• Welkom Harry Potter fans!
    Het is tijd dat de common rooms weer opgestart worden met de bijbehorende vier afdelingen Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff en Ravenclaw.
    Gryffindor; de afdeling die gesticht is door Godric Gryffindor. Deze afdeling staat bekend om zijn moed, lef, dapperheid en riddelijkheid.
    Slytherin; de afdeling die gesticht is door Salazar Slytherin. Deze afdeling staat bekend om zijn trots en zijn sluwheid.
    Hufflepuff; de afdeling die gesticht is door Helga Hufflepuff. Deze afdeling staat bekend om zijn harde werkers, geduld en zijn trouwheid.
    Ravenclaw; de afdeling die gesticht is door Rowena Ravenclaw. Deze afdeling staat bekend om zijn grootste wijsheid.

    Wij zoeken een aantal fanatieke mensen en vragen jullie dan ook om het lijstje hieronder serieus in te vullen. Dit is bedoelt ter introductie zodat je toegelaten kan worden tot de common rooms. Ook is dit een introductie naar elkaar toe, zo leer je elkaar een beetje beter kennen.

    - Vertel kort iets over jezelf.
    - Welke films heb je gezien?
    - Welke boeken heb je gelezen?
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    - In welke afdeling zit jij?

    Inschrijvingen gesloten. Meer informatie volgt nog!

    [ bericht aangepast op 28 sep 2013 - 13:52 ]

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik kwam ter wereld als Kim, zo wil ik dus genoemd worden, Naerys mag natuurlijk ook maar ik wil nooit(!) Kimberley genoemd worden.
    Op 21 januari 1995 werd ik geboren, wat mij dus zo'n 18 winters jong maakt.
    Grappig, ik heb een hekel aan de winter, geef mij maar zon, zee, strand en lekkere jongens.:Y)
    Mijn grootste zwak is dieren, ik ben een echte dierenvriend en ik heb het vermoeden dat ik later een dierentuin zal hebben.
    Spinnen en insecten vallen niet onder dieren, dat zijn in mijn ogen vreselijke monsters.
    Ik speel in mijn vrije tijd snare drumm in dezelfde band waar mijn vader doedelzak speelt.
    Ook sta ik graag klaar voor anderen en bied hen met alle plezier een luisterend oor toe.
    Indien je vragen hebt, mag je deze altijd stellen, ik bijt niet...altijd.

    - Welke films heb je gezien?
    Ik heb alle films gezien, eerst in de bioscoop en later op televisie of op DVD.

    - Welke boeken heb je gelezen?
    Ik heb alle boeken gelezen, deze hebben dan ook een speciale plek op mijn boekenkast.

    - Wat is je favoriete film en waarom?
    De eerste en de laatste film zijn mijn persoonlijke favoriet. Je kan zien dat de personages gegroeid tot zelfzekere en onafhankelijke helden die elk hun specialiteit hebben. Ze zijn meer naar elkaar toe gegroeid als familie en dat kan je op het scherm duidelijk zien.

    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Eigenlijk heb ik niet meteen een favoriet boek, maar als ik moet kiezen, ga ik voor hetzelfde antwoord als bij de films.

    - In welke afdeling zit jij?
    Volgens Pottermore zit ik in Slytherin en daar ben ik trots op!


