 2 mensen uit de online zijn, dan neem ik een getal in mijn hoofd onder de 10, en die mogen ze dan omstebeurt gaan raden in het praattopic.



    Stamboom:


    Als je het niet goed kan lezen druk dan op ctrl+ + om in te zoomen.

    En anders:
    Harry + Ginny= James, Albus en Lily.
    Hermelien + Ron= Roos en Hugo.
    Bill + Fleur= Victoire, Domenique en Louis.
    Percy + Audrey= Molly en Lucy.
    George + Angelique= Fred en Roxanne.
    Draco + Asteria = Scorpius.
    Tops + Remus= Teddy (woont/woonde bij de potters.)


    Regels
    * Maximaal 3 bekende personages per persoon. Zelfbedachte mag je zoveel je wilt als je ze maar niet verwaarloost.
    * Minimaal 90 woorden regels per post.
    * Alleen je eigen personage('s) besturen.
    * OOC tussen haakjes () [] {}
    * Schelden mag in IC maar hou het netjes.
    * Naamveranderingen graag doorgeven.
    * Reserveringen blijven 48 uur staan.
    * Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk wel.
    * 16 + mag, maar hou het netjes.
    * Geen Mary sue's of Gary sue's.
    * Zorg dat de leerlingen een beetje over de afdelingen verspreid worden, dus niet iedereen in Zwadderich.
    * Hou het realitisch.
    * Samenvattingen geven als daar om gevraagd word.
    * En de belangrijkste; heb plezier.


    Invullijstje


    Naam:
    Bijnaam:
    Rol:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Functie in het Zwerkbalteam (hoeft niet):
    Klassenoudste(ja of nee):
    Huisdier:
    Extra:


    Veel Plezier!

    Samenvatting:
    Iedereen is met zweinsteinexpres naar de koetsen gegaan. De koetsen zijn ondertussen aangekomen en iedereen zit klaar voor de speech van het schoolhoofd. Teddy en Victoire hebben ondertussen een diner met zijn tweeën in de kamer van hoge nood.


    praattopic
    Rollentopic

    TOPIC 2!!!

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 18:59 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Benzema schreef:
    [Hey, ik was de hele dag weg dus ja.... Waren er nog reacties op mijn personage's?]


    [oui]

    Hij knikt. 'Ja, ja chill. Met jou? Vraagt hij met zijn beroemde grijns. 'Met mij is alles goed hoor, heel druk met het voorberijden van het nieuwe jaar. De eerstes gaan het makkelijk hebben dit jaar.' antwoord ik. Ik kijk even om me heen en zie Heer Hendrik langs zweven hij ziet ons ook en haalt zijn haast onthoofde hoofd van zijn nek als begroeting. En dan bedenk ik me iets. 'Zeg, heb jij Kist al gezien? Niet dat ik hem normaal vaak zie maar je ziet hem wel af en toe langszweven.' vraag ik aan James.


    Queer zijn is gewoon alles

    Victoire Weasley.
    Hij draaide zich naar mij toen hij klaar was met nazwijmelen van Fay'den. "Ik- uh. Wat?" Hij schudde zijn hoofd. Cath dringde zich erg op bij hem, en ik wierp haar even een vage blik toe. "Natuurlijk niet." Onbewust kwam er een glimlachje op mijn gezicht. Zijn blik schoot snel naar mij. "Ze is gewoon een vriendin." Ik gaf hem een veelbetekenende blik. "Hm-hm. En hoe verklaar je die roze haartjes van je?" Ik glimlachte, maar mijn ogen deden niet mee. Ik was er nu dacht ik redelijk uit wat er met mij was, en ik wist dat het niet kon. Teddy was mijn beste vriend. Maar waarom was zijn haar dan nog steeds roze terwijl hij naar mij keek? Ik schudde de gedachte snel van me af. Teddy kon gewoon niet hetzelfde hebben, toch?


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Eloise Clarette Dubois || Gryffindor || 4e jaars

