• Welkom Harry Potter fans!
    Het is tijd dat de common rooms weer opgestart worden met de bijbehorende vier afdelingen Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff en Ravenclaw.
    Gryffindor; de afdeling die gesticht is door Godric Gryffindor. Deze afdeling staat bekend om zijn moed, lef, dapperheid en riddelijkheid.
    Slytherin; de afdeling die gesticht is door Salazar Slytherin. Deze afdeling staat bekend om zijn trots en zijn sluwheid.
    Hufflepuff; de afdeling die gesticht is door Helga Hufflepuff. Deze afdeling staat bekend om zijn harde werkers, geduld en zijn trouwheid.
    Ravenclaw; de afdeling die gesticht is door Rowena Ravenclaw. Deze afdeling staat bekend om zijn grootste wijsheid.

    Wij zoeken een aantal fanatieke mensen en vragen jullie dan ook om het lijstje hieronder serieus in te vullen. Dit is bedoelt ter introductie zodat je toegelaten kan worden tot de common rooms. Ook is dit een introductie naar elkaar toe, zo leer je elkaar een beetje beter kennen.

    - Vertel kort iets over jezelf.
    - Welke films heb je gezien?
    - Welke boeken heb je gelezen?
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    - In welke afdeling zit jij?

    Inschrijvingen gesloten. Meer informatie volgt nog!

    [ bericht aangepast op 28 sep 2013 - 13:52 ]

    - Vertel kort iets over jezelf
    Mijn naam is Manon en ik zit in 6VWO. Ik wil geneeskunde gaan studeren en ik hoop dat ik hier in Nederland door de lotingen kom. Ik ben gek op series kijken en ik kijk er dan ook te veel.
    - Welke films heb je gezien?
    Alles!
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Alles.
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Harry Potter and the Half Blood Prince. Omdat die film eigenlijk het begin van het einde is. In deze film is het niet 'er is een avontuurtje op school en Potter lost het op'. In deze film is het echt serieus.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Harry Potter en de steen der wijzen. Omdat dit het begin is, het boek waar ik verliefd op ben geworden.
    - In welke afdeling zit jij?
    Slytherin, like duh.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Mijn naam is Loïs, iedereen spreekt het verkeerd uit. Teveel verschillende versies gehoord van mijn naam. Ik ben 16 jaar oud.
    - Welke films heb je gezien?
    Alles!
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Ook alles.
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    De 6e, ik vind dat de leukste film van allemaal. De film is mooi gemaakt.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Ook nummer 6. het boek was spannend.
    - In welke afdeling zit jij?
    Ravenclaw


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    MT dit doe ik sowieso later.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Onwijs leuk om te zien hoeveel enthousiaste mensen er al zijn!


    Chaos is a ladder.

    † Vertel kort iets over jezelf.
    Name is Maia. Pleasure, I know I'm awesome, thank you. *grin*
    You don't ask the age of a real lady.


    † Welke films heb je gezien?
    Allemaal.

    † Welke boeken heb je gelezen?
    All of them, maar het is al best lang geleden, dus het kan zijn dat ik wat dingen vergeten ben.

    † Wat is je favoriete film en waarom?
    Ik heb er geen, maar de stukken waar mijn favoriete persona's iets meemaken (wat dan ook) staat me wel goed bij.

    † Wat is je favoriete boek en waarom?
    ^ Zie hierboven.

    † In welke afdeling zit jij?
    Slytherin, bitchessss.
    Gisteren had ik voor de zekerheid nog een test gedaan, al was dat in feite niet nodig, and still the same.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2013 - 22:25 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zou mee willen doen, maar ik ga binnenkort minder verschijnen op Q
    Misschien als ik klaar ben met examens dat ik me er dan bij voeg :Y)
    Veel plezier, igg! ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Misschien moet je ook een Great Hall maken waar alle afdelingen samen komen?='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Vertel kort iets over jezelf.
    ik ben Nickita 22 jaar en dol op muziek ik doe de opleiding pw kinderopvang daarvoor heb ik toerisme gedaan.
    lievenllings dier Orca en me lievenllings kleur is blauw. ik ben dol op dropen zit best veel op pottermore ^^

    Welke films heb je gezien?
    allemaal

    Welke boeken heb je gelezen?
    allemaal

    is je favoriete film en waarom?
    vond ze alle 8 goed

    Wat is je favoriete boek en waarom?
    alle 7

    In welke afdeling zit jij?
    Volgens Pottermore in Slytherin so fuck yeah! daar voel ik me ook het meeste thuis.. ;-)