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Nana en 21 jaar. Ik studeer Toverdranken (lees: chemie) aan Hogwarts (lees: KaHo Sint-Lieven). Van sinds ik klein was volg ik al HP. Ik kon vroeger jammer genoeg niet goed lezen, dus toen mijn ouders mij twee boeken voor Sinterklaas gaven, was ik er niet echt iets mee. Ik heb het geprobeerd, maar na pagina 100 van het eerst boek, heb ik besloten dat ik het niet aankon. Gelukkig kon ik wel genieten van alle films. Toen de laatste film uitkwam, kon ik het echt niet verdragen dat ik ook afscheid moest nemen van HP, dus toen heb ik besloten om alle boeken te lezen. In het begin behoorlijk lastig, want de eerste boeken waren serieus onder mij niveau, maar naar het einde toe, kon ik de boeken niet meer wegleggen. Behalve boek 5 dan. Wat een rot boek, Harry schreeuwt echt te veel in dat boek. Puber zeg. Maar wel heerlijk dat je ook die factor er in terug vindt.
    Ik game heel graag en lezen is de laatste jaren ook een van mijn favoriete vrije tijdsbestedingen geworden. Het is zelf zo erg dat wanneer ik een goeie boekenreeks lees, ik sociaal wat awkward word en mijn vriend me gaat verplichten om met vrienden iets te gaan drinken omdat ik te stil wordt.
    Ik ga mijzelf geen die hard Potterfan noemen. Ik heb wel een Pottermore account en vind dat ook echt een leuk platform, maar ik ben niet iemand die daar hele dagen door op kan zitten. Ik geniet liever van iets op mijn eigen manier.
    Zoals je ook aan mijn functie kan zien ben ik een bemiddelaar en dus iemand die graag andere mensen helpt, daarom wil ik mij ook opgeven als afdelingshoofd voor deze common room wedstrijd achtig iets. Ik help graag mensen en zeker met iets waarin ik geïnteresseerd ben. Ook lijk het mij leuk om opnieuw wat contacten op deze site te kunnen leggen, want ik ben er de laatste jaren wel veel kwijtgeraakt doordat zij nu inactief zijn.

    - Welke films heb je gezien?
    All of them!

    - Welke boeken heb je gelezen?
    All of them. Wel op een latere leeftijd omdat ik vroeger niet goed kon lezen. Daarna heb ik er echt van genoten. Ik heb zelf de 3 bijkomende boekjes. Ik kocht ook JK haar nieuw boek en vond gewoon de energie niet om het te lezen opdat HP nog te vers in mijn gedachten lag. Ik moet binnenkort dat boek eens een tweede kans geven.

    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Ik vond de laatste film heel goed. Film 7 part 1 vond ik een beetje langzaam onderbouwd. De film duurde lang en heel veel gebeurde er niet. Part 2 was dan echt een mooie afsluiter van het hele gebeuren. Alles kwam snel op je af, wat ook zo in de boeken was. Waar je bij het lezen je bladwijzer kapot kreukt, zit jij bij het kijken van die film op het puntje van je stoel. Het verschilde wel heel erg met het boek, maar ze hebben er toch iets moois van gemaakt.

    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    The Deathly Hollows. Heel mooi geschreven en de perfecte afscheid van de toveraars. Het feit dat er ook zoveel belangrijke personages dood gingen vond ik ook echt geweldig. Wel om van te janken natuurlijk, maar ik kan er niet tegen dat alle goeie winnen en alle slechte verliezen. In dat boek waren er veel slachtoffers gevallen in het goede kamp, iets lastig om te schrijven en te lezen, maar als lezer weet je gewoon dat het de beste keuze is.

    - In welke afdeling zit jij?
    Ravenclaw!