    Ik grijnsde even, toen ik Potter zijn blik zag en hij zonder succes probeerde te zien hoe zijn haar zat. 'Je zou het misschien niet zeggen, maar ik ben best verlegen en bang voor nieuwe dingen.' Ik haalde mijn schouders op. Daar had ik niet zoveel last van. Vooral in dit geval niet. De verhalen van mijn moeder waren tien keer beter dan de huidige situatie was. Erg veel problemen met verhuizen had ik dan ook niet gehad. 'Maar dat van James zijn kapsel, weet ik eerlijk gezegd niet. Want jongens en meisjes slapen op verschillende kamers, maar het heeft er beter uitgezien dat wel ja.' Een zachte grinnik verliet mijn lippen.
    'Maak je keen zorken, James. 'et ziet koed. Was maar een krapje,' zei ik hem lachend, voor hij dacht dat hij er echt belachelijk uitzag. Ik vond jongens met warrig haar sowieso al beter dan die jongens die het met gel vastzetten, net leden van de maffia of zo. Vervolgens zei ik dat ik zin had in het jaar.
    'Een van mijn tantes zat op Beauxbatons. Die heeft ook wel eens over de "tutjes" verteld. Mijn moeder is echt grappig in de buurt van tante Fleur.' Er verscheen een frons op mijn voorhoofd. Fleur... waar had ik die naam toch eerder gehoord. Ik kende geen Fleur, maar toch... Ik durfde te zweren dat mijn moeder de naam meerdere keren had genoemd. Waar het mee te maken had gehad, wist ik echter niet meer. Ik zette mij wat beter tegen het raam aan en luisterde naar het gesprek tussen Emma en Jared, die eigenlijk niks zei, wanneer hij niet met Emma praatte. Ik besloot dat het mij niet genoeg interesseerde en dus richtte ik mijn blik weer op het raam, waardoorheen nog steeds het perron was te zien met haastende leerlingen en zwaaiende ouders.
    'Wanneer vertrekt de trein ook alweer?' vroeg ik niet echt aan een bepaald persoon.


    Happy Birthday my Potter!


    BarnOwl schreef:
    Maerwynn Dacre
    Ik loop door de al wat rustige wordende gang van de trein, ik zoek nog een lege coupe maar kan er geen vinden, de meeste zijn bezet door eerstejaars, Griffoendors, Modderbloedjes of bloedverraders waar ik natuurlijk het liefst niet bij wil zitten en ik ook niet mijn tijd wil verdoen om ze weg te jagen althans als het moet dan doe ik het wel. Als ik even niet oplet bots ik tegen iemand aan en val bijna op de grond, 'Kijk uit waar je loopt!' zeg ik, ik kijk op en sta voor een jongen met blond haar en grijs-blauwachtige ogen.


    Scorpius Hyperion Malfoy

    "Tijd om te gaan," zeg ik zacht tegen mijn moeder en vader. Mijn vader glimlacht en knikt. Ik geef hen een knuffel, het kan me niet schelen hou oud ik ben, en loop naar de trein. Scannend kijk ik rond door de trein en bekijk ik al de coupés. Ik ben opgewonden over wat dit jaar zal geven. Ik weet dat Malfoy niet zo'n invloedrijke naam is als vroeger, toch zijn er nog mensen die schrikken. Mijn vader is dan ook een dooddoener geweest. Ik loop verder tot mijn gedachten gang ruw werd verstoord door iemand die tegen me op botste. "Kijk uit waar je loopt!" schreeuwt een meisje me toe. Ik herken de stem en kijk op om mijn vermoedens te bevestigen.
    "Maerwynn, een beetje vriendelijk kan ook," zeg ik met opgetrokken wenkbrauwen. "Daarbovenop ben ik van Slytherin, dat is geen reden om me op te eten dus."


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Domenique 'Nicky' Wemel

    Ik sjok achter mijn ouders en jongere broertje over perron 9 ¾. Wanneer ik met mijn volgeladen karretje, waar mijn hutkoffer en de kooi van Trouble gevaarlijk op liggen te stuiteren, tegen iemands enkels oprij, kijk ik expres de andere kant op en doe alsof mijn neus bloed.
    Typisch iets voor Victoire dat ze alleen naar het station wou komen, enkel en alleen omdat ze een laatste jaar is.
    De vuurrode trein lijkt me toe te lachen en ik weet gewoon dat dit een leuk jaar gaat worden, nog voor het begonnen is!
    Nadat mam me een kus op beide wangen geeft en pap me nog een laatste keer in zijn armen sloot, maak ik me gauw uit de voeten om een plekje in de trein te vinden.
    Alles zit natuurlijk stampvol!
    James zit in een couple, druk te praten met en meisje met bruin haar. Om de zoveel couples zie ik de hoofden van mijn andere familie leden, enkele jongens en meisjes lachen en zwaaiden naar me wanneer ik naar binnen kijk.
    Toen ik in het midden van de trein eindelijk een lege plek had gevonden, schoof ik de deur open en liet me op de bank vallen, net te laat om te zien dat Mortensio Duran James Holmes tegenover me zat.

    De trein vertrekt!


