• Ik heb morgen een solicitatie gesprek bij Jumbo. Nou ik ben alleen super nerveus, want straks wordt ik niet aangenomen omdat ik zijn/haar vragen niet kan beantwoorden ofzo. Ik vraag me nu af wat voor vragen stellen ze? En wat moet ik nou zeggen als ze vragen waarom ik gekozen heb voor Jumbo of waarom heb je gekozen voor deze functie? (Ik heb gekozen voor Hulpkracht verslijn) Ik kan moelijk zeggen dat ik het doe voor geld. Wil iemand mij alsjeblief helpen? Zodat ik mezelf ff kan voorbereiden voor morgen. Alvast bedankt! xx


    Owjaa ik ben 17 weet iemand dus wat ik ongeveer ga verdienen?

    Je doet het uiteindelijk toch ook voor het geld? Iedereen daar doet dat want ik neem aan dat je niet alleen voor je plezier daar gaat werken.
    Verder heb ik geen ervaring.

    Uhm, zeg dat je het zo'n leuke winkel vind? :'D Heb ik toen ook gedaan bij m'n eerste sollicitatie en dat werkte goed, lol. Al werk ik er nu niet meer.
    Waar ik nu werk, verdien je als je 17 bent 4,10 per uur.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Draculea schreef:
    Je doet het uiteindelijk toch ook voor het geld? Iedereen daar doet dat want ik neem aan dat je niet alleen voor je plezier daar gaat werken.
    Verder heb ik geen ervaring.


    Klopt klopt ik heb gesoliciteerd om een bijbaantje te krijgen zodat ik centjes kan verdienen hahah. Maar als ze vragen waarom heb je voor deze functie gekozen of waarom heb je voor Jumbo gekozen? dan heb ik geen idee wat ik moet zeggen. Ik vind het allemaal zo spannend.. Ik heb zelf ook geen werkervaring dit is mijn eerste solicitatiegesprek..

    Jumbo adverteert zelf met 'Dag niet genoeg zakgeld, hallo Jumbo!' als ze werknemers zoeken.
    Dus zeggen dat je geld wilt verdienen is niet raar, je kan ook zeggen dat je je cv uit wilt breiden en dat het je leuk lijkt om met anderen te werken.
    Geef gewoon eerlijk en oprecht antwoord op de vragen. Moeilijke vragen zullen ze ook niet stellen sinds je alleen voor hulpkracht solliciteer als bijbaantje.
    (Ik werk zelf bij de jumbo)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Essink schreef:
    Uhm, zeg dat je het zo'n leuke winkel vind? :'D Heb ik toen ook gedaan bij m'n eerste sollicitatie en dat werkte goed, lol. Al werk ik er nu niet meer.
    Waar ik nu werk, verdien je als je 17 bent 4,10 per uur.

    Toen ik 17 was verdiende ik 5.15 per uur ;o
    Maar idd, je kan zeggen dat je Jumbo een leuke winkel vind, of dat je daar je boodschappen doet ;D

    Je kan zeggen dat je vaak naar die winkel gaat en dat je ook ziet dat de medewerkers hard werken maar toch ook plezier maken :'D tenzij dat echt niet waar is. :'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik heb met mijn sollicitatie ook gezegd dat ik het voor het geld deed en ik ben aangenomen. Alsof die mensen niet weten dat jij geld nodig hebt. Denk je echt dat ze je geloven als je zegt. 'Het lijkt me echt superleuk en ik heb gewoon zin om te werken.'?


