• Ik wordt over ongeveer een maand 16, sweet sixteen dus.
    Mijn moeder vroeg wie ik wou uitnodigen qua vriendinnen.
    Ik kwam uit op 2 mensen.
    Ik heb op school helemaal geen vriendinnen, vorig jaar was ik nieuw op school en heb ik alle meisjes van de klas gevraagd.
    Van de 12 mensen die kwamen ben ik er door 1 teruggevraagd, pijnlijk.
    Op momenten als dit wordt ik er dubbel zo hard aan herinnerd dat ik eigenlijk geen vrienden heb in het dagelijks leve
    Die 2 mensen zijn 1 oude vriendin en 1 vakantievriendin.

    Ik wil heel graag een feest geven, misschien zelfs wel uitgaan, maar ik heb niemand om dat mee te doen
    Het maakt me gewoon zo verdrietig
    Vandaag op school zijn de enige mensen die uitzichzelf tegen mijn hebben gepraat mijn docenten

    Ik weet dat ik anders ben en niet zo goed ben in vrienden maken (ik heb ook Asperge) maar ik heb zo hard mijn best gedaan dit jaar en vorig jaar.
    Ik voel me er nu gewoon echt heel slecht over, ik wil ook gewoon vrienden die uit zichzelf een gesprek met mij beginnen
    Mij respecteren zoals ik ben
    Die bij mij zitten in de pauze en in de klas

    Dit moest ik gewoon even kwijt


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Voel je neit slecht. Ik heb ook heel weinig vrienden, and I don't give a shit. I'm happy with my few friends because they're real and good friends and they love me for who I am.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Het is niet zo heel raar dat je nog niet zoveel vrienden hebt hoor - ookal is dat natuurlijk niet leuk.
    Maar toen ik vijftien was, begon ik pas echt wat goede vrienden te krijgen, en bij de één gaat dat sneller dan bij de ander.
    Ik weet zeker dat het wel goed komt! Iedereen heeft wel een periode gehad waarbij de mensen hen gewoon niet goed liggen.

    ik wil ook gewoon vrienden die uit zichzelf een gesprek met mij beginnen


    Sorry, maar als je vrienden hebben wilt, heeft het geen nut om op hun te gaan wachten. Je kunt het beste zélf op iemand afstappen die je aardig lijkt, en vragen of je erbij mag zitten om vervolgens een gesprekje aan te knopen en vriendinnen proberen te worden.

    Ik vind het zeer jammer voor je dat je geen grote vriendengroep oid hebt, maar ik krijg wel de indruk alsof je vind dat men naar jou toe moet komen. En zo werkt het (helaas) niet.

    Verder alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Wanneer wordt je 16? (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik snap je echt helemaal. Vorig jaar had ik hetzelfde. Het sucks nu eenmaal als mensen je niet graag mogen. Ik kan je niet echt advies geven. Het moed om mensen aan te spreken moet uit jezelf komen en dat heb je al geprobeerd, jammer dat het niet lukte. Ik zal zeggen, wacht even. Niet voor niks zeggen ze dat echte vrienden moeilijk te vinden zijn. (K)


    -

    Het is niet vanzelf sprekend dat diegene je ook nog terug uitnodigd. Misschien vinden mensen in de klas dat je een negatieve sfeer uitstraald? Niet dat je dat hebt. maar de meeste mensen kappen al snel af als ze je zien met gebogen hoofd en als je niet echt spraakzaam bent kan dat andere mensen afweren.. Heb je geen vrienden in andere klassen dan? HAPPY B-DAY ALVAST.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Als je vrienden wilt kan je niet verwachten dat iedereen je maar gewoon accepteert zoals je bent. Je moet er moeite voor doen en je vaak genoeg anders voordoen dan je bent, zo zijn schoolvrienden nou eenmaal. Het komt zelden voor dat je al meteen jezelf kan zijn, soms komt het vanzelf maar vaak ook gewoon niet. En als jij op school rondhangt met een houding van 'wat ben ik toch zielig want niemand mag me en ik heb geen vrienden' komt al helemaal niemand op je af.


    Your make-up is terrible

    Op school heb ik ook niet perse veel vrienden hoor! Ik heb veel kennissen, mensen die met me praten op school, of als ik ze tegen kom in de trein. Mensen waarmee ik soms whatsapp, of waar ik naast zit in de les; ik noem ze niet mijn vrienden. Niet te druk maken, ik kreeg zoals hier ook al eerder werd gezegd ook pas mijn echte vrienden rond mijn 15e.
    Zelf naast iemand gaan zitten, het gesprek beginnen, het helpt allemaal als je zelf openstelt, uiteindelijk begint iemand ook tegen jou te praten. Uiteindelijk komt het allemaal ook wel goed!