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Porseleintje schreef:
    Milan Robbert Wood
    'Dus daarom passen Emma en ik bij elkaar, vind je niet Woodie?' vroeg Max aan me. Liam en ik zuchtten. 'Dude, het is overduidelijk dat Emma je niet leuk vindt. Ze is of op Jared of op James' zei Liam. Ik knikte instemmend. Kon die gast geen seconde ergens anders over praten? Gek werd ik ervan, gek! Dat kan iedereen zich toch wel voorstellen? Als een van je beste vrienden je bloed irritante zus ophemelt met hoe geweldig ze wel niet is. Dan krijg je kotsneigingen, hele erge zelfs. Ik stond op, 'Als je klaar bent met Emma ophemelen, kom ik wel terug' zei ik geërgerd en liep de coupé uit. Stik maar, Gatver. Wat zag die gast in haar? Ze was mijn zus! Gefrustreerd liep ik verder. Ik keek de eerst volgende coupe in en zag, het kan niet anders, Emma en Jared zitten. O kijk! Daar zat James ook nog! En Mason! En Sandara! Wauw, wat een feest daarzo! Snel liep ik verder en keek zo af en toe een coupé in. Ik zag Roos Wemel en Albus Potter zitten, ik praatte nooit echt met ze, maar ze leken me best aardig. Ik ademde diep en opende voorzichtig de coupédeur.
    'Hé, mag ik erbij komen zitten? Een vriend van me zit alleen maar mijn zus op te hemelen' zei ik zuchtend. Afwachtend keek ik hen beiden aan.


    Albus

    'Leuk,-' antwoord ik als Roos vraagt hoe mijn vakantie was, maar voor ik verder kan vertellen staat er een jongen in de deuropening, Milan. 'Hé, mag ik erbij komen zitten? Een vriend van me zit alleen maar mijn zus op te hemelen' zucht hij. Ik knik vaag. 'Uhm oke.' Ik kijk weer naar Roos. 'We zijn bij een internationale zwerkbalwedstrijd geweest, Ierland tegen Engeland. Ierland won tot ergernis van James. Ik vond het wel prima, ik snap er toch niet zo veel van.' vertel ik aan Roos. 'We zijn ook nog even bij Charlie geweest, in Roemenië. Leuk hoor, met al die draken.' dat laatste zeg ik sarcastisch. 'Maar hebben jullie nog wat leuks gedaan?' Ik kijk naar Milan en Roos. Op dat moment begint de trein in beweging te komen. 'Eindelijk, we gaan.' zeg ik vrolijk.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Roxanne
    De trein begint te rijden en ik heb nog steeds geen coupé. Ik wou wel bij James zitten, maar die coupé zit al volgeladen. Ik besluit Dominique maar te gaan zoeken. Ik kijk de trein rond en zie haar vuurrode haar net in een coupé verdwijnen. 'Nicky!' roep ik nog en ik loop naar de coupé toe. Ik schuif hem open, maar dan merk ik dat er een jongen tegen over haar zit. Hij zal wel een jaar of 17 zijn. 'Uhm, hoi.' zeg ik verlegen. 'Ik ben Roxy.' Ik noem mezelf haast altijd Roxy, omdat Roxanne veel te lang is. Ik ga naast Dominique zitten en trek me niet zoveel aan van de jongen. 'Leuke vakantie gehad?' vraag ik vrolijk. 'Kijk, ik ben aanvoerder geworden!' zeg ik trots en ik laat mijn aanvoerders badge zien.

    Mason
    De trein vertrekt, dat werd tijd. Ik kijk om me heen, de coupé is aardig druk. Ik besluit maar een gesprek over zwerkbal te starten met James. 'Jammer dat Ierland won he?' zeg ik tegen hem. 'Engeland had ze makkelijk aangekund, alleen is hun zoeker, Schoors, veel te goed. Die man kan duiken.' ik schud even mijn hoofd. 'De volgende wedstrijd is Ierland tegen Bulgarije, dat word nog eens spannend.' Ik laat mijn blik even uit het raam glijden. De trein komt op gang. Ik strijk even met mijn hand door mijn haar.

    [Fred is nog lonely, waar kan hij heen?]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Wunjo schreef:
    Roxanne
    De trein begint te rijden en ik heb nog steeds geen coupé. Ik wou wel bij James zitten, maar die coupé zit al volgeladen. Ik besluit Dominique maar te gaan zoeken. Ik kijk de trein rond en zie haar vuurrode haar net in een coupé verdwijnen. 'Nicky!' roep ik nog en ik loop naar de coupé toe. Ik schuif hem open, maar dan merk ik dat er een jongen tegen over haar zit. Hij zal wel een jaar of 17 zijn. 'Uhm, hoi.' zeg ik verlegen. 'Ik ben Roxy.' Ik noem mezelf haast altijd Roxy, omdat Roxanne veel te lang is. Ik ga naast Dominique zitten en trek me niet zoveel aan van de jongen. 'Leuke vakantie gehad?' vraag ik vrolijk. 'Kijk, ik ben aanvoerder geworden!' zeg ik trots en ik laat mijn aanvoerders badge zien.

