• Zondag, op de aller aller aller állerlaatste dag van de vakantie (zowel van uni als van werk), kreeg ik te horen dat er bij mijn opa longkanker geconstateerd was. Mijn moeder was zo vrij me dit te sms'en.
    Ergens weet ik natuurlijk dat het te verwachten was; opa rookt als twee ketters bij elkaar en hij voelde zich al enige tijd niet goed al ging hij dus noit naar de dokter. Toch kwam het hard aan; vooral omdat ik het via de sms moest horen (en ik er zelfs naar heb moeten vragen) en omdat mijn opa en ik heel close zijn.
    Vrijdag krijgen we te horen wat er eventueel nog aan gedaan kan worden en of er uitzaaiingen zijn.

    Het ergste vind ik nu dus dat ik er niet naartoe durf - naar opa. Ik ben gewoon bang het topic op te brengen - of dat het aan bod komt - en dan barst ik in huilen uit. Er niets over zeggen lijkt me geen optie, aangezien hij weet dat ik het weet.


    Edit: vandaag, vrijdag dus, hebben we te horen gekregen dat opa nog meer onderzoeken moet doen, zo snel mogelijk, omdat ze er dus niet zeker van zijn dat het behandeld kan worden.

    Edit 2.0: Ik ben inmiddels al enkele keren op bezoek geweest bij opa. We hebben te horen gekregen dat hij niet meer behandeld kan worden en hij gaat ernstig snel achteruit. Er wordt gezegd dat we blij mogen zijn als hij de jaarwisseling nog meemaakt.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 12:03 ]


    We need a bigger boat.

    Morticia schreef:
    Awh, wat ongelooflijk klote. Het is begrijpelijk dat je nu niet naar je opa durft, maar laat het niet te lang duren. In elk geval, heel veel sterkte!


    26 - 02 - '16

    Praat er juist over en dan moet je maar huilen; het is namelijk ook verschrikkelijk en verdrietig. Praat en huil er samen met je opa over, dan kunnen jullie het samen proberen een plekje te geven. Sterkte.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Das niet leuk:(

    Ik heb gister te horen gekregen dat mijn opa 50 blaasstenen heeft. Dus dat was ook even schrikken. Maar longkanker is een stuk gevaarlijker... Ik wens je heel veel succes(flower)


    Doe eens gek, en maak je eigen sprookje!

    Heel veel sterkte!
    Mijn opa rookte ook veel en is ook daardoor aan zijn einde gekomen. Zijn vrouw, mijn oma dus, die genoot steeds mee van de rook en die overleed 14 maanden later.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Mijn opa is recent overleden aan longkanker met uitzaaiingen ;((
    Dat helpt misschien opzich niet, maar het is verschrikkelijk snel nieuws, en het kan dat hij nog jaren leeft, maar het kan snel gaan. Ik snap dat je niet durft, maar het moet gewoon. Echt. Hoewel ik het gevoel heb dat mijn situatie erg op de jouwe leek, kan het natuurlijk zijn dat het in werkelijkheid toch totaal anders aanvoelt voor jou, maar ik kan me op geen enkele manier voorstellen dat je er enig voordeel uithaalt het uit te stellen. Misschien is het beter als je niet begint te huilen, maar zelf als je dat doet, het is menselijk, hoor. Toon hem echt op elke manier mogelijk dat je van hem houdt, je kan achteraf enkel spijt hebben als je dat niet zoveel hebt gedaan als je kon ;3

    Veel sterkte.


    effort never betrays you

    Oh het spijt me, ik weet hoe je je voelt.
    Mijn opa is in oktober overleden, aan totaal drie beroertes. De laatste keer dat ik bij 'm was, kon hij al niet lopen, niet normaal drinken (alleen maar vloeibaar) en zelfs praten ging niet goed.. Dat vond ik ook dood eng.

    Maar bedenk wel, dit klinkt lullig, maar ga bij 'm langs voordat het te laat is. Ik weet dat je daar nog niet aan wilt denken, maar het kan onverwachts gebeuren zoals bij mijn opa is gebeurd. Praat er ook over, het verstoppen heeft geen zin!
    Als je wilt praten, m'n PB staan altijd open voor je! Heel veel sterkte! (flower)

    Aaah heel veel sterkte.
    Toen mijn opa het een half jaar geleden te horen kreeg en ik dus ook durfde ik eerst ook niet naar hem toe. Ik was bang hem vast te grijpen en nooit meer los te laten.
    Mijn opa is nu morgen precies twee weken dood.Het is en blijft onwennig.

    Heel veel sterkte voor jou en je opa
    (H)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Dank jullie wel! Jullie zijn allemaal zo lief <3


    We need a bigger boat.

    Ik snap hoe je je voelt. Gedurende de vakantie werd mijn oma opgenomen in het ziekenhuis. Ik moest alles horen van mijn tante via Facebool chat. Mijn ouders en zusje waren in Frankrijk en wisten het; geen woord. Zelfs niet toen ze terug waren.

    Hopelijk komt het snel goed met je opa.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik snap hoe je je voelt. Ik heb nooit mijn 2 oma's gekend en mijn opa is overleden 4 dagen voor ik 11 zou worden.

    Op een dag kwam mijn opa me halen van tekenschool en kregen we een auto ongelukje. Gelukkig hadden we niets ergs. Maar mijn opa moest op controle gaan en daar kregen we te horen dat hij een hersentumor had..
    Een klap voor ons allemaal natuurlijk. Ik durfde nooit het ziekenhuis binnen te gaan. Bang dat ik hem daar niet meer zou aan vinden. Dokters hebben hem twee keer geopereerd maar dat had niets uitgehaald. Mijn mama vroeg hoelang hij nog zou hebben te leven en onmiddellijk zeiden ze hoogstens 6 maanden. 5 maanden later raakte hij in coma. Mama wilde me zo snel mogelijk uit het huis en paar uur later heeft hij zijn laatste adem uitgeblazen. De laatste woorden die ik toen tegen hem zei was "Tot straks.". Ik vind het nog steeds moeilijk om er luid op over te praten na 6 jaar. Ergens doet het me nog steeds veel pijn dat hij er niet meer is. Ik ben nu 17 en hoor verhalen van mijn klasgenoten en vrienden over hun grootouders en dan doet het me echt pijn.

    Ik hoop dat je opa beter wordt..
    Heel veel sterkte (H)


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Morticia schreef:
    Awh, wat ongelooflijk klote. Het is begrijpelijk dat je nu niet naar je opa durft, maar laat het niet te lang duren. In elk geval, heel veel sterkte!


    + het leven gaat door, hoe moeilijk het ook klinkt!

    [ bericht aangepast op 7 sep 2013 - 11:59 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Iedereen heel erg bedankt voor alle steun en support. Jullie zijn lieve mensjes <3


    We need a bigger boat.

    Scavo schreef:
    Iedereen heel erg bedankt voor alle steun en support. Jullie zijn lieve mensjes <3


    Ik hoop dat alles goed zal komen!


    Some people are art and do art at the same time