• Aah ben harstikke nerveus voor mijn eerste dressuur proef.
    En ik hoorde vanmorgen vroeg van de mevrouw die ons lesgeeft dat ik vanmiddag nog eerst een examen moet maken..
    Uh oke.
    Maar mijn vraag is, is die theorie van de proef f2 moeilijk??
    Voor de ruiters..


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Wat een ingewikkeld systeem is dat in Nederland! Ik ben van België en ik snap er niets van haha..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    Wat een ingewikkeld systeem is dat in Nederland! Ik ben van België en ik snap er niets van haha..

    Neuhh, valt wel mee. Je hebt proefje F1 t/m F12 (volgens mij). Bij F1 hoef je alleen maar te stappen, te draven en volgens mij van hand te veranderen en bij F12 wordt je geacht mooie zijgangen te kunnen rijden en het paard moet dan ten alle tijden een mooie hoofd/hals houding hebben. Daar zitten ook nog t/m de F3 theorie toetsen bij.
    Het lijkt alleen moeilijk, omdat de manege waar ik op zit alles anders moet doen. Wij rijden pas vanaf de F3 (F1 en F2 slaan we over) en wij geen theorie toetsen hebben. Daardoor wat verwarring vooral aan mijn kant.
    Het is trouwens wel wat anders dan de echte wedstrijden zoals de B, L, M en Z, waar je echt meerijdt voor competitie op nationaal niveau. Dit is meer onderlinge competitie of gewoon een toetsje zodat je een bewijs hebt dat je kan paardrijden (zoals je zwemdiploma)


    From these ashes, I will rise

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Neuhh, valt wel mee. Je hebt proefje F1 t/m F12 (volgens mij). Bij F1 hoef je alleen maar te stappen, te draven en volgens mij van hand te veranderen en bij F12 wordt je geacht mooie zijgangen te kunnen rijden en het paard moet dan ten alle tijden een mooie hoofd/hals houding hebben. Daar zitten ook nog t/m de F3 theorie toetsen bij.
    Het lijkt alleen moeilijk, omdat de manege waar ik op zit alles anders moet doen. Wij rijden pas vanaf de F3 (F1 en F2 slaan we over) en wij geen theorie toetsen hebben. Daardoor wat verwarring vooral aan mijn kant.
    Het is trouwens wel wat anders dan de echte wedstrijden zoals de B, L, M en Z, waar je echt meerijdt voor competitie op nationaal niveau. Dit is meer onderlinge competitie of gewoon een toetsje zodat je een bewijs hebt dat je kan paardrijden (zoals je zwemdiploma)


    Oh. Wij hebben gewoon een A en B brevet. Daar moeten we een theoretisch examen afleggen en een springparcours en een dressuurproef rijden. Bij de A is het gewoon stappen, draven, galop en wat voltes rijden, en springen is ongeveer 60cm. Bij B is het ongeveer dezelfde proef in dressuur, maar dan moet het paard wel al mooi onderin lopen en je moet gedurende heel je proef doorzitten. En het springen staat op 1 meter, maar in sommige manèges ben je niet verplicht om te springen.
    Dan heb je ook nog de aparte brevetten voor eventing of lesgeven, maar dat weet ik niet echt hoe dat zit..
    En op wedstrijd hebben wij telkings B1 & B2, L1 & L2, M1 & M2 en Z1 & Z2. Dat is wel jammer want je er bijna altijd 2 jaar over om een reeks hogen te geraken door dit systeem.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.