    Mason
    De trein vertrekt, dat werd tijd. Ik kijk om me heen, de coupé is aardig druk. Ik besluit maar een gesprek over zwerkbal te starten met James. 'Jammer dat Ierland won he?' zeg ik tegen hem. 'Engeland had ze makkelijk aangekund, alleen is hun zoeker, Schoors, veel te goed. Die man kan duiken.' ik schud even mijn hoofd. 'De volgende wedstrijd is Ierland tegen Bulgarije, dat word nog eens spannend.' Ik laat mijn blik even uit het raam glijden. De trein komt op gang. Ik strijk even met mijn hand door mijn haar.


    [Fred is nog lonely, waar kan hij heen?]


    | lol, hij kan bij de laatstejaars komen zitten xd |


    kindness is never a burden.

    Milan Robbert Wood
    Albus knikte vaag. 'Uhm oke.' Ik ging naast Roos zitten. Volgens mij waren ze niet zo blij met me. Tja, ik stond nu eenmaal ook niet zo goed bekend. Albus keek weer naar Roos. 'We zijn bij een internationale zwerkbalwedstrijd geweest, Ierland tegen Engeland. Ierland won tot ergernis van James. Ik vond het wel prima, ik snap er toch niet zo veel van.' vertelde Albus aan Roos. 'We zijn ook nog even bij Charlie geweest, in Roemenië. Leuk hoor, met al die draken.' dat laatste zei hij sarcastisch. Draken? Zouden die Charlie en Robin elkaar kennen? Vast niet. Ik wist eigenlijk niet waar Robin precies werkte, ja in het buitenland. En dat was dan ook alles. Eigenlijk best raar, ik zou hem wel schrijven als we op Hogwarts waren.
    'Maar hebben jullie nog wat leuks gedaan?' Albus keek naar Roos en mij. Op dat moment begint de trein in beweging te komen. 'Eindelijk, we gaan.' zei Albus vrolijk.
    Ik haalde mijn schouders op. 'Niets bijzonders, eigenlijk. Ik wilde ook heel graag naar de zwerkbalwedstrijd en mijn broer en zus ook, maar mam vond dat niet leuk ofzo' ik zuchtte diep.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    James Mikealson

    'Met mij is alles goed hoor, heel druk met het voorberijden van het nieuwe jaar. De eerstes gaan het makkelijk hebben dit jaar.' antwoord hij en ik knik. 'Dat geloof ik best ja, vooral bij jouw altijd.' zeg ik. Heer Hendrik zweeft ook even langs en ik steek mijn hand op als begroeting. 'Zeg, heb jij Kist al gezien? Niet dat ik hem normaal vaak zie maar je ziet hem wel af en toe langszweven.' vraagt hij en ik schud mijn hoofd. 'Nog niet gezien.. Zit hij niet in zijn lokaal zoals gewoonlijk?' zeg ik. Ik leun tegen de muur en kijk even om me heen. 'Oh god, ik kan me nog goed herinneren toen ik hier een eerste jaars was. Ik kon echt gemeen zijn toen.' lach ik. Ik heb nog makkelijk praten, het is toch maar 18 jaar geleden. Volgens mij kan zelfs Campbell zich dat nog herinneren...


    Your love makes me strong, your hate makes me unstoppable

    Edgar schreef:
    (...)

    | lol, hij kan bij de laatstejaars komen zitten xd |


    [Gezellig :] ]