    [ bericht aangepast op 23 sep 2013 - 21:36 ]


    You can't touch music but music touch you

    - Vertel kort iets over jezelf
    Je suis Marthe en ik werd geïntroduceerd in de wereld van Harry Potter toen ik vier jaar was. Toen ik in het derde kleuter zat, zei ik altijd: "Vanaf ik kan lezen, ga ik Harry Potter lezen." And thus so it began. In het vijfde leerjaar eindigde ik met boek zeven, na een kortstondig trauma te hebben opgelopen van boek zes omdat ik er in het derde leerjaar duidelijk te jong voor was. Na dat kortstondig trauma dat me een jaar vertraging heeft opgeleverd, kwam de zesde film uit en ben ik uit nieuwsgierigheid beginnen verder lezen.
    Anyway, ik ben dus een boekenfanaat, een muziekfanaat, een seriesfanaat en een filmfanaat. Ik speel accordeon, doe al negen jaar kunstacademie en zit al negen jaar in de KSA. Oh, en ik ben veertien en ik ben een West-Vlaming. (:
    - Welke films heb je gezien?
    All of 'em.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    All of 'em.
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    De Orde van De Feniks. Omdat het Sirius heeft.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Boek zeven, omdat die de meeste spanning heeft en gewoon megasuperbadass is.
    - In welke afdeling zit jij?
    Ik zit ergens tussen Ravenklauw en Griffoendor, maar op de meerderheid van mijn accounts op Pottermore ben ik een Griffoendor. Ik was ook een Griffoendor op weekend van de KSA. [Beste KSA-weekend ooit.] Dus overwegend Griffoendor. (:

    [ bericht aangepast op 23 sep 2013 - 21:43 ]


    help

          • Vertel kort iets over jezelf.

          Wel, mijn naam is Mirte – inmiddels ben ik twintig jaar en woon ik in een dorpje in Noord – Brabant. Mijn studie bevat een groot gedeelte van mijn vrije tijd, doordat ik een dubbelstudie doe (een combinatie van HBO – niveau en de Universiteit), maar daarnaast vind ik het geweldig om te lezen en zal dat ook altijd een van mijn grootste hobby's blijven.
    Mijn vriendinnetjes zijn een ontzettend groot gedeelte van mijn leven, evenals mijn familie – waar ik absoluut niet zonder mee kan.


          • Welke films heb je gezien

          Ik heb alle acht de films gezien.
    Echter, doordat ik de afgelopen zomervakantie pas in aanraking ben gekomen met de Harry Potter boeken/films, ben ik absoluut nog niet lang een Potterhead – maar ik ben compleet verliefd geworden.

          • Welke boeken heb je gelezen?

          Ik heb alle zeven de boeken gelezen.
    Echter, doordat ik de afgelopen zomervakantie pas in aanraking ben gekomen met de Harry Potter boeken/films, ben ik absoluut nog niet lang een Potterhead – maar ik ben compleet verliefd geworden.


          • Wat is je favoriete film, en waarom?

          Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2.
    Omdat hierin alles tot een einde komt, er dramatische wendingen tevoorschijn komen, de liefde van Ron en Hermelien uiteindelijk een uitweg heeft kunnen vinden, de tragische dood van Remus Lupos en Nymphadora Tonks mooi wordt neer gezet.

          • Wat is je favoriete boek, en waarom?

          Harry Potter and the Deathly Hallows.
    Omdat hierin alles tot een einde komt, daarnaast vind ik een van mijn favoriete personages – Remus Lupos – ontzettend mooi neer gezet, omdat je in dit gedeelte echt een kijkje krijgt in zijn persoonlijke leven.


          • In welke afdeling zit jij?

          Ravenclaw.
    Wanneer ik Pottermore moet geloven.


    •

    - Vertel iets kort over je zelf.
    Ik ben Demi, ben 13 nu 14 c: Ik hou van schrijven en lezen en ik zit nu in de derde klas. Ik ben een grote fan van Harry Potter en ik heb alle boeken al z'n drie keer uitgelezen c': Verder hou ik van schrijven en lezen.
    - Welke films heb je gezien?
    ALLE FILMS, DUUHHH
    - Welke boeken heb je gelezen?
    ALLE BOEKEN :'D.
    Wat is je favoriete film en waarom?
    Allemaal geweldig
    Wat is je favoriete boek en waarom?
    Harry Potter and The Deathly Hallows, geen idee waarom.
    - In welke afdeling zit je?
    Geen idee, ik ben een mix van alles denk ik, haha

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 15:44 ]


    That is a perfect copy of reality.

