• Welkom Harry Potter fans!
    Het is tijd dat de common rooms weer opgestart worden met de bijbehorende vier afdelingen Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff en Ravenclaw.
    Gryffindor; de afdeling die gesticht is door Godric Gryffindor. Deze afdeling staat bekend om zijn moed, lef, dapperheid en riddelijkheid.
    Slytherin; de afdeling die gesticht is door Salazar Slytherin. Deze afdeling staat bekend om zijn trots en zijn sluwheid.
    Hufflepuff; de afdeling die gesticht is door Helga Hufflepuff. Deze afdeling staat bekend om zijn harde werkers, geduld en zijn trouwheid.
    Ravenclaw; de afdeling die gesticht is door Rowena Ravenclaw. Deze afdeling staat bekend om zijn grootste wijsheid.

    Wij zoeken een aantal fanatieke mensen en vragen jullie dan ook om het lijstje hieronder serieus in te vullen. Dit is bedoelt ter introductie zodat je toegelaten kan worden tot de common rooms. Ook is dit een introductie naar elkaar toe, zo leer je elkaar een beetje beter kennen.

    - Vertel kort iets over jezelf.
    - Welke films heb je gezien?
    - Welke boeken heb je gelezen?
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    - In welke afdeling zit jij?

    Inschrijvingen gesloten. Meer informatie volgt nog!

    [ bericht aangepast op 28 sep 2013 - 13:52 ]

    Gibbs schreef:
    (...)

    Zullen die topics dan in het Off-topic moeten? De vorige keer kwamen ze dacht ik daar namelijk wel in, en ik geloof dat dát de reden was dat in ieder geval ik er niet meer kwam. :')

    Als er over HP wordt gepraat, dan mag het in het HP subforum.


    Take me to wonderland

    Let er op; morgen is de laatste dag!

    *klapt opgewonden in haar handen* Ik heb er echt zin in!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Draculea schreef:
    Let er op; morgen is de laatste dag!

    Maar zal er dus ook een Great Hall komen?


    Chaos is a ladder.

    That'll be a surprise ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Russo schreef:
    That'll be a surprise ^^

    Oh, nice. Ik ben zeer benieuwd. ^
    Ik ben in ieder geval al blij dat er al zoveel mensen naar dit topic zijn gekomen.


    Chaos is a ladder.

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Chanou, 18 jaar oud, woon tegenwoordig in Berlijn maar ben opgegroeit in Almere. Mijn favoriete personage is Cho Chang. Ik hou van schrijven en lezen, Taekwondo is een passie van mij en ik speel Pokemon.
    - Welke films heb je gezien?
    Allesh, behalve 6 because of reasons.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    4 tot 7, want dat zijn de enige boeken die ik heb. o-o
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Favoriete film is 4, Goblet of Fire. Omdat ik het Tournament heel erg leuk bedacht vind en het interessant vind hoe ze andere scholen erbij hebben betrokken. c:
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Ik weet het niet echt maar ik kies gewoon 5, because of Cho.
    - In welke afdeling zit jij?
    Pottermore heeft van mij een Slytherin gemaakt.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Mijn naam is Sarita en ik ben 15. Ik ben op 14 oktober jarig. Ik woon in een te klein dorpje dichtbij Breda. Mijn meeste tijd breng ik dan ook niet door in mijn woonplaats. Ik ben meestal bij de judo te vinden waar ik minimaal vijf dagen in de week door brengt. Ik ben trouwens heel slecht in dingen over mezelf te vertellen. Oh, mijn favoriete karakter is Fred.
    - Welke films heb je gezien?
    Allemaal.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Allemaal.
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Goblet of fire. Omdat de film heel erg te vergelijken was met het beeld dat ik bij het boek had.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Ik denk het laatste deel. Omdat ik daar eindelijk weet hoe het uiteindelijk afloopt. Het enige jammere is dat al mijn favoriete karakters dan dood gaan
    - In welke afdeling zit jij?
    Ik denk Gryffindor aangezien ik daar denk ik nog het meeste mee overeenkomst aangezien de rest totaal niet op mij slaat.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 18:13 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mag iedereen dan gewoon in de commonrooms, of worden er ook mensen buitengesloten? :c