    Fred
    Ik sta hijgend in de trein, zo hard ben ik weg gerend. Die jongen was ook angstaanjagend. De trein begint al te rijden, en ik zoek snel een coupé. Uiteindelijk vind ik er een waar mijn nichtje en neefje in zitten. Nouja, Teddy is niet echt een neefje, maar het voelt wel zo. Ik schuif haastig de coupédeur open en kijk iedereen aan. 'Kan ik erbij zitten?' zeg ik snel achter elkaar. Dan valt mijn blik op Teddy. 'Je hebt roze haar!' ik grinnik. 'Ben je verliefd of zo?' Ik grijns. Mijn hutkoffer heb ik in mijn ene hand, en mijn gloednieuwe bezem in de andere. Ik ben van plan dit jaar bij het zwerkbalteam van Ravenklauw te komen. Ik heb in de zomervakantie flink geoefend. Ik ben best goed, al zeg ik het zelf. Zo goed dat mijn vader gelijk een nieuwe racebezem voor me heeft gekocht.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Albus
    'Niets bijzonders, eigenlijk. Ik wilde ook heel graag naar de zwerkbalwedstrijd en mijn broer en zus ook, maar mam vond dat niet leuk ofzo' zegt Milan waarna een diepe zucht volgt. Ik haal mijn schouders op. 'Zo veel was er ook niet aan. Iedereen zat alleen maar te schreeuwen en juichen. En eerst scoorde Ierland, dan Engeland en zo ging het heel lang zo door. Pas toen het 100 - 100 stond had de zoeker van Ierland de snaai en toen werd ik pas echt doof. En ik heb die zoekers bijna de hele tijd niet gezien omdat ze hoog in de lucht vlogen. Toen doken ze opeens naast elkaar naar beneden, maar de zoeker van Engeland kreeg een beuker tegen zijn kop en die Ierse greep de snaai.' Ik weet de namen van al die zwerkbalspelers niet eens, Lily weet er zelfs meer.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Roos Wemel ~ Griffoendor ~ 3e jaars

    'Leuk,-' zegt Albus.
    Ik volg zijn blik en zie dan waarom hij is gestopt met praten. Er staat iemand in de opening. Wood was het volgens mij. Hij zit bij ons in het jaar maar ik ken hem eigenlijk helemaal niet.
    'Hé, mag ik erbij komen zitten? Een vriend van me zit alleen maar mijn zus op te hemelen' vraagt hij. Albus knikt en Wood ploft naast me neer. Gezellig. Not.
    Gelukkig begint Albus weer te praten.
    'We zijn bij een internationale zwerkbalwedstrijd geweest, Ierland tegen Engeland. Ierland won tot ergernis van James. Ik vond het wel prima, ik snap er toch niet zo veel van. We zijn ook nog even bij Charlie geweest, in Roemenië. Leuk hoor, met al die draken.' Het laatste kon bijna niet nog sarcastischer.
    'Dat klinkt gezellig' mompel ik. Albus kijkt mij en Wood aan.
    'Maar hebben jullie nog wat leuks gedaan?'
    Op dat moment komt de trein in beweging en verdwijnt het perron uit het zicht. Ik staar nog even uit het raam en luister dan weer naar wat er word gezegd.
    'Zo veel was er ook niet aan. Iedereen zat alleen maar te schreeuwen en juichen. En eerst scoorde Ierland, dan Engeland en zo ging het heel lang zo door. Pas toen het 100 - 100 stond had de zoeker van Ierland de snaai en toen werd ik pas echt doof. En ik heb die zoekers bijna de hele tijd niet gezien omdat ze hoog in de lucht vlogen. Toen doken ze opeens naast elkaar naar beneden, maar de zoeker van Engeland kreeg een beuker tegen zijn kop en die Ierse greep de snaai.' zucht Albus.
    Ik knik.
    'Wij zijn bij opa Arthur en oma Molly geweest en naar opa Theo. Verder hebben we eigenlijk niet veel gedaan.' zeg ik. Dan wend ik me tot Wood.
    'En jij heet toch Wood?' vraag ik. Dan besef ik hoe vaag het klinkt. Toch blijf ik hem vragend aankijken.

    (Geen inspiratie...)

    [ bericht aangepast op 31 aug 2013 - 14:16 ]


    -

    Aris Plaetbek

    In mezelf mompelend loop ik door de verlaten gangen. Nu nog verlaten gangen. Straks komen die herriemakende rotkinderen weer die het leuk vinden om geintjes uit te halen. Ik haat geintjes.
    Ik foeter een paar schilderijen uit en hoor dan harde stemmen. Ik stap er zo kordaat mogelijk op af en begin net met mijn preek als ik Campbell en zo'n verpleger zie.
    'Hou je ged- o, hallo' zeg ik en kijk de twee mannen aan.
    'Oh god, ik kan me nog goed herinneren toen ik hier een eerste jaars was. Ik kon echt gemeen zijn toen.' lacht de verpleger.
    Ik lach terug als een boer met kiespijn. 'Ja, van hullie heb ik nog last gehad.' zeg ik emotieloos. 'Ik heb lades over hullie in me kantoor. Lades!' dan loop ik weer verder terwijl ik me beklaag over het feit dat het congiërge zijn zoveel administratie oplevert tegen elk schilderij dat het horen wil. En ook tegenover die het niet horen willen.


    -