    Alleen maar tranen van geluk

    Het komt misschien over alsof ik echt op iemand wacht, maar dat is het niet. Ik neem heel vaak zelf het iniatief, altijd eigenlijk.
    Maar ik vind wel dat een vriendschap van twee kanten moet komen
    Ik ben meestal vrolijk en opgewekt in de klas, maar na een behoorlijk eenzaam jaar is dat steeds moeilijker. Ik weet niet wat erger is, bij een groepje zitten dat jouw totaal negeert en plannen maakt, maar jou er bewust buiten laat (gebeurt echt zo vaak). Of alleen zitten.
    Mijn school is nogal klein en ik heb het wel geprobeerd bij andere groepjes, maar dat werkt ook niet
    Er is niet echt iemand met dezelfde interesses als ik en ik wil niet veranderen in iemand die ik niet ben


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Zeker wat Lizz zegt. Ik heb vrij weinig vrienden, en merendeel zijn zelfs jongens, geloof ik. Ik kan genoeg lol hebben met mijn maatjes, want die maken me altijd wel aan het lachen. Ik heb iets aan ze, want ze vertellen niet zomaar alle dingen door, die ik bij hen neerleg, omdat ik hen vertrouw.
    En daarbij: Ik hou niet van uitgaan, dus ik ga ook helemaal niet uit met verjaardagen :Y)

    Maar aan de andere kant: ik snap dat het suckt dat je telkens alleen bent in de pauze. Ik heb nu verschillende lessen, en dan sta ik in het begin van de pauze ook de hele aula af te zoeken naar waar zij zijn gebleven. Het is klote, snap ik, maar je komt er doorheen.
    Kun je niet bij meisjes (of jongens, die doen niet zo moeilijk) aanschuiven aan tafel, in de kantine? Of zoek andere mensen op school. Ga bij de schoolkrant, leerlingenraad en leer mensen van verschillende jaarlagen kennen. Zo heb ik bijvoorbeeld vrienden uit de zesde klas (waar ik zelf in zit), maar ook de vijfde.
    Ik weet toevallig dat je op een nieuwe school zit, dus als er zoiets nog niet bestaat: neem het initiatief!
    Ik weet toevallig uit eigen ervaringen dat sociale dingen organiseren, jouzelf ook socialer maakt. Je moet namelijk mensen benaderen voor de groep die organiseert ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Tja, dit is iets waar ik waarschijnlijk geen advies over kan geven. Mijn beste vriendin is mijn zusje, en die zit natuurlijk min of meer gedwongen met mij opgescheept omdat we familie zijn. :'D
    Ik heb op school ook niet veel vrienden, maar persoonlijk heb ik me daar nooit aan gestoord. Het enige wat ik je zou kunnen zeggen is dat je zelf op mensen af zult moeten stappen als je ze beter wilt leren kennen, want de rest zit waarschijnlijk allemaal al in vriendengroepjes en ze zullen dus niet zo snel zomaar naar jou toe komen. En ik weet dat dat gemakkelijker is gezegd dan gedaan, echt, maar het is waarschijnlijk ook de enige manier.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik weet hoe jij je voelt, maar kijk naar wat de anderen hier boven zeggen. Zelf probeer ik ook wel eens contact te maken, maar ik ben er mee opgehouden omdat ik merkte dat zij mij niet mogen en rotte dingen gingen doen en pesten en ja dat gebeurd ook nog op het mbo en de school doet niks, maar dat is iets anders weer. Altijd wou ik wel vrienden, want anders voelt ik mij eenzaam. Alleen pas geleden kwam ik tot de ontdekking: Ik red het ook zonder vrienden. (Zowel als thuis als op school)
    En dat is waar. Er zijn altijd wel mensen om je heen die soort vrienden van je zijn en je bent nog jong, hoewel ik al 18 ben, maar contact maken gaat veel beter als je ouders ben. Dat is tegen mij gezegd dan. Probeer jezelf te zijn en je eigen weg gaan en gewoon beetje praten met mensen enz en dan heb je kans dat je vrienden krijgt.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2013 - 22:05 ]

    NightVale schreef:
    Voel je neit slecht. Ik heb ook heel weinig vrienden, and I don't give a shit. I'm happy with my few friends because they're real and good friends and they love me for who I am.


    + Ik heb geen eens een feest gegeven voor mijn zestiende verjaardag, ik heb gewoon gezellig met mijn vriendinnen films gekeken in de woonkamer :Y)


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Mundane schreef:
    (...)

    + Ik heb geen eens een feest gegeven voor mijn zestiende verjaardag, ik heb gewoon gezellig met mijn vriendinnen films gekeken in de woonkamer :Y)


    Exactly! Een paar dagen geleden had ik mn 20ste verjaardag. I knodigde mijn 3 vrienden uit die in Northampton wonen. We keken Disney films en sliepen in de woonkamer. :'D


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Nou, dat klinkt niet echt als een leuke verjaardag...
    Ik lees hier nogal veel dat je gewoon zelf op de mensen moet afstappen, maar dat het je overduidelijk al gedaan. Het is nogal stom om zomaar bij iemand te staan en te luisteren naar het gesprek, gewoon om maar iets te doen. Het zijn ook geen echte vrienden, denk ik, als ze je gewoon lekker laten stikken als je alleen bent tijdens de pauze...
    Ik zit nog maar pas op het middelbaar - i know, i'm young... - en ik weet hoe het is om op de speelplaats te staan en bij jezelf te denken: "Bij wie moet ik nou staan?". Gelukkig was iedereen best wel aardig en heb ik algauw vrienden gemaakt met leerlingen waarvan ik dacht: Hé, die lijkt mij wel aardig. Ik ga daar wel naast zitten.
    Helaas voor jou zit jij hoogstwaarschijnlijk niet in het eerste jaar en kent iedereen elkaar al. Bovendien lijken ze mij ook niet echt aardig, om eerlijk te zijn. Tja, ik zou gewoon eens een praatje slaan met de mensen die jij aardig vindt en daar eens mee af te spreken. Veel mensen zijn namelijk veel aardiger tegen jou als ze niet omringd zijn door vrienden waartegen ze cool moeten doen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Hatsumomo schreef:
    Als je vrienden wilt kan je niet verwachten dat iedereen je maar gewoon accepteert zoals je bent. Je moet er moeite voor doen en je vaak genoeg anders voordoen dan je bent, zo zijn schoolvrienden nou eenmaal. Het komt zelden voor dat je al meteen jezelf kan zijn, soms komt het vanzelf maar vaak ook gewoon niet. En als jij op school rondhangt met een houding van 'wat ben ik toch zielig want niemand mag me en ik heb geen vrienden' komt al helemaal niemand op je af.

    Dit, vooral het eerste. Ik hoor sinds vorig jaar bij verschillende groepjes, en ik elk ander groepje zijn er bepaalde dingen die ik nooit zou doen of zeggen, gewoon omdat ik weet dat zij niet het type mens er voor zijn. Dus het zal ook wel zijn dat sommige mensen echt een ander beeld van me hebben dan andere. Dat wil niet zeggen dat ik mezelf totaal verander om er bij te horen, maar ik probeer me zo goed mogelijk te vinden in hun mening.
    De meesten houden niet van mensen die overal tegenin gaan, in het algemeen raad ik het af te veel je eigen mening te gaan verkondigen als je merkt dat die verschilt van je potentiële vrienden, dat kan later nog komen, maar in het begin laat je dat beter zo. En iedereen zaagt wel eens, maar zeker van mensen die er sowieso niet echt bij horen wordt veel gezaag niet geapprecieed :]
    Het klinkt best rot, maar de beste manier om in het begin bij een groepje te geraken is akkoord gaan met bijna alles, nonstop complimentjes geven, nooit te veel aandacht vragen, openstaan voor ieders mening, veel vragen stellen over andere hun interesses en echt interesse tonen, maar je moet er ook voor oppassen dat je niet enkel wordt gezien als een meeloper, dus je moet ergens ook aangeven wat jij boeiend vindt.
    Ik weet niet of je hier mee rekening hebt gehouden, dit zijn gewoon tips die ik ook zou geven aan de mensen die ik ken die niet erg veel vrienden hebben, want dat zijn volgens mijn perceptie toch wel de redenen.

    Ik zeg het alleen maar omdat je aangeeft dat je graag vrienden zou willen hebben, maar ik denk dat je van schoolvriendschappen nooit te veel kan verwachten, de meesten houden uiteindelijk maar een heel klein aantal vrienden over van mensen bij hen op school. Ik denk dus dat het belangrijk is dat je probeert bevriend te worden met mensen waarvan je al op voorhand denkt dat het nooit je beste vriendin zal worden.

    En los daarvan, op zich is het helemaal niet zo erg een sweet sixteen te vieren met 'maar' twee vriendinnen. Als het twee vriendinnen zijn die je echt kan vertrouwen en met wie je echt fun hebt, sta je daar veel verder mee dan het feestje van the popular girl die samen met 20 anderen meisjes met wie ze voor de helft van het jaar in de clinch ligt naar een zogezegd cool feestje gaat. Trouwens, als je wilt uitgaan, waarom ga je dan niet weg met die 2 meisjes? Ga misschien niet naar een plaats waar je hele school rondhangt, maar verder kan het deugd doen eens ergens te komen op een plaats waar mensen nog geen 'eticket' op je hebben geplakt! :]


    effort never betrays you