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Gewoon heel eerlijk zijn en zeggen dat je gewoon graag geld wilt verdienen en beetje ervaring wilt opdoen op de werkvloer. Gewoon de waarheid spreken, daar kom je het verste mee, echt waar. Die mensen gaan je echt niet geloven als je een heel lul verhaal gaat vertellen over weet ik veel wat, waarom jij aangenomen wilt worden. Toen ik zeventien was verdiende ik trouwens €3.60 per uur, maar bij de Jumbo ligt dat volgens mij rond de €4.10.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Als je op gesprek mag komen, ben je zeker al aangenomen. En dat je zegt dat je het voor geld doet, is niet raar want het is een bijbaan, en iedereen van jou leeftijd werkt voor geld. Ik heb al 3 sollicitatiegesprekken gehad (waarvan 2 voor stage) en toen ik daar was voor gesprek zeiden ze 'je bent al aangenomen, dit is meer een kennismaking gesprek'.
    Wees niet te zenuwachtig, dat kan alleen maar tegen je werken. Want onthou wel, je hebt nog geen contract getekend dus kunnen ze altijd zeggen dat 'jij niet de persoon bent die hun zoeken'.

    Als je 17 bent denk ik dat je inderdaad rond de 4 euro gaat verdienen.


    Dare to live the life you have dreamed for yourself. Go forward and make dreams come true.

    Oh en dat ik 17 was verdiende ik 4,20 in het uur.
    Maar daar komen nog toeslagen bij. Ik verdien nu bijv. 5,62, maar met toeslagen wordt het uiteindelijk 7,17.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2013 - 14:39 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    99promises schreef:
    Als je op gesprek mag komen, ben je zeker al aangenomen. En dat je zegt dat je het voor geld doet, is niet raar want het is een bijbaan, en iedereen van jou leeftijd werkt voor geld. Ik heb al 3 sollicitatiegesprekken gehad (waarvan 2 voor stage) en toen ik daar was voor gesprek zeiden ze 'je bent al aangenomen, dit is meer een kennismaking gesprek'.
    Wees niet te zenuwachtig, dat kan alleen maar tegen je werken. Want onthou wel, je hebt nog geen contract getekend dus kunnen ze altijd zeggen dat 'jij niet de persoon bent die hun zoeken'.

    Als je 17 bent denk ik dat je inderdaad rond de 4 euro gaat verdienen.

    Dat eerste is niet waar... Ik ben vaak genoeg op gesprek geweest en niet aangenomen.
    Zorg er in ieder geval voor dat je er verzorgd uit ziet, dus niet te veel make-up etc.


    I am an idiot, I move.

    Ah ja, nog een tip. Bij de Jumbo houden ze niet van veel sieraden of veel make up.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Waarom je daar wil werken?
    Gewoon eerlijk zijn. Zeggen dat je het in de eerste plaats doet voor het geld, maar langs de andere kant ook om ervaring op te doen of iets dergelijks.

    Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar ik heb al vaker 3 goede en 3 slechte eigenschappen moeten geven. De truc is dan om je slechte eigenschappen om te zetten naar goede. Bijvoorbeeld dat een slechte eigenschap koppigheid is, maar dat het ook gezien kan worden als standvastigheid, stevig in je schoenen kunnen staan.

    En zoals gezegd: in winkels e.d. mag je over het algemeen geen sieraden en bepaalde make-up dragen. Een plamuurlaag mag, maar nagellak bijvoorbeeld vaak niet. Maar dan nog: als je naturel komt, heb je meer kans om aangenomen te worden dan wanneer je bijna niet te herkennen bent door de make-up.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Echt super bedankt allemaal! Echt lief dat jullie mij hiermee helpen. Ik ga jullie advies volgen dan zie ik morgen wel of ik aangenomen ben of niet.. Ik zal jullie dan inlichten wat het geworden is... Ik ben wel een beetje nerveus dat ik misschien niet aangenomen wordt..

    Essink schreef:
    Uhm, zeg dat je het zo'n leuke winkel vind? :'D Heb ik toen ook gedaan bij m'n eerste sollicitatie en dat werkte goed, lol. Al werk ik er nu niet meer.
    Waar ik nu werk, verdien je als je 17 bent 4,10 per uur.


    En als je niet zwart werkt houd je ongeveer 3.50 over, of minder.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.