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Brookelle, ik heb liever Brooke ^^, ik ben zeventien jaar en ik heb een erge verslaving voor lezen.
    - Welke films heb je gezien?
    Allemaal.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Ook allemaal :'D
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Ik heb geen favoriet, ze zijn allemaal echt geweldig. Maar als ik echt moest kiezen dan toch de laatste twee omdat dat het eind was.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Hier zou ik echt niet uit kunnen kiezen, ze zijn allemaal zo mooi en hartstikke gaaf.
    - In welke afdeling zit jij?
    In Ravenclaw.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Annick, ik word volgende week vrijdag 20. Ik studeer HRM in Amsterdam, ik ben eerstejaarsstudent. Ik werk verder parttime als kaasmeisje ^^
    - Welke films heb je gezien?
    Allemaal ^^
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Alleen de eerste twee *schaam*
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Film drie, de manier hoe tijdreizen is verwerkt in deze film vind ik geweldig.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Van de gelezen boeken: twee, dan komt Harry eindelijk eens in opstand
    - In welke afdeling zit jij?
    Hufflepuff


    Life is hard and then we die

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Uhm, ik ben Lily, ben 13 jaar en doe VWO, 2e klas. Naast Harry Potter ben ik ook fan van The Mortal Instruments series, The Hunger Games, de boeken van Veroncia Roth, One Direction, A Rocket to the Moon, Criminal Minds en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Nu heb ik nog wel enkele jaartjes voordat ik ga studeren, op dit moment wil ik heel graag Criminologie in The USA studeren en later als profiler bij de BAU werken.
    - Welke films heb je gezien?
    All of them.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Same as above ^^
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Stuk voor stuk geweldig. Elke film heeft wel iets wat hem super maakt, kan niet kiezen, sorry.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Pretty much hetzelfde als hierboven, alhoewel ik Goblet of Fire en Order of the Phoenix heel goed vond.
    - In welke afdeling zit jij?
    Gryffindor, according to Pottermore (:

    [ bericht aangepast op 24 sep 2013 - 16:11 ]


    We accept the love we think we deserve <'3

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Hi, Ik ben Anouk. Ik ben 16 jaar en zit op dit moment in 5vwo. Ik heb het profiel N&G/N&T met economie, Frans en Cambridge English en ga volgende week vrijdag op mijn BSR naar Rome. c: Ik wil Fysiotherpie gaan studeren en ben me nu heel erg aan het oriënteren voor opties B en C. Criminologie staat heel hoog op het lijstje c:
    Ik hou enorm veel van lezen, schrijven en filmpjes kijken. Ik vind koken enorm leuk en ben al enorm lang fan. Ik zat op de basisschool geloof ik c: Groep 5? Ik was 8 of 9 toen ik begon met het lezen van de boeken. Ik had alle films gezien, maar mama wilde dat ik eerst de boeken las voordat ik Harry Potter deel 4 mocht zien omdat ze bang was dat ik het te eng vond. Ik was heel jong toen ik de films zag, kwam die uit in 2000? Dan was ik 3, toen ik voor het eerst in aanraking kwam met Harry en zijn vriendjes
    - Welke films heb je gezien?
    All of them. Zo'n 10 keer
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Allemaal c: Duhh. Ook teveel. Maar ze blijven leuk, hihi
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Ehm. Ik denk toch wel deel 3 of 6. Geen idee waarom eigenlijk. Slechte redenatie, ik weet het :c
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Harry Potter and the order of the Phoenix.
    Waarom? Omdat ik Umbridge geweldig vond. Zó heerlijk gemeen en- Nouja, je snapt het wel denk ik. Eh. Ik vind dat de personages daar precies goed zijn. Enorm realistisch neergezet -voorzover dat gaat in de wereld die Rowling gecreeërd heeft- en vind het heerlijk dat Harry en zijn vriendjes wat meer puberstreken gaan krijgen. Ik hou heel erg van het einde, vooral het gesprek met Dumbledore, een van mijn favo stukken.
    - In welke afdeling zit jij?
    Gryffindor all the way c:

    [ bericht aangepast op 23 sep 2013 - 21:45 ]


    Miep