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Rawiyah schreef:
    Mag iedereen dan gewoon in de commonrooms, of worden er ook mensen buitengesloten? :c

    Er worden geen mensen buitengesloten. ^^

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Chris, twaalf jaar en ik ben zwaar VERSLAAFD aan Harry Potter. Mijn lievelingsdier is een lynx en mijn lievelingskleur is paarsblauw
    - Welke films heb je gezien? Allemaal twee keer
    - Welke boeken heb je gelezen? Allemaal drie keer
    - Wat is je favoriete film en waarom? Aaaaaah kan niet kiezen tussen drie en vier! Ik denk toch drie om Lupos :)
    - Wat is je favoriete boek en waarom? Deel vier, omdat Voldie terug komt
    - In welke afdeling zit jij? Ravenclaw!!!


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Wel, ik ben zeventien jaar oud, ben dol op lezen en dan in het speciaal natuurlijk Harry Potter en houd erg van schrijven. I hate my real name, so call me Princess.
    - Welke films heb je gezien?
    Allemaal, en ze waren allemaal even geweldig.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Ook allemaal. Ik vind de boeken mooier en leuker dan de films.
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Heb ik niet, ik kan gewoon niet kiezen.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Ook hier kan ik niet uit kiezen, de boeken zijn echt fantastisch.
    - In welke afdeling zit jij?
    Ravenclaw :]


    Every artist was first an amateur.

    - Vertel kort iets over jezelf.

    Ik ben Samantha, 21 jaar en ik studeer criminologie. Ik hou van schrijven, dichten, lezen en andere creatieve zooi doen. En films kijken. En gamen. Ik denk dat ik wel aardig? En een watje, af en toe. Ik ben doodsbang voor spinnen, hoe ze uit mijn buurt, inclusief plaatjes ervan. Ik heb ook een lichtelijk trauma aan naalden, dus je zult mij niet zo snel vrijwillig bloed zien geven! Serieus ik weet nooit hoe ik iets over mezelf moet vertellen, jullie leren me vanzelf wel kennen en wat jullie willen weten, kunnen jullie altijd vragen!

    - Welke films heb je gezien?

    Allemaal.

    - Welke boeken heb je gelezen?

    Allemaal. Voor de films! Wel in het Nederlands, maar dat komt meer omdat ik vrij jong was en ik niet de helft in het Nederland wilde hebben en de andere in het Engels. Maar de Engelse boeken aanschaffen staat op de lijst!

    - Wat is je favoriete film en waarom?

    Harry Potter and the prisoner of Azkaban. Gewoon de hele film was perfect uitgevoerd. De cast paste bij mijn beeld van de personages en het verhaal werd in zijn volledigheid uitgelegd en verfilmd. Dat schort aan bepaalde andere films van deze serie nog wel eens en dat is ook wel echt een vreselijke 'pet peave' van me. Zo vond ik the half blood prince vreselijk, gewoon omdat hij zo slecht verfilmd was. Ik had daarbij echt het idee dat ze het verhaal gewoon vernietigd hadden om het in de film te passen. De scene die één van mijn favoriete scenes was in de boeken, is gewoon helemaal vermoord daar. Maar goed, dit ging over mijn favoriete film! Ik vond ook de dementors geweldig, ze waren echt zoals ze hoorden te zijn. De spanning was goed opgebouwd en het was gewoon trouw aan het boek.

    - Wat is je favoriete boek en waarom?