    [ bericht aangepast op 23 sep 2013 - 22:01 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Hoi, ik ben Lotta en ben twaalf jaar. Dat klinkt misschien jong, maar ik voel mij veel meer aangetrokken tot oudere mensen.
    Ik heb altijd al van Harry Potter gehouden (mijn eerste boek las ik op mijn zevende, een maand of twee later waren ze allemaal uit), maar de laatste tijd is het echt erg, haast ongezond geworden :'D.
    - Welke films heb je gezien?
    Alle acht, of course. Helaas heb ik ze niet op DVD, mar bekijk ik ze op Tubeplus.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Ergens tussen mijn zevende en achtste levensjaar beëindigde ik het laatste boek. Ik ben toen heel lang depressief geweest omdat ik Harry miste :3.
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    The eerste. Ik vind de elfjarige Harry die super excited is omdat hij kan toveren zó cute c:.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Het derde, absoluut. Harry wordt al iets groter in het boek, maar hij is nog geen depressieve, door Voldemort bezeten puber. Ik vind het ook een heerlijk stuk waarin Harry denkt dag hij weg mag van de Dudleys en bij Sirius denkt te mogen wonen.
    In welke afdeling zit jij? I'm a proud Ravenclawer! Ach ja, ik vond het nogal voor de hand liggend dat Pottermore me daae heeft ingedeeld.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Danique, 20 jaar oud, Hou enorm van schrijven, lezen en dansen ^^
    - Welke films heb je gezien?
    Allemaal!
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Allemaal natuurlijk (:
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Dan twijfel ik tussen hp 1 en 7. 1 vanwege het feit dat het het meest overeenkomt met de boeken en omdat het het begin is van het hele verhaal. En zeven omdat ik de film gewoon echt spectaculair vind (:
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Het laatste boek, geweldig hoe ze daar helemaal ingaan op het zoeken van de gruzie-elementen. En natuurlijk het feit dat Harry doodgaat, maar toch niet. Dit is de spannende ontknoping van alles, dus definitely 7
    - In welke afdeling zit jij?
    Ravenclaw


    It's never gonna happen, Guys.

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Maxime, ben 14 jaar en ik zit in de derde klas van het Twee Talig Onderwijs. Mijn hobby's zijn schrijven, lezen, tekenen, dansen en chatten. Ik ben een soort van gothic/emo en that's it
    - Welke films heb je gezien?
    All of them!!
    - Welke boeken heb je gelezen?
    All of them. My mother owns all the books, I own three plus Tales of Beetle the Bard
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Geen idee eigenlijk. Ik denk de laatste twee/drie films, omdat daar veel emotie in ligt
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Ik denk de tweede. Het is een wat dunner boek en ik hou gewoon van hoe alles in het boek wordt uitgelegd
    - In welke afdeling zit jij?
    Volgens Pottermore Gryffindor en Slytherin, dus laat mij maar voor Slytherin gaan.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @ Avarosa: Is Nana je echte naam of niet? Want dat is echt een kick-ass name! <3


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vul het zo in.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Hello, ik ben dus Merel.
    Ik ben geboren in 1998 op de geweldige dag 31 december. Oftewel; ik ben 14 jaar.
    Momenteel zit ik in het derde jaar van VWO, en heb plannen voor de richting van Rechten/Psychologie te gaan.
    Mijn hobbies zijn schrijven, lezen en collages maken van allerlei foto's en knipsels. Vergeet ook niet het andere creatieve deel als charm bottles maken. :Y)
    - Welke films heb je gezien?
    Allemaal! Ik heb ze deze vakantie nog gezien.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Allemaal. Ik heb ze gelezen toen ze nét uit waren, maar ik heb plannen er weer aan te beginnen.
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    The Deathly Hallows.
    Ik weet niet precies waarom, maar ik vind ze gewoon weg geweldig. Iedereen is ouder geworden en het ziet er gewoon weg geweldig uit. Ook zit er veel meer emotie in!
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Steen der Wijzen, de Vuurbeker en de Relieken van de dood.
    Het eerste boek blijft gewoon leuk, die soort eerste kennismakingen die me mee krijgt zijn zoveel leuker.
    De Vuurbeker aangezien ik die 'Spelen' toch wel heel vet vind/vond. Het boek was vooral spannend!
    En de Relieken van de Dood omdat het gewoon een goed geschreven, geweldig boek is.
    - In welke afdeling zit jij?
    Slytherin all the way! c:

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Cato, 16 jaar oud en ik zit in 5VWO. Naast het schrijven van mijn belabberde HP fanfics en mijn hobbies zijn Basketbal, Piano/Keyboard en Toneel. En praktisch alletijd die ik hiernaast overhoud gaan natuurlijk op aan het kijken van le Harry Potter movies en het lezen van de boeken :Y)
    - Welke films heb je gezien?
    U still have to ask dat? Allemaal of course, en dan natuurlijk wel meer dan 5/6 keer.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Same as with the movies, alleen dan lees ik de boeken nog vaker :D
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    De laatste, en dan puur en alleen omdat het moment waarop Ron en Hermelien hun kiss scene hebben zo ontzettend ontzettend ontzettend geweldig is.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Harry Potter And The Order Of The Phoenix. Die vind ik echt heel mooi geschreven, vooral als Harry zich zo buitengesloten voelt en als Sirius dood is. meantal breakdown moment voor moi
    - In welke afdeling zit jij?
    Slytherin of course, ik blijf uiteindelijk wel een egoïstische opportunist :'D Ik geef het maar tenminste toe, dat is al wat.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2013 - 22:56 ]

    Ik vul m morgen in :3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Sophie, ben meestal wel een vrolijk persoon al kan ik me soms ook wel eenzaam voelen, ik hou van schrijven, fotografie en met vrienden weggaan
    Welke films heb je gezien?
    Allemaal
    Welke boeken heb je gelezen?
    Allemaal
    Wat is je favoriete film en waarom?
    De zevende part 2, ik vond het gewoon echt goed verfilmd, vooral het gevecht op het einde
    Wat is je favoriete boek en waarom?
    Orde van de Phoenix en waarom? Omber, duh, en natuurlijk het 'afscheid' van de gebroeders Wemel + de strijders van Perkamentus + Tops + alles eigenlijk
    In welke afdeling zit jij?
    Hufflepuff!! Proud to be a Badger ^^


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Russo schreef:
    Ik vul m morgen in :3

    Same, ik vul 'm vandaag ook wel even in. ^^

    Yay!!!

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben DDVO, ik ben 14 en zit op atletiek, ik ben zowel een belg als een nederlander. Ik verjaar op 20 februari.
    - Welke films heb je gezien?
    Allemaal al tientallen keren.
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Allemaal al tientallen keren.
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    De orde van de feniks, deze film is het mooist gemaakt.
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    De relieken van de dood, hier zit de meeste spanning en avontuur in.
    - In welke afdeling zit jij?
    Slytherin, wat anders?:)

    [ bericht aangepast op 24 sep 2013 - 8:14 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Laconiek, ik ben 14 en speel 5 jaar gitaar. Ik ben Nederlands, maar hou veel meer van Engels <3
    - Welke films heb je gezien?
    Alles, duizenden malen
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Alles, heb een keer binnen twee weken alle boeken gelezen. Iedere twee dagen eentje uit, and I was sooooo happy :)
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Harry Potter and the prisioner of Azkaban, 'cause Sirius is the hero! (A)
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Harry Potter and the half blood prince, 'cause Snape is just amazing
    - In welke afdeling zit jij?
    Ravenclaw <3

    - Vertel kort iets over jezelf.
    Mijn naam is Yolanda en ik ben 16 jaar oud. Ik ben een leergierig persoon, maar ook zeer behulpzaam. Verder ben ik zeer muzikaal aangelegd en ik speel dan ook accordeon. Dat is iets waar ik ook graag in verder wil. Verder ben ik een Potterhead en vind ik Ron helemaaaal het éínde! <3
    - Welke films heb je gezien?
    Allemaal!
    - Welke boeken heb je gelezen?
    Allemaal!
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    Harry Potter and the Order of the Phoenix. Ik vind de rol van professor Omber echt onwijs grappig. Verder vind ik het wel weer een zielige film omdat Sirius dood gaat, maar de tweeling en hun manier van de school verlaten is kei geniaal! Verder ben ik gewoon helemaal verliefd op die film wegens álles! :3
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Harry Potter and the Order of the Phoenix. Om dezelfde reden als dat ik de film ervan leuk vind.
    - In welke afdeling zit jij?
    Ik ben op Pottermore in Slytherin ingedeeld, dus ik zit in Slytherin.

    [ bericht aangepast op 24 sep 2013 - 11:41 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •