• Zondag, op de aller aller aller állerlaatste dag van de vakantie (zowel van uni als van werk), kreeg ik te horen dat er bij mijn opa longkanker geconstateerd was. Mijn moeder was zo vrij me dit te sms'en.
    Ergens weet ik natuurlijk dat het te verwachten was; opa rookt als twee ketters bij elkaar en hij voelde zich al enige tijd niet goed al ging hij dus noit naar de dokter. Toch kwam het hard aan; vooral omdat ik het via de sms moest horen (en ik er zelfs naar heb moeten vragen) en omdat mijn opa en ik heel close zijn.
    Vrijdag krijgen we te horen wat er eventueel nog aan gedaan kan worden en of er uitzaaiingen zijn.

    Het ergste vind ik nu dus dat ik er niet naartoe durf - naar opa. Ik ben gewoon bang het topic op te brengen - of dat het aan bod komt - en dan barst ik in huilen uit. Er niets over zeggen lijkt me geen optie, aangezien hij weet dat ik het weet.


    Edit: vandaag, vrijdag dus, hebben we te horen gekregen dat opa nog meer onderzoeken moet doen, zo snel mogelijk, omdat ze er dus niet zeker van zijn dat het behandeld kan worden.

    Edit 2.0: Ik ben inmiddels al enkele keren op bezoek geweest bij opa. We hebben te horen gekregen dat hij niet meer behandeld kan worden en hij gaat ernstig snel achteruit. Er wordt gezegd dat we blij mogen zijn als hij de jaarwisseling nog meemaakt.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 12:03 ]


    We need a bigger boat.

    Awh, wat ongelooflijk klote. Het is begrijpelijk dat je nu niet naar je opa durft, maar laat het niet te lang duren. In elk geval, heel veel sterkte!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik weet hoe moeilijk het is, maar des te eerder hoe beter. Je komt er hoe dan ook niet onderuit. Je hoeft het niet op te brengen. Je kan ook wachten tot een ander het doet en huilen is niet erg, hij zal het ook niet erg vinden. Pijn doet het nou eenmaal en dat begrijpt je opa ook wel.

    Helaas heb ik er wat ervaring mee doordat drie van mijn familie leden binnen 18 maanden aan kanker zijn overleden dus als je wilt praten kun je me altijd een pbtje sturen. Heel veel succes en sterkte


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Aw, ik snap hoe je je voelt. Ik kreeg bij mij oma ook niks te horen totdat we in de auto zaten naar haar toe, 'O, we hadden toch verteld dat oma weer borstkanker heeft?' en ik vond het eerst ook moeilijk om haar te zien. Nu word het al wat minder, maar omdat ze nog niet zo veel beter geworden is blijft het moeilijk.. Je kunt me altijd PB'en!

    Tonto schreef:
    Ik weet hoe moeilijk het is, maar des te eerder hoe beter. Je komt er hoe dan ook niet onderuit. Je hoeft het niet op te brengen. Je kan ook wachten tot een ander het doet en huilen is niet erg, hij zal het ook niet erg vinden. Pijn doet het nou eenmaal en dat begrijpt je opa ook wel.

    Helaas heb ik er wat ervaring mee doordat drie van mijn familie leden binnen 18 maanden aan kanker zijn overleden dus als je wilt praten kun je me altijd een pbtje sturen. Heel veel succes en sterkte!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb ook één van mijn familieleden aan kanker verloren. Ik ben er weken kapot van geweest. Zeker toen ik thuiskwam van zijn begrafenis heb ik hysterisch zitten huilen, omdat ik toen pas besefte dat hij echt weg was en niet meer terug zou komen. Ik huil nu half terwijl ik dit typ (niet gelogen) en ik heb ooit een droom gehad dat hij terug was. Grote teleurstelling toen ik wakker werd. Allessinds, veel sterkte en mijn PB-box staat altijd open


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Awh, dat is echt klote voor je (K)


    -

    Het goedje THC uit wiet gebruiken. Het is bewezen dat dit kankercellen stopt en tumoren doet slinken. Farmaceutische industrie leeft van de kankerpatiënten en 70% van de inkomsten komt van radiotherapie en chemotherapie. Maar ja, de farmaceutische wereld wil niet bekennen dat THC werkt want MONEY. Ze kunnen niks aan cannabis verdienen, want je kunt geen patent krijgen op een plant. Tsja, en waar gaan geldbeluste mensen voor? Juist.
    Google het maar, er was al een onderzoek in de jaren zeventig in Amerika naar THC, maar omdat cannabis verboden is, werd het artikel uit de New York Times gehaald. They all neeeeed the money!

    Heel veel sterkte met je opa! Hopelijk kun je toch hem een beetje normaal onder ogen komen en krijg je goed nieuws. (:.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ah, wat erg voor je D: Ik zou er wel echt naar toe gaan. Echt.


    Tijd voor koffie.

    Wat klote zeg :(
    Mijn oma heeft ook longkanker gehad en ik wist ook niet goed hoe ik daarop moest reageren en ik durfde haar ook niet meer te zien. Dus ik snap je reactie heel erg goed, maar probeer jezelf er na een tijdje wel overheen te zetten. Je kunt het.
    Heel veel sterkte!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Comanche schreef:
    Het goedje THC uit wiet gebruiken. Het is bewezen dat dit kankercellen stopt en tumoren doet slinken. Farmaceutische industrie leeft van de kankerpatiënten en 70% van de inkomsten komt van radiotherapie en chemotherapie. Maar ja, de farmaceutische wereld wil niet bekennen dat THC werkt want MONEY. Ze kunnen niks aan cannabis verdienen, want je kunt geen patent krijgen op een plant. Tsja, en waar gaan geldbeluste mensen voor? Juist.
    Google het maar, er was al een onderzoek in de jaren zeventig in Amerika naar THC, maar omdat cannabis verboden is, werd het artikel uit de New York Times gehaald. They all neeeeed the money!

    Heel veel sterkte met je opa! Hopelijk kun je toch hem een beetje normaal onder ogen komen en krijg je goed nieuws. (:.


    Één van de redenen waarom wiet verboden is, is omdat ze weten wat voor een wonderplant het is, wat het allemaal kan genezen en wat je van de plant zelf kunt maken van kleding tot voedsel.
    dat zou natuurlijk een enorm gat in de markt zijn als mensen niet meer dure spullen hoeven te kopen maar gewoon een plantje in hun tuintje kunnen zetten.

    maar dat is dus al door Comanche beschreven (: gb maar voor meer info.

    + ik ben ook familie leden verloren aan kanker, if you wanna talk about anything gb is open (voor zover internet mee wil werken)


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Ik ben al veel familieleden kwijt geraakt en kanker en mag ik jou iets aanraden - je hoeft mijn raad niet perse op te volgen he- maar als ik jou was zou ik naar jou opa gaan. En desnoods hoef je er niet met hem over te praten maar gewoon aangezien jullie zo close zijn is het misschien voor hem aangenaam als jij hem steun kunt geven op dat moment.
    In ieder geval heel veel sterkte<3


    All my life I've been waiting for something that never came.

    Dat is niet fijn ! :c
    Ik zou hem in ieder geval blijven opzoeken , en maak een lief kaartje ofzo , laat zien hoeveel je om hem geeft , en dat je hem zal blijven steunen ! (:
    Heel veel sterkte, voor jullie allemaal !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Meliuscule schreef:
    Dat is niet fijn ! :c
    Ik zou hem in ieder geval blijven opzoeken , en maak een lief kaartje ofzo , laat zien hoeveel je om hem geeft , en dat je hem zal blijven steunen ! (:
    Heel veel sterkte, voor jullie allemaal !


    Queer zijn is gewoon alles

    Awh .. Heel veel sterkte! x


    16 - 09 - '17

    Ik ken je situatie, mijn opa heeft sinds kort ook kanker, en omdat hij een jaar met de klachten rondliep en te eigenwijs was om daar een dokter te gaan is het al uitgezaaid. Ik heb de volgende dag op school echt iets van 4x gehuild, en steeds als mensen erover praten, of als het in een film voorkomt, flip ik 'm helemaal :(

    Ik wens je echt ontzettend veel sterkte, en je opa natuurlijk ook!

    Xx


    Music is life :)