    Harry Potter and the deadly hollows. Voor mij was dat hét perfecte einde van de serie. Het was echt het boek waarin alles samengeknoopt werd en vele losse eindjes die eerst afgekapt leken, werden hier gewoon perfect vervlochten in het verhaal. Daarnaast zag je in dit boek echt de overgang die iedereen had gemaakt. Hoe ze verandert zijn in de loop der jaren en je merkt hoe iedereen volwassen is geworden. Ik vond het jammer van de epiloog, die had van mij niet gehoeven, maar het boek zelf vond ik erg goed. Ik had er een hekel aan dat er zoveel van mijn lievelingspersonages dood gingen, maar ik denk dat ik daardoor juist dit boek ook goed vond. Je kunt niet winnen zonder eerst vele verliezen te leiden. En hoe vreselijk het ook was, de momenten waarop bekend werd dat er iemand was gestorven, waren gewoon goed beschreven. En erg mooi. Het gaf gewoon een afsluitend gevoel.

    - In welke afdeling zit jij?

    Ik ga uit van Pottermore en daar ben ik Slytherin!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Jolie, vandaag 13 jaar jong geworden, fan van Harry Potter, Doctor Who en Sherlock BBC. Ik ben lees en filmverslaafd, en verder zijn mijn hobby's tekenen, muziek luisteren en piano spelen.
    - Welke films heb je gezien?
    Allemaal natuurlijk :Y)
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Ook allemaal minstens 15 keer
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Owww... Moeilijke keuze... Ik denk GoF, maar weet ik niet zeker. Ik vind ze allemaal even geweldig. Ik vind dat de acteurs in GoF het wel geweldig hebben neergezet.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    PoA, OotP of DH denk ik, maar weer zo'n moeilijke keuze. Vooral de boeken zijn moeilijk om te kiezen, omdat ik die beter vind dan de films. Maar ik denk die boeken door dat hele gedoe met Sirius wat ik altijd leuk vind, OotP door awesomeness, en DH omdat ik mijn ogen er daar elke keer weer uithuil ik weet niet of dat goed is
    - In welke afdeling zit jij?


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Ach weet je wat, ik doe gewoon mee. 't Was alleen de wedstrijd die veel tijd vergde.

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Sofie en ik ben 17 jaar. Ik zit in mijn examenjaar van het VWO (in NL). Ik ben gek op schrijven, al heb ik er op het moment te weinig tijd en inspiratie voor. Verder ben ik gek op muziek, dat is ook waarom ik piano speel en graag zing. Verder ga ik donderdags altijd naar een musicalgroep, wat ik tot nu toe echt geweldig vind. ^^
    - Welke films heb je gezien?
    Ik heb ze allemaal gezien, al een aantal keer zelfs. We houden thuis vaak een week een marathon met elke dag één of twee films.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Alle boeken van de 'gewone' reeks, Engels en Nederlands. Verder heb ik ook nog 'Vertelsels van de Baker de Bard' gelezen.
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Ik twijfel. Tot en met vier vind ik het dichtste bij het boek staan, en ik vind drie dan mooi van die reeks. Maar ik vind vijf en zes ook heel mooi, omdat ze mooi die 'darkness' laten zien, en drukking dat Voldemort eraan komt. Moeilijk, maar dan kies ik toch voor zes. Omdat ze alles heel goed in beeld hebben gebracht, ook al druipen ze hier héél erg van de boeken af.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Zeker wel nummer zes. Echt ik vind dat het mooiste, omdat daar tegelijkertijd nog het onschuldige is van de studenten van Zweinstein, maar ook nog de ontwikkeling van tiener naar jongvolwassene. En ook merk je heel goed dat Voldemort er is. Jesh, ik kies meteen voor zes. ^^
    - In welke afdeling zit jij?
    Ik heb zóveel testen gedaan. Nergens denk ik dat ik ze serieus heb gemaakt en dat het de 'beste' test was, en er kwam ook altijd overal wat verschillends uit. Ik vind zelf (en dat vind ik eigenlijk ook het belangrijkste, want kijk maar naar Harry ;P ), dat ik in Ravenklauw hoor. Uit mijn cijfers lijkt het niet zo, maar eigenlijk ben ik heel leergierig en ik ben nu zelfs ijverig geworden, hehe ;D Dus ja, Ravenklauw.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2013 - 22:30 ]


    Deep inside, I